ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί διεθνώς, από τον Ο.Η.Ε., ως παγκόσμια ημέρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Μια ημέρα πολύ σημαντική για την ευαισθητοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας, ως προς τον τρόπο που αντιμετωπίζει τα άτομα αυτά, καθώς δεν τίθεται ζήτημα ειδικής, αλλά ισότιμης μεταχείρισης και στάσης.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες δίνει την ευκαιρία σε όλες τις κοινωνίες του κόσμου να εστιάσουν, έστω και για μία ημέρα, την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία ανέρχεται σε 37 εκατομμύρια άτομα, αριθμός που αντιστοιχεί στο 10% του πληθυσμού.
Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία, υπολογίζεται γύρω στο 1 εκατομμύριο. Τα στοιχεία στηρίζονται σε ποσοστά της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και των επίσημων φορέων του κράτους.
Το 7-10% του παγκόσμιου πληθυσμού πάσχει από μια αναπηρία, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν περισσότεροι από 500 εκατομμύρια άνθρωποι με ειδικές ανάγκες.
Όταν αναφερόμαστε σε ειδικές ανάγκες εννοούμε κάθε πνευματική ή σωματική αναπηρία η οποία χρίζει ειδικής μεταχείρισης ώστε το άτομο να αναπτύξει ισότιμα όλες τις ικανότητες του και να ενταχθεί στη κοινωνία. Αυτές μπορεί να είναι αισθητηριακές αναπηρίες (τύφλωση, κώφωση) σωματικές αναπηρίες, (εγκεφαλική παράλυση, ακρωτηριασμένα άκρα) νοητική καθυστέρηση, χρωμοσωμικά σύνδρομα, Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (αυτισμός), ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ( δυσλεξία κλπ).
Στην Ελλάδα η πολιτική που έχει ασκηθεί τα τελευταία χρόνια ακολουθεί της διεθνείς εξελίξεις. Ωστόσο, παρουσιάζει μεγάλες καθυστερήσεις και τεράστιες ελείψεις σε δομές, κατάρτιση και ουσιαστική ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία, η οποία θα πρέπει να είναι και ο απώτερος στόχος όλων των προσπαθειών.
Στην εκπαίδευση έχουν καθιερωθεί πια τα τμήματα ένταξης, η παράλληλη στήριξη και τα ειδικά σχολεία. Ταυτόχρονα τα ΚΕΔΔΥ κάθε νομού ήρθαν να καλύψουν ένα τεράστιο κενό που υπήρχε για δεκαετίες στην διάγνωση, αξιολόγηση και υποστήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες. Η στελέχωση και η λειτουργία, όμως, αυτών των δομών, από τη στιγμή της ίδρυσης τους, είναι προβληματική. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά με Ε.Ε.Α. στερούνται καθημερινά ένα από τα πιο βασικά στοιχεία για την ομαλή τους ανάπτυξη, την εκπαίδευση.
Ως εκπαιδευτικοί της Π.Ε. δε μπορούμε να μένουμε άπραγοι απέναντι στη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν γονείς και παιδιά σε όλη την Ελλάδα αλλά και την Κέρκυρα. Η ημέρα αυτή μπορεί να γίνει μία καλή ευκαιρία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κάθε σχολείου και της κάθε τάξης του Νομού μας γύρω από την αναπηρία και τις ειδικές ανάγκες. Γι’ αυτό το λόγο το Δ.Σ. του Συλλόγου μας παροτρύνει τους εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν και να διαμορφώσουν δράσεις με τα παιδιά και για τα παιδιά του κάθε σχολείου. Σε όποιο σχολείο υπάρχει ειδικός παιδαγωγός σε τμήμα ένταξης ή παράλληλη στήριξη θα μπορούσε να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες και να συμμετέχει ενεργά σε αυτή την προσπάθεια. Οι δράσεις θα μπορούσαν ενδεικτικά να περιλαμβάνουν επίσκεψη σε κάποιο χώρο για ΑΜΕΑ, προβολή ταινίας με σχετικό θέμα, παιχνίδια, δραστηριότητες και οτιδήποτε μπορεί να σκεφτεί η κάθε ομάδα δασκάλων ή ατομικά. Από τις δράσεις τα παιδιά μπορούν να αντλήσουν γνώσεις γύρω από κάποια/-ες μορφές αναπηρίας αλλά και να καλλιεργήσουν αντιλήψεις που θα τους βοηθήσουν να αποδεχτούν ουσιαστικά και να συναναστρέφονται ΑΜΕΑ τόσο στη σχολική τους ζωή όσο και σαν ενήλικες.
Παρακάτω σας προτείνουμε βιβλία με παραμύθια και δραστηριότητες καθώς και ταινίες που θα μπορούσατε να προβάλετε σε παιδιά μεγαλύτερων τάξεων.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ελένη Μαλαχά Λάμπρος Τασούλας
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ- ΕΝΤΥΠΑ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΕΑ
- «Δεν είμαι τέρας σου λέω!», Παναγιώτα Πλήση, εκδ. ΚΕΔΡΟΣ (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
- «Ο Τριγωνοψαρούλης», Ηλίας Ηλιάδης, εκδ. ΠΑΤΑΚΗ (διαφορετικότητα- ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Ε.Μ.Δ.)
- «ΣΙΣΟΥΝΤΟ ή σ΄ ένα ξεχασμένο πιάνο, ένα ασπρόμαυρο μουσικό παραμύθι για τη διαφορετικότητα», Αντώνης Παπαθεοδούλου, Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς (διαφορετικότητα)
- «Παράξενα όμορφο», Μαρία Κωνσταντινοπούλου, πηγή noesi.gr (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
- «Ένα ψάρι που δεν ήξερε… να κολυμπάει», Λήδα Βαρβαρούση, εκδ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (διαφορετικότητα)
- «Οι αχώριστοι ή οι περιπέτειες του Παύλου, της Παυλίνας και της Παυλίτσας», Gabi Lederer, Σύλλογος Συνδρόμου Down Ελλάδος (σύνδρομο Down)
- Έντυπο δραστηριότητων για την κατανόηση του αυτισμού, πηγή autismhellas.gr (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΕΑ
- «Το καναρινί ποδήλατο», πηγή youtube.com (υπάρχει σε 6 μέρη)(Ε.Μ.Δ.)
- «Το φως που σβήνει», πηγή youtube.com (προβλήματα όρασης- τύφλωση)
- «Petshop», πηγή youtube.com(ταινία μικρού μήκους) (κινητικά προβλήματα)
- «Το χρώμα του παραδείσου» (τύφλωση)
- «Το μαύρο μπαλόνι» (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
- «Το σκοτεινό μυστικό» (σύνδρομο Down)
- «Η όγδοη μέρα» (σύνδρομο Down)
- «Temple Grandin» (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
- « Ο Μότσαρτ και η φάλαινα» (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
- «Φθινόπωρο σιωπής» (Δ.Α.Δ.- αυτισμός)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Στα σχολεία θα αποσταλούν τα αρχεία ορισμένων βιβλίων και εντύπων. Εάν κάποιος/-α εκπαιδευτικός επιθυμεί να λάβει στο προσωπικό του e-mail τα link που οδηγούν στα αρχεία και σε ορισμένες ταινίες μπορεί να στείλει στο sepekerkyras@hotmail.gr. Επίσης, είμαστε πρόθυμοι, στο σημείο που γνωρίζουμε, να σας απαντήσουμε σε ερωτήσεις που θα μας θέσετε. Ελπίζουμε να σας φάνηκαν χρήσιμα.
Επιστολή προς τα παιδιά, με την ευκαιρία της 3ης Δεκέμβρη
Γεια σας, παιδιά,
Μια τέτοια μέρα, έχω να σας πω πόσο χαίρομαι που υπάρχετε. Έχω τους λόγους μου που το λέω. Ο κυριότερος είναι το ότι δεν οδηγείτε αυτοκίνητα και μηχανές. Έτσι δεν τα παρκάρετε στα πεζοδρόμια και στις θέσεις που είναι για τους αναπήρους.
Δεν κλείνετε τις ράμπες πρόσβασης των διαβάσεων.
Εσείς οδηγείτε τα ποδήλατά σας και προσέχετε τον εαυτό σας και τούς άλλους πεζούς. Βοηθάτε πρόθυμα, όποιον έχει πρόβλημα και ζητάει την βοήθειά σας. Αν ξεχαστείτε και ενοχλήσετε, ζητάτε συγνώμη και κάνετε χώρο για να περάσει κάποιος. Το καλύτερο απ’ όλα, αυτό που ζεσταίνει την καρδιά, είναι, ότι θυμίζετε στους μεγάλους να σέβονται το αναπηρικό σήμα όπου το δουν.
Δεν με κοιτάτε με περιέργεια και οίκτο όταν με βλέπετε να περνώ, με το αναπηρικό αμαξίδιο, τις πατερίτσες μου ή το λευκό μου μπαστούνι.
Δεν με κοροϊδεύετε, όταν συνεννοούμαι στη νοηματική γλώσσα, γιατί δεν μπορώ να ; μιλήσω.
Με αντιμετωπίζετε σαν να είμαι ένας από σας. Έτσι πρέπει. Δεν είμαι εξωγήινος. Είμαι απλά ένας ανάπηρος άνθρωπος. Μόνο, που δεν μπορούν να το καταλάβουν οι μεγάλοι.
ΓΥ αυτό απευθύνομαι σε σάς.
Σας στέλνω την αγάπη μου Δίλα Πατρόκλου
Η επιστολή αυτή δημοσιεύτηκε στο ένθετο Ερευνητές της εφημερίδας Καθημερινή στο πλαίσιο του αφιερώματος για την αναπηρία, το Σάββατο 1η Δεκεμβρίου 2007
Ο κατάλογος αυτός συντάχθηκε και συνεχώς ανανεώνεται από την κυρία Λίλα Πατρόκλου, συγγραφέα παιδικών βιβλίων. Την ευχαριστούμε που μας τον παραχώρησε.
- Παιδικά και Εφηβικά βιβλία που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στην
αναπηρία
Ευγγραφεα^! Κ/α | Sitaoi: | EKAOTES | Ιςημειωςεις] | |||
Παπα&αμάντης Αλεςανδ ρος | I. | Γουτοΰ Γουπατού | Παπαδοπούλας | Παι5. Νοητικη Υστέρηση | ||
Weninger Brigitte | 2. | Ε νας για όλους και όλοι για έναν | Πατάκης | Πmo. Σωματική AvaMjpm | ||
Μερκούριου Αυτζή | 3. | Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου | Ελληνικά Γράμματα | Παιδ. Σύνδρομο Νιάουν | ||
Ανδρικοπουλος Νικόλας | 4. | Δυό παπούτσια με καρότσι | Ελληνικά Γράμματα | Παιδ. Κινητική Ανοχή ρϋζ | ||
Σκορδαλά-Κακατσάκη Ευδοκία | 5. | Ο Ευτυχής και το ουράνιο τόξο | Καλειδοσκόπιο | Παιδ. Καριάνος. | ||
Wojtowicz Jen | 6. | Τα παιδιά των λουλουόιών | Επόμενος Σταθμός | Παιο. Σωματική Αναπηρία | ||
Μζιερνάρ Φρέντ | 7. | Ιησούς Μπέτς | Κάστωρ | Παιδ. ΣαμΑνακηρία | ||
Πουλάκης Πέτρος | 8. | Ο Αυτός | Κάστωρ | Παιδ. Αυτισμός | ||
Ρόου Τζόν Α. | 9. | Θέλί» μια αγκαλιά | ΓΧατάκη ς | Παιδ. Σωματικές Διάφορες | ||
Γκρέκου Γλυκερία | 10. | Ο Φοίβος και ο άλλος Φοίβος | Ελληνικά Γ ράμματα. | Παιδ. Κινητική Αναπηρία | ||
Σταματοπούλου Ιωάννα | 11. | Μάζα η γάτα
Α. Το βουνό των νάνων |
Κέδρος | Παιδ. Σύνδρομο Ντάονν | ||
12.. | Β. Η μάγισσα Αμπουλί να | Παιδ. Κινητικά Προβλήματα | ||||
13. | Γ. Η λευκή Μόλι | lias3. Πρόβλημα Ακοής | ||||
14. | Δ. Μια μαγική νύχτα | Παιδ. Πρόβλημα Όρασης | ||||
Ηλιόπουλος Β αγνέλη ς | 15. | Ο Τριγωνοψαρούλης | Πατάκης | Παιδ. Σοματ. Διαφορά | ||
Ζαννόκη – Άιάλιου Ιουλία | 16. | Για μια σούζα | Κέδρος | Εφ. Σοματιχή Αναπηρία | ||
Τζώρτζογλου Νίτσα | 17. | Αργιιρώ | Κέδρος | Εφ, Σα>ματική Αναπηρία. |
Χελφΐ Κλονχ | 18. | Μια αδελφούλα με ειδικές ανάγκες | Αγκυρα | ΠαιΒ, Σωματική Αναπηρία |
Μάστορη Βούλα | 19. | Δωριλένια | Πατάκης | Παιδ. Πρόβλημα Ομιλίας |
ΓOOt/.lC Tew | 20. | Η Αργυρώ γελάει | Πατακης | Ham. Κινητική Αναπηρία |
Μάρρα Ειρήνη | 21. | Το μυστικό τραγούδι της Μάιος | Πατάκης | Παιδ. Σομαπκή Διαφορά. |
Αενέν Τιερί | 22. | Με τα μάτια τη · καρδιάς | Σύγχρονοι Ορίζοντες | Παιδ. Τυφλότητα |
Μάσιορη Βούλα | 23. | Το γιγαντοδαχτυλάκι του Λέανδρου | Μίνωας. | Παιδ. Παροδική; Αναπηρία |
Σέλινγκ. Μπάρμπαρα | 24. | Δεν είμαι τόσο αλλιώτικος απο τους άλλους | Δωρικός | Παιδ. Κινητική Ανακηρια |
Φπάκα Ελένη | 25. | Το μικρό χωριό στο βουνό όπου τα παιδιά δεν χαμογελούσαν ,τοτέ | Τας.ιδευτής | Παιδ. Το Γκέτο |
Ψαραύτη Αίισα | 26. | Ο Θωμάς | Αγκυρα | Παιδ. Νοητική Υστέρηση |
Grass Gavie | 27.. | Πιάσε το ασ τέρι που πέφτει | Λιβάνης | Παιδ. Ψυχική Διαταραχή |
Πατρόκλου Λίλα | 28. | Τα άτακτα πλοκάμια | Κάστωρ | Παιδ.. Παροδική Αναπηρία |
Νέα] Νόνη | 29. | Τρίχες | Καλειδοσκόπιο | Παιδ.. Καρκίνος |
Σκορδαλά-Κακατσάκη Ευδοκία | 30. | Με λένε Ελπίδα | Άγκυρα | Παιδ. Κινητική Αναπηρία |
Καραγιάννη Θεοδοσία / Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστή mo | 31.. | Ο τρυφερούλης Μικροφτερούλης | Δαρδανός – Φαντασία | Παιδ.. Ναητική Διαφορά |
Κέιβ Κάθριν | 32. | Το κάη άλλο | Πατακης | Παιδ. Σωματική Διαφορά. |
Αλεςο δούλου -Πετράκη Φραντζέσκα | 33. | Φίλοι. φως. φανάρι | Παπαδοπούλας | Παιδ. Κώφωση |
Σταμάτη Αθηνά | 34. | Τη νύχτα των θαυμάτων | Κάστωρ | Παιδ. Σωματική Ανακηρία |
Ρίμεο Χριστίνα | 35. | Ιστορίες via Φίλους | Διάπλαση | Παιδ. |
Καλιοτσοί Παντελής | 36. | Ένα σακί μαλλιά | Πατάκης | Εφ . Καρκίνος |
Fransis Hodgson – Bvmett | 37. | Ο μυστικός κήπος | Καλένττις | Εφ. Σωματική Αναπηρία |
Τεσόν Zaviv | 38. | Όταν σβήνουν τα φώτα | Κάστωρ | Εφ„ Τ«φλότϊ[|τα |
Δικαίου Ελένη,
Σ ίφωνσς Χαράλαμπος |
39. | θα σε ξαναδώ, φιλαράκι μου | Πατάκης | Εφ. Ναηιική Υστέρηση: |
Κανάβα Ζωή. Κρύτα Πόπη | 40.. | Ελπίδα ή Λουίζα | Εστία | Εφ. Τυφλότητα |
Μάστορη Βούλα | 41. | Το ποτάμι ζήλεψε | Ελληνικά Γράμματα | Εφ. Κινητικά Προβλήματα |
Μ,τέρυ Τζέιμς | 42… | Ένας κλέφτης στο χωρώ | Κ αυ ι α \1 ico χ η | Εφ. Κινητική Αναπηρία: |
Γκειγέρσταμ Γκούσταβ | 43. | Ο Πέτρος με το ένα μάτι | Gutenberg | Εφ.. Πρόβλημα Όρασης |
Κέλλερ – Ανταμς Έλεν | 44. | Η ιστορία της ζωής μου | Μ ίνω ας | Εφ. Τυφλότητα |
Ar/άνοφ Άλμπερτ | 45. | Η έκλειψη του ήλιου | – | Εφ Κι^τική Αναπηρία |
Κολλάτος Δημήτρης | 46. | Αυτό το παιδί είναι μόνο ίου | Αλέξανδρος | Εφ. Αυτισμός |
Daudet Alplions | 47. | Η Ιστο ρία ενός παιδιού | Μίνωας | Εφ. Σωματική Αναπηρία |
Παννίκου Κατερίνα | 48. | Δε φοβάμαι το Νοσοκομείο | Μοντέρνοι Καιροί | – |
Βαρελλά Αγγελική | 49. | Τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια | Αγκυρα | Παιδ. Κινητική Αναπηρία |
Μάρρα Ειρήνη | 50. | Ο Μικρός Ντουκ | Πατάκης | Παιδ. |
Αβρααμιδου Μαρία. | 51. | Γράμμα στο μοναχικό αδελφό μου | Πατάκης | Εφ.. |
Βακάλη – Συρογιαννοπούλου Φιλομήλα | 52. | Αγαπάει Πάγκο αγαπάει | Αγκυρα | Εφ, |
Μανθόπουλος Δημήτρης | 53. | Μέρες της Αλκυόνης | Ψυχογιός | Εφ. |
Ποί’λχερίου Κίκα | 54. | Πόσο κοντά είναι το φεγγάρι | Λευκωσία | Εφ. |
Βελς Ρενάτε | 55. | Τα φτερά του | Ψυχογιός | Εφ. |
Όλφρεϊ Κάθριν | 56. | Ο Λάμπης και το κόκκινο καΐκι | Ψυχογιός | Εφ. |
Κυρίτση – Τζιώτη Ιωάννα | 57. | Το σπασμένο χέρι του Νίνο | Μικρή Μίλητος | Παιδ. Εμποδιζόμενα άτομα |
Κοντολέων Μάνας | 58. | Γάντι σε ξύλινο χέρι | Γνώση | Παιδ. |
Μάτια Μερόπη | 59. | Η κουκουβάγια με χα χρυσά φτερά. | Ζήττη | Παιδ. Κινητική αναπηρία |
Γκό γο η Ανδριανή | 60. | Η Μονοστάλακτη | γράμμα | Παιδ. Σδοματίο] διαφορά |
Κωνσταντινίδου Μαριέλα | 6.1. | Ο Νιφάδας και η Γνώση | Ρώσο η | Παιδ. Σωματική ατέλεια |
Πέτροβιτς – Ανδροιίΐσοπούλου Δότη | 62. | Ένας μήνας σαν όλους τους άλλους | Ψυχογιός | Παιδ. Σωματική αναπηρία |
Χιοΰζ Φρίντα | 63. | Ενοικιάζεται φίλος | Μίνωας | Ποιο. Σωματική αναπηρία |
Κάρλ Έρικ | 64. | Καλή όρεξη | Καλειδοσκόπιο | Παιδ. Η εικόνα της αναπηρίας |
Λυμπεροπούλου Όλγα | 65. | Γιατί η Γιαγιά μου δεν θυμάται το όνομά μου; | Παπαδοπούλας | Παιδ.. Νόσος Αλτσ^άιμερ |
Γκομπόλι Μάριο | 66. | Κανείς δεν είναι τέλειος | Φλούδας | Παιδ. Εξοικείωση |
Σατραπί Μαρίαν | 67. | Αζδάρ | Επόμενος Σταθμός | Παιδ. Η εικόνα της αναπηρίας |
Εφταλιώτης αργυρής | 68. | Η Στραβοκώσταινα | Παπαδοπούλας | Παιδ. Κινητική αναπηρία |
- ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΕΑ
ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
- Μαργαρίτας Κωνσταντινίδου, Το πρώτο μου βιβλίο στη νοηματική γλώσσα, Εκδ. Γρηγόρη
- Angels Ponce, Τι έχει αυτό το παιδί; Εκδ. GEMA
(Ενας οδηγός για να γνωρίσουμε τα παιδιά με ειδικές ανάγκες)
- Μαρούλας Κλιάφα & Ζωής Βαλάση, Ας παίξουμε πάλι, Εκδ. Κέδρος (Τα παραδοσιακά παιχνίδια βοηθούν τα παιδιά στο να εξοικειωθούν με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας)
- Ελένης Γερουλάνου, Με οδηγό τη μύτη ενός μολυβιού, Εκδ. Παπαδόπουλος (Δραστηριότητες για παιδιά Νηπιαγωγείου)
- Τόντ Πάρ, Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός, Εκδόσεις Μετάιχμιο
- Laura Jaffe, Laure Saint-Mark, Για να ζήσουμε μαζί. Η διαφορετικότητα, Εκδόσεις Κέδρος
- Γιώργου Πολ. Παπαδάκη, Οι μικροί φυγάδες και το σπίτι στο δάσος»,
Εκδόσεις Χατζηλάκος. CD και βιβλίο – Παιδική όπερα Ο συνθέτης Χρύσανθος Μουζακίτης είναι κινητικά ανάπηρος, αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει στο να είναι ένας εξαιρετικός μουσικός και ένας καλός δάσκαλος.
Μέσα από την αφήγηση των λαϊκών παραμυθιών, τα παιδιά μπορούν πολύ εύκολα και απλά να εξοικειωθούν με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας.
Προτείνουμε λοιπόν τρία βιβλία για το ξεκίνημα:
- Βάνας Ανθοπούλου-Καρυώτη, Παραμύθια του χτες για παιδιά του σήμερα, 27 Θεσσαλικά παραμύθια, Εκδόσεις Κέδρος
- Γιώργου Ιωάννου (Επιμέλεια) Παραμύθια του λαού μας, Εικον. Ράλλης Κοψίδης, Εκδόσεις Ερμής
- Μιχάλη Μερακλή, Τα παραμύθια μας, Εκδόσεις Εντός
Βιβλία Αναφοράς Εκδόσεις Σαββάλα Σειρά: «Όλη η γη ένα χωριό»
- «Τί φοβούνται τα παιδιά του κόσμου»
- «Τα σώματα των ανθρώπων»
- «Τα συναισθήματα των ανθρώπων»
- «Οι άνθρωποι του κόσμου»
Σειρά: «Ας μιλήσουμε γι’ αυτό»
- «Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι»
- CD: «Αυτοί που περπατούσαν στο γελαστό πλανήτη». Του Βασίλη Ράί’ση. Έκδοση του Συλλόγου Γονέων και Φίλων Αυτιστικών Παιδιών Ν. Λάρισας (Αφήγηση της ιστορίας)
CD-ROM
«Παραμέρισε τα εμπόδια»
Κατανόησε τα προβλήματα των ατόμων με αναπηρία, μέσα από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι.
Έκδοση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
DVD
Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και Αναπηρία «EMOTION PICTURES»,
www. ameamedia. gr/festi val Ταινίες:
«ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ»
«ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟ» (Δανείζονται)
Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας: Φραγκούδη 11 & Αλεξ. Πάντου, Καλλιθέα 101 63 Αθήνα
Τηλ.: (+30) 210 9098 245, 210 9098 723, Φαξ: (+30) 210 9098 036 E-mail: festival ©ameamedia. gr