Πρώτες βοήθειες στο σχολείο

Με επιτυχία  υλοποιήθηκε  η ενημερωτική  συνάντηση τη Δευτέρα,  11/5  και ωρα 6.30μ.μ, με θέμα την παροχή  πρώτων βοηθειών  απο εθελοντή  πολιτικής προστασίας.

Στη δράση αυτή  ως πρωτοβουλία του Νηπιαγωγείου  Σαβαλίων και σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων  και κηδεμόνων   προσήλθαν στην αίθουσα του Δημοτικού σχολείου,  που μας παραχώρησε ο δντης του Δημοτικού, περιπου 20 ενήλικες  και 8 παιδιά.

Είδαμε κάνουμε σε περίπτωση  που κάποιος  ειναι λιποθυμος με αισθήσεις και χωρίς. Πως παρέχουμε τις πρώτες βοήθειες με κάρπα και θέση ανανηψης. Οι γονείς συμμετείχαν με ερωτήσεις αλλά και πρακτικά  μεταξύ τους και σε ομοίωμα. Έμαθαν τη χρήση του επινειδωτη. Στη συνέχεια είδαμε τι κάνουμε σε πνιγμονή από φαγητό, από νερό στη θάλασσα, σε περίπτωση επιληψίας, χτυπημάτων στο κεφάλι,  αιμορραγίας και τσιμπιμάτων.

Όλα  ήταν πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα. Ευχαριστούμε όλους για τη συμμετοχή  και ειδικά τον εθελοντή  πολιτικής προστασίας για την αποδοχή του πρόσκλησης , για τον μεταδοτικό του τρόπο ,την κατάρτισή του και τις πληροφορίες που μας παρείχε.

GridArt 20260517 120621723

Στης μανούλας τη γιορτή

Για τη γιορτή  της μητέρας τα χεράκια μας έφτιαξαν ένα καδρακι με το αποτύπωμα της παλάμης μας με μια ξύλινη  καρδιά επάνω και μια κάρτα, όπου ανεβαίνουν τα παιδιά σε μια σκάλα ως το φεγγάρι με το μήνυμα:  σε αγαπώ ως το φεγγάρι και πίσω.

Είπαμε πως αλλιώς λέμε τη μαμά,( μητέρα, μανα ,μα, μαμάκα και σε αλλες γλώσσες)  πως μας αποκαλεί  η μαμά χαϊδευτικά,  τι κάνουμε μαζί με τη μαμά,  τι κάνει η μαμά για εμάς, πως τη λένε . Ζωγραφίσαμε τη μαμά και γράψαμε μέσα στην κάρτα λόγια αγάπης. Επισης κάναμε αγώνες συναρμολογησης της λέξης μαμα και μάνα.

Μάθαμε και τραγούδι  για τη μαμα και επεξεργαστηκαμε τον πίνακα του Klimt, που απεικονίζει μια μητέρα αγκαλιά με το μωρό της.

Ανήμερα  οι μαμάδες τράβηξαν φωτό με τα παιδιά τους και τις έστειλαν για κολάζ ομαδικό.

GridArt 20260517 143830103 GridArt 20260517 144326572

GridArt 20260517 145531780

Δωρεάν σεμινάριο για γονείς

Δωρεαν σεμιναριο για γονεις με θεμα τα Στάδια Ανάπτυξης του Παιδιού και τη Διαπαιδαγώγηση σχετικά με τα Όρια του Σώματος

Τετάρτη 20

Μαΐου

2026, στις 18.00

Ποια είναι τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού; Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τους διάφορους τομείς και τις περιόδους ανάπτυξης; Ποια είναι τα οφέλη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και πότε πρέπει να ξεκινά;

Αυτά είναι ορισμένα συχνά ερωτήματα που έχουν οι γονείς και αφορούν στο πώς αναπτύσσονται τα παιδιά και ποιες είναι οι διάφορες φάσεις που επηρεάζουν την αντίληψή τους για τον κόσμο και τον εαυτό τους, καθώς ανακαλύπτουν το σώμα τους και κατανοούν τα όριά του.

Στο διαδικτυακό εκπαιδευτικό σεμινάριο για τα

Στάδια Ανάπτυξης του Παιδιού και τη Διαπαιδαγώγηση σχετικά με τα Όρια του Σώματος

, που θα πραγματοποιηθεί την

Τετάρτη 20/05/2026 στις 18.00

, θα μιλήσουμε αναλυτικά για τον σημαντικό ρόλο των γονέων στο να εκπαιδεύσουν και να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τα θέματα αυτά, παρέχοντας τους την καθοδήγηση και την υποστήριξη που χρειάζονται.

🔹Η διάρκεια του διαδικτυακού βιωματικού εργαστηρίου είναι 60 λεπτά.

🔹Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Κάνε την εγγραφή σου

εδώ

κι έλα να συμπληρώσουμε μαζί τα κενά.

https://noiazomai.prolepsis.gr/%f0%9f%91%89-%ce%b4%cf%89%cf%81%ce%b5%ce%ac%ce%bd-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%83%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%bd%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1/

Εργαστηρίο Δεξιοτήτων ” η κυρά Διατροφή “

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η: «Βάλε τη σωστή ετικέτα»

Το Νηπιαγωγείο Σαβαλίων ολοκλήρωσε την 5η και τελευταία δραστηριότητα του προγράμματος. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον διαχωρισμό των τροφίμων σε επεξεργασμένα και μη επεξεργασμένα. Μέσα από συζήτηση και παραδείγματα κατανόησαν ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα δεν είναι υγιεινά και μπορεί να ευθύνονται για διάφορες παθήσεις, καθώς περιέχουν συντηρητικά, χημικά συστατικά, τεχνητές χρωστικές και αρωματικές ύλες, μεγάλη ποσότητα αλατιού και ζάχαρης, φοινικέλαιο, καρμίνιο, λιπαρά και άλλες πολύ επεξεργασμένες βλαβερές ύλες.

 

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε τις ετικέτες των τροφίμων και διαπιστώσαμε ότι τα γράμματα στα συστατικά είναι πολύ μικρά και δύσκολα στην ανάγνωση. Με τη βοήθεια φακού τα παιδιά διάβασαν ορισμένα συστατικά και εντόπισαν ουσίες όπως φοινικέλαιο, ζάχαρη, σκόνη γάλακτος, βούτυρα και λιπαρά, που βλάπτουν την υγεία μας.

 

Για να γίνει πιο κατανοητή η έννοια της επεξεργασίας, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα ταξινόμησης τροφίμων σε δύο κατηγορίες: επεξεργασμένα και μη επεξεργασμένα. Τα παιδιά διαπίστωσαν ότι οι περισσότερες συσκευασμένες τροφές ανήκουν στα επεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνονται όπως προέρχονται από τη φύση είναι μη επεξεργασμένα και πιο υγιεινά.

Έπειτα, σε ατομικό φύλλο εργασίας, οι μαθητές αναγνώρισαν και κύκλωσαν μόνο τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Κατά τη διάρκεια του δεκατιανού προβληματίστηκαν, καθώς παρατήρησαν ότι πολλά από τα κολατσιό που είχαν μαζί τους ήταν επεξεργασμένες τροφές.

Στο τέλος της δραστηριότητας, τα παιδιά έκοψαν εικόνες τροφίμων από διαφημιστικά φυλλάδια και δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα. Στη μία πλευρά κόλλησαν τις μη επεξεργασμένες τροφές και στην άλλη τις επεξεργασμένες, γράφοντας στο επάνω μέρος τις αντίστοιχες κατηγορίες.

Ο σύνδεσμος συμμετοχής

https://www.facebook.com/share/p/1CqNGhMVyo/

GridArt 20260507 153013416

GridArt 20260507 152607880

GridArt 20260507 152808709

GridArt 20260507 153615699

GridArt 20260507 154147936

Εργαστηρίο Δεξιοτήτων ” τα τροφοχιλιομετρα”

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η:

Χαρτογράφηση του γεύματός μου

 

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Σαβαλίων ενημερώθηκαν σήμερα για το τι είναι τα τροφοχιλιόμετρα, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της τροφής, πως μπορεί η μεταφορά μιας τροφής να επηρεάσει το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα είδαμε ότι αρκετές τροφές μας( πχ η μπανάνα, καφές, ανανάς, ρύζι κτλ) έρχονται από μακρινές χώρες της Αμερικής, Αφρικής, Ασίας, Ευρώπης κτλ. Αυτό σημαίνει ότι θα φτάσει σε μας έχοντας διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα με διάφορα μεταφορικά μέσα ,νταλίκες, φορτηγά πλοία, τα οποία θα καταναλώσουν πολλά καύσιμα, εκπέμποντας άνθρακα στην ατμόσφαιρα και επηρεάζοντας την κλιματική αλλαγή του πλανήτη μας.

Σαν παιχνίδι φέραμε έναν παγκόσμιο χάρτη, και κάθε παιδί πήρε μια εικόνα τροφής , π.χ φρούτο, λαχανικό και τοποθετούσε την τροφή στη χώρα προέλευσής της. Στη συνέχεια με μικρά πατουσάκια στη σειρά κάναμε τη διαδρομή της τροφής ως την Ελλάδα. Έτσι είδαμε, μετρώντας τα πατουσάκια, ποια τροφή κάνει πολλά χιλιόμετρα και ποια λίγα ανάλογα με τον αριθμό πατουσών. Καταλήξαμε ότι καλό είναι να προτιμούμε προϊόντα του τόπου μας προστατεύοντας έτσι παράλληλα και το περιβάλλον.

Στη συνέχεια σε ατομική εργασία αντιστοίχισε κάθε μαθητής με πράσινο χρώμα τις τροφές που παράγει ο τόπος μας με τη μια εικονιζόμενη πατούσα και τις τροφές που έρχονται από μακρινές χώρες με κόκκινο χρώμα στις απεικονιζόμενες πολλές πατούσες.

Σύνδεσμος  συμμετοχής

https://www.facebook.com/share/p/1bM7Mhb642/

GridArt 20260505 213326438

GridArt 20260505 220118493

Εργαστήριο Δεξιοτήτων ” η κυρά Διατροφή “

Στα πλαίσια  του Εργαστηρίου  Δεξιοτήτων  με θέμα  ” η κυρά  Διατροφή ” υλοποιήσαμε την 3η δράση συμμετοχής μας στο διεθνές πρόγραμμα  Fee global action days με θέμα φέτος την Διατροφή με αντικείμενο τις παραδοσιακές συνταγές.

Πιο συγκεκριμένα:

3η Δραστηριότητα: Συνταγές με ρίζες
Το Νηπιαγωγείο Σαβαλίων ολοκλήρωσε και την 3η Δραστηριότητα.
Το Σαββατοκύριακο ανατέθηκε στους μαθητές μια αποστολή για το σπίτι: να μαγειρέψουν μαζί με γονείς μια παραδοσιακή συνταγή, φαγητού ή γλυκού , να την καταγράψουν και να την φέρουν στο σχολείο ,ώστε να φτιάξουμε το βιβλίο συνταγών του σχολείου . Η συμμετοχή ήταν ενθουσιώδης.
Τα παιδιά με τους γονείς τους έφτιαξαν:
1.ψωμί με προζύμι
2.το παραδοσιακό ζυμαρικό του τόπου, πίγουλη με φρέσκια στιμμένη ντομάτα και φέτα
3.το παραδοσιακό φαγητό γιουβέτσι
4.τα αγαπημένα μουστοκούλουρα με μούστο και χυμό πορτοκαλιού
5.μαρμελάδα με φράουλες του τόπου μας,
6.κοτόπουλο λαδορίγανη με λαχανικά
7.πίτες-κρέπες
8. γεμιστά , λαχανικά δηλαδή γεμιστά με ρύζι,
10. παραδοσιακή γαλατόπιτα
11.ελιόψωμο
12.παραδοσιακός χαλβάς με σιμιγδάλι.
Σήμερα λοιπόν ήρθαν τα παιδιά στο σχολείο με τις χειρόγραφες συνταγές των εδεσμάτων ,που μαγείρεψαν. Τις συγκεντρώσαμε, φτιάξαμε ένα εξώφυλλο και τις συρράψαμε προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα βιβλίο συνταγών. Τα παιδιά χάρηκαν όλη τη διαδικασία, τη μαγειρική, την απόλαυση των φαγητών, που μαγείρεψαν, τη δημιουργία ενός δικού μας βιβλίου με τις συνταγές, που έγραψαν. Επίσης ένα παιδί έφερε τα μουστοκουλουρα που έφτιαξε και ένα άλλο το ελιόψωμο, για να δοκιμάσουν και οι συμμαθητές τους.
Ήταν μια πολύ δημιουργική δραστηριότητα, στην οποία συμμετείχαν με χαρά και οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους.

Ευχαριστούμε όλους για την συμμετοχή.

Σύνδεσμος συμμετοχής

https://www.facebook.com/share/p/1U2xDhrhnc/

GridArt 20260504 163619353

GridArt 20260502 152952962GridArt 20260502 152826323GridArt 20260502 152345248GridArt 20260502 152543438GridArt 20260503 151247263GridArt 20260502 152243079GridArt 20260504 162959803GridArt 20260503 151453886GridArt 20260503 221830155GridArt 20260503 222151814GridArt 20260503 230407819

 

 

Πρωτομαγιά, ο Μάιος μας έφτασε

Με τα παιδιά  σήμερα  μιλήσαμε για την γιορτή  των λουλουδιών,  την Πρωτομαγιά,  για το εθιμο του στεφανιου, την εργατική  Πρωτομαγιά  και φυσικά μάθαμε και το σχετικό  ποίημα,  ο Μάιος  μας έφτασε.

Τα παιδιά  έφεραν λουλούδια  στο σχολείο  και αφού είπαμε, οτι μας προσφέρουν ομορφιά,  και ωραία μυρωδιά,  αναφέραμε οτι τα δίνουμε και σε διάφορες  περιστάσεις  της ζωής μας. Σε φλερτ, σε πρόταση γάμου, σε γάμο, σε γέννησης,  σε χαρές,  σε επίσκεψη,  σε ασθενή, σε επίσκεψη,  και σε θάνατο.

Στη συνέχεια φτιάξαμε ενα τεράστιο μαγιατικο  στεφανι για την πόρτα του σχολείου μας , με πολλών ειδών λουλούδια.

Βάψαμε ταΐστρες σπιτάκια για τα σπουργίτια  καο χελιδόνια του σχολείου μας.

GridArt 20260517 143346610

GridArt 20260517 145118264 GridArt 20260517 145359240

Οδοντίατρος στο σχολείο

Στα πλαίσια  του ΕΔ, με τίτλο η κυρά Διατροφή, μας επισκέφτηκε κατόπιν προσκλήσεως ο οδοντίατρος, κος Σαμίρ, του ΚΥ Γαστούνης με την επισκέπτρια υγείας,  Κα Φανή.

Πριν την επίσκεψη  κάναμε την προετοιμασία μας. Είπαμε πως φροντίζουμε τα δόντια,  τι πρέπει και δεν πρέπει να τρώμε, για να είναι γερά. Ποιες αρρώστιες παθαίνουν, πως είναι και πως  λέγονται τα δόντια. Έπειτα  μετρήσαμε τα δόντια μας και είδαμε οτι έχουμε περίπου 20.

Όλα τα παιδιά  μαζί στη συνέχεια  ετοιμάσαμε μια αφίσα,  που απεικόνιζε ενα δοντάκι  χαρούμενο  και ενα λυπημένο. Γύρω τους κολλήσαμε τροφές. Στο χαρούμενο  υγιεινές και στο λυπημένο ανθυγιεινές. Διαβάσαμε το παραμύθι  δεν φοβάμαι τον οδοντίατρο,  ώστε τα παιδιά  να γνωρίσουν το επάγγελμα  και τι θα κάνει ο οδοντίατρος με την έλευση του στο σχολείο, διότι  κάποια  παιδιά  έδειχναν φόβο για την επίσκεψη αυτή.

Όταν ήρθε ο οδοντίατρος, θαρρετά τα παιδιά  άνοιξαν το στόμα τους για τον έλεγχο των δοντιών.  Και απέσπασαν το μπράβο του γιατρού. Στη συνέχεια μίλησε για το πως φροντίζουμε τα δόντια,  τι παθαίνουν,   αν δεν τα προσέχουμε και πως τα βουρτσιζουμε σωστά. Στο τέλος χαρίσαμε στο γιατρό την αφισα μας ,για να στολίσει το ιατρείο του.

GridArt 20260501 092531206 GridArt 20260501 093450230

Απόφαση αναστολής λειτουργίας

Την Παρασκευή,  24/4/2026, εν ώρα λειτουργίας των σχολικών  μονάδων έσπασε για 2η φορά ο υπόγειος κεντρικός αγωγός  άρδευσης  του ΤΟΕΒ Σαβαλίων,   που διέρχεται  μέσα απ το κοινό προαύλιο Δημοτικού σχολείου και Νηπιαγωγείου με αποτέλεσμα  να πλημμυρίσει  για άλλη μια φορά  καθιστώντας  το προαύλιο  επικίνδυνο για μαθητές , εκπαιδευτικούς κτλ.

Στη συνέχεια έγιναν απ τις διευθύνσεις των σχολείων  σε συνεργασία  με τον σύλλογο  γονέων  όλες οι απαραίτητες ενέργειες ,ώστε οι αρμόδιοι φορείς  να προχωρήσουν στην αποκατάσταση της ζημιάς την Πέμπτη  30/4/2026. Γι αυτό πάρθηκε και η απόφαση απ τον Δήμο Ηλιδας με τη σύμφωνη γνώμη  της Δνσης Αβαθμιας Εκπαίδευσης  Ηλείας αναστολής λειτουργίας των 2 σχολικών  μονάδων την ημέρα εργασιών προκειμένου  να επιδιορθωθεί η διαρροή  υδάτων χωρίς  την παρουσία  μαθητών και εκπαιδευτικών,  για την αποφυγή επικίνδυνων  συνθηκών.

Screenshot 20260428 171244 All PDF Reader