Ημέρα περιβάλλοντος

Σήμερα Παρασκευή,  5/6, είναι  ημέρα  περιβάλλοντος.  Τα παιδιά  ήδη όλη τη χρονιά  ευαισθητοποιημενα για την κλιματική αλλαγή  και το περιβάλλον στα πλαίσια  του ΕΔ εθελοντακια εν δράσει,  επιδοθηκαν στο μάζεμα των σκουπιδιών  ολοκληρου  του προαυλιου,  ποτισαν  και φρόντισαν τα φυτά  μας και στη συνέχεια στον διαδραστικο πίνακα  είδαν πως τα παιδιά  προστατεύουν  το περιβαλλον και πως οι μεγάλοι  το καταστρέφουν.  Στα πλαίσια  του ΕΔ με τίτλο  ” από  που είσαι  ποταμακι” τα παιδιά  είδαν εικόνες  μολυσμένων  υδάτων  αλλα και καθαρών και συζητήσαμε για το τι βλέπουν  και τι προτιμούν.  Είδαν εικόνες δασών να καίγονται, ζωα να επηρεάζονται απ τη μόλυνση του περιβάλλοντος κτλ. Στη συνέχεια αποτύπωσαν ζωγραφίζοντας ένα περιβάλλον όμορφο και καθαρό, καί ένα περιβάλλον  μολυσμένο.

GridArt 20260623 002559006 GridArt 20260623 001854862

ΕΔ : Από που είσαι ποταμάκι

1)Ξεκινώντας  το νέο αυτό  ΕΔ με τίτλο ” απο που είσαι  ποταμάκι ” οι μαθητές  ακουσαν και εμαθαν να απαγγέλθηκαν το γνωστό αυτό  ποιημα που επικεντρωνεται στον κύκλο του νερού.  Διαβάσαμε το σύννεφο, που έβαλε τα κλάματα , που και αυτό αναφέρεται στο κύκλο του νερού,είπαμε  τα στάδια του κύκλου  του νερού,  πως λεγονται οι όροι  και κάναμε το πήραμε με το νερό στο βάζο, σκεπασμένο με μεμβράνη στον ήλιο, οπου διαπιστώσαμε την εξάτμιση  και τη συγκέντρωση  σταγονιδιων στη μεμβράνη. Επισης βάλαμε αλατόνερο σε ποτήρι και το εκθεσαμε στον ήλιο και είδαμε οτι το νερό εξατμίστηκε και στο τέλος έμεινε το αλάτι . Τελος ζωγράφισαν κατι σχετικό  με το ποίημα,  απο που εισαι ποταμάκι.

2) Τι ειναι το νερό? Απο τι είναι  φτιαγμένο? Τα παιδια απάντησαν λιωμένο χιονι, βροχή , θάλασσα και στη συνέχεια  έμαθαν  οτι για να γίνει μια σταγόνα νερού  χρειάζεται να ενωθεί ενα μεγάλο οξυγόνωση με 2 μικρα υδρογονακια. Για καλύτερη κατανόηση κάθε παιδι έγινε και ενα στοιχείο. Τα αγόρια οξυγόνο, με καρτέλες πάνω στο σώμα τους και τα κορίτσια υδρογόνο. Άρχισαν να περιφέρονται ελεύθερα στο χώρο και οταν σταμάτησε η μουσική έπρεπε γρήγορα να φτιάξουν μια ομάδα 3 ατόμων που θα σχημάτιζε το νερό.  Σε φύλλο εργασίας ατομικό  έδειξαν κατα ποσο κατανοησαν το σχηματισμό του νερού και έπρεπε να βάλουν σε σύνολο τα απαραίτητα στοιχεία  για να γίνει η σταγόνα νερού.

3) Είδαμε στον διαδραστικο πινακα,πως ειναι ενα μέρος  με νερό, πράσινο με βλάστηση και πως ειναι χωρίς, ερημοποιηση ξερασια. Και ζωγράφισαν  αντίστοιχα.

4) Τι χρειαζόμαστε  το νερό? Αναρωτηθηκαμε και καταγράψαμε τις πολλες απαντήσεις. Και στη συνέχεια  έβαλαν σε κύκλο  τα σωστά. Επισης κάναμε πειράματα και παιχνίδια, ακομα και μπουγέλα. Βάλαμε αβγό σε γλυκο νερό  και σε αλμυρό να δούμε την άνωση,  βάλαμε χρωματιστό χαρτί στις άκρες του και τις βουτήξαμε στο νερο. Είδαμε τα χρώματά να απλώνονται χάρη στο νερο και συναντιουνται σχηματιζόταν ενα ουρανιο τοξο.

5)Το beebot  μαθαίνει μαζι μας τον κύκλο του νερού. Με εικόνες δίνουμε οδηγίες στο beebot να ακολουθήσει  τα σωστά  βήματα. Εξάτμιση υδάτων, συμπύκνωση υδρατμων στα συννεφα, υγροποίηση βροχόπτωση, συγκέντρωση. Τα παιδιά  εμαθαν διασκεδαζοντας με τη μελισσούλα.

6) Σε χάρτη της Ελλάδας αναγνωρίζουν  τα σημεία με νερό, που ειναι τα ποτάμια,  αν ειναι μεγάλα  ή  μικρά,  που ειναι οι λίμνες, πως ξεχωρίζουμε τις λίμνες απ τα ποτάμια, τα ποταμιανκυλανε και χάνονται στη θαλασσα, οι λίμνες είναι λεκάνες με νερο και τέλος εντοπίζουμε τις θάλασσες και διαπιστωνουμε οτι ή χώρα μας γυρω της εχει πολυ θαλασσινό νερό.

GridArt 20260623 003026715 GridArt 20260623 001604839 GridArt 20260623 001509502 GridArt 20260623 001003455 GridArt 20260623 001854862 1

GridArt 20260623 012624819

Λήξη ΕΔ : Η κυρά Διατροφή

Έληξε και αυτό  το ΕΔ με θέμα τη διατροφή.  Τα παιδιά έμαθαν πολλά  για το πως θα προσέχουν  την υγεία  και τη διατροφή  τους. Ζωγράφισαν  το αγαπημένο  τους φαγητό και επισήμαναν τι χρειαζεται το σωμα μας, για να ζησει. Κλείνοντας  έφτιαξαν  την Κυρία  Διατροφή,  όπου το φόρεμά της ειναι η πυραμίδα  της διατροφής. Έφτιαξαν καδρακι με οσπρια  με ποίημα σχετικό  και τέλος διαβάσαμε τα παραμύθια: η κυρά Διατροφή  και ο γάμος του πρίγκιπα  Λεμονη  με την όμορφη  Κρεμμυδω.

GridArt 20260528 162854672

ΕΔ- Η κυρά Διατροφή

Στα πλαίσια  του Εργαστηρίου  Δεξιοτήτων με θέμα τη διατροφή, ειπαμε τι χρειαζεται το σωμα μας για να είναι υγιές,  στη συνεχεια τα παιδιά  ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό  και  έπαιξαν  ομαδικό παιχνίδι, οπου έπρεπε γρήγορα να γεμίσουν το πιάτο του Υγιεινουλη και της Ανθυγιεινούλας με τα αντίστοιχα φαγητά  τους.

GridArt 20260517 150209441

Στης μανούλας τη γιορτή

Για τη γιορτή  της μητέρας τα χεράκια μας έφτιαξαν ένα καδρακι με το αποτύπωμα της παλάμης μας με μια ξύλινη  καρδιά επάνω και μια κάρτα, όπου ανεβαίνουν τα παιδιά σε μια σκάλα ως το φεγγάρι με το μήνυμα:  σε αγαπώ ως το φεγγάρι και πίσω.

Είπαμε πως αλλιώς λέμε τη μαμά,( μητέρα, μανα ,μα, μαμάκα και σε αλλες γλώσσες)  πως μας αποκαλεί  η μαμά χαϊδευτικά,  τι κάνουμε μαζί με τη μαμά,  τι κάνει η μαμά για εμάς, πως τη λένε . Ζωγραφίσαμε τη μαμά και γράψαμε μέσα στην κάρτα λόγια αγάπης. Επισης κάναμε αγώνες συναρμολογησης της λέξης μαμα και μάνα.

Μάθαμε και τραγούδι  για τη μαμα και επεξεργαστηκαμε τον πίνακα του Klimt, που απεικονίζει μια μητέρα αγκαλιά με το μωρό της.

Ανήμερα  οι μαμάδες τράβηξαν φωτό με τα παιδιά τους και τις έστειλαν για κολάζ ομαδικό.

GridArt 20260517 143830103 GridArt 20260517 144326572

GridArt 20260517 145531780

Εργαστηρίο Δεξιοτήτων ” η κυρά Διατροφή “

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η: «Βάλε τη σωστή ετικέτα»

Το Νηπιαγωγείο Σαβαλίων ολοκλήρωσε την 5η και τελευταία δραστηριότητα του προγράμματος. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον διαχωρισμό των τροφίμων σε επεξεργασμένα και μη επεξεργασμένα. Μέσα από συζήτηση και παραδείγματα κατανόησαν ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα δεν είναι υγιεινά και μπορεί να ευθύνονται για διάφορες παθήσεις, καθώς περιέχουν συντηρητικά, χημικά συστατικά, τεχνητές χρωστικές και αρωματικές ύλες, μεγάλη ποσότητα αλατιού και ζάχαρης, φοινικέλαιο, καρμίνιο, λιπαρά και άλλες πολύ επεξεργασμένες βλαβερές ύλες.

 

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε τις ετικέτες των τροφίμων και διαπιστώσαμε ότι τα γράμματα στα συστατικά είναι πολύ μικρά και δύσκολα στην ανάγνωση. Με τη βοήθεια φακού τα παιδιά διάβασαν ορισμένα συστατικά και εντόπισαν ουσίες όπως φοινικέλαιο, ζάχαρη, σκόνη γάλακτος, βούτυρα και λιπαρά, που βλάπτουν την υγεία μας.

 

Για να γίνει πιο κατανοητή η έννοια της επεξεργασίας, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα ταξινόμησης τροφίμων σε δύο κατηγορίες: επεξεργασμένα και μη επεξεργασμένα. Τα παιδιά διαπίστωσαν ότι οι περισσότερες συσκευασμένες τροφές ανήκουν στα επεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνονται όπως προέρχονται από τη φύση είναι μη επεξεργασμένα και πιο υγιεινά.

Έπειτα, σε ατομικό φύλλο εργασίας, οι μαθητές αναγνώρισαν και κύκλωσαν μόνο τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Κατά τη διάρκεια του δεκατιανού προβληματίστηκαν, καθώς παρατήρησαν ότι πολλά από τα κολατσιό που είχαν μαζί τους ήταν επεξεργασμένες τροφές.

Στο τέλος της δραστηριότητας, τα παιδιά έκοψαν εικόνες τροφίμων από διαφημιστικά φυλλάδια και δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα. Στη μία πλευρά κόλλησαν τις μη επεξεργασμένες τροφές και στην άλλη τις επεξεργασμένες, γράφοντας στο επάνω μέρος τις αντίστοιχες κατηγορίες.

Ο σύνδεσμος συμμετοχής

https://www.facebook.com/share/p/1CqNGhMVyo/

GridArt 20260507 153013416

GridArt 20260507 152607880

GridArt 20260507 152808709

GridArt 20260507 153615699

GridArt 20260507 154147936

Εργαστηρίο Δεξιοτήτων ” τα τροφοχιλιομετρα”

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η:

Χαρτογράφηση του γεύματός μου

 

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Σαβαλίων ενημερώθηκαν σήμερα για το τι είναι τα τροφοχιλιόμετρα, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της τροφής, πως μπορεί η μεταφορά μιας τροφής να επηρεάσει το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα είδαμε ότι αρκετές τροφές μας( πχ η μπανάνα, καφές, ανανάς, ρύζι κτλ) έρχονται από μακρινές χώρες της Αμερικής, Αφρικής, Ασίας, Ευρώπης κτλ. Αυτό σημαίνει ότι θα φτάσει σε μας έχοντας διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα με διάφορα μεταφορικά μέσα ,νταλίκες, φορτηγά πλοία, τα οποία θα καταναλώσουν πολλά καύσιμα, εκπέμποντας άνθρακα στην ατμόσφαιρα και επηρεάζοντας την κλιματική αλλαγή του πλανήτη μας.

Σαν παιχνίδι φέραμε έναν παγκόσμιο χάρτη, και κάθε παιδί πήρε μια εικόνα τροφής , π.χ φρούτο, λαχανικό και τοποθετούσε την τροφή στη χώρα προέλευσής της. Στη συνέχεια με μικρά πατουσάκια στη σειρά κάναμε τη διαδρομή της τροφής ως την Ελλάδα. Έτσι είδαμε, μετρώντας τα πατουσάκια, ποια τροφή κάνει πολλά χιλιόμετρα και ποια λίγα ανάλογα με τον αριθμό πατουσών. Καταλήξαμε ότι καλό είναι να προτιμούμε προϊόντα του τόπου μας προστατεύοντας έτσι παράλληλα και το περιβάλλον.

Στη συνέχεια σε ατομική εργασία αντιστοίχισε κάθε μαθητής με πράσινο χρώμα τις τροφές που παράγει ο τόπος μας με τη μια εικονιζόμενη πατούσα και τις τροφές που έρχονται από μακρινές χώρες με κόκκινο χρώμα στις απεικονιζόμενες πολλές πατούσες.

Σύνδεσμος  συμμετοχής

https://www.facebook.com/share/p/1bM7Mhb642/

GridArt 20260505 213326438

GridArt 20260505 220118493

Εργαστήριο Δεξιοτήτων ” η κυρά Διατροφή “

Στα πλαίσια  του Εργαστηρίου  Δεξιοτήτων  με θέμα  ” η κυρά  Διατροφή ” υλοποιήσαμε την 3η δράση συμμετοχής μας στο διεθνές πρόγραμμα  Fee global action days με θέμα φέτος την Διατροφή με αντικείμενο τις παραδοσιακές συνταγές.

Πιο συγκεκριμένα:

3η Δραστηριότητα: Συνταγές με ρίζες
Το Νηπιαγωγείο Σαβαλίων ολοκλήρωσε και την 3η Δραστηριότητα.
Το Σαββατοκύριακο ανατέθηκε στους μαθητές μια αποστολή για το σπίτι: να μαγειρέψουν μαζί με γονείς μια παραδοσιακή συνταγή, φαγητού ή γλυκού , να την καταγράψουν και να την φέρουν στο σχολείο ,ώστε να φτιάξουμε το βιβλίο συνταγών του σχολείου . Η συμμετοχή ήταν ενθουσιώδης.
Τα παιδιά με τους γονείς τους έφτιαξαν:
1.ψωμί με προζύμι
2.το παραδοσιακό ζυμαρικό του τόπου, πίγουλη με φρέσκια στιμμένη ντομάτα και φέτα
3.το παραδοσιακό φαγητό γιουβέτσι
4.τα αγαπημένα μουστοκούλουρα με μούστο και χυμό πορτοκαλιού
5.μαρμελάδα με φράουλες του τόπου μας,
6.κοτόπουλο λαδορίγανη με λαχανικά
7.πίτες-κρέπες
8. γεμιστά , λαχανικά δηλαδή γεμιστά με ρύζι,
10. παραδοσιακή γαλατόπιτα
11.ελιόψωμο
12.παραδοσιακός χαλβάς με σιμιγδάλι.
Σήμερα λοιπόν ήρθαν τα παιδιά στο σχολείο με τις χειρόγραφες συνταγές των εδεσμάτων ,που μαγείρεψαν. Τις συγκεντρώσαμε, φτιάξαμε ένα εξώφυλλο και τις συρράψαμε προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα βιβλίο συνταγών. Τα παιδιά χάρηκαν όλη τη διαδικασία, τη μαγειρική, την απόλαυση των φαγητών, που μαγείρεψαν, τη δημιουργία ενός δικού μας βιβλίου με τις συνταγές, που έγραψαν. Επίσης ένα παιδί έφερε τα μουστοκουλουρα που έφτιαξε και ένα άλλο το ελιόψωμο, για να δοκιμάσουν και οι συμμαθητές τους.
Ήταν μια πολύ δημιουργική δραστηριότητα, στην οποία συμμετείχαν με χαρά και οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους.

Ευχαριστούμε όλους για την συμμετοχή.

Σύνδεσμος συμμετοχής

https://www.facebook.com/share/p/1U2xDhrhnc/

GridArt 20260504 163619353

GridArt 20260502 152952962GridArt 20260502 152826323GridArt 20260502 152345248GridArt 20260502 152543438GridArt 20260503 151247263GridArt 20260502 152243079GridArt 20260504 162959803GridArt 20260503 151453886GridArt 20260503 221830155GridArt 20260503 222151814GridArt 20260503 230407819

 

 

Οδοντίατρος στο σχολείο

Στα πλαίσια  του ΕΔ, με τίτλο η κυρά Διατροφή, μας επισκέφτηκε κατόπιν προσκλήσεως ο οδοντίατρος, κος Σαμίρ, του ΚΥ Γαστούνης με την επισκέπτρια υγείας,  Κα Φανή.

Πριν την επίσκεψη  κάναμε την προετοιμασία μας. Είπαμε πως φροντίζουμε τα δόντια,  τι πρέπει και δεν πρέπει να τρώμε, για να είναι γερά. Ποιες αρρώστιες παθαίνουν, πως είναι και πως  λέγονται τα δόντια. Έπειτα  μετρήσαμε τα δόντια μας και είδαμε οτι έχουμε περίπου 20.

Όλα τα παιδιά  μαζί στη συνέχεια  ετοιμάσαμε μια αφίσα,  που απεικόνιζε ενα δοντάκι  χαρούμενο  και ενα λυπημένο. Γύρω τους κολλήσαμε τροφές. Στο χαρούμενο  υγιεινές και στο λυπημένο ανθυγιεινές. Διαβάσαμε το παραμύθι  δεν φοβάμαι τον οδοντίατρο,  ώστε τα παιδιά  να γνωρίσουν το επάγγελμα  και τι θα κάνει ο οδοντίατρος με την έλευση του στο σχολείο, διότι  κάποια  παιδιά  έδειχναν φόβο για την επίσκεψη αυτή.

Όταν ήρθε ο οδοντίατρος, θαρρετά τα παιδιά  άνοιξαν το στόμα τους για τον έλεγχο των δοντιών.  Και απέσπασαν το μπράβο του γιατρού. Στη συνέχεια μίλησε για το πως φροντίζουμε τα δόντια,  τι παθαίνουν,   αν δεν τα προσέχουμε και πως τα βουρτσιζουμε σωστά. Στο τέλος χαρίσαμε στο γιατρό την αφισα μας ,για να στολίσει το ιατρείο του.

GridArt 20260501 092531206 GridArt 20260501 093450230

ΕΔ: Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ- ΤΑ ΟΣΠΡΙΑ

Οι μαθητές  του Νηπιαγωγείου  υλοποίησαν τη 2η δραστηριότητα με θέμα: τα όσπρια στα πλαίσια  του ΕΔ και της συμμετοχής στο διεθνές πρόγραμμα  Fee Global action days.

Αρχικά τα παιδιά, ως εισαγωγή στη δραστηριότητα, παρακολούθησαν δυο παραμύθια με θέμα τα όσπρια: Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι και ο Τζακ και η φασολιά.

Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράφισαν κάτι απ’ το παραμύθι, που τους άρεσε.

Κατόπιν ήρθαν σε επαφή με τα όσπρια, πως είναι, πως ονομάζονται, ρωτήθηκαν αν τρώνε όσπρια, και ποια, και έμαθαν ότι έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και βιταμίνες. Επίσης ότι συμβάλλουν στην καλή πέψη, ρυθμίζουν το σάκχαρο και τη χοληστερόλη και αποτελούν ιδανική επιλογή για υγιεινή διατροφή.

Τα επεξεργάστηκαν με την όραση, την αφή τους και την ακοή τους. Διαπιστώσαμε, ότι κάθε είδος έχει διαφορετικό ήχο στην κίνησή του.

Παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης των οσπρίων με την αφή κλείνοντας τα μάτια. Έξω στην αυλή μας σπείραμε όσπρια μιας και είναι σπόροι.

Στη συνέχεια παίξαμε αγώνες ανά 3 παιδιά, όπου έπρεπε κάθε παιδί να διαχωρίσει ανάμεσα σε ανακατεμένα όσπρια τα δικά του και να τα βάλει στο πιάτο του. Παιχνίδι συντονισμού όρασης-αφής, παρατήρησης, αντίληψης και λεπτής κινητικότητας. Πόσο το διασκέδασαν.

Σχεδίασαν με αυτά καρδιές, τρίγωνα, σχήματα κτλ και έγραψαν τις ονομασίες τους. Τέλος δημιούργησαν λουλούδια σε χαρτί κολλώντας όσπρια. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό. Επισυνάπτεται  και ο σύνδεσμος  συμμετοχής:

https://www.facebook.com/share/p/1BCwnyDYw4/

GridArt 20260429 185442331

GridArt 20260501 112226608