Σήμερα Παρασκευή, 5/6, είναι ημέρα περιβάλλοντος. Τα παιδιά ήδη όλη τη χρονιά ευαισθητοποιημενα για την κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον στα πλαίσια του ΕΔ εθελοντακια εν δράσει, επιδοθηκαν στο μάζεμα των σκουπιδιών ολοκληρου του προαυλιου, ποτισαν και φρόντισαν τα φυτά μας και στη συνέχεια στον διαδραστικο πίνακα είδαν πως τα παιδιά προστατεύουν το περιβαλλον και πως οι μεγάλοι το καταστρέφουν. Στα πλαίσια του ΕΔ με τίτλο ” από που είσαι ποταμακι” τα παιδιά είδαν εικόνες μολυσμένων υδάτων αλλα και καθαρών και συζητήσαμε για το τι βλέπουν και τι προτιμούν. Είδαν εικόνες δασών να καίγονται, ζωα να επηρεάζονται απ τη μόλυνση του περιβάλλοντος κτλ. Στη συνέχεια αποτύπωσαν ζωγραφίζοντας ένα περιβάλλον όμορφο και καθαρό, καί ένα περιβάλλον μολυσμένο.
Αρχείο κατηγορίας: Παγκόσμια Ημερα
Χλεμούτσι- Το κάστρο των ιπποτών
Σήμερα 18/5 , ημέρα Δευτέρα 16 παιδιά και 10 γονείς συνοδοί με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μουσείων επισκέφτηκαν στα πλαίσια εκπαιδευτικός επίσκεψης το Χλεμουτσι, το φραγκικό Κάστρο της περιοχής μας. Προκειται για ένα από τα πιο καλοδιατηρημενα κάστρα της χώρας μας. Εκεί μας υποδέχτηκε η αρχαιολόγος κα Ράλλη, και αφού μας ξενάγησε στους χώρους του Κάστρου και του παλατιού στη συνέχεια υλοποίησε το πρόγραμμα της ανακάλυψης. Τα παιδιά, αφού άκουσαν με προσοχή στο μουσείο, που ήταν το δωμάτιο της δεσποσυνης Ισαβέλλας, για τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης των ανθρώπων που ζούσαν μεσα στο Κάστρο, στη συνέχεια σε κύκλο καθισμένα άνοιξαν ενα σεντούκι με γρίφους. Κάθε ομάδα των 2 έπαιρνε ενα γριφο και έπρεπε να κινηθεί μεσα στο μουσείο ,ώστε να βρει για ποιο αντικείμενο μιλούσε. Ως έπαθλο έπαιρναν ένα κομμάτι ενός παζλ και στο τέλος το συναρμολογησαν και αποκαλύφθηκε μαι εικονα με ιππότες, άλογα και δεσποσυνες.
Στην αίθουσα του θρόνου τα παιδιά ντύθηκαν με στολές ιπποτών και πριγκιπισσων, χόρεψαν μεσσαιωνικους χορούς και στο τέλος τους απονεμήθηκε ο τίτλος του ιππότη και της Δεσποσυνης.
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι έμαθαν πολλά για το Κάστρο του Γουλιελμου Βιλεαρδουίνου.
Στης μανούλας τη γιορτή
Για τη γιορτή της μητέρας τα χεράκια μας έφτιαξαν ένα καδρακι με το αποτύπωμα της παλάμης μας με μια ξύλινη καρδιά επάνω και μια κάρτα, όπου ανεβαίνουν τα παιδιά σε μια σκάλα ως το φεγγάρι με το μήνυμα: σε αγαπώ ως το φεγγάρι και πίσω.
Είπαμε πως αλλιώς λέμε τη μαμά,( μητέρα, μανα ,μα, μαμάκα και σε αλλες γλώσσες) πως μας αποκαλεί η μαμά χαϊδευτικά, τι κάνουμε μαζί με τη μαμά, τι κάνει η μαμά για εμάς, πως τη λένε . Ζωγραφίσαμε τη μαμά και γράψαμε μέσα στην κάρτα λόγια αγάπης. Επισης κάναμε αγώνες συναρμολογησης της λέξης μαμα και μάνα.
Μάθαμε και τραγούδι για τη μαμα και επεξεργαστηκαμε τον πίνακα του Klimt, που απεικονίζει μια μητέρα αγκαλιά με το μωρό της.
Ανήμερα οι μαμάδες τράβηξαν φωτό με τα παιδιά τους και τις έστειλαν για κολάζ ομαδικό.
Πρωτομαγιά, ο Μάιος μας έφτασε
Με τα παιδιά σήμερα μιλήσαμε για την γιορτή των λουλουδιών, την Πρωτομαγιά, για το εθιμο του στεφανιου, την εργατική Πρωτομαγιά και φυσικά μάθαμε και το σχετικό ποίημα, ο Μάιος μας έφτασε.
Τα παιδιά έφεραν λουλούδια στο σχολείο και αφού είπαμε, οτι μας προσφέρουν ομορφιά, και ωραία μυρωδιά, αναφέραμε οτι τα δίνουμε και σε διάφορες περιστάσεις της ζωής μας. Σε φλερτ, σε πρόταση γάμου, σε γάμο, σε γέννησης, σε χαρές, σε επίσκεψη, σε ασθενή, σε επίσκεψη, και σε θάνατο.
Στη συνέχεια φτιάξαμε ενα τεράστιο μαγιατικο στεφανι για την πόρτα του σχολείου μας , με πολλών ειδών λουλούδια.
Βάψαμε ταΐστρες σπιτάκια για τα σπουργίτια καο χελιδόνια του σχολείου μας.
22 Απριλίου- Ημέρα της γης
Η 22η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα της γης.
Τα παιδιά μετά το ΕΔ για την κλιματική αλλαγή έχουν ήδη μάθει πολλά για το πως προστατεύουμε τον όμορφο πλανήτη μας και τι ειναι αυτό που τον αρρωσταίνει. Φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα, μια ατομική κατασεκυη και ενα πείραμα μιας ζωηρης, ζωντανής γης με σόδα, χρώμα και ξύδι.
Χρόνια πολλά αγαπημένη μας γη!
4/4 Πανελλήνια ημέρα σχολικής φιλοζωίας
4/4 ημέρα Σάββατο, είναι η πανελλήνια σχ ημέρα σχολικής φιλοζωίας . Με τους μαθητές παρακολουθήσαμε ζωντανά διαδικτυακή συνάντηση, που οργάνωσε η ΠΦΠΟ για τα Νηπιαγωγεία με αντικείμενο την προστασία των δικαιωμάτων όλων των ζώων δεσποζόμενων και μη.
Είπαμε ποια ειναι τα δικαιώματα των ζώων, πως τα φροντίζουμε, τι πρέπει να κάνουμε, αν δούμε κάποιον να κακοποιεί ζώα. Είδαμε ζώα χαρούμενα και λυπημένα δείχνοντας οτι και τα ζώα έχουν συναισθήματα καλλιεργώντας έτσι και την ενσυναίσθηση των μαθητών. Ζωγραφίσαμε μια σχετική ατομική αφίσα και γράψαμε πάνω ένα σχετικό σύνθημα. Τέλος αφού είναι ημέρα και παιδικού βιβλίου ,φτιάξαμε σελιδοδείκτη ζωάκι λόγω της ημέρας.
Ανακοίνωση της ΠΦΠΟ:
Αξιότιμοι διευθυντές, αξιότιμες διευθύντριες, η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία προσπαθώντας να ανταποκριθεί στον έκτο άξονα του Προγράμματος Σπουδών “Δράσεις Ενεργού Πολίτη” που είναι η φιλοζωία και με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας, διοργανώνει για τρίτη συνεχή χρονιά τηλεδιασκέψεις για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Πέμπτη 2 Απριλίου.
Οι παρουσιάσεις των εγκεκριμένων από το ΙΕΠ εκπαιδευτικών προγραμμάτων, θα γίνουν από τα μέλη της Ομάδας Παιδείας της ΠΦΠΟ, που είναι εκπαιδευτικοί.
Ο σύνδεσμος για δήλωση συμμετοχής των σχολείων είναι:
[https://forms.gle/i138Y3pY3herdTPz7.
2/4 Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Σήμερα είναι ημέρα γέννησης του γνωστού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η ημέρα αυτή ορίστηκε και ημέρα παιδικού βιβλίου. Συζητησησαμε με τους μαθητές τι ειναι βιβλίο, τι παιδικού βιβλίο, πως φτιάχνεται ενα βιβλίο, ποια επαγγέλματα χρειάζονται. Τι πρέπει να εχει το παιδικό βιβλίο, αν έχουμε στο σπιτι καο στο σχολείο. Πως φροντίζουμε τα βιβλία, τι μας προσφέρουν ( γνώση, διασκέδαση, ταξιδια φαντασία κτλ) ,τι σημαίνει ο όρος ήρωας και δίδαγμα. Είπαμε ποιο ειναι τα αγαπημένο μας παραμύθι, το ζωγραφισαμε και στο τέλος φτιάξαμε και έναν σελιδοδείκτη με ζωάκι ,προς τιμήν της πανελλήνιας σχολικής ημέρας φιλοζωίας στις 4/4.
Τις δράστηριότητες μας αυτές τις κοινοποιήσαμε στην πανελλήνια δράση με τίτλο “διαβάζουμε μαζί” της σχολικής βιβλιοθηκης “Κυψέλη” του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νεας Αλικαρνασσού, όπου σχολεία απ όλη την Ελλάδα κοινοποιούμε σε κοινό padlet ανάλογες δράσεις για την ημέρα του παιδικού βιβλίου.
https://padlet.com/kypselilibrary/padlet-je5g50qlyhjek1wk
STOP BULLYING- ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ
Το 11ο Τριήμερο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού θα διεξαχθεί στις 4, 5 και 6 Μαρτίου 2026. Περιλαμβάνει βιωματικές δράσεις, θεατρικά/εικαστικά εργαστήρια και ψηφιακή μοντελοποίηση από σχολεία, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση για τη σχολική βία, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού. Με αφορμή τις εκδηλώσεις αυτές , ετοιμάσαμε τη συμμετοχή μας με μια αφίσα και ένα ηχογραφημενο σύνθημα. Η αφίσα αυτή θα συμμετέχει και στη δράση του ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ με τίτλο ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.
Η αφίσα δημιουργήθηκε με τα αποτυπώματα των παλαμων μας και πανω σε αυτες γράψαμε τις λέξεις STOP BULLYING και ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ. Ζωγραφίσαμε στη συνέχεια και παιδάκια που λένε τα συνθήματά τους.
Ημέρα ασφαλούς διαδίκτυου
10 Φεβρουαρίου- Ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά. Είπαμε ποιοι μπορεί να είναι οι κίνδυνοι του Ίντερνετ, τι πρέπει να προσέχουμε και τι να κάνουμε. Είπαμε για το ψάρεμα των προσωπικων δεδομένων και ποια ειναι αυτά, για τα ψέματα του διαδικτύου και ότι δεν ανεβάζουμε φωτογραφίες μας στο διαδίκτυο χωρίς φίλτρο. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το ψαράκι Κλικινο, ένα βιντεάκι, απ το ψηφιακό υλικό safe internet for kids.
Τέλος ετοιμάσαμε την αφίσα συμμετοχής μας στον διαγωνισμό, όπου ζωγραφισαμε ένα λαπ τοπ με έναν “κακό ψαρά” που προσπαθεί να ψαρέψει τα προσωπικά δεδομενα. Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και τι θα λέγαμε, όταν θα βλέπαμε τον ψαρά.
3/12 Ημέρα ΑΜΕΑ
Σήμερα τα παιδιά ευαισθητοποιηθηκαν για τα άτομα με αναπηρίες. Είδαμε στον υπολογιστή τις κατηγορίες ΑΜΕΑ καο σχετικές ταινίες μικρού μήκους για προβληματισμό. Μιλήσαμε για τις ανάγκες των ανθρώπων αυτών, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους, για τους ανθρώπους και την πολιτεία που δεν σέβονται τις ανάγκες τους. Είπαμε πως όλοι οι άνθρωποι ειναι ίσοι αλλα και διαφορετικοί και άρα έχουν όλοι τα ίδια δικαιώματα. Επίσης μιλήσαμε για την ενσυναισθηση και τον σεβασμό. Υιοθετησαμε μια κούκλα της τάξης Αμεα τυφλή, σε αναπηρικό αμαξιδιο την οποία καθημερινά φροντίζουμε και δεν την αφήνουμε μόνη.
Τα παιδιά έδειξαν να ευαισθητοποιουνται πολυ και μάλιστα μπήκαμε για λίγο στη θέση των ατόμων ΑΜΕΑ, περπατώντας με σύνοδο λόγω τύφλωση, ζωγραφιζοντας με το στόμα λόγω απουσίας χεριών, μεταφέροντας πράγματα με τα πόδια, κινούμενοι σε αναπηρικό αμαξίδια.
Στο τέλος φτιάξαμε ατομικά κολάζ του σήματος των ΑΜΕΑ.





















