Τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2025, τα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία Πικερμίου είχαν τη χαρά να υποδεχθούν τους μικρούς μαθητές και τις μαθήτριες των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, συνοδευόμενους από τις παιδαγωγούς τους. Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων για την ομαλή μετάβαση από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο — ένα κρίσιμο βήμα στη μαθησιακή και κοινωνική διαδρομή κάθε παιδιού.
Η μετάβαση αυτή δεν είναι απλώς μια αλλαγή εκπαιδευτικού πλαισίου. Είναι μια ευαίσθητη περίοδος προσαρμογής, γεμάτη συγκινήσεις, προσδοκίες, αγωνίες αλλά και δυνατότητες. Για το λόγο αυτό, σχεδιάσαμε μια συνάντηση που είχε στόχο:
- την εξοικείωση των παιδιών με τον νέο σχολικό χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του,
- τη γνωριμία με τους μελλοντικούς συμμαθητές και τις εκπαιδευτικούς,
- την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας, αποδοχής και εμπιστοσύνης.
Οι μαθητές των νηπιαγωγείων μας, με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, υποδέχθηκαν τα μικρότερα παιδιά και ανέλαβαν τον ρόλο μικρών «οικοδεσποτών». Ανέλαβαν υπεύθυνες θέσεις, εξηγώντας με βιωματικό και κατανοητό τρόπο την καθημερινότητά τους στο σχολείο, τις ρουτίνες και τους κανόνες κάθε χώρου.
Το 1ο Τμήμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πικερμίου οργάνωσε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, παρουσιάζοντας τι συμβαίνει σε κάθε σημείο (την αίθουσα, τη βιβλιοθήκη, τον χώρο δημιουργίας, την τουαλέτα, τον κοινόχρηστο χώρο εκδηλώσεων, τον προαύλιο χώρο κ.λπ.). Παράλληλα, υλοποιήθηκαν δραστηριότητες ψηφιακής μάθησης στον διαδραστικό πίνακα με μουσικά παιχνίδια και εισαγωγή στη ρομποτική με τη χρήση της μελισσούλας BeeBot, δημιουργώντας ένα περιβάλλον παιχνιδιού και μάθησης.
Το 2ο Τμήμα υποδέχθηκε τους μικρούς επισκέπτες μέσα στην τάξη. Τα παιδιά τραγούδησαν αγαπημένα τραγούδια που έμαθαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς («Το σκουλήκι και το φιρίκι», «Τα Χρώματα», «Η Μάγισσα») και κάλεσαν τα παιδιά των παιδικών σταθμών να συμμετάσχουν, βιώνοντας έτσι μια μουσική και συναισθηματική εμπειρία που χαρακτηρίζει την καθημερινή νηπιαγωγική πράξη.
Το τμήμα του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου σχεδίασε και υλοποίησε κινητικά παιχνίδια στην αυλή, ενισχύοντας τη συνεργασία ανάμεσα σε μικρούς και μεγαλύτερους, προάγοντας τη δημιουργία σχέσεων σεβασμού, αποδοχής και αλληλεγγύης.
Η δράση αυτή ωφέλησε και τις δύο πλευρές:
- Τα παιδιά των νηπιαγωγείων μας ένιωσαν υπεύθυνα, χρήσιμα, ενεργά μέλη μιας κοινότητας που στηρίζει τους νέους της φίλους.
- Τα παιδιά των παιδικών σταθμών γνώρισαν το νέο σχολείο μέσα από ένα γνώριμο και φροντιστικό πλαίσιο, συνοδευόμενα από τις δασκάλες τους που τους προσφέρουν καθημερινά ασφάλεια και εμπιστοσύνη.
Οι εκπαιδευτικοί των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών συνεργάστηκαν με αγάπη και επαγγελματισμό, δημιουργώντας μια γέφυρα μετάβασης από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην επόμενη. Η φροντίδα, ο σεβασμός και η θετική αλληλεπίδραση υπήρξαν οι βασικοί πυλώνες αυτής της συνάντησης.
Η μέρα έκλεισε με όμορφες ανταλλαγές δώρων: τα παιδιά των νηπιαγωγείων προσέφεραν χειροποίητα λουλουδάκια στους μικρούς επισκέπτες και τις παιδαγωγούς τους, ενώ τα παιδιά των παιδικών σταθμών χάρισαν στα νηπιαγωγεία μας μια υπέροχη ομαδική κατασκευή — σύμβολο της νέας σχέσης που μόλις ξεκίνησε.
Ευχαριστούμε θερμά τις παιδαγωγούς των παιδικών σταθμών για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη, και τα παιδιά για τα χαμόγελα και την παρουσία τους. Ευχόμαστε ο Σεπτέμβρης να μας ξαναβρεί με το ίδιο χαμόγελο, έτοιμους για νέες όμορφες σχολικές περιπέτειες!
Οι εκπαιδευτικοί των πρωινών προγραμμάτων
Τσινταράκη Βικτώρια (Τμήμα 1)
Νταλαμπίρα Χριστίνα (Τμήμα 2)
Επιμέλεια άρθρου: Νταλαμπίρα Χριστίνα