Στα πλαίσια του προγράμματος μας eTwinning, κολοκύθες από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν φωτογραφήθηκαν σε σημεία της πόλης τους! Οι φωτογραφίες ήταν πολύ ενδιαφέρουσες, όπως και η ανταλλαγή εμπειριών! Μέσα στην τάξη μας στήθηκε μια μικρή έκθεση φωτογραφίας που συνεχώς εμπλουτίζεται!

Οι κολοκύθες ταξιδεύουν!
Yayoi Kusama: Μικροί χαμελαίοντες μέσα σε ένα δωμάτιο!
Τις φετινές απόκριες αφήσαμε τις βούλες της Yayoi Kusama να μας συνεπάρουν! Ακολουθώντας τις εργασίες του eTwinning έργου μας, φτιάξαμε ένα δωμάτιο σαν αυτά που αρέσουν στην καλλιτέχνιδα. Ένα δωμάτιο γεμάτο βούλες, ενώ αυτοί που είναι μέσα είναι ντυμένοι στα ίδια χρώματα, ώστε να χαθούν μέσα στο φόντο! Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο, ενώ βάλαμε και τους γονείς μας να φωτογραφ
ηθούν μαζί μας!
Τα παιδιά μας μαθαίνουν για τη φωτοσύνθεση!!! (τμήμα 1)
Λίγες εβδομάδες πριν φυτέψαμε τα σποράκια μας.
Σήμερα μιλήσαμε για τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης (photosynthesis)
και μελετήσαμε την πορεία της ανάπτυξης του φυτού.
Παράλληλα, μιλήσαμε για βασικό λεξιλόγιο της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης στα Αγγλικά
(water, sunlight, carbon dioxide, glucose, sugar, oxygen).
Απόκριες!!! (τμήμα 1)
Στην Ελλάδα τις μέρες αυτές λαμβάνει χώρα το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας, του «μασκαρέματος», δηλαδή της μεταμφίεσης.
Στόχος του εβδομαδιαίου προγράμματος ήταν η γνωριμία με τις συνήθειες, τα ήθη, τα έθιμα, τις παραδόσεις
και τον τρόπο ζωής από το παρελθόν μέχρι και σήμερα.
Παρουσιάσαμε στα παιδιά εικόνες από διάφορα έθιμα της Ελλάδας και συζητήσαμε μαζί τους για όσα ήδη γνωρίζουν.
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στο Καρναβάλι της Βενετίας δείχνοντας εικόνες και οπτικοακουστικό υλικό, συγκρίνοντας ομοιότητες και διαφορές με το Καρναβάλι της Ελλάδας.
Στο τέλος τα παιδιά εμπνεύστηκαν, δημιουργώντας τη δική τους μάσκα…
Έπειτα συζητάμε με τα παιδιά για τα έθιμα του Ρεθύμνου τις Απόκριες.
Μιλήσαμε για τις Καντάδες, οι οποίες αποτελούν ένα από τα παραδοσιακά ορόσημα του τόπου μας.
Δραματοποιήσαμε την καντάδα “Το μπαλκονάκι” του Νεκτάριου Σαμόλη.
Τα παιδία διασκέδασαν μπαίνοντας στον ρόλο των ατόμων που έκανα, αλλά και των ατόμων που απολάμβαναν την Καντάδα.
Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το γαϊτανάκι!!!
Παρακολούθησαν σχετικό video και είδαν πως το χορεύουν, έπειτα βγήκαμε στην αυλή και απολαύσαμε τον όμορφο χορό κρατώντας τις κορδέλες.
Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα τα παιδιά προσπάθησαν να συντονίσουν τα μέλη του σώματος
και τις κινητικές τους δυνατότητες.
Επιπλέον, προσδιορίσανε τα βασικά χαρακτηριστικά του Ρυθμού μέσα από τη συνεργασία τους σε ζευγάρια.
Μια άλλη δραστηριότητα που τους κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν η δραματοποίηση του τραγουδιού
“Παντρεύουμε τον κάβουρα”.
Η κίνηση, το τραγούδι σε συνδυασμό με τη δραματοποίηση κεντρίζουν την φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Ένα ακόμα τραγούδι που αποτέλεσε το σήμα κατατεθέν αυτής της εβδομάδας, ήταν το “Ρεθυμιώτικο καρναβάλι”.
Τα παιδία το έμαθαν με μεγάλη ευχαρίστηση, το τραγούδησαν και το χόρεψαν με την καρδιά τους.
Η εβδομάδα ολοκληρώθηκε συζητώντας με τα παιδία για το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας.
Αφού είπαν τι ήξεραν για αυτό το έθιμο, συζητήσαμε αναλυτικά για τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας.
Δείξαμε στα παιδιά διάφορα έθιμα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα την Καθαρά Δευτέρα
και συζητάμε τι κάνουν και εκείνα με την οικογένειά τους εκείνη τη μέρα.
Καταλήξαμε ομόφωνα στην κατασκευή ενός ατομικού χαρταετού, καθώς και στο πέταγμά του στην αυλή.
Η εβδομάδα ολοκληρώθηκε με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο….
Με τη συμβολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, οι οποίοι προσκάλεσαν την κα. Φυφή για ένα ξέφρενο πάρτι,
αλλά και τους γονείς, οι οποίοι επιμελήθηκαν το μπουφέ, δημιουργήθηκε μια καρναβαλιστική ατμόσφαιρα στο νηπιαγωγείο μας!!!
Μαθαίνουμε για τα φρούτα και την υγιεινή διατροφή…. (τμήμα 1)
Τα παιδιά μέσα από τη θεματική ενότητα «Υγιεινή διατροφή» μαθαίνουν για την αξία που έχουν τα φρούτα στη ζωή μας.
Επιπλέον, γνωρίζουν για τις βιταμίνες που υπάρχουν σε αυτά, καθώς και πόσο χρήσιμα είναι για τον οργανισμό μας.
Πραγματοποιήθηκαν αρκετές δραστηριότητες στην τάξη που στόχο είχαν τη βελτίωση των συνηθειών διατροφής των μαθητών,
μέσω της αύξησης της κατανάλωσης φρούτων. Η θεματική αυτή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο μανάβικο της γειτονιάς μας,
με απώτερο στόχο τα παιδιά να βιώσουν τη διαδικασία διαλέγοντας φρούτα της αρεσκείας τους και συζητώντας για τα εποχικά φρούτα.
Τα παιδιά με μεγάλη ευχαρίστηση διάλεξαν τα φρούτα της αρεσκείας τους.
Τέλος, στάθηκαν στο ταμείο για να πληρώσουν τα φρούτα που διάλεξαν με χρήματα από τον κουμπαρά της τάξης μας.
Τα παιδιά αφού επέστρεψαν από την εκδρομή γεύτηκαν
τα φρούτα που αγοράσαμε με μεγάλη χαρά!!!
Μαγνήτες και μαγνητισμός!!! Τμήμα 1
Οι μαθητές του τμήματος 1 έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό,
για τη διδασκαλία που αφορούσε τις Φυσικές Επιστήμες και πιο συγκεκριμένα τον μαγνητισμό.
Συζητήσαμε ότι από τα πολύ παλιά χρόνια οι άνθρωποι είχαν παρατηρήσει ότι το ορυκτό μαγνητίτης
έχει την ιδιότητα να έλκει μικρά τεμάχια σιδήρου. Εκτός όμως από τον σίδηρο,
οι μαγνήτες έλκουν το κοβάλτιο, το νικέλιο και τα κράματα ή οξείδια αυτών και έτσι γίνονται και αυτά μαγνητικά σώματα.
Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο μέσα από πειράματα έμαθαν για τους μαγνήτες,
τη δύναμή τους και τους μαγνητικούς πόλους.
Με χαρά πειραματίστηκαν, έπαιξαν πολλά παιχνίδια, συζήτησαν με τη νηπιαγωγό τους και παρακολούθησαν στοχευμένο οπτικοακουστικό υλικό.
Βρίσκω στην τάξη αντικείμενα και δοκιμάζω αν μαγνητίζουν ή όχι.
Χωρίζω σε κατηγορίες τα αντικείμενα “Μαγνητίζουν” και “Δεν μαγνητίζουν”.
Τα παιδιά ψαρεύουν μαγνητικά ψαράκια
και αναγνωρίζουν τον αριθμό που κρύβει το κάθε ένα ψαράκι
συγκρίνοντας τον μεγαλύτερο και το μικρότερο αριθμό.
Μέσα από το καινούργιο παιχνίδι “Magnetic stacking game”
τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν και να ανακαλύψουν τις ιδιότητες του μαγνητισμού,
καθώς και να καλλιεργήσουν τον προσανατολισμό τους
αντιγράφοντας τις εικονιζόμενες κάρτες.
Τέλος, παρακολουθήσαμε ένα στοχευμένο οπτικοακουστικό υλικό
και καταγράψαμε όλες τις ιδέες των μαθητών.
Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning Τμήμα 1 & Τμήμα 2
Έχουμε τη χαρά φέτος να συμμετέχουμε σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα (etwinning)
όπου θα συνεργαστούμε με άλλους μαθητές από σχολεία της Ευρώπης!
Η θεματική του κοινού σχεδίου δράσης μας, αφορά στη γνωριμία των πολιτισμών μέσα από την Τέχνη.
Σαν πρώτη δραστηριότητα επιλέχθηκε η ανταλλαγή καρτών εμπνευσμένες από καλλιτέχνες του τόπου μας.
Σας παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες, ώστε να απολαύσετε τις δημιουργίες των μικρών μαθητών μας
αλλά και αυτές που μας έστειλαν.
Οι κάρτες που μας έστειλαν από τη Ρουμανία
- Αγγλικά στο νηπιαγωγείο!!!
- Αειφόρο σχολείο
- Ανακοινώσεις
- Απόκριες
- Άρθρα
- Βραβεύσεις
- Γιορτή της Μητέρας
- Γονείς
- Δράσεις Ενεργού Πολίτη
- Δραστηριότητες τμημάτων
- Δωρεές
- Εκδηλώσεις/ Γιορτές
- Εκδρομές
- Εργαστήρια δεξιοτήτων
- Έχουμε επισκέψεις!
- Πολυτεχνείο
- Προγράμματα Etwinning
- Ρουτίνες που αγαπάμε!
- Συμμετοχές σε προγράμματα
- Χριστούγεννα
- Χωρίς κατηγορία


















































Πρόσφατα σχόλια