Για αρχή το έδαφος

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

Τίτλος: “Για αρχή, το έδαφος…”

edafos.1PNG

Ένα πρόγραμμα δεξιοτήτων, το οποίο αντλεί τη θεματολογία του από το επιστημονικό πεδίο «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», στηρίζεται στο παιδαγωγικό πλαίσιο και στις αρχές του Προγράμματος Σπουδών για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία και δομείται σύμφωνα με τη διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση.

Παρουσίαση του εργαστηρίου δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο μας στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://wakelet.com/wake/T2-h8-eb58IqJn3RVVYRo

EDAFOS

 

 

 

Little Change Ambassadors – eTwinning 2024-25

eTwinning 2024-2025

Little Change Ambassadors (Peer bullying)

Μικροί πρεσβευτές της αλλαγής

 

Αιολική Ενέργεια 

Κατασκευή ανεμογεννητριών για το σπίτι στο φανταστικό νησί του eTwinning έργου μας. Επιλέγουμε την αιολική ενέργεια  ως μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, φιλική προς το περιβάλλον, για τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού.

wind turbines made

wind turbine5

 

Πειραματισμός για τη δύναμη του αέρα στην κίνηση της ανεμογεννήτριας.

 

Επίσκεψη ειδικού ηλεκτρολόγου και συζήτηση για την αιολική ενέργεια.

Τι είναι η ανεμογεννήτρια και πώς λειτουργεί; Πώς λειτουργεί το αιολικό-ενεργειακό δέντρο; Πώς μετατρέπεται η αιολική ενέργεια  σε ηλεκτρική ενέργεια; Η χρήση της αιολικής ενέργειας επηρεάζει το περιβάλλον;

Ο ηλεκτρολόγος κ.Νίκος εξηγεί στα παιδιά τον τρόπο που χρησιμοποιείται η αιολική ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

expert3

expert

 

Ένα “Ενεργειακό-αιολικό δέντρο” βρίσκεται απέναντι από το Νηπιαγωγείο…



Λήψη αρχείου

 

To θέμα Αιολική Ενέργεια εξερευνήθηκε και παρουσιάστηκε από τους μαθητές μας.

wind energy movie

 

wind energy video

 

wind energy video1

 

wind energy

 

 

Το θέμα του εκφοβισμού (Bullying) προσεγγίζουμε στο eTwinning έργο μας.

Δημιουργήσαμε την ιστορίαΤο ουράνιο τόξο, που έχασε τα χρώματά του”  σχετικά με τον εκφοβισμό-bullying από συνομηλίκους.

Τα παιδιά εικονογράφησαν την ιστορία και στη συνέχεια τη δραματοποίησαν.

istoria eikonografhsh

painting story peer bullying

performing story

 

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να διαβάσετε την ιστορία 

Bookcreator

ή σαρώστε το QR Code

QR Code

Συζητήσαμε για τον εκφοβισμό-bullying, μέσα από ιστορίες και παραμύθια.

Η γωνιά με τον πίνακα ανακοινώσεων για τον εκφοβισμό – bullying.

Τρόποι αντίδρασης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού.

school bulletin

MILA TORA 2025

Μάιος ή Μάης

 Μάνα, Μητέρα, Μανούλα, Μαμά!

Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Αυτή τη χρονιά είναι στις 11 Μαΐου. 

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου!

MAMA7

Και… ντολμαδάκια ή αλλιώς σαρμαδάκια με αμπελόφυλλα ετοιμάσαμε για τις μαμάδες!

sarmadakia

Έπαινος συμμετοχής

στην εκστρατεία ενάντια στην ενδοσχολική βία και στον εκφοβισμό.

 ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

EPAINOS MILA TORA 2025 pdf 1 page 0001

Μάιος ή Μάης

Ο Μάιος ή Μάης είναι ο πέμπτος μήνας του έτους, ανήκει στην εποχή της Άνοιξης του βορείου ημισφαιρίου, και του φθινοπώρου στο νότιο ημισφαίριο. Ο Μάιος, είναι «μήνας χαράς και λατρείας της βλάστησης, με δοξασίες και έθιμα διαχρονικού χαρακτήρα», όπως το παραδοσιακό έθιμο με το πρωτομαγιάτικο στεφάνι το οποίο στολίζει την πόρτα του σπιτιού μέχρι τις 24 Ιουνίου οπότε καίγεται στις φωτιές του Αϊ-Γιάννη. (ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)

Τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια μας

Καλή Πρωτομαγιά! 

 

Τα λουλούδια του κήπου.

Προσεγγίζουμε το θέμα “λουλούδια” με ποικίλες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο μας. 

loyloydia

flower1

flower

 

 

Μπασκέτα τοίχου εξωτερικού χώρου στο Νηπιαγωγείο μας!

basket

Ευχαριστούμε

τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μεσορόπης “Μέγας Αλέξανδρος” για τη δωρεά και το γονέα κ.Δημήτρη Σ. για την εργασία τοποθέτησης της μπασκέτας σε τοίχο της αυλής του Νηπιαγωγείου.

 

 

 

 

My Ateliar in the Nature eTwinning 2024-2025

eTwinning 2024-2025

My Ateliar in The Nature

Το Ατελιέ μου στη Φύση 

Η πέμπτη δράση του έργου μας αφορά τα φύλλα.

495727842 1143490871149958 2758603944477864140 n

Στην εποχή της Άνοιξης το πράσινο χρώμα των φύλλων κυριαρχεί στη φύση. Με δραστηριότητα παρατήρησης εξετάζουμε διάφορα είδη φύλλων που έχουμε συλλέξει από τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου μας (Science Activity).

Με τυπώματα φύλλων, δραστηριότητες εικαστικής τέχνης (Art Activity).

Δραστηριότητες μαθηματικών (αρίθμηση, ταξινόμηση, μέγεθος, σχήμα) με φύλλα (Mathematics activity).

Δραστηριότητα κουζίνας με φύλλα (Kitchen activity).

Με φύλλα αμπελιού (και οδηγίες από μια μαμά) φτιάχνουμε ντολμαδάκια ή αλλιώς σαρμαδάκια στο Νηπιαγωγείο!

sarmadakia1

 

Online επικοινωνία

είχαν τη Δευτέρα 5/5/2025 τα συνεργαζόμενα σχολεία του έργου μας.

Σε κλίμα φιλικό και χαρούμενο πραγματοποιήθηκε η γνωριμία μαθητών και εκπαιδευτικών.

meeting 5 5 2025

 

Η έκτη δράση του έργου αφορά τα λουλούδια.

Στο μήνα των λουλουδιών, το Μάιο υλοποιούμε τη δράση του έργου μας.

Με δραστηριότητα παρατήρησης εξετάζουμε διάφορα είδη λουλουδιών και μαθαίνουμε την ονομασία τους (Science Activity).

Δημιουργούμε κορνίζες τέχνης με λουλούδια (Art Activity).

flowers video

flowers10

 

 

 

Little Change Ambassadors – eTwinning 2025

eTwinning 2024-2025

Little Change Ambassadors

Μικροί πρεσβευτές της αλλαγής

Η βιολογική γεωργία και τα φυτοφάρμακα είναι το τρίτο θέμα διερεύνησης στο έργο μας.

Με συνέντευξη σε αγρότες, η υπεύθυνη ομάδα ρωτά για τη βιολογική γεωργία αλλά και τη χρήση των φυτοφαρμάκων. Στη συνέχεια μετέφεραν τις πληροφορίες στην ολομέλεια της τάξης.

farmer

Interview with a farmer

Maria

Maria1

Το εκχύλισμα τσουκνίδας προτείνεται ως φυτικό φυτοφάρμακο.

Εκχύλισμα τσουκνίδας για φυτοπροστασία

Ποιες φυσικές μεθόδους χρησιμοποιείτε για να απωθήσετε τα παράσιτα από τα φρούτα και τα λαχανικά που καλλιεργείτε;

Σε ένα δοχείο με νερό βάζουμε αρκετές τσουκνίδες μέσα, τις αφήνουμε 40 μέρες και εκείνο το νερό γίνεται μαύρο. Με εκείνο το νερό που θα αφήσουν οι τσουκνίδες ραντίζουμε τα φυτά μας. Αυτό το νερό γίνεται δηλητήριο και το χρησιμοποιούμε για να απωθήσουμε τα παράσιτα από τα φυτά.

Μαθαίνουμε για το φυτό της τσουκνίδας και τις χρήσεις του.

Ongaonga close up

Πληροφορίες για τα φυτοφάρμακα στην ολομέλεια της τάξης
information pesticides

 

Δημιουργία αφίσας και φυλλάδιο πληροφοριών για τα φυτοφάρμακα και τη σωστή χρήση τους.

informative brochure

informative brochure new

Τα παιδιά διανέμουν αφίσες και φυλλάδια σε αγρότες.

informative brochure farmer

fylladio

fylladio aggelikh

Φροντίδα φυτών και λουλουδιών στο σχολικό κήπο μας αλλά και της τάξης μας.

school garden

germination planting

plants

 

 

Απρίλιος 2025

Απρίλιος

Πάσχα 2025

Το Χριστιανικό Πάσχα, ή κοινώς Πασχαλιά ή Λαμπρή, και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού ή απλώς Ανάσταση, είναι η σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού. Εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία.

Με ποικίλες δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο, προσεγγίζουμε τη θεματική ενότητα της εορτής του Πάσχα.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

aygakalopascha

Από το “κυνήγι θησαυρού” πασχαλινών αυγών!

Έχει ο καιρός γυρίσματα! Χιόνι στην αυλή του Νηπιαγωγείου στις 7 του Απρίλη

7april

 

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια γιορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά  Χανς Κρίστιαν Άντερσεν  (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.

2025

Το μήνυμα και η αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025

2april

Στα πλαίσια της παγκόσμιας γιορτής του παιδικού βιβλίου συζητούμε για τον μεγάλο παραμυθά και φτιάχνουμε τα δικά μας αγαπημένα βιβλία και σελιδοδείκτες.

 

Ο Απρίλιος ή Απρίλης είναι ο τέταρτος μήνας του έτους. Ανήκει στην εποχή άνοιξη στο βόρειο ημισφαίριο και στο φθινόπωρο στο νότιο ημισφαίριο κατά το Ιουλιανό και το Γρηγοριανό ημερολόγιο.

Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.

Στο Νηπιαγωγείο παίζουμε παιχνίδια με αφορμή το παραμύθι του Πινόκιο.

Αλήθεια ή ψέματα;

pinokio

1april

Little change ambassadors – eTwinning

Το νερό και η λειψυδρία είναι το δεύτερο θέμα διερεύνησης στο έργο μας.

Σε online επικοινωνία τα παιδιά παρουσιάζουν στα συνεργαζόμενα σχολεία την κατασκευή του συστήματος συλλογής βρόχινου νερού στο σπίτι.

online event 10 4 25

Το νερό και τα αίτια της λειψυδρίας ερευνώνται και παρουσιάζονται στην ολομέλεια της τάξης μας. Παρακολουθούμε βίντεο για το νερό και τη χρησιμότητα του.water video1

Με αφορμή εικόνες ξηρασίας συζητούμε για τα αίτια της λειψυδρίας στη Γη.

Το θέμα της λειψυδρίας διερευνάται και παρουσιάζεται από ομάδα παιδιών στην ολομέλεια.

presentation

Σύστημα συλλογής βρόχινου νερού κατασκευάζουμε στο σπίτι μας. Εντοπίζουμε το σύστημα συλλογής βρόχινου νερού στο σχολείο μας. Η συλλογή βρόχινου νερού αποτελεί μια πρακτική αντιμετώπισης της λειψυδρίας.

school waterflow

house waterflow

 

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού (World Water Day), δραστηριότητες και δράσεις σχετικά με το νερό και τη σωστή χρήση του.

Εικονόλεξο με το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου για τον κύκλο του νερού.

river

water2

Διαδρομές με τη Beebot στην πίστα “ο κύκλος του νερού”.

beebot water

Το νερό είναι πολύτιμο!

water

water1

water day

Πείραμα για το νερό και τη σωστή χρήση του

water experiment1

 

Σωστή χρήση και οικονομία νερού.

water scarity3

 

Βίντεο με τις προτάσεις μας για την οικονομία νερού. 

 

Αποτυπώνοντας φωτογραφικά τις προτάσεις μας για τη σωστή χρήση και οικονομία νερού.

brochure3

 

 

Ώρα για πείραμα!

Πειράματα στο Νηπιαγωγείο!

Εργαστήρι Φυσικών Επιστημών

Μικροί πειραματιστές!

Υποθέσεις, προβληματισμοί, παρατηρήσεις, συμπεράσματα! 

Πειράματα με νερό! 

Πείραμα 1ο: Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα νερού, πείραμα για το νερό και τη σωστή χρήση του (νερό, μπουκάλι με το καπάκι του, καλαμάκι). Πότε τρέχει το νερό στη βρύση; Κλείνω τη βρύση!

tap water 1

 

Πείραμα 2ο: Διαλυτότητα (ποτήρια με νερό, αλάτι, ζάχαρη, λάδι, ρύζι, ξύλο, πέτρα, άμμος)

Πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά και παρατηρούμε τη διαλυτότητα τους στο νερό.

 

Πείραμα 3οΕπιπλέει – Βυθίζεται (κούπα με νερό, πλαστικό, ξύλινο, πέτρα, φελλός, στικ κανέλας, χαρτάκι, συνδετήρας κ.α.)

Πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά και παρατηρούμε τι επιπλέει και τι βυθίζεται στο νερό.

 

Πείραμα 4ο: Απορροφητικότητα (ποτήρια με νερό, σφουγγάρι, βαμβάκι, ύφασμα, σακούλα, ξύλο, πέτρα)

Πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά και παρατηρούμε την απορροφητικότητα νερού στα διάφορα υλικά.

 

Πειράματα με χρώματα! 

1)  Ουράνιο τόξο σε πιάτο (χρωματιστά καραμελάκια, νερό, πιάτα).

colors

2) Τα χρώματα ταξιδεύουν και αλλάζουν (ποτήρια, χρωματιστό νερό, χαρτοπετσέτες).

5ποτηρια νερό

colors2

 

3) Τα χρώματα στο νερό ταξιδεύουν και χρωματίζουν τα χάρτινα λουλούδια (ποτήρια, χρωματιστό νερό, χάρτινο λουλούδι).

 

Και άλλα πειράματα με νερό! 

Πείραμα 1ο: μεταφορά νερού (υγρή μορφή του νερού).

(ποτήρια, χρωματιστό νερό, χαρτοπετσέτες)

7 ποτήρια στη σειρά, ρίχνουμε νερό με χρώμα στο 1ο, 3ο, 5ο και 7ο ποτήρι, ενώνουμε τα ποτήρια με χαρτοπετσέτα. Παρατηρούμε το νερό να μεταφέρεται στο άδειο ποτήρι. Την επόμενη μέρα παρατηρούμε ότι η στάθμη του νερού σε όλα τα ποτήρια είναι η ίδια.

ποτηρια νερό 1

νερό 7

Μετά από αρκετές μέρες, παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει νερό στα ποτήρια!

Που πήγε το νερό; Εξατμίστηκε!  (αέρια μορφή του νερού) 

experiment water

 

Πείραμα 2ο: μεταφορά νερού – σταγονόμετρο (ποτήρια, νερό, καλαμάκι)

Πώς μπορούμε να μεταφέρουμε το νερό από το ένα ποτήρι στο άλλο χωρίς να το αγγίζουμε;

Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε το καλαμάκι. 

νερό1

Το καταφέραμε!

νερό2

 

Πείραμα 3ο: Κρεμασμένο παγάκι (στερεή μορφή του νερού)

(κλωστή, αλάτι, παγάκια)

Ρίχνοντας λίγο αλάτι πάνω στο παγάκι και την κλωστή καταφέραμε να σηκώσουμε το παγάκι χωρίς να το αγγίζουμε! Τι παρατηρούμε;

 

Πείραμα 4οΛάδι, νερό και χρώματα.

Σε ποτήρι με νερό ρίχνουμε λάδι και στη συνέχεια χρώματα.

Τι παρατηρούμε; Το λάδι επιπλέει του νερού, τα χρώματα περνούν αργά από το λάδι (χωρίς να το χρωματίζουν) στο νερό (το οποίο χρωματίζουν).

 

Πειράματα με μπαλόνια!

Πείραμα 1ο: Φουσκώνουμε το μπαλόνι  με ένα μπουκάλι νερού, σόδα και ξύδι.

Τι παρατηρούμε; όταν ενωθεί το ξύδι με τη σόδα δημιουργείται αέριο και το μπαλόνι φουσκώνει.

 

Πείραμα 2ο: Κρεμασμένο χαρτάκι στο μπαλόνι

(μπαλόνι φουσκωμένο, χαρτάκια, μαλλιά ή ύφασμα)

Τι παρατηρούμε; το χαρτάκι κόλλησε στο μπαλόνι και δεν πέφτει κάτω.

peirama mpaloni charti hlektrismoς

 

Πειράματα με αυγά!

Πείραμα 1ο: το αυγό μπαλάκι (ποτήρι, ξύδι, αυγό)

Τι γίνεται όταν το αυγό μείνει μέσα σε ένα ποτήρι με ξύδι;

ξυδι αβγο

ξυδι αβγο1

 

Πείραμα 2ο: το κρεμασμένο αυγό (ποτήρια, νερό, αλάτι, αυγά).

Το αυγό στο ποτήρι με νερό βυθίζεται, το αυγό στο ποτήρι με αλατόνερο επιπλέει.

κρεμασμένο αυγό

 

Πείραμα για την ανάπτυξη του σπόρου.

Μεγαλώνει-μεγαλώνει το σποράκι!

(χώμα, σπόροι, νερό, ήλιος, αγάπη)

Ο σχολικός μας κήπος είναι χώρος παρατήρησης για την ανάπτυξη σπόρων και φυτών.

Αλλά και η δημιουργία φυτωρίου στην τάξη μας δίνει τη δυνατότητα να παρατηρούμε την ανάπτυξη σπόρων-φυτών καθημερινά. Η παρατήρηση και καταγραφή της ανάπτυξης των σπόρων-φυτών ενθουσιάζει τα παιδιά!

school garden

seeds

germination

 

gama seed 1

 

 

Πειράματα μαγειρικής!

Μαρμελάδα φράουλα

Δραστηριότητα στην κουζίνα με παρασκευή μαρμελάδας με φράουλες.

Υλικά συνταγής: 2 κούπες φράουλες και 1 κούπα ζάχαρη.

Με ενθουσιασμό τα παιδιά ακολουθούν τη διαδικασία με επιτυχία στη δημιουργία της μαρμελάδας. Η φράουλα είναι αγαπημένο φρούτο των παιδιών.

fraoyla

25η Μαρτίου 2025

Επέτειος 25ης Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα διπλής γιορτής, τόσο θρησκευτικής όσο και εθνικής για την Ελλάδα. Γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και παράλληλα αυτή η ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Η 25η Μαρτίου είναι Εθνική Εορτή της Ελλάδας, κατά την οποία τιμάται ο Εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Από την 25η Μαρτίου 1821 στο Νηπιαγωγείο μας

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

25hMarth2025 2

My Ateliar in the Nature – eTwinning 2024-25

eTwinning 2024-2025

My Ateliar in The Nature

Το Ατελιέ μου στη Φύση 

 

Το Φυλλάδιο του έργου μας

 

Το τρίτο online παιχνίδι του έργου μας

Wordwall Game

 

 

Το δεύτερο online παιχνίδι του έργου μας

Learning App Game 1

 

Αφίσες (Poster) των συνεργαζόμενων σχολείων του έργου μας

Μετάβαση στο padlet.com

 

Η αφίσα μας (poster) για το έργο

Ateliar Poster

Ψηφοφορία για την αφίσα του έργου

vote poster

 

Η όγδοη δράση του έργου αφορά τους σπόρους. Με δραστηριότητα κηπουρικής φυτεύουμε σπόρους και παρατηρούμε καταγράφοντας την ανάπτυξη τους. (Science – Nature Activity / Technology Activity).

Διαβάσαμε βιβλία για φυτά και σπόρους.

  Παρακολουθήσαμε βίντεο για την ανάπτυξη του σπόρου-φυτού.

Κηπουροί εν δράση! 

Παρατήρηση και καταγραφή ανάπτυξης σπόρων 

gama seed

 

 

Η έβδομη δράση του έργου αφορά τα φρούτα. Με φρούτα του χειμώνα φτιάχνουμε και απολαμβάνουμε μια υγιεινή και γευστική φρουτοσαλάτα! (Science – Nature / Kitchen Workshop Event).

 

Με φρούτα της Άνοιξης πειραματιζόμαστε στην κουζίνα με φράουλες και φτιάχνουμε νόστιμη μαρμελάδα φράουλα!(Science – Nature / Kitchen Workshop Event).

strawberry jam

 

Η online επικοινωνία των εκπαιδευτικών  του έργου πραγματοποιήθηκε σε κλίμα φιλικό και συνεργατικό.

meeting 5 3 25

 

 

 

Η τέταρτη δράση του έργου αφορά το λαχανικά. Με δραστηριότητα μαθηματικών (Mathematics Activity) προσεγγίζονται οι έννοιες του ολόκληρου και μισού, με λαχανικά. Στη συνέχεια τα παιδιά δημιουργούν φιγούρες με λαχανικά (Art Activity), με έμπνευση από έργα του ζωγράφου Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο.

vegetables1

 

 

 

Το όνομα του έργου δημιουργείται συνεργατικά, αναλαμβάνοντας κάθε σχολείο και ένα γράμμα.

Το Νηπιαγωγείο μας δημιούργησε το γράμμα I με χρωματισμένες πέτρες.

I letter

I with stones

Λογότυπος του έργου

logotypo

 

 

Η τρίτη δράση του έργου αφορά το χώμα. Τι υπάρχει στο χώμα; Εξετάζουμε το χώμα με το μεγεθυντικό φακό. Δράση που εμπλέκει την επιστήμη (Science) με δραστηριότητα της φύσης (Nature activity).

soil

soil 1

Δημιουργίες με πηλό και άμμο (Art).

soil4

soil2

soil3

 

Ψηφοφορία των παιδιών για το λογότυπο του έργου, με χρήση ψηφιακού εργαλείου.

new logo survey

 

Η συμμετοχή μας στη δημιουργία συνεργατικού ebook για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου.

sid 2025

 

ε βοοκ

 

Το λογότυπο του έργου online puzzle game (jigsawplanet)

puzzle

 

Παρουσίαση του eTwinning έργου: My Ateliar in the Nature

gamma

 

 

Little Change Ambassadors – eTwinning 2024-2025

eTwinning 2024-2025

Little Change Ambassadors

Μικροί πρεσβευτές της αλλαγής

 

Το πρώτο θέμα του έργου αφορά το σπίτι-κατοικία.

Safe House Design

Παρουσίαση της έρευνας “τύποι σπιτιών” από την (μικρή) ομάδα παιδιών στην ολομέλεια του Νηπιαγωγείου.

types of houses3

Παιχνίδια δραματοποίησης με αφορμή το παραμύθι “Τα τρία γουρουνάκια”.  drama1

Δημιουργία σπιτιών με διάφορα υλικά

house design

house design1

house design 1

houses design

spiti maria

Δημιουργία Web2 παιχνιδιού με τα σπίτια

https://learningapps.org/watch?v=p42jk28z525

 

Σε online επικοινωνία παρουσιάζουμε στα άλλα σχολεία τα σπίτια μας.

house presentation

house presentation1

 

Δημιουργούμε συνεργατικά, online με το canva, το σπίτι για το έργο μας.

Προσθέτουμε ένα παράθυρο στο σπίτι.

canva house

 

Για το λογότυπου του έργου, δημιουργούμε το γράμμα που ανέλαβε το Νηπιαγωγείο μας.

T logo

Το συνεργατικό λογότυπο του έργου μας

logo

 

 

Σχεδιάζουμε το όχημα που θα μας πάει στο (φανταστικό) νησί μας. Αποφασίζουμε να φτιάξουμε ένα ιστιοφόρο καράβι. Χρησιμοποιώντας τον άνεμο είμαστε έτοιμοι να ταξιδέψουμε!

boat3

boat7

boat9

sailing boat

 

Σε online επικοινωνία παρουσιάζουμε στα άλλα σχολεία το όχημα μας για το νησί.

presentation vehicle

 

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.

Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026  θα πραγματοποιηθούν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από  5 μέχρι 24 Μαρτίου 2025.

Εγγράφονται μαθητές/τριες  γεννημένοι/ες το 2021 (προνήπια) .

Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

  https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

images 2

Δικαιολογητικά που θα προσκομιστούν  ΜΕΤΑ την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στο Νηπιαγωγείο:

  1. Βιβλιάριο υγείας, στο οποίο να φαίνεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  2. ΑΔΥΜ (Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή).
  3. Έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.
  4. Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
  5. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 05 έως 24 Μαρτίου 2025 τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.  Παρακαλούμε τους ενδιαφερόμενους γονείς μετά την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής να επικοινωνούν με την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου για ραντεβού.

Πληροφορίες: Νηπιαγωγείο Μεσορόπης 

Τηλέφωνο: 2592350774      

email: mail@nip-mesor.kav.sch.gr

 

 

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια
Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026, παρατείνονται μέχρι και τη
Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025.



Λήψη αρχείου

 

ΧΟΠΑ Ήρωες

ΧΟΠΑ Ήρωες 112

Screenshot 2

Το “ΧΟΠΑ Ήρωες 112” είναι ένα βραβευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αποσκοπεί στην ενημέρωση των παιδιών και των οικογενειών τους ώστε να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα ενός εγκεφαλικού επεισοδίου και να μπορούν να καλέσουν έγκαιρα τις πρώτες βοήθειες χρησιμοποιώντας τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112. 

Το ΧΟΠΑ (Χέρι – Ομιλία – Πρόσωπο – Αμέσως) Ήρωες 112  

υλοποιείται στο πλαίσιο δράσεων για την ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας στο Νηπιαγωγείο.

Screenshot 7

 

ΧΟΠΑ Ήρωες 112 στο Νηπιαγωγείο μας!

 

https://view.genially.com/67c2d487addf23c0f2bace3c/interactive-image-xopa-hrwesΧΟΠΑ4

 

Οι ΧΟΠΑ Ήρωες 112 του Νηπιαγωγείου μας!

χοπα ηρωες2

χοπα ηρωες

χοπα ηρωες6

χοπα ηρωες3

χοπα ηρωες1α

χοπα ηρωες5α

CHOPA MESOROPH

 

Απόκριες – Φεβρουάριος 2025

Απόκριες 2025

Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα οπότε και αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Χριστιανική παράδοση από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι την Κυριακή της Τυροφάγου ή Τυρινής.

κλοουν

παπιγιον

μεξικανος

γαιτανακι

μασκες

μασκες1

Τσικνοπέμπτη 2025

Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι “νήστιμοι ημέραι”, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής. Προηγείται αυτής η πρώτη κατά σειρά εβδομάδα, η Προφωνή, και ακολουθεί η τρίτη εβδομάδα της Τυροφάγου. Πραγματοποιείται κάποιες ημέρες πριν από την έναρξη της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής.

τσικνοπέμπτη

τσικνοπέμπτη1

τσικνοπέμπτη2

Καθαρά Δευτέρα – Σαρακοστή 2025

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή αλλιώς η Σαρακοστή που σημαίνει «Μεγάλες 40 Ημέρες», είναι σημαντικότατη περίοδος νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων Χριστιανών, η οποία προετοιμάζει τους Χριστιανούς για τη μεγαλύτερη εορτή του εκκλησιαστικού ημερολογίου, το Πάσχα. Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες ενώ αργότερα, προστέθηκε και η έβδομη εβδομάδα.

Η Καθαρά Δευτέρα είναι κινητή γιορτή, η οποία εξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Συγκεκριμένα πέφτει κάθε χρόνο στο ξεκίνημα της 7ης εβδομάδας, δηλαδή 48 μέρες πριν το Ελληνορθόδοξο Πάσχα και προφανώς πάντοτε ημέρα Δευτέρα.

χαρταετός2

 

Φεβρουάριος 2025

Τι είναι η αγάπη;

Συζητάμε για την αγάπη και στολίζουμε καρδούλες.

 

 

 

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ 2025

Μίλα Τώρα!

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου, Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό, πραγματοποιεί για 12η συνεχή χρονιά την εκστρατεία Μίλα Τώρα.

Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη σχολική δράση. 

μιλα

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ 2025

Με αφορμή τα παραμύθια:

“Ο μάγκας δράκος” και “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”… 

μαγκας δρακος 2

δρακος ζωγρ

Τα παιδιά μίλησαν…

 

EPAINOS MILA TORA 2025 pdf 1 page 0001

 

Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού 2025 – GSPD 2025

Παγκόσμια Ημέρα Παιχνιδιού στο Σχολείο – 5 Φεβρουαρίου 2025

Global School Play Day (GSPD) – 5 February 2025

328630583 560461289332094 6551530974406138658 n

 

Το σχολείο μας συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού 2025 

Ημέρα παιχνιδιού

Παιχνίδια και χαρά στο Νηπιαγωγείο μας!

play day

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025

Ημέρα Ασφαλούς ΔιαδικτύουSID 2025

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Το Νηπιαγωγείο μας Υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025. (https://blogs.sch.gr/nipmesor/?p=3149)

SID 2025 Open Access

Εκπαιδευτικό Υλικό για SID 2025

 

Έπαινος συμμετοχής για το διαγωνισμό «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιούργησαν υλικό για την προστασία μας στον ψηφιακό κόσμο!
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή και τη δημιουργικότητα τους αλλά και στους εκπαιδευτικούς τους για τη στήριξη που τους παρείχαν!

μαθητή

prof_cert

SID 2025

 

 

sid25

 

sid25 gakiPNG

 

 

 

Προλαβαίνουμε τη βία πριν εμφανιστεί – Εργαστήριο Δεξιοτήτων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ / ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ / ΠΡΟΛΗΨΗ

Τίτλος: «Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή.
Προλαβαίνουμε τη βία πριν εμφανιστεί».

προλαβαινουμε τη βια

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η πρωτογενής πρόληψη
εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με
ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου». Με ποιους τρόπους
βοηθάμε τον εαυτό μας, ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας, να αποδεχτεί τον
«άλλον», αλλά και να αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας όταν νιώσει ότι απειλείται;
Ενδυνάμωση-Συνεργασία-Αποδοχή. Τα τρία στάδια που οφείλουμε να δουλεύουμε
με τις ομάδες των παιδιών από μικρή ηλικία. Όσο πιο πολύ εξοικειωνόμαστε με τον
«άλλον», τόσο πιο πολύ μειώνουμε τις περιπτώσεις εκδήλωσης βίας προς αυτόν/ή.

Παρουσίαση του εργαστηρίου δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο μας  στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://wakelet.com/wake/IWN2SyS-Dyy_X-KVnyZiK

wakelet

Little Change Ambassadors / eTwinning 2024-2025

eTwinning 2024-2025

Little Change Ambassadors

Μικροί πρεσβευτές της αλλαγής

Το σχολείο μας κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025 συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning  με τίτλο:«Little Change AmbassadorsΜικροί πρεσβευτές της αλλαγής», με σχολεία από την Ελλάδα, Τουρκία, Σλοβακία, Λιθουανία, Ρουμανία, Τυνησία και 25 εκπαιδευτικούς.

Στοχεύουμε να παράγουμε περιεχόμενο δραστηριοτήτων που θα βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα, να αναζητούν και να βρίσκουν λύσεις σε αυτά τα προβλήματα. Δράσεις ευαισθητοποίησης θα πραγματοποιηθούν μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων που βασίζονται στην εκπαίδευση του ενεργού πολίτη για έναν καλύτερο κόσμο. Οι μαθητές από διαφορετικές χώρες θα υποστηριχθούν ώστε να έχουν γνώση για τα προβλήματα στον κόσμο και να συνεργαστούν για να λύσουν αυτά τα προβλήματα.

 

Ενημέρωση γονέων – Συναίνεση γονέων

 

Online επικοινωνία εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό του έργου

teacher meeting 10 1 25

 

 

Αρχική αξιολόγηση του έργου από τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

teacher pre survey

ερωτηματολόγιο γονείς

Η αρχική αξιολόγηση των μαθητών

 

Πίνακας του έργου στο Νηπιαγωγείο

board ambassadors

Η ομάδα μας

avatars1

team Mesoropi

Η πρώτη δραστηριότητα  για να γίνουμε πρεσβευτές της αλλαγής – Change Ambassadors, ξεκινά με συνέντευξη που παίρνουν τα παιδιά από τους συμμαθητές/συμμαθήτριες τους, με τις ερωτήσεις:

  • Ποια είναι τα δικαιώματα του παιδιού;
  • Πώς είναι ο καλός άνθρωπος;
  • Αν υπήρχε ένα νησί όπου όλα τα παιδιά θα ήταν χαρούμενα και ευτυχισμένα, τι όνομα θα είχε;

student interview

first step

 

Μία έκθεση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας οργανώσαμε στο Νηπιαγωγείο για το έργο eTwinning και την παρουσίαση του τόπου μας. Επιλέξαμε και ποιο προϊόν θα πάρουμε στο φανταστικό νησί μας.

tahini halva

Ένα γράμμα από το νησί ήρθε στο σχολείο…

Διαβάζουμε το γράμμα και συζητούμε για τα προβλήματα που υπάρχουν στο νησί.

letter3

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον Κυανόφτερο (Blue Feather) που φέρνει τα γράμματα από το νησί.

blue feather

 

Μεσορόπη – Έκθεση φωτογραφίας

 ΜΕΣΟΡΟΠΗ ΠΑΓΓΑΙΟΥ

2024-2025  

Με την αγαστή συνεργασία του Νηπιαγωγείου και των γονέων υλοποιήθηκε η έκθεση φωτογραφίας των μαθητών με τίτλο “Μεσορόπη Παγγαίου”.

Απολαύστε την έκθεση φωτογραφίας στο παρακάτω βίντεο: 

εκθεση φωτογραφίας

Ευχαριστούμε την κ. Μαρία, γονέα μαθητών, για τη δημιουργία του βίντεο!