Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο της Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, οι μικροί μαθητές μας επισκέφτηκαν την Α΄ τάξη του δημοτικού και τραγούδησαν τα κάλαντα στα αγγλικά μαζί με τους μαθητές της Πρώτης. Οι φωνές τους γέμισαν τους χώρους του σχολείου σκορπίζοντας χαρά και αισιοδοξία για τις γιορτινές μέρες.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν και τον Παιδικό Σταθμό συνεχίζοντας την χαρούμενη δράση!
Πολύ ξεχωριστή και συναρπαστική ήταν η επίσκεψη του σχολείου μας στην Παραμυθοχώρα στις 10 Δεκεμβρίου. Η μαγευτική φύση των Λουτρών Πόζαρ ντύθηκε στα γιορτινά και υποδέχτηκε τους μικρούς μαθητές των δύο νηπιαγωγείων, Καλής και Προφήτη Ηλία.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μπουν το εργαστήριο των Ξωτικών, στο σπίτι του Αϊ-Βασίλη, να φωτογραφηθούν, να γράψουν γράμμα στον Αϊ-Βασίλη να κάνουν βόλτα με το τρενάκι, να διασκεδάσουν στο καρουζέλ και να γνωρίσουν το τεράστιο Πάντα.
Όμως και για τους γονείς και συνοδούς ήταν μια πολύ ευχάριστη στιγμή να περάσουν ανέμελα αναπολώντας την ξεγνοιασιά των παιδικών χρόνων απολαμβάνοντας μια ζεστή σοκολάτα ή κάποια λιχουδιά…
Βέβαια μία επίσκεψη στην Παραμυθοχώρα δεν είναι ποτέ αρκετή κι έτσι οι περισσότεροι υποσχέθηκαν να την ξαναεπισκεφτούν!
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στην Δράση που διοργανώνει ο Δήμος Σκύδρας «Χριστουγεννιάτικο τραπέζι για όλους». Μια δράση που ευαισθητοποίησε και ενεργοποίησε τους μαθητές και τις οικογένειές τους προσφέροντας τρόφιμα και αγάπη σε όσους τα χρειάζονται.
Τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών στο Δημοτικό Σχολείο Προφήτη Ηλία με πρωτοβουλία της Προϊσταμένης και της Σχολικής Νοσηλεύτριας του Νηπιαγωγείου Προφήτη Ηλία.
Την εισήγηση επιμελήθηκε ο κύριος Στράτος Μαλλιωτάκης από το ΓΝ Έδεσσας και όλοι οι παρευρισκόμενοι, εκπαιδευτικοί και γονείς, έμαθαν για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν σε μία έκτακτη κατάσταση όπου ένα άτομο κινδυνεύει άμεσα (ΚΑΡΠΑ, τραύματα, αιμορραγίες, πνιγμονή).
Συγχαρητήρια στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου Προφήτη Ηλία για την ωφέλιμη αυτή δράση!
Αφορμή για το εργαστήριο δόθηκε από τα αδέσποτα σκυλάκια που βλέπουμε καθημερινά στη γειτονιά του σχολείου μας. Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις τους:
«Ζούνε στο δρόμο προσπαθώντας μόνα τους να επιβιώσουν».
«Αντιμετωπίζουν κινδύνους».
«Θα θέλαμε να τα βοηθήσουμε γιατί τα αγαπάμε».
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε έργα τέχνης με θέμα «Ζώα συντροφιάς». Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι και τα ζώα έχουν συναισθήματα όπως οι άνθρωποι και είναι αλληλένδετα.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ξουτ» και συζητήσαμε τους λόγους που ο Ξουτ βρέθηκε στο δρόμο να ζει σαν αδέσποτος.
Βάλαμε σε χρονολογική σειρά τις εικόνες του παραμυθιού και συζητήσαμε τι έπρεπε να κάνουν οι άνθρωποι.
Καταγράψαμε τα συναισθήματά σε κάθε περιπέτειά του.
Κατασκευάσαμε το σκυλάκι Ξουτ από χαρτόνι και γράψαμε το όνομά του.
Παρατηρήσαμε εικόνες με συμπεριφορές ανθρώπων απέναντι στα ζώα και τις κατατάξαμε σε σωστές και λανθασμένες.
Προβληματιστήκαμε αν έχουν δικαιώματα τα ζώα και παρουσιάσαμε την Παγκόσμια Διακήρυξη Δικαιωμάτων των Ζώων.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Το Σοφάκι και ο Ντο» και συζητήσαμε για την ευθύνη που έχει κάποιος όταν αναλαμβάνει την φροντίδα των ζώων.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Τα αδεσποτάκια», συζητήσαμε τα βήματα που πρέπει να κάνουμε για να βοηθήσουμε τα αδέσποτα. Έτσι αποφασίσαμε να καλέσουμε ένα μέλος της Φιλοζωικής Οργάνωσης Σκύδρας «Στοργή» για να μας πει περισσότερα.
Ακούσαμε τραγούδια σχετικά με το θέμα:
Σκυλάκι μοναχό
Έλα μέσα κουταβάκι μου μικρό
Ακούσαμε τα παραμύθι «Λάικα ένα υπέροχο σκυλάκι».
Παρακολουθήσαμε την ταινία για τα αδέσποτα «Ρόξυ».
Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες βοήθησαν τους μαθητές να αναπτύξουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη και να καλλιεργηθεί η έννοια της φιλοζωίας.
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων (Υπεύθυνα παιδιά – υπερασπιστές των ζώων), του Ενεργού Πολίτη και του Σχεδίου Δράσης (Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό), οι μαθητές της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καλής ήρθαν στο σχολείο μας και συμμετείχαν σε διάφορές δραστηριότητες.
Αρχικά έγινε αφήγηση του παραμυθιού «Ξουτ», με θέμα τα αδέσποτα ζώα.
Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα βίντεο για τα αδέσποτα ζώα και μετά οι μαθητές συζήτησαν για τα συναισθήματα που βιώνει ένα εγκαταλειμμένο ζώο.
Ακόμη τραγούδησαν ένα τραγούδι σχετικό με τίτλο «Σκυλάκι μοναχό».
Στο τέλος κατασκεύασαν ένα αδέσποτο σκυλάκι με την τεχνική του κολλάζ χρησιμοποιώντας φθινοπωρινά φύλλα.
Η χαρά όλων των παιδιών ήταν έντονη καθώς οι μαθητές του Δημοτικού γύρισαν για λίγο στην παλιά τους τάξη και οι μαθητές του νηπιαγωγείου που τους φιλοξένησαν και τους έδειξαν την πρόοδο τους. Όλοι πια περιμένουν την επόμενη συνάντηση!
Ο αγώνας των φοιτητών του Πολυτεχνείου ήταν ένας αγώνας για την ελευθερία και τη Δημοκρατία, δύο αγαθά που σήμερα εμείς τα θεωρούμε δεδομένα. Γι’ αυτό στο σχολείο μας προσεγγίσαμε τις ιδέες αυτές μέσα από πολλές δραστηριότητες, τιμώντας των αγώνα των φοιτητών:
Πρώτα έγινε αφήγηση των παραμυθιών «Η Σοφή Ελιά» και «Ντενεκεδούπολη» και μετά οι μαθητές απέδωσαν εικαστικά τις ιστορίες.
Επίσης κατανόησαν την αξία της ψηφοφορίας ως θεμέλιος λίθος της Δημοκρατίας όπου υπερισχύει η γνώμη των πολλών.
Στη συνέχεια οι μαθητές παρατηρώντας αυθεντικές εικόνες από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου προσπάθησαν να τις ερμηνεύσουν χωρίς να γνωρίζουν τίποτα για το θέμα. Μετά τη συζήτηση που ακολούθησε έγινε συσχετισμός με τα ιστορικά γεγονότα κι έτσι τα κατανόησαν βαθύτερα.
Το φθινόπωρο είναι η εποχή των χρωμάτων. Κοιτώντας γύρω μας μπορούμε να δούμε όλες τις αποχρώσεις των φυτών: πράσινο, κίτρινο, καφέ και κόκκινο. Η εποχή αυτή δίνει την ευκαιρία για εξερεύνηση και ενεργοποίηση των αισθήσεών μας: να δούμε, να μυρίσουμε, να αγγίξουμε, να παρατηρήσουμε και να γευτούμε φρούτα και καρπούς.
Μέσα από τις δραστηριότητες που έγιναν δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου
Έγιναν μαθηματικές δραστηριότητες
Με πινέλα και μπογιές έβαψαν φθινοπωρινά δεντράκια
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας με τίτλο «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» οι μαθητές μας έκαναν την πρώτη τους επίσκεψη στην Α΄ τάξη του Δημοτικού. Η δασκάλα των Αγγλικών, που διδάσκεικαι στα δύο σχολεία, προετοίμασε τα παιδιά για τη γιορτή του Halloween.
Στην επίσκεψή μας τραγουδήσαμε το αγγλικό τραγουδάκι «Knock Knock, Trick Or Treat?»
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.