- “Ήρωες της Μεσογείου”
Τα παιδιά σχεδιάζουν ταμπλό που απεικονίζει τη Μεσόγειο Θάλασσα. Κατασκευάζουν και τοποθετούν 4 σταθμούς. Κάθε σταθμός αντιπροσωπεύει ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα: 1)Ρύπανση από σκουπίδια, 2) Η χελώνα καρέτα -καρέτα κινδυνεύει, 3) Χημικά απόβλητα από τα εργοστάσια και 4) Υπεραλίευση. Τα παιδιά γίνονται οι “Ήρωες της Μεσόγειου” που καλούνται να σώσουν τη θάλασσα. Αρχικά δημιουργούν τη διαδρομή με βελάκια και στη συνέχεια προγραμματίζουν το beebot και το οδηγούν σε κάθε σταθμό, όπου φτάνοντας προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπιση του κάθε προβλήματος.
2)Κωδικοποίηση διαδρομής και Αποκωδικοποίηση διαδρομής
Στην εφαρμογή GCompris τα παιδιά καλούνται αρχικά να ολοκληρώσουν 4 πίστες διαβαθμισμένης δυσκολίας, κωδικοποιώντας την διαδρομή, επιλέγοντας τα κατάλληλα βελάκια για να οδηγήσουν τον πιγκουίνο στο τέρμα. Σε δεύτερη φάση καλούνται να ολοκληρώσουν 4 πίστες με διαβαθμισμένη δυσκολία, όπου αποκωδικοποιούν την διαδρομή. Οδηγούν τον πιγκουίνο σύμφωνα με την ακολουθία από βελάκια που βλέπουν στην οθόνη.
3) “Easter egg”
Τα παιδιά διακοσμούν ένα πασχαλινό αυγό. Πρέπει να βάψουν το αυγό σύμφωνα με τους αριθμούς, όπου κάθε αριθμός αντιπροσωπεύει ένα χρώμα.
4)” Κωδικοποιούμε το όνομα μας”
Τα παιδιά δημιουργούν τον κωδικό του ονόματός τους με χρώματα. Χρησιμοποιούν δυαδικό κώδικα. Ένα χρώμα για το 0 και ένα διαφορετικό χρώμα για το 1.
5) Ψάχνοντας το αρχικό γράμμα του ονόματος μου,”Looking for the initial letter of my name”
Κάθε παιδί δημιουργεί με τα βέλη τη διαδρομή για να φτάσει στο πρώτο γράμμα του ονόματός του. Στη συνέχεια διαβάζει τον κώδικα και προγραμματίζει το beebot.
6)“Coding in space for the climate change”
Στο πλαίσιο της World Space Week 2024 με θέμα:
« Διάστημα και Κλιματική Αλλαγή», που δίνει έμφαση στον κρίσιμο ρόλο της εξερεύνησης του διαστήματος και της τεχνολογίας στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των προκλήσεων που θέτει η κλιματική αλλαγή, υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:1) Σε επιτραπέζια ρομποτική πίστα τοποθετούμε εικόνες από διάφορα σημεία της Γης (εικόνες από δάση, ωκεανούς, πάγους, ατμόσφαιρα κλπ.). Τα παιδιά καλούνται να προγραμματίσουν το ρομπότ- δορυφόρο (Beebot) έτσι ώστε να περάσει από τα σημείααυτά για να μετρήσει και να συλλέξει δεδομένα τα οποία θα τα στείλει στην Esa (τέλος).
2) Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας τα κουτάκια (pixels) σύμφωναμε τον αριθμητικό/χρωματικό κώδικα που τους δίνεται (κάθε αριθμός αντιστοιχεί σε ένα χρώμα) και να αποκαλύψουν τη μυστική εικόνα (Pixel Art).
7) “Φθινοπωρινοί Λαβύρινθοι”
Τα παιδιά καλούνται να βρουν τη σωστή διαδρομή για να καταλήξουν στην σωστή έξοδο. Χρησιμοποιήθηκαν ένας κυκλικός λαβύρινθος με τίτλο ¨Βρέχει! Βοήθησε το αγόρι να φτάσει στην ομπρέλα” κι ένας ορθογώνιος με τίτλο¨Βοήθησε το κορίτσι να μαζέψει τα φθινοπωρινά φύλλα¨ Τα παιδιά βρήκαν τη σωστή διαδρομή αρχικά με το δάχτυλο και στη συνέχεια την σχεδίασαν με τον μαρκαδόρο. Με τη δράση αυτή τα παιδιά καλλιεργούν την κριτική σκέψη και τη μνήμη τους
8)“We love animals!”
Σε έναν πίνακα, χωρισμένο σε τετράγωνα, τα παιδιά καλούνται να οδηγήσουν το ζώο σε ένα συγκεκριμένο σημείο στόχο. Ακολουθούν πρώτα τη διαδρομή με το χέρι και μετά κόβουν και κολλάνε τα κατάλληλα βέλη
9)Σχήματα παντού…
Τα παιδιά κάνουν τα πρώτα βήματα υπολογιστικής, αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού με την διαδικασία επίλυσης προβλήματος βήμα βήμα, αξιοποιώντας την Bee-bot. Με την χρήση online εφαρμογών beebot, αναζητούν κάθε φορά ένα διαφορετικό γεωμετρικό της επιλογής τους. Προγραμματίζουν το ρομποτάκι ώστε να φτάσει στο σχήμα που έχουν επιλέξει.
10) Περιπέτεια στο Διάστημα..
Έχουμε δημιουργήσει μαζί με τα παιδιά μια πίστα με το ηλιακό μας σύστημα. Κάθε παιδί διαλέγει μια κάρτα που απεικονίζει έναν πλανήτη και καλείται να οδηγήσει το ρομποτ beebot στον αντίστοιχο πλανήτη. Ο μαθητής σχεδιάζει την διαδρομή και προγραμματίζει το ρομποτάκι. Υπάρχει ένας μόνο περιορισμός: “Να μην περάσει από το τετράγωνο με τον ήλιο”.