Μια σειρά δραστρηριοτήτων μπορούν να ενταχθούν στην παιδαγωγική των πολυγραμματισμών. Κατα τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014-15 στην πρώτη τάξη ενός επαρχιακού σχολείου της Β. Ελλάδας , υλοποιήθηκαν δραστηριότητες που συνδέονταν με την εφαρμοσμένη πρακτική των θέσεων του πολυγραμματισμού στην Α΄τάξη. Για την ολοκληρωμένη καταγραφή του προγράμματος, τηρήθηκε ημερολόγιο παρατήρησης , αξιοποιήθηκαν εικονογραφημένα βιβλία, εκπαιδευτικά λογισμικά κ.α.
Σε ένα κείμενο η εικόνα έχει ρόλο ισότιμο. Παράγει νοήματα και μπορεί να συνδιαλέγεται με το κείμενο, γι΄αυτό και το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο μπορεί να αξιοποιηθεί ως πολυτροπικό κείμενο μέσα στην τάξη. Οι μαθητές με αυτό τον τρόπο, αναπτύσσουν τη φαντασία τους , εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, παράγουν οι ίδιοι αυθεντικό υλικό, όπως αφίσες , εξώφυλλα , εικονογραφούν το δικό τους τέλος στην ιστορία, ανασυνθέτουν ιστορίες με τις δικές τους εικόνες, συμμετέχουν σε παιχνίδια ρόλων.
Η ενασχόληση με δραστηριότητες της παιδαγωγικής των πολυγραμματισμών , μέσα από το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε, ανέδειξε πως αυτές μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά , τόσο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες , όσο και για παιδιά από διαφορετικά πολυτισμικά περιβάλλοντα.
* Βασισμένο στο άρθρο : Η εφαρμογή των πολυγραμματισμών στην Α΄τάξη με σκοπό την ανάπτυξυ ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, Μ. Βρύζα & Καραμητόπουλος .Θ δημοσιευμένο στα πρακτικά του συνεδρίου της Ο.Μ.Ε.Ρ