Scoot game
Παίζουμε scoot game στις επαναληπτικές ενότητες των μαθημάτων. Στα μαθηματικά, φτιάχνουμε σταθμούς σε κάθε θρανίο (αρχικά έξι ως οχτώ, αργότερα , όταν οι μαθητές συνηθίσουν μπορούμε να αυξήσουμε τους σταθμούς), τοποθετώντας μία κάρτα σε κάθε σταθμό. Οι μαθητές απαντούν στην ερώτηση κάθε σταθμού, έχοντας ένα απαντητικό φύλλο, αριθμημένο. Δεν έχει σημασία από ποιο σταθμό θα αρχίσουν , αρκεί να γράψουν την απάντηση στον κατάλληλο χώρο του απαντητικού τους φύλλου, που αντιστοιχεί σε κάθε ερώτηση, την οποία έχουν επεξεργαστεί. Ο/Η εκπαιδευτικός δίνει καθορισμένο χρόνο…όταν χτυπήσει το κουδούνι, οι μαθητές πρέπει να μετακινηθούν σε άλλο σταθμό, ακόμη κι αν δεν έχουν τελειώσει με την απάντησή τους. Με αυτό τον διασκεδαστικό τρόπο , τα παιδιά ενθουσιάζονται να επιλύουν προβλήματα, συναγωνίζονται, συγκεντρώνονται για να σκεφτούν γρήγορα, ακολουθούν κανόνες.
Εργασία στο …πεδίο.
Σημαντικό οι μαθητές μας να εφαρμόζουν στην πράξη και πολλές φορές έξω από την τάξη, όσα μαθαίνουν στο σχολείο. Στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος, μάθαμε για τα οικοσυστήματα και βγήκαμε στην αυλή να ερευνήσουμε το δικό μας οικοσύστημα!
Μαθαίνουμε για τον αντικατοπτρισμό μέσα από τα εικαστικά.
Οι μαθητές αφού παρακολούθησαν σχετικό βίντεο, (Εικαστικά -Αντικατοπτρισμός! /Georgios Moris) προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα τοπίο με αντικατοπτρισμό.
Η ιδέα ήταν, αφού διπλώσουν Α4 στη μέση με την τσάκιση να κοιτά προς το σώμα τους , να ζωγραφίσουν ένα τοπίο πάνω από το επίπεδο της θάλασσας/ λίμνης. Στη συνέχεια να ακουμπήσουν τη ζωγραφιά τους στο τζάμι, ώστε το φως να αποκαλύψει το περίγραμμα που δεν βλέπουν.
Έπειτα, να ξαναπατήσουν από πάνω το περίγραμμα. Τέλος, έπρεπε να χρωματίσουν το τοπίο, που βρίσκεται πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, πιο έντονα και το κάτω τοπίο με απαλά χρώματα (κατά τον ίδιο όμως τρόπο). Στο απαλά χρωματισμένο τοπίο, μπορούσαν να σχηματίσουν οριζόντιες μπλε γραμμές με το χέρι, χωρίς χρήση χάρακα,. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό.
Τρώγοντας υγιεινά : Στο μάθημα της γλώσσας… κάναμε ακόμη μια φορά μαθηματικά! Με αφορμή την ελιά και το λάδι της αποφασίσαμε να φτιάξουμε κουλουράκια λαδιού. Πήραμε την ζυγαριά κουζίνας, μετρήσαμε τις ποσότητες, ζυμώσαμε, ψήσαμε και απολαύσαμε!
Ηλεκτρονικό λεξικό
Απαραίτητο στο μάθημά μας, για εύρεση ορισμών, για δημιουργία προτάσεων, ως εργαλείο για αναβάθμιση του γραπτού μας λόγου και φυσικά για εμπλουτισμό λεξιλογίου.
Με ένα πα κι ένα πι φτιάξαμε ένα παπί αλλά το κατασκευάσαμε και με την πλαστελίνη μας. Δεν είναι όμορφο;