Ρίχνοντας 3 ζάρια, γράφουμε στο τετράδιό μας τους αριθμούς που έτυχαν και υπολογίζουμε άθροισμα με τρεις προσθετέους (οριζόντια και κάθετα)
Μαθαίνουμε τα σχήματα, ψάχνοντας αντικείμενα στο “Ιστορικό μουσείο Αλεξανδρούπολης” .., βρήκαμε και την ευθεία στις παλιές σιδερένιες ράγες. Παίξαμε και διασκεδάσαμε μαθαίνοντας ταυτόχρονα! Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου ” Μαθηματικά και τέχνες”.
Τακτικοί αριθμοί
Ρίχνοντας το ζάρι φτάνουμε στην αντίστοιχη εικόνα και σημειώνουμε στο τετράδιο το σχήμα και τη σειρά του πχ 3ο 5ο κτλ
Μονάδες και Δεκάδες
Μάθαμε παίζοντας τη θέση και τη αξία των ψηφίων στους αριθμούς ως το 50
Αφού μοιράστηκαν καρτέλες στους μαθητές με τον τίτλο Δεκάδες και Μονάδες, σχημάτισαν αριθμούς κινούμενοι στον χώρο. Πχ Η μία Δεκάδα υποδέχθηκε τις 10 Μονάδες που ήταν διάσπαρτες στον χώρο. Στη συνέχεια δόθηκαν φύλλα εργασίας αλλά και χειροποίητοι άβακες με χρωματιστά ξυλάκια στηριγμένα σε φελιζόλ. Στην στήλη με το πορτοκαλί ξυλάκι οι μαθητές έβαλαν όσα καλαμάκια (κομμένα μεγαλύτερα από αυτά των μονάδων) έλεγε ο αριθμός και στο μπλε ή πράσινο ξυλάκι των μονάδων έβαλαν τα μικρότερα κομμένα καλαμάκια, πάλι αντίστοιχα όσα ζητούσε ο αριθμός πχ 23 ( 2 Δεκάδες και 3 Μονάδες). Έπειτα σημείωσαν και στο φύλλο εργασίας με τους τυπωμένους άβακες τόσες γραμμούλες όσες σχημάτισαν στον άβακα.
Νέα Προγράμματα Σπουδών στην Α’ τάξη
Από τα νέα προγράμματα σπουδών δουλέψαμε τις πιθανότητες και τη στατιστική(στοχαστικά μαθηματικά). Ειδικότερα μάθαμε να φτιάχνουμε εικονόγραμμα και ραβδόγραμμα, κάνοντας προηγουμένως μια μικρή έρευνα στην ομάδα και χαρακτηρίσαμε ένα παιχνίδι τύχης ως δίκαιο ή άδικο.