12/12/23 Στολίζοντας τα δικά μας καράβια για τα Χριστούγεννα.
Μάθαμε το ελληνικό έθιμο, στολισμού καραβιών, καθώς η χώρα μας είναι μια ναυτική χώρα. Φτιάξαμε καράβια από θαλασσόξυλα.
19/12/23 Λίγες μέρες πριν τις γιορτές αναβιώσαμε το παραδοσιακό έθιμο, όπου τα παιδιά κατασκεύαζαν ένα καράβι. Στη βάση του είχε ένα καλαθάκι, για τα γλυκά που θα τους κερνούσαν, αφού έλεγαν τα κάλαντα. Τα είπαμε κι εμείς στα τμήματα των ολοημέρων μας. Μας βοήθησε ο όμιλος της μουσικής και η υπεύθυνη μουσικός κ. Μάρα Καραγιάννη. Τους ευχαριστούμε..
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε φαναράκια και ευχετήριες κάρτες. Δώσαμε ραντεβού για μετά τις γιορτές ..το 2024 πλέον.
Καλή μας χρονιά 2024!!!
09/01/24 Κοχύλια!!!Πρώτη συνάντηση με την καινούρια χρονιά. Αποφασίσαμε να πάρουμε μέρος στον διαγωνισμό του μουσείου φυσικής ιστορίας Γουλανδρή ” Ένα κοχύλι στον βυθό”.
Παρατηρήσαμε κοχύλια και βρήκαμε τις επιστημονικές λατινικές ονομασίες τους. Βάλαμε στο αφτί μας μεγάλα κοχύλια και ακούσαμε ήχους. Ήταν άραγε η θάλασσα; Μάθαμε πως αυτό είναι μύθος και ότι ακούμε τις φλέβες του αφτιού μας που πάλλονται ή και εξωτερικούς ήχους , που ενισχύονται, καθώς το κοχύλι λειτουργεί ως ηχείο.
Είδαμε και κοχύλια που απολιθώθηκαν. Έμοιαζαν με πέτρες. Παρατηρήσαμε μέσα από εικόνες- σχεδιαγράμματα πώς εναποτίθεται λάσπη στα όστρακα. Πώς οι οργανισμοί εγκαταλείπουν τα κοχύλια και ποιες διεργασίες – ανακατατάξεις πετρωμάτων συμβάλλουν στην απολίθωση, μετά από χρόνια.
16/01/24 Κίνδυνοι στη θάλασσα- σήματα ΜΟΡΣ.
Σήμερα βρήκαμε πληροφορίες για τον Τιτανικό, τη χαμένη Ατλαντίδα, για παράξενα πλάσματα στην άβυσσο της θάλασσας, σε βάθη που δεν φτάνει άνθρωπος ή υποβρύχιο. Αναφερθήκαμε στους κινδύνους των πλοίων, όταν πλέουν στη βαθιά και απέραντη θάλασσα. Μιλήσαμε για τα σήματα ΜΟΡΣ, που οι ναυτικοί εξέπεμπαν παλαιότερα, όμως σήμερα σπάνια χρησιμοποιούνται. Μάθαμε τεχνικές απομνημόνευσης του κώδικα και με βοήθεια καρτών, φτιάξαμε το όνομά μας.
Γράφοντάς το online σε εφαρμογή, αντικαταστάθηκε αυτόματα από τον κώδικα και ακούσαμε τον διαφορετικό ήχο που βγάζει κάθε όνομα, με τις χαρακτηριστικές τελείες και παύλες. Τέλος, μάθαμε στον κώδικά ΜΟΡΣ το sos, που ποτέ κανείς δεν ξέρει πώς θα μπορέσει να του φανεί χρήσιμο, σε μια δύσκολη κατάσταση, όπου δεν θα υπάρχει σήμα κινητού ή κάποιο άλλο σύγχρονο μέσο. Σίγουρα, σε κάποια επόμενη συνάντηση, θα παίξουμε ένα παιχνίδι γρίφων, αφού πρώτα εξασκηθούμε λίγο στις μετατροπές…
23/01/24 Επίσκεψη του συγγραφέα Β. Κάργα.
Στη σημερινή μας συνάντηση είχαμε την τιμή να μας επισκεφτεί ο συγγραφέας Β. Κάργας, μαζί με την ηθοποιό Μ. Παπαδοπούλου. Με αφορμή το έμμετρο παραμύθι του: ” Ο βυθός άνω κάτω”, που σχετίζεται με το θέμα του ομίλου μας, γνωρίσαμε τον ψηλομύτη γαύρο, το σοφό χταπόδι και άλλα παράξενα πλάσματα. Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι, διασκεδάσαμε, ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τα δικά μας στιχάκια. Σας ευχαριστούμε θερμά, καθώς οι μαθητές μας δεν έχουν συχνά την ευκαιρία να γνωρίζουν συγγραφείς και ηθοποιούς από κοντά.
φτιάχνοντας τα στιχάκια μας…
30/01/2024 Λύνοντας γρίφους με το κώδικα μορς
Σε αυτή τη συνάντηση αξιοποιήσαμε προηγούμενα εργαστήρια. Αρχικά προσπαθήσαμε να γράψουμε το δικό μας τραγούδι σχετικό με τον θαλάσσιο κόσμο και έπειτα διασκεδάσαμε. Παίξαμε παιχνίδια, λύνοντας γρίφους με βάση τον κώδικα μορς. Τέλος φτιάξαμε μεσοστιχίδες με λέξεις σχετικές με τη θάλασσα.
6/02/24 Κατασκευάζοντας φάρους. Αφού οι μαθητές είδαν γνωστούς φάρους της Ελλάδας σε βίντεο, ζωγράφισαν αυτόν που τους εντυπωσίασε. Κατασκεύασαν , χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες, τέσσερις μεγάλους φάρους , όπως τους φαντάστηκαν. Οι κατασκευές εσωτερικά έχουν λαμπάκια με μπαταρίες , που αναβοσβήνουν και αντικαθίστανται. Η ολοκλήρωση των φάρων θα γίνει στην επόμενη συνάντηση.
13/02/24 Φάροι θαύματα του κόσμου. Οι μαθητές έμαθαν από τον- μύθο της Ηρούς και του Λέανδρου- για την πρώτη υπόνοια κατασκευής φάρων. Παρακολούθησαν βίντεο και να συνέλεξαν πληροφορίες για τα δύο θαύματα του αρχαίου κόσμου, τον φάρο της Αλεξάνδρειας κα τον Κολοσσό της Ρόδου, (ένας φάρος με ανθρώπινη μορφή). Αφιερώσαμε και λίγη ώρα για να τελειώσουν οι φάροι μας…
21/02/24 Κατασκευή επιτραπέζιων παιχνιδιών. Αφού θυμηθήκαμε με ένα συνοπτικό 3D βίντεο διάρκειας 6 λεπτών το εντυπωσιακό ταξίδι του Οδυσσέα προς την Ιθάκη, τα παιδιά κατασκεύασαν παιχνίδια με έμπνευση από τα ταξίδια του ή από όσα έχουμε πει για τους κινδύνους στη θάλασσα. Στο τέλος μπορούσαν να ζωγραφίσουν έναν φάρο, για να φτάσουν τα πιόνια τους με ασφάλεια στον τερματισμό
27/02/24 Ναυτική Πυξίδα
Μάθαμε για τις ναυτικές πυξίδες, προσανατολιστήκαμε στον χώρο με τη χρήση πυξίδας και βρήκαμε το αζιμούθιο.
5/03/24 : Οι μαθητές αφού έμαθαν για τα θαλάσσια απορρίμματα, παρακολούθησαν βίντεο και συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας. Τέλος, έφτιαξαν αφίσες καταζητούμενων απορριμμάτων.