Μαθήματα…δημοσιογραφίας

IMG 3dead6343990e684d661f5499c348049 V 1Την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023 οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας συνομίλησαν σε πολύ ζεστή ατμόσφαιρα με τη δημοσιογράφο κα Ελευθερία Στεργιούδη (απόφοιτο του τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ. και μέλος της Ένωσης Συντακτών Μακεδονίας-Θράκης). Παρά την καταρρακτώδη βροχή η κα Στεργιούδη επισκέφθηκε το ΓΕ.Λ. Πολυγύρου στις 11.00, όπως είχε προγραμματιστεί, και για 1,5 ολόκληρη ώρα συζήτησε με τους μαθητές μας για τη σχέση της με τη δημοσιογραφία και τις ιδιαιτερότητες του δημοσιογραφικού επαγγέλματος. Η προσωπική της εμπειρία ως πρώην ανταποκρίτρια της δημόσιας τηλεόρασης (ΕΤ3) και νυν δημοσιογράφος του Δημοτικού Ραδιοφώνου Πολυγύρου είχε αναμφίβολα μεγάλο ενδιαφέρον.IMG 75f26510f910727b7380ea99019ae927 V 2 1

Πιο συγκεκριμένα, απάντησε σε ερωτήσεις που αφορούσαν στους κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τα εμπόδια που συναντά ένας δημοσιογράφος στην προσπάθειά του να υπηρετήσει την αλήθεια, τους δημοσιογράφους σε ρόλο δικαστή, τις «κατασκευασμένες» ειδήσεις και γενικότερα σε θέματα τα οποία οι μαθητές της Β’ τάξης επεξεργάστηκαν μέσα από αντίστοιχα κείμενα στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (διδάσκοντες καθηγητές: Μαρία Καραμπατάκη και Δημήτρης Τσιλιβερδής). Στη συνέχεια, η κα Στεργιούδη επικεντρώθηκε στο επάγγελμα του δημοσιογράφου ενημερώνοντας τους μαθητές για θέματα σπουδών, εργασιακού ωραρίου, οικονομικών αποδοχών, ευκαιριών στην ελληνική αγορά εργασίας και με αφοπλιστική ειλικρίνεια παρουσίασε τις δυσκολίες που υπάρχουν πίσω από τη λάμψη που εκπέμπει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Το τελευταίο μέρος της συζήτησης παρακολούθησαν και οι μαθητές του 1ου τμήματος της Γ’ τάξης συνοδευόμενοι από την καθηγήτριά τους, κα Ανδρομάχη Τζιότζιου.

Τέλος, η κα Στεργιούδη αποχαιρέτησε τους μαθητές με μία ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη πρόταση: τους κάλεσε στην εκπομπή της «Πρωινές Σελίδες» να συνομιλήσουν για θέματα που τους αφορούν, όπως για παράδειγμα να συζητήσουν πώς θα ήθελαν να είναι η πόλη στην οποία ζουν. Έτσι, οι μαθητές, οι διδάσκοντες καθηγητές τους και η δημοσιογράφος ανανέωσαν το ραντεβού τους στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ 90,8FM!!!

IMG 4d5c989ef364cef6eca1bf0f1aa8043e V

 

 

Συνάντηση με τον Άγγελο Τσαγκαράκη στα πλαίσια της 3ης Ελληνογαλλικής Ολυμπιακής και Παραολυμπιακής εβδομάδας

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω zoom από το Αμφιθέατρο του Σχολείου μας με τη συμμετοχή πολυάριθμων σχολείων από όλη την Ελλάδα και τη Γαλλία. Στην εισαγωγή της συνάντησης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μασκότ των γαλλικών Ολυμπιακών Αγώνων και τα τέσσερα νέα αθλήματα που θα συμμετέχουν για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα λάβουν χώρα στο Παρίσι τον Αύγουστο του 2024:

4 disciplines

Ο Άγγελος Τσαγκαράκης απαντώντας στις ερωτήσεις των μαθητών, μίλησε, μεταξύ άλλων, για το ξεκίνημά του και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε για να κατακτήσει αυτό το υψηλό επίπεδο. Αποκάλυψε τα πρότυπά του, τα άτομα που θεωρεί σημαντικά στην ζωή του αλλά και το παρατσούκλι του στα γήπεδα: “Τσάρος”, που μπορεί να είναι λογοπαίγνιο με την αρχή του επιθέτου του, αλλά συγχρόνως υπογραμμίζει τη σοβαρότητα με την οποία προσέγγιζε την προπόνησή του.

Επίσης έδωσε συμβουλές στους μαθητές που επιθυμούν να ασχοληθούν με τον αθλητισμό αλλά και με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, λέγοντας ότι οι υψηλοί στόχοι επιτυγχάνονται με σκληρή δουλειά.

Τέλος, δεν παρέλειψε να ευχηθεί στην ομάδα μπάσκετ του ΓΕΛ Πολυγύρου καλή επιτυχία στο σχολικό πρωτάθλημα!

Ιστορικός περίπατος της Γ΄ Λυκείου στη Θεσσαλονίκη

Σήμερα, Τετάρτη 8-2-2023, η Γ΄ Γενικού Λυκείου του ΓΕΛ Πολυγύρου πραγματοποίησε ιστορικό περίπατο στη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια των μαθημάτων Ιστορία Κατεύθυνσης και Σύγχρονη Ιστορία Γενικής παιδείας. Συγκεκριμένα 63 μαθητές της Γ΄ Λυκείου περπάτησαν και γνώρισαν από κοντά, τόπους και μνημεία της Θεσσαλονίκης που συνδέονται με την Ιστορία της πόλης, την έλευση των προσφύγων των πρώτων δεκαετιών του ΄20 αιώνα (1914 και 1922-3), την παρουσία των Ελλήνων Εβραίων στη Θεσσαλονίκη και το Ολοκαύτωμα.

Ο περίπατος ξεκίνησε από το Εβραϊκό νεκροταφείο στο ΑΠΘ, πέρασε από τη Ροτόντα και την Αχειροποίητο, την πλατεία Αριστοτέλους, την Παναγία Χαλκέων, το Καραβάν Σεράι, το Μπεζεστένι, το Χαμζάρ Μπέη τζαμί (Αλκαζάρ), τη Συναγωγή Μοναστηριωτών, τη Στοά Μαλακοπή και την Φράγκων και κατέληξε μέσω των Λαδάδικων στην πλατεία Ελευθερίας και στο μνημείο Ολοκαυτώματος.

Με τη βοήθεια του καιρού, που είχε μεν κρύο άλλα κι έναν δυνατό ήλιο, οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή την περιήγηση που τους πρόσφεραν οι καθηγήτριές τους και συνδύασαν το τερπόν (του περιπάτου έξω από τις αίθουσες διδασκαλίας) μετά του ωφελίμου (της ενημέρωσής τους για θέματα ιστορίας γενικά αλλά και ειδικότερα περιόδων ιστορίας που περιλαμβάνεται στη διδακτέα τους ύλη).

Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να οργανώσουμε με επιτυχία και άλλες, τέτοιου ή άλλου είδους, διδακτικές επισκέψεις.  DSC 0001 DSC 0002 DSC 0003 DSC 0004 με ρετουσάρισμα

«ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ ΔΕ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ!»

Η σημασία κι ο υποστηρικτικός ρόλος των μουσείων στη διεύρυνση της σχολικής γνώσης, στον εμπλουτισμό της σχολικής εμπειρίας, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών και των πολλαπλών τους δεξιοτήτων είναι αναμφισβήτητα, αφού πρόκειται για εκπαιδευτικά ιδρύματα που παρέχουν αναρίθμητες ευκαιρίες για άτυπη μάθηση και μη τυπική εκπαίδευση. Αποτελούν πολύτιμη πηγή πολιτισμικής, ιστορικής, επιστημονικής και αισθητικής γνώσης, προσφέρουν πολλές δυνατότητες για έρευνα και ανακάλυψη και γόνιμο έδαφος για ενεργητική μάθηση. Αναγνωρίζονται, λοιπόν, ως περιβάλλοντα μάθησης με εκπαιδευτικό, κοινωνικό, ψυχαγωγικό χαρακτήρα και η αξία τους εντοπίζεται τόσο στη σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, όσο και στην προετοιμασία για το μέλλον, προς όφελος της κοινωνίας. Είναι, τελικά, ζωντανοί οργανισμοί, που μας συνδέουν με την ιστορία της ανθρωπότητας, και, παράλληλα, μοναδικά περιβάλλοντα μάθησης «με νόημα», αφού προσφέρουν πλούσιες, πολυ-αισθητικές εμπειρίες.

 

Γι’ αυτό, λοιπόν, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και της θεματικής «Μουσειακή Εκπαίδευση», πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των μαθητών του Γ1 του ΓΕ. Λ. Πολυγύρου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου, την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023, με τη συνοδεία της εκπαιδευτικού Ανδρομάχης Τζιότζιου, κλάδου ΠΕ02. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τον εκπαιδευτικό, ψυχαγωγικό και κοινωνικό ρόλο ενός σύγχρονου μουσείου, αλλά και τον κομβικό ρόλο του συγκεκριμένου μουσείου στην πολιτιστική ανάδειξη της πόλης τους και της ευρύτερης περιοχής της Χαλκιδικής, καθώς είναι και το μόνο αρχαιολογικό μουσείο στην Χαλκιδική.

 

Η «ξενάγηση» των μαθητών από τους αρχαιολόγους Δήμητρα Ακτσελή και Σταμάτη Χατζητουλούση, την αρχιτέκτονα Χρυσούλα-Βαλεντίνη Αδάμου και την εικαστικό Τερψιχόρη Ξανθοπούλου ήταν κατατοπιστική, αποκαλυπτική και γοητευτική, μα, πάνω απ’ όλα ανθρώπινη, φιλική και εγκάρδια! Σε συνδυασμό με τις πολυμεσικές εφαρμογές του μουσείου (διαδραστικό χάρτη-χρονολόγιο, τρισδιάστατη προβολική χαρτογράφηση της ανασκαφικής δραστηριότητας, κείμενα, φωτογραφίες, γραφικά, διαδραστικές οθόνες με τοπία και αρχαιότητες, εμπλουτισμένα με εικόνες και ήχο από διαχρονικές δραστηριότητες στην περιοχή), οι μαθητές είχαν μια πολυεπίπεδη πληροφόρηση και μια μοναδική, απολαυστική βιωματική εμπειρία!

 

Συνειδητοποίησαν, πια, όλoι τους πως τα μουσεία δεν είναι «εκθετήρια», αλλά χώροι δημιουργίας και έκφρασης, εκπαίδευσης, πλήρωσης και απόλαυσης και πως η επίσκεψη στα μουσεία αποτελεί μια ολιστική εκπαιδευτική διαδικασία, κατά την οποία ο επισκέπτης διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες, παίρνει ερεθίσματα, δραστηριοποιείται, ανακαλύπτει και γεύεται την πληροφορία μόνος του! Παράλληλα, διαπίστωσαν την αναγκαιότητα και τη συμβολή της διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας, τόσο στα στάδια της ανακάλυψης και της αποτελεσματικής προβολής των εκθεμάτων ενός μουσείου, όσο και στην τελική απόλαυσή τους από το κοινό! Επιπλέον, ανακάλυψαν ενδιαφέρουσες πτυχές επαγγελμάτων σχετικών με τα μουσεία και απρόσμενες επαγγελματικές διεξόδους και προοπτικές που ανοίγονται στον χώρο αυτό!

 

20230126 111213 20230126 111641 20230126 112108 20230126 101545 20230126 110556 20230126 110619 20230126 110720 20230126 111001viber image 2023 01 27 12 59 07 675viber image 2023 01 27 12 59 08 839viber image 2023 01 27 12 59 08 941viber image 2023 01 27 12 59 07 532 redacted dot app viber image 2023 01 27 12 58 52 873 redacted dot app

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

0535584 1 227DEFBC6BD0E79029580FA31D51A851

Η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Πολυγύρου καθώς και οι εκπαιδευτικοί της ομάδας της Βιβλιοθήκης του σχολείου θέλουν να ευχαριστήσουν θερμά τους ακόλουθους συγγραφείς για τη δωρεά των βιβλίων τους στην Βιβλιοθήκη του Λυκείου -η οποία άρχισε να επαναλειτουργεί φέτος. Οι συγγραφείς είναι:
• Δημήτριος Βασιλάκης, για τη δωρεά του βιβλίου του «Ο χωροφύλακας» και
• Ιωάννης Κανατάς για τη δωρεά του βιβλίου του «Ο Πολύγυρος στην Κατοχή και τον Εμφύλιο»
Ταυτόχρονα απευθύνει κάλεσμα στους συγγραφείς που έχουν γράψει βιβλία που σχετίζονται με την Ιστορία του τόπου να προχωρήσουν σε δωρεά τους στη βιβλιοθήκη του σχολείου ώστε να αξιοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Ανάγνωση του παραμυθιού “Noël chez papy loup”

Noel chez papy loup 1 Την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου, ομάδα μαθητών του Τμήματος Γαλλικών της Α’ Λυκείου συμμετείχε στις Εορταστικές Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου.

 

Οι μαθητές, στα πλαίσια του Ομίλου Φιλαναγνωσίας του ΓΕΛ Πολυγύρου, με το συντονισμό της καθηγήτριας Γαλλικών του Σχολείου κ. Χριστίνας Χατζηπαντελή, διάβασαν ένα Χριστουγεννιάτικο Γαλλικό Παραμύθι στους μικρούς μας φίλους που συμμετείχαν στη δράση. Η ανάγνωση του παραμυθιού “Noël chez papy loup” που έγινε στα γαλλικά και στα ελληνικά, συνοδευόταν και από σκηνική παρουσία ενός μικρού λύκου που με παντομίμα διάνθιζε την ανάγνωση του κειμένου.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με την πραγματοποίηση μιας χειροτεχνίας από τους μικρούς μαθητές που έφυγαν χαρούμενοι κρατώντας το έργο τους και ένα μικρού δωράκι ως ανάμνηση της συμμετοχής τους!

La dictée Lavalloise

PINΤην Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά για 3η συνεχόμενη χρονιά ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ορθογραφίας στα Γαλλικά “Dictée Lavalloise” που διοργανώνει το Γενικό Λύκειο Πολυγύρου υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής και με τη συνεργασία του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, της Επιτροπής Αδελφοποίησης του Δήμου Λαβάλ Γαλλίας και του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Αποφοίτων Πανεπιστημίου APLF-DU.

 

Η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε χωρίς προβλήματα με την αθρόα συμμετοχή μαθητών από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία όλης της χώρας που ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

 

Τα αποτελέσματα και οι βραβεύσεις θα πραγματοποιηθούν σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση το Μάρτιο, κατά τις εκδηλώσεις του μήνα Γαλλοφωνίας.

 

Παρακολουθείστε, στο σύνδεσμο που ακολουθεί, τη σχετική συνέντευξη στην εκπομπή της ΔΙΩΝ TV της κ. Χριστίνας Χατζηπαντελή, καθηγήτριας γαλλικών στο ΓΕΛ Πολυγύρου που είναι υπεύθυνη του συντονισμού του Διαγωνισμού, και της κ. Ελπίδας Λουπάκη, επίκουρης καθηγήτριας στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ που έχει αναλάβει την επιστημονική πλαισίωση του διαγωνισμού.

3e Dictée Lavalloise

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας



Λήψη αρχείου

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2022-2023



Λήψη αρχείου