Συγχαρητήρια στις ομάδες μπάσκετ αγοριών και κοριτσιών του ΓΕΛ Πολυγύρου

Συγχαρητήρια στις ομάδες μπάσκετ αγοριών και κοριτσιών του ΓΕΛ Πολυγύρου, που αφού ήρθαν πρώτες στο σχολικό πρωτάθλημα του Νομού Χαλκιδικής, έπαιξαν χτες στο Κλειστό Γυμναστήριο Πολυγύρου με τις αντίστοιχες ομάδες του Νομού Καβάλας.

Πιο συγκεκριμένα, τα κορίτσια του ΓΕΛ Πολυγύρου έπαιξαν και κέρδισαν με σκορ 51-39 το 5ο ΓΕΛ Καβάλας και περνάνε στην επόμενη φάση, όπου θα αγωνιστούν με το Λύκειο Ευόσμου την Παρασκευή 1/3 στον Εύοσμο.

Τα αγόρια βγήκαν πρώτοι στο Νομό Χαλκιδικής και στην επόμενη φάση ηττήθηκαν από το 6ο ΓΕΛ Καβάλας με σκορ 53-62. Συγχαρητήρα σε όλους τους αθλητές για την εξαιρετική τους προσπάθεια και καλή συνέχεια στην ομάδα των κοριτσιών την Παρασκευή!

«Φτάσε όπου δεν μπορείς»

-Δώσε μου μια εντολή, λέει ο εγγονός στον παππού…
-«Φτάσε όπου μπορείς»
-Θέλω μια άλλη εντολή, λέει ο εγγονός στον παππού…
-«Φτάσε όπου δεν μπορείς»…
Συγχαρητήρια στην Ομάδα Λόγου-Αντίλογου του σχολείου μας, ΓΕΛ Πολυγύρου, που έδωσε στην ομάδα του σχολείου την 1η θέση στους αγώνες Αντιλογίας-Επιχειρηματολογίας στη Βόρεια Ελλάδα.
.Χάρη στην επίπονη κι επίμονη προσπάθεια των παιδιών φτάσαμε ψηλά. Καθένας έβαλε ό,τι καλύτερο διέθετε και όλοι μαζί, προτάσσοντας το καλό της ομάδας, συνεργαστήκαμε με αγάπη και μεράκι. Μπράβο Παυλίνα Μποζίνη, Μπράβο Γιώργο Βουνίδη, Μπράβο Έλενα Καρανταγλή, Μπράβο Θωμά Ιωαννίδη, Μπράβο Γιώργο Σαββίδη, που διαμορφώσατε την πενταμελή ομάδα του σχολείου!
Μπράβο Παναγιώτα Λαμπαδάκη, Μπράβο Μαρία Κουγιώνη, Μπράβο Κυριάκο Τάσιο, Μπράβο Γεωργία-Μαρία Βασιλάκη, Μπράβο Άννα Σαράντη που ανήκετε στην ευρύτερη ομάδα Επιχειρηματολογίας του σχολείου μας. Χωρίς εσάς δε θα ήταν εφικτή η νίκη. Ευχαριστούμε  τη Νικολέτα Κατσώνη, που ήταν σε όλη τη διάρκεια δίπλα μας και μας ενίσχυε, ευχαριστούμε το Γιώργο Τάσιο και για τη δική του σεμνή παρουσία την Κυριακή στους αγώνες.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Δ. Ρηγοπούλου, διευθύντρια του ΓΕΛ Πολυγύρου, για τη σταθερή υποστήριξή της σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και το Σύλλογο των καθηγητών που μας διευκόλυνε και μας ενίσχυε πάντα.
Ευχαριστούμε θερμά το Υπουργείο Παιδείας, την κα Αν. Πασχαλίδου και όλους όσοι συνετέλεσαν στη διεξαγωγή των αγώνων, τους κριτές που -πιστέψτε με- κουράστηκαν πολύ και τέλος…
Ευχαριστούμε θερμά τους «συναγωνιστές» μας την Κυριακή, 17.2.2013. Όλες οι ομάδες ήταν εξαιρετικές, οι αγώνες άψογοι και οι καθηγητές – καθηγήτριες που ετοίμαζαν τέτοιες ομάδες είναι άξιοι συνεργάτες και συνεργάτιδες.
Ευχόμαστε, τέλος, καλή επιτυχία σε όλους, στους τελικούς Αγώνες, που θα διεξαχθούν  6-7 Απριλίου, στην Αθήνα.

Φιλόλογος, Νίκη Δρούγκα

Πρωτιά του ΓΕΛ Πολυγύρου στους Αγώνες Λόγου- Αντιλόγου 17/02/13!

Συγχαρητήρια για μια ακόμη φορά στην τρομερή ομάδα Λόγου – Αντιλόγου με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα. Δρούγκα, η οποία βγήκε πρώτη βαθμολογικά σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, και είναι το πρώτο από τα έξι συνολικά σχολεία που θα πάνε στην Αθήνα για τους τελικούς αγώνες! Μέλη της ομάδας :

1ος ομιλητής Γιώργος Βουνίδης
2η ομιλήτρια Παυλίνα Μποζίνη
3η ομιλήτρια Έλενα Καρανταγλή

και μέλη της ομάδας : Θωμάς Ιωαννίδης και Γιώργος Σαββίδης !!!!!!!!

Περιμένουμε ειδική υποδοχή την Τρίτη!!!!   και ευχαριστούμε θερμά την κα. Δρούγκα που κρύβεται πίσω από αυτήν την ανεπανάληπτη εμπειρία!!!!!!!!!

ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΛ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ!

Η επίσημη όμαδα του Λόγου-Αντιλόγου 2012-2013

Δύο μέρες πριν τους αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας και η ομάδα μας είναι πλέον έτοιμη!

Τη βασική πεντάδα αποτελούν οι:

Παυλίνα Μποζίνη

Γιώργος Βουνίδης

Έλενα Καρανταγλή

Θωμάς Ιωαννίδης

Γιώργος Σαββίδης

Αναπληρωματικά μέλη είναι τα εξής:

Κυριάκος Τάσιος

Σαράντη Άννα

Παναγιώτα Λαμπαδάκη

Μαρία Κουγιώνη

Γεωργία-Μαρία Βασιλάκη

Έκτος των άλλων, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε, από την καρδιά μας, την υπεύθυνη καθηγήτρια, κυρία Δρούγκα Νίκη.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες!

Αποτελέσματα διαγωνισμού για τον εθελοντισμό

Θερμά συγχαρητήρια στο μαθητή του σχολείου μας Τσιαράπα Αθανάσιο που διακρίθηκε στο διαγωνισμό έκθεσης για τον εθελοντισμό που αφορούσε στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια του νομού μας. Συνολικά 385 μαθητές και μαθήτριες του νομού Χαλκιδικής συμμετείχαν στο διαγωνισμό και τα σχολεία επέλεξαν τις καλύτερες εκθέσεις, 29 στο σύνολό τους που στάλθηκαν στην τελική φάση. Ο μαθητής Τσιαράπας Αθανάσιος έλαβε το Α’ βραβείο ανάμεσα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου.

Η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής, την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013, στις 11:30π.μ. και στους νικητές θα απονεμηθεί ως έπαθλο ένας φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο διαγωνισμό!

H συμμετοχή είναι ελευθερία

Θα θέλαμε να δώσουμε θερμά συγχαρητήρια στη μαθήτρια της Β’ Λυκείου του σχολείου μας Έλενα Καρανταγλή που συμμετείχει και διακρίθηκε με την ταινία της “Subject: Love” στον ευρωπαϊκό μαθητικό καλλιτεχνικό διαγωνισμό “PREMIO GIORGIO GABER PER LE NUOVE GENERAZIONI” με θέμα “Η Συμμετοχή είναι Ελευθερία”. Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει στόχο να προάγει την επικοινωνία των νέων και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα και δίνει αξία στην ίδια την Ιδέα. Η διάκρισή της είναι πολύ σημαντική καθώς είναι μία από τις 80 συμμετοχές που επιλέχθηκαν ανάμεσα σε περίπου 5.000 έργα μαθητών από όλη την Ευρώπη! Οι παρουσιάσεις των έργων που επιλέχθηκαν θα γίνουν στην Ιταλία στην περιοχή της Τοσκάνης στις αρχές Μαΐου 2013. Θερμά συγχαρητήρια και πάλι!

Εδώ μπορείτε να δείτε την ταινία της Έλενας:

14 Φεβρουαρίου!

Εκτός από την καθιερωμένη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, η σημερινή μέρα αποτελεί και την Παγκόσμια Ημέρα Συγγενών Καρδιοπαθειών εδώ και πολλά χρόνια.

Η συγκεκριμένη μέρα εορτάζεται με διάφορες ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού.

Οι πάσχοντες από Συγγενείς Καρδιοπάθειες γεννιούνται με κάποιο «κατασκευαστικό» πρόβλημα στην καρδιά. Παρ’ όλ’ αυτά, η ασθένεια έχει πολύ μικρή σχέση με την κληρονομικότητα.

Κάθε χρόνο στη χώρα μας γεννιούνται περίπου 1.000 μωρά με Συγγενείς Καρδιοπάθειες, ενώ περίπου 40.000 έως 50.000 έφηβοι και ενήλικοι πάσχουν από συγγενείς καρδιοπάθειες.

Εάν διαγνωστεί κάποια μορφή Συγγενούς Καρδιοπάθειας προγραμματίζεται μια σειρά εξετάσεων σε εξειδικευμένα κέντρα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας μας, προκειμένου να αποφασισθεί εάν η χειρουργική επέμβαση είναι αναγκαία. Τα περισσότερα περιστατικά συγγενών καρδιοπαθειών αντιμετωπίζονται στην βρεφική και παιδική ηλικία με πολύ καλά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς:

Η έγκαιρη διάγνωση, η κατάλληλη αντιμετώπιση, η συχνή παρακολούθηση σε ειδικά οργανωμένα κέντρα και η ευαισθητοποίηση των πασχόντων μπορούν να τους προσφέρουν καλύτερη ποιότητα ζωής.

Τέλος, μια συχνή επιπλοκή των ασθενών με Συγγενείς Καρδιοπάθειες είναι η αυξημένη πίεση στους πνεύμονες. Οι ασθενείς παρουσιάζουν συμπτώματα με πιο συχνό την έντονη δύσπνοια που εκδηλώνεται με την παραμικρή προσπάθεια, ακόμα κι όταν κάνουν λίγα βήματα. Άλλα συμπτώματα είναι: ζάλη, κόπωση, πόνος στο θώρακα και περιφερικό οίδημα. Όμως, αν γίνει έγκαιρη διάγνωση, μπορεί να προληφθεί ή να καθυστερήσει να εξελιχθεί..

Αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας 2012-2013

Το σχολείο μας, το Γενικό Λύκειο Πολυγύρου, πρόκειται και φέτος να λάβει μέρος στους πανελλήνιους αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη φάση του διαγωνισμού, που αφορά σχολεία της Βορείου Ελλάδος, θα διεξαχθεί στις 17-02-2013 στο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς από τις 9.30 π.μ. έως και τις 4.00 μ.μ.

Ελπίζουμε ότι ο συγκεκριμένος θεσμός θα συνεχιστεί και στο μέλλον, καθώς επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στους συμμετέχοντες μαθητές όσο και στους υπεύθυνους καθηγητές.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλους τους διαγωνιζόμενους.

Μποζίνη Μαρία-Παυλίνα (μέλος της ομάδας)

Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Φινλανδία μέσα από ένα γράμμα

«Αγαπητέ Σωκράτη, μαθαίνω αρχαία ελληνικά και επειδή χθες διαβάζαμε μια επιστολή του Επίκουρου προς το φίλο του Μένοικο… μου άρεσε η προσφώνηση της επιστολής του και προσπάθησα να τη μιμηθώ.

Λοιπόν, όπως μου γράφεις, άκουσες ότι εμείς εδώ στη Φιλανδία βγήκαμε πρώτοι στον κόσμο στην Παιδεία, ενώ εσείς δεν τα πήγατε και τόσο καλά και θέλεις να μάθεις το γιατί. Θα προσπαθήσω, όσο γίνεται απλά, να σου περιγράψω το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πως περνάω μια ολόκληρη μέρα.

Το σύστημά μας

Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να σου πω ότι εμείς εδώ στη Φινλανδία, από την 1η μέχρι και την 9η τάξη πηγαίνουμε στο ίδιο ενιαίο ολοήμερο σχολείο. Αφού προετοιμαστούμε κατάλληλα στην ηλικία των 6-7 ετών σε μια προκαταρκτική τάξη, μόλις συμπληρώσουμε τα 7 αρχίζει το σχολείο.

Από την 1η μέχρι την 6η τάξη το σχολείο λέγεται «Alaaste» και από την 7η μέχρι την 9η τάξη «Yia-ste».

Μετά, όσοι θέλουν μπορούν να πάνε στο «Lyseo» ή στο επαγγελματικό σχολείο. Όσοι τελειώνουν το Λύκειο μπορούν να συνεχίσουν, με εξετάσεις φυσικά στα 20 πανεπιστήμια που έχουμε, ακολουθώντας ακαδημαϊκές σπουδές.
Αυτοί που θα τελειώσουν το επαγγελματικό σχολείο θα συνεχίσουν στις 29 πολυτεχνικές σχολές μας, οι οποίες είναι περισσότερο προσανατολισμένες στην αγορά εργασίας. Εκεί μπορούν να γίνουν από φυσικοθεραπευτές, νοσοκόμοι μέχρι και μηχανικοί.

Επιλέγουμε μαθήματα
Εγώ προετοιμάζομαι του χρόνου να πάω στο Lyseo – Λύκειο.
Εκεί η σχολική περίοδος χωρίζεται σε 5 περιόδους και η κάθε μια διαρκεί 6 εβδομάδες και τελειώνει με μια εβδομάδα εξετάσεων, όπου χορηγούνται και πιστοποιητικά επιδόσεων.
Σε κάθε περίοδο οι μαθητές έχουν το δικαίωμα, μέσα από τα προσφερόμενα μαθήματα, να κάνουν τη δική τους επιλογή και να δημιουργήσουν το δικό τους πρόγραμμα μαθημάτων. Υπάρχουν κάποια μαθήματα που είναι υποχρεωτικά, όμως η χρονική κατανομή είναι δουλειά του μαθητή.
Για να το καταλάβεις, αυτό που θα πρέπει να σου πω είναι ότι παρότι είσαι π.χ. στη δεύτερη τάξη, μπορείς, αν θέλεις, να παρακολουθήσεις κάποια μαθήματα της πρώτης ή και της τρίτης τάξης. Η επιλογή είναι δική σου υπόθεση και εξαρτάται από τη διάθεση, την όρεξη και τις προθέσεις σου. Αν σε κάποιο μάθημα δεν περάσεις τις εξετάσεις μπορείς να το επαναλάβεις κάποια στιγμή της χρονιάς που θα νιώθεις έτοιμος. Για τις γλώσσες και τα μαθηματικά υπάρχουν τα λεγόμενα «βραχύχρονα» και τα «μακρόχρονα» εντατικά τμήματα.

Είμαστε όλοι ίσοι
Δεν έχουμε καθόλου ιδιωτικά σχολεία, ούτε ειδικά ή ελίτ σχολεία υπεροχής. Στο ίδιο σχολείο μ’ εμένα πηγαίνει και η κόρη του πρωθυπουργού μας, του προέδρου της ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού μας, και πολλά άλλα παιδιά με αναπηρίες, καθώς και τα παιδιά μεταναστών.
Εμείς, όπως λέει και ο πρωθυπουργός μας, «είμαστε μια μικρή χώρα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε ένα παιδί, διότι κοινωνικοί αποκλεισμοί, διακρίσεις και γκετοποιήσεις δεν έχουν θέση στη μάθηση. Θεωρούμε ότι ενσωμάτωση, κοινωνικοποίηση και μάθηση πάνε μαζί».
Σε όλα τα σχολεία μας τα πρότυπα είναι οι καλύτεροι, αλλά όπως είναι δομημένο το σύστημά μας, μη νομίσεις ότι όσοι δεν είναι πρώτοι υποφέρουν και νιώθουν μειονεκτικά. Το αντίθετο μάλιστα, οι καλύτεροι παρακινούν τους υπόλοιπους προς τα πάνω και ο καθένας, με τη βοήθεια φυσικά των δασκάλων μας, προσπαθεί να ξεπεράσει τον εαυτό του, αντί να απογοητευτεί και να πέσει στην αδράνεια.
Μετά το βασικό μάθημα, οι πιο αδύναμοι έχουν ενισχυτική διδασκαλία και ψυχολογική στήριξη, γι’ αυτό και οι πρώτοι μαθητές κάθε τόσο εναλλάσσονται.
Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους και παράλληλα διατηρούμε την κοινωνική συνοχή μας, σαν μαθητές αλλά και σαν κοινωνία, νομίζω.
Η παιδεία είναι εντελώς δωρεάν μέχρι και την αποφοίτηση από το Πανεπιστήμιο ή το Πολυτεχνείο. Πρόσφατα ήρθαν στο σχολείο μας δάσκαλοι από άλλες χώρες για να μελετήσουν το σύστημά μας και μας είπαν πως έμειναν έκπληκτοι, γιατί δεν είδαν κανένα γκράφιτι στο σχολείο μας.
Λένε μάλιστα πως στα σχολεία μας στη Φινλανδία η σχολική βία είναι ανύπαρκτη, σε βαθμό. ανησυχητικό.
Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι τόσο κακό, ίσως όμως αυτό να εξηγεί γιατί είμαστε σε διακοπές στη Ρόδο, «ξεσαλώνουμε» λίγο, όπως είδα το καλοκαίρι, και «τα τσούζουμε» ακόμη περισσότερο.
Το ότι είμαστε στο ίδιο σχολείο παιδιά από τόσο διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, νομίζω πως μας βοηθάει στο να μαθαίνουμε να σεβόμαστε και να εκτιμάμε ο ένας τον άλλον ανεξάρτητα από το πόσα λεφτά έχει ο μπαμπάς, ανεξάρτητα από τις πνευματικές και σωματικές αναπηρίες ή από το τι χρώμα έχει η επιδερμίδα μας.

Αγαπάμε ό,τι κάνουμε
Αυτό μας βοηθάει πολύ και στην επιλογή του επαγγέλματος.Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, «οι περισσότεροι δεκάχρονοι συμμαθητές μου πιστεύουν ότι το καλύτερο επάγγελμα, είναι αυτό που τους αρέσει, που το κάνουν με το κέφι και όρεξη, όπου μπορούν να γνωρίσουν ενδιαφέροντες ανθρώπους και να έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές όπου τους αρέσει. Το πόσα λεφτά θα βγάζουν είναι σημαντικό αλλά όχι το σημαντικότερο κίνητρο».
Αυτό μπορεί να εξηγεί και το ότι, αν ακούσεις, η Φινλανδία είναι η χώρα με το χαμηλότερο δείκτη διαφθοράς στον κόσμο. Οι δάσκαλοί μας παίρνουν πολύ λιγότερα λεφτά από τους Γερμανούς και τους Γάλλους, δεν έχουν το καλύτερο αυτοκίνητο, αλλά όμως αυτό δεν τους εμποδίζει να αγαπούν αυτό που κάνουν. Νομίζω πως η κακή παιδεία και διαφθορά πάνε χέρι- χέρι.
Εδώ θα πρέπει να σου πω ότι το αγαπημένο σύνθημα του διευθυντή μας Βαατάινεν είναι: «Προτιμάω έναν ευτυχισμένο οδοκαθαριστή από έναν νευρωτικό ακαδημαϊκό»
Τον αγαπάμε πολύ γιατί δεν κάνει καμία διάκριση και είναι προστατευτικός και φιλικός σε όλους.
Συνεχώς μας μιλάει για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη σας που έλεγαν πως: «η μάθηση καλλιεργείται καλύτερα εκεί όπου βρίσκει σταθερό συναισθηματικό έδαφος, διότι δεν είναι κάτι, που εισάγεται στον ανθρώπινο νου μόνο με την εξωτερική διαδικασία της διδασκαλίας (επανάληψη και μίμηση). Αλλά είναι μία εσωτερική διεργασία ίδιας και εμπειρικής ανακάλυψης, που χωρίς την αμοιβαία βούληση δε μεταδίδεται».

Μια ημέρα μου
Τώρα θα σου περιγράψω πως περνάω την ημέρα μου. Στις 8 αρχίζει το σχολείο μέσα στην τάξη και χωρίς συγκεντρώσεις στο προαύλιο, όπου μέσω ηχείων ακούμε μια εισαγωγική ομιλία αν πρόκειται για κάποια επέτειο, αλλά συνήθως ακούμε μόνο λίγη μουσική για περισυλλογή και ψυχολογική προετοιμασία για το μάθημα. Κάθε μαθητής κάθεται σε ένα θρανίο – τραπεζάκι, που δεν είναι πάντα το ίδιο, επειδή σε εμάς δεν αλλάζουν αίθουσα οι δάσκαλοι αλλά οι μαθητές.

Κάθε δάσκαλος έχει τη δική του αίθουσα και νομίζω πως είναι σωστό, διότι εκεί μέσα έχει τα προσωπικά του αντικείμενα, βιβλία και ό,τι άλλο χρειάζεται για το μάθημά του. Κάθε τάξη έχει επιδιασκόπιο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, βίντεο και έναν Η/Υ συνδεδεμένο με το Διαδίκτυο.

Ο δάσκαλος υποδέχεται τα παιδιά στην τάξη του σαν οικοδεσπότης. Όποιος θέλει μπορεί να ζητήσει ακουστικά και μάλιστα ο καθηγητής μου των λατινικών έχει στην τάξη του και έναν οικιακό κινηματογράφο.
Για τις γλώσσες έχουμε ένα εργαστήριο γλωσσών, για τη βιολογία ένα ειδικό εργαστήριο κ.λπ.
Στον δάσκαλο μιλάμε πάντοτε στον ενικό και αν έχουμε κάποιο πρόβλημα φωνάζουμε «hei ope» που σημαίνει «ε δάσκαλε» και έρχεται ο δάσκαλος να μας βοηθήσει.
Αν κάποιος δεν ξέρει κάτι ή δεν έχει λύσει κάποιο πρόβλημα, δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Η φιλοσοφία μας είναι πως κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για τη μάθηση του. Ο δάσκαλος είναι υποχρεωμένος να του κάνει ενισχυτικά μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Αν κάποιος μαθητής ήταν άρρωστος ή πήγε μερικές ημέρες με τους γονείς του διακοπές, ο δάσκαλος υποχρεούται να του αναπληρώσει τις ώρες με ενισχυτική διδασκαλία.
Παρότι θεωρούμε ότι ο μαθητής μαθαίνει μόνο γιατί το επιθυμεί ο ίδιος, υπάρχουν κάπου – κάπου μικρά τεστ αλλά περισσότερο για κίνητρο υποκίνησης. Κάθε μάθημα κρατάει 45 λεπτά και ακολουθεί ένα διάλειμμα ενός τετάρτου.
Στις 11.45 και για μισή ώρα υπάρχει φαγητό, στο εστιατόριο φυσικά και όχι μέσα στις τάξεις. Δευτέρα και Παρασκευή το σχολείο τελειώνει στις 14.00, εκτός κι αν κάποιος θέλει να κάνει κάτι δημιουργικό μέσα στο σχολείο, όπως π.χ. σπορ ή κάτι άλλο. Τις άλλες ημέρες το σχολείο τελειώνει στις 16.00.

Στο Λύκειο, όπως σου έγραψα, μετά από 5 εβδομάδες σχολείο, υπάρχει μια εβδομάδα εξετάσεων σε έξι μαθήματα. Αν κάποιος δεν επέλεξε κάποιο μάθημα, την ημέρα εκείνη είναι ελεύθερος. Για τα τεστ δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος. Όποιος τελειώσει πάει στο σπίτι του. Οι καθηγητές, συνήθως δεν επιτηρούν καθόλου αλλά κανείς μας δεν διανοείται να μιλήσει ή να αντιγράψει γιατί θεωρείται μεγάλη ντροπή. Αν κάποιος δεν είναι ευχαριστημένος με τη βαθμολογία μπορεί να ζητήσει να μη ληφθεί υπόψη και να την επαναλάβει μετά από μερικές εβδομάδες. Μετά την εβδομάδα των τεστ παίρνουμε τα πιστοποιητικά επιδόσεων.
Το τι κάναμε σε όλη τη διάρκεια των 5 εβδομάδων δεν είναι και τόσο σημαντικό. Μετά το σχολείο πηγαίνω στο σπίτι, συνήθως χωρίς την τσάντα μου, αφού εκεί θα κάνω εντελώς διαφορετικά πράγματα από αυτά που έκανα στο σχολείο. Θα ασχοληθώ με άλλα πράγματα που μου αρέσουν επίσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα διαβάσω κάτι άλλο. Διαβάζουμε πάρα πολύ εξωσχολικά βιβλία, γι’ αυτό και στην ανάγνωση βγήκαμε πρώτοι με απόσταση από το δεύτερο, ενώ εσείς όπως άκουσα πιάσατε «πάτο».

Υστερόγραφο
Όπως θα κατάλαβες, η επιτυχία μας είναι ένας συνδυασμός πολλών παραγόντων. Όπως μας λέει και ο δάσκαλος μας, ο Καουρισμάκι, «η εκπαίδευση δε γίνεται ποτέ μέσα σε ένα πολιτικό και- πολιτισμικό κενό. Είναι συστατικό κομμάτι του συνόλου της κοινωνίας, όπου δάσκαλοι, γονείς, μαθητές και πολιτεία συμβάλουν κατά τον ίδιο βαθμό». Η δασκάλα μας μάλιστα, η Κεκόνεν, μας λέει ότι «συμμετοχή στην παιδεία μας έχουν η οικογένεια και η γειτονιά, το κοινωνικό περιβάλλον, δηλαδή η κοινωνία με τις αξίες και τα πρότυπα της, ο δεδομένος χώρος και χρόνος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι νόμοι και τα ΜΜΕ με τις απόψεις και εικόνες που μεταδίδουν».
Γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι κάτι που δεν αντιγράφεται από κάποιους ειδικούς. Μάλλον θα πρέπει να ανοίξετε έναν πανεθνικό διάλογο, όπου θα συμμετέχουν όλοι και φυσικά κι εσείς τα παιδιά και όχι μόνο κάποιοι «ειδικοί». Το σημειώνω, γιατί άκουσα ότι θα έρθουν στο σχολείο μας κάποιοι «ειδικοί» από την Ελλάδα για να μελετήσουν το σύστημα μας. Φοβάμαι ότι θα δουν ό,τι τους βολεύει.
Χωρίς την κινητοποίηση και τη βούληση ολόκληρης της κοινωνίας σας, δεν νομίζω πως θα πετύχετε κάτι. Νομίζω πως το σύστημα μας είναι πολύ απλό, τόσο απλό, που μόνο άνθρωποι δημιουργικοί ή παιδιά μπορούν ποτέ να το φανταστούν και να το εφαρμόσουν και όχι γραφειοκράτες που θα στείλετε να το μελετήσουν.
Πρόσφατα, μαζί με τους γονείς μου παρακολουθήσαμε μια μαγνητοφωνημένη Ομιλία στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας από ένα καθηγητή από το ΜΙΤ της Μασαχουσέτης, τον Symour Papert, ο οποίος μας είπε:
«Όλα τα συστήματα είναι κουτά. Εμείς νομίζουμε ότι τα συστήματα είναι έξυπνα. Πολύ σπάνια όμως τα συστήματα μπορούν να δουν αυτό που συμβαίνει κάτω από τη μύτη τους. Ένα σύστημα, από τη στιγμή που μπαίνει στη λογική της συντήρησης, από τη στιγμή που εναντιώνεται στο άνοιγμα του μυαλού και στην ιδέα της αλλαγής, αρέσκεται να πιστεύει στην ίδια του την προπαγάνδα, στις ιστορίες που ουσιαστικά μόνο του δημιουργεί… Μια κραταιά γραφειοκρατία μπορεί να έχει όλες τις πληροφορίες αλλά λόγω έλλειψης ευελιξίας και καθαρής σκέψης να μην μπορεί να αντιδράσει και να καθορίσει τα γεγονότα».
Νομίζω πως θα συμφωνήσεις, γι’ αυτό και στο σχολείο μας οι γονείς μας συμμετέχουν ενεργά στην αξιολόγηση πρόσληψης του διευθυντή αλλά και των καθηγητών. Αν δε συμμετέχουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι για να συναποφασίσουν για το ποιοι θα αναλάβουν το έργο εκπαίδευσης των παιδιών τους, ποιος θα το κάνει καλύτερα και χωρίς σκοπιμότητες;

Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πως είναι το δικό σας σύστημα και πως περνάτε την ημέρα σας.

Με ρώτησες πόσο έχει σ’ εμάς το τελευταίο μοντέλο της NOKIA, και το Touareg της VW, ειλικρινά δεν ξέρω γιατί δεν έχω κινητό και ο μπαμπάς μου έχει ένα παλιό τζιπ, διότι εμείς στη Φινλανδία έχουμε χιλιάδες χιλιόμετρα χωματόδρομων. Πάντως, το καλοκαίρι που ήμουν στη Ρόδο, είδα πολλά πανάκριβα τζιπ και σκέφτηκα πως μάλλον θα τα χρειάζονται για να πηγαίνουν για σαφάρι στη Σαχάρα, διότι το νησί δεν έχει και τόσους πολλούς δρόμους.

Λοιπόν φίλε μου, «Kiitos» (ευχαριστώ) για το σήμα του «Ολυμπιακού» που μου έστειλες, της αγαπημένης σου ομάδας όπως μου λες, δυστυχώς δεν την γνωρίζω. Ελπίζω με αυτό να μη σε στενοχώρησα, αλλά οφείλω να σου πω, πως με το ποδόσφαιρο δεν τα πάω και τόσο καλά.
Στον ελεύθερο χρόνο μου προτιμάω να πάω στη βιβλιοθήκη της γειτονιάς μου, να σερφάρω λίγο στο Ιντερνέτ, να πάω για σκι ή πατινάζ στον πάγο με τους φίλους μου και τις λίγες ώρες την εβδομάδα που βλέπω τηλεόραση, προτιμάω να δω κανένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία σας και άλλες μακρινές χώρες, που δεν έχω πάει. Όπως άκουσα, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, είμαστε η χώρα με τη χαμηλότερη τηλεθέαση στην Ευρώπη. Ξέχασα, δε, να σου πω ότι εκτός της σχολικής, σε κάθε γειτονιά μας υπάρχει μια δημόσια βιβλιοθήκη και δεν υπάρχει μαθητής που να μην έχει μια δανειστική ταυτότητα βιβλίων ή σύνδεση με το ιντερνέτ.
Φίλε μου, σου εύχομαι καλή επιτυχία και κουράγιο. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να μπορούσε να επιλέξει το τόπο γέννησης του.

Φιλικά, Markus Bootsarb

Βίντεο και φωτογραφίες από την παρουσίαση των project της Β΄Λυκείου

Cha cha cha από τη Νικολέτα και τον Θοδωρή, από το project “Η τέχνη και οι έφηβοι”

Ευχαριστούμε πολύ τον Θοδωρή που συμμετείχε στην παρουσίαση της ομάδας μας!

Ο γάτος που έμαθε σε έναν γλάρο να πετάει, από το project “Ζήτω ή ζητώ το βιβλίο”