Γενικό Λύκειο Πολυγύρου
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
25 Φεβ
Η ΕΦΑΧΑΓΟΡ (Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους), το Τμήμα κινηματογράφου σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, το Μουσείο κινηματογράφου του Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Αυτοτελές Τοπικό Γραφείο Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας οργάνωσαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 το πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο «Η πολιτιστική κληρονομιά σε κινηματογραφικά καρέ με το βλέμμα των εφήβων». Το ΓΕΛ Πολυγύρου συμμετείχε με 17 μαθητές της Β΄ Λυκείου και έγραψε, ετοίμασε και είχε την συνολική προετοιμασία την ταινία μικρού μήκους “Κάποτε στα Μαριανά”. Εδώ σας παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα. Καλή παρακολούθηση.
25 Φεβ
Τις δύο προηγούμενες εβδομάδες (από 10-2 έως και 21-2) η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας οργάνωσε διαδικτυακές παρουσίασεις των σχολών που έχουν έδρα τη Θεσσαλονίκη. Έτσι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου του ΓΕΛ Πολυγύρου αφού μας δήλωσαν ποιες είναι οι σχολές της προτίμησής τους παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις που έγιναν από τις ίδιες τις σχολές αλλά και τις συνολικές παρουσίασεις των σχολών με τις δυνατότητες που δίνουν σε θέματα σπουδών, διασύνδεσης με την αγορά εργασίας καθώς και τις δυνατότητες κοινωνικής μέριμνας για τους φοιτητές και δρασεων των φοιτητών. Παρουσιάστηκαν όλα τα τμήματα του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) καθώς και όλα τα τμήματα των ενστόλων επαγγελμάτων. Το ότι οι μαθητές παρακολουθούσαν με βάση τα ενδιαφέροντά τους είχε ως αποτέλεσμα να είναι ουσιαστικότερη η ενημέρωσή τους. Θεωρούμε τη δράση αυτή πετυχημένη και ότι θα είναι καλό να επαναλαμβάνεται κάθε χρονιά.
09 Φεβ
Συνεχίζοντας το περιπατητικό πρόγραμμα του σχολείου μας που σχετίζεται με τα μονοπάτια και τα ξωκλήσια του Πολυγύρου, σήμερα 9-2-2025 περπατήσαμε από το Γηροκομείο του Πολυγύρου μέχρι τον Άγιο Ελευθέριο και πίσω. 12 μαθητές/τριες και 3 καθηγητές/τριες περπατήσαμε μέχρι το ξωκλήσι, ανάψαμε κερί όταν φτάσαμε, ξεκουραστήκαμε, παίξαμε ομαδικά παιχνίδια και επιστρέψαμε στην αφετηρία μας. Ο καιρός ήταν ιδανικός καθώς με κατάλληλο ντύσιμο το κρύο αντιμετωπιζόταν και οι ανηφόρες έβγαιναν χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Επόμενο ραντεβού σε 15 μέρες.
08 Φεβ
Στα πλαίσια του προγράμματος Παίξε την Ιστορία: σκηνικές περιπλανήσεις στην αρχαιολογία, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου όρους (ΕΦΑΧΑΓΟΡ) στο οποίο το σχολείο μας έχει αναλάβει να ετοιμάσει ένα θεατρικό δρώμενο στην αρχαία Όλυνθο, σε πρώτη φάση ξεναγηθήκαμε και γνωρίσαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Ολύνθου στις 14-11-2024. Την Πέμπτη 6-2-2025 ακολούθησε η δεύτερη φάση που ήταν η επίσκεψη στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας (ΚΘΒΕ) και η γνωριμία μας με την τέχνη και τον χώρο του θεάτρου, συγκεκριμένα του κτιρίου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και την Κεντρική σκηνή. Εκεί η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΚΘΒΕ, Ματίνα Παγουλάτου, είχε προετοιμάσει κάποιες ασκήσεις γνωριμίας, δράσης, φωνητικής κ.ά. στις οποίες ενεπλάκησαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που τους συνόδευαν. Στη συνέχεια συζητήσαμε το θεατρικό σενάριο που έχουν ήδη ετοιμάσει οι μαθητές μας καθώς και το στήσιμο του. Τέλος, επισκεφτήκαμε τον κεντρικό χώρο, την κεντρική σκηνή του θεάτρου. Οι μαθητές πήραν μέρος στις ασκήσεις, χάρηκαν, γέλασαν, δημιούργησαν και βγήκαν κατενθουσιασμένοι από αυτή την επίσκεψη. Σε επόμενη φάση θα ετοιμάσουν το δρώμενο, την θεατρική επιτέλεση, και στην τελευταία φάση θα το παρουσιάσουν στον αρχαιολογικό χώρο της Ολύνθου.
08 Φεβ
Στα πλαίσια του ενός από τα πολλά προγράμματα που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας φέτος, τη σχολική χρονιά 2024-2025, για τα μονοπάτια και τα ξωκλήσια του Πολυγύρου, την Σάββατο 1 Φεβρουαρίου με μια ομάδα μαθητών πήγαμε με τα πόδια στον Άγιο Νικόλα τον Ορφανό! Εκκίνηση από την Παναγία, 4,5 χιλιόμετρα απόσταση και περίπου 1:15 λεπτά η διαδρομή (επί 2)! Κάποια παιδιά ούτε ήξεραν ότι υπάρχει το ξωκλήσι και κάποια άλλα το είχαν απλώς ακούσει. Τα περισσότερα το επισκέφτηκαν πρώτη φορά και μάλιστα με τα πόδια. Άσκηση, δραστηριότητα στην φύση, γνωριμία με τον τόπο μας και την Ιστορία του και τέλος γνωριμία με τους τόπους τους οποιους οι άνθρωποι για να τους εξημερώσουν τους αφιερώνουν στον θεό και χτίζουνε ξωκλήσια -τα οποία προσφέρονται και ως καταφύγια σε δύσκολες περιστάσεις- όλα αυτά είναι οι στόχοι που θέλουμε να πετύχουμε με το πρόγραμμα αυτό. Την άλλη Κυριακή άλλη διαδρομή μας περιμένει.
03 Φεβ
28 Ιαν
Στο πλαίσιο του μαθήματος “Οικονομία” μαθητές από Β΄και η Γ΄ τάξη του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου, οι οποίοι ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν σπουδές στα Οικονομικά, παρακολούθησαν τη διαδικτυακή ενημέρωση του τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Περιφερειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Στόχος της δράσης ήταν, αφενός, να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το ακαδημαϊκό περιβάλλον των επιστημών που σχετίζονται με την οικονομία και αφετέρου, να διατυπώσουν ερωτήματα και απορίες που ενδεχομένως θα τους βοηθήσουν στην επιλογή των μελλοντικών τους σπουδών.
Η διαδικτυακή ενημέρωση πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Τμήματος Καθηγητή Θεόδωρο Παναγιωτίδη και από τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος, Επίκουρους Καθηγητές κ. Ελευθέριο Φιλιππιάδη και κ. Παναγιώτη Σαμαρτζή.
Το βίντεο της παρουσίασης είναι διαθέσιμο εδώ.
Τη δράση για το Σχολείο μας, συντόνισε η καθηγήτρια κ. Λαμπρινή Χύτα, Οικονομολόγος.
22 Ιαν
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε με του μαθητές του Β3 γαλλικών την πλατφόρμα TwinSpace. Αυτή η εμπειρία ήταν εποικοδομητική και επέτρεψε στους μαθητές και τις μαθήτριες να εξοικειωθούν με αυτό το συνεργατικό εργαλείο καθώς το τμήμα συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα με τίτλο “Vaincre la nomophobie” μαζί με σχολεία από την Ελλάδα (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΕΡΟΥ), την Ισπανία (Liceo “Galileo Ferraris”, IES ATENEA, IES MAESTRE DE CALATRAVA, IES Juan D’Opazo, IES Fray Andrés), τη Γαλλία (Lycée Maurice Genevoix) και την Ιταλία (IISS Liceale “Quinto Orazio Flacco”, ITE “Raffaele Piria – Ferraris/Da Empoli” di Reggio Calabria). Το TwinSpace, που αποτελεί μέρος του προγράμματος , προσφέρει στους δασκάλους και τους μαθητές τη δυνατότητα να συνεργάζονται σε ποικίλα έργα, προάγοντας έτσι την πολιτιστική ανταλλαγή και τη συνεργατική μάθηση.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας μας, ασχοληθήκαμε επίσης με το θέμα της νομοφοβίας, που αναφέρεται στον φόβο της έλλειψης πρόσβασης στο κινητό τηλέφωνο. Οι μαθητές μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους σχετικά με την επίδραση των smartphones στην καθημερινή τους ζωή. Συζητήσαμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής της τεχνολογικής εξάρτησης και τους τρόπους για να βρουν μια υγιή ισορροπία.
Αυτή η επίσκεψη όχι μόνο βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, αλλά άνοιξε επίσης έναν διάλογο σχετικά με τη σημασία της διαχείρισης του χρόνου οθόνης τους και την επίδραση των τεχνολογιών στην ευημερία τους.
19 Δεκ
Το ΓΕΛ Πολυγύρου συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους (ΕΦΑΧΑΓΟΡ). Το φετινό πρόγραμμα ονομάζεται “Παίξε την Ιστορία: σκηνικές περιπλανήσεις στην αρχαιολογία”. Σχολεία της Χαλκιδικής αναλαμβάνουν να γνωρίσουν και να αναδείξουν μέσω ενός θεατρικού δρώμενου τέσσερις αρχαιολογικούς χώρους της Χαλκιδικής. Το σχολείο μας έχει αναλάβει την Αρχαία Όλυνθο. Στα πλαίσια της πρώτης φάσης αυτού του προγράμματος, δεκατέσσερις μαθητές από την Α΄ Λυκείου του σχολείου μας (που συμμετέχουν στο πρόγραμμα) και δύο εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στην Αρχαία Όλυνθο από τον αρχαιολόγο της ΕΦΑΧΑΓΟΡ κ. Σπύρο Βασιλείου. Η ξενάγηση έγινε και επιτόπου στον αρχαιολογικό χώρο και στο κιόσκι ενημέρωσης (ANODIC: Ancient Olynthos Digital Information Centre) που εγκαινίασε πρόσφατα η ΕΦΑΧΑΓΟΡ.
Την επόμενη μέρα, το σύνολο των μαθητών της Α΄ Λυκείου ξεναγήθηκε στην αρχαία Όλυνθο μέσω της εφαρμογής του Ψηφιακού Ξεναγού https://www.efachagor.gr/apps/ . Οι μαθητές άκουσαν την Κρινώ, μία ψηφιακή κάτοικο της αρχαίας Ολύνθου που αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει λόγω της καταστροφής της από τον Φίλιππο, να τους ξεναγεί στην Όλυνθο, στα κτίσματα και στον τρόπο ζωής της αρχαίας Πόλης.
Σε επόμενη φάση, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, θα ετοιμάσουν ένα δρώμενο, εμπνευσμένο από την Όλυνθο, θα το παρουσιάσουν επιτόπου, με θεατές ή και χωρίς, αυτό θα κινηματογραφηθεί με ευθύνη της Εφορείας και θα παρουσιαστεί, μαζί με τη δουλειά των υπόλοιπων σχολείων σε εκδήλωση που θα γίνει στον Πολύγυρο στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Θα σας ενημερώνουμε για τη συνέχεια του προγράμματος
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ