Αποτελέσματα έρευνας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

Σήμερα 28 Ιανουαρίου είναι η Ευρωπαϊκή Μέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και στις 7 Φεβρουαρίου είναι η μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Για το λόγο αυτό είχαμε κάνει μια έρευνα και εδώ είναι τα αποτελέσματα. Ευχαριστούμε τους 199 χρήστες του διαδικτύου που μας βοήθησαν στην έρευνα μας αυτή.


Εδώ μερικές συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο:

  • Έχετε τις ρυθμίσεις απορρήτου στο facebook στο friends όπου μόνο φίλοι σας μπορούν να δουν τις δημοσιεύσεις σας
  • Μη δέχεστε αγνώστους στο facebook
  • Μη μιλάτε με αγνώστους
  • Μη δίνετε διεύθυνση και τηλέφωνα σε άτομα που δε γνωρίζετε
  • Μη βάζετε περισσότερες απότι αναγκαίες πληροφορίες
  • Μην ανεβάζετε προκλητικές φωτογραφίες
  • Μην ανεβάζετε φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζονται άλλα άτομα χωρίς τη συγκατάθεση τους

Η Google αλλάζει πολιτική ασφαλείας!

Η Google ανατρέπει όλα όσα ξέραμε και σπάει την υπόσχεσή της σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της…
Google: Αλλάζει πολιτική ασφαλείας
Όπως ανακοίνωσε αλλάζει την πολιτική προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων και στην ουσία αυτή (η πολιτική προστασίας της ιδιωτικότητας των προσωπικών δεδομένων) ενοποιείται κάτω από κοινές αρχές για όλα τα προϊόντα της εταιρείας
Οι εν λόγω αλλαγές θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της η εν λόγω εφαρμογή θα καλύπτει την πλειονότητα των προϊόντων της και θα εξηγεί ποιες πληροφορίες συλλέγουμε και πως τις χρησιμοποιούμε, με έναν πιο εύληπτο τρόπο.
“Μέχρι τώρα διατηρούσαμε πάνω από 70 ξεχωριστές πολιτικές προσωπικών δεδομένων, οι οποίες πλέον ενοποιούνται σε μία κεντρική”, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η Google αλλάζει και αποκτά Big Brother;Ωστόσο, αυτές οι αλλαγές αναμένεται να εγείρουν αντιδράσεις σχετικά με την παραβίαση της ιδιωτικότητας καθώς μεταξύ των πληροφοριών που θα συλλέγονται θα είναι η τοποθεσία του χρήστη, η λίστα των επαφών του αλλά και το περιεχόμενο των e-mail του.
Η Google ευελπιστεί να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη σε διαφορετικές υπηρεσίες της και να παράσχει στους διαφημιστές ένα σημαντικό εργαλείο να προσελκύουν πελάτες.
“Εάν είστε συνδεδεμένοι στη Google, μπορείτε να κάνετε πολλά πράγματα, να αναζητήσετε ένα προϊόν, να δείτε τα e-mail σας και να εκφραστείτε στο Google+”, τονίζει η εταιρεία, προσθέτοντας πως “για παράδειγμα θα μπορούμε να καταλάβουμε αμέσως τι ψάχνετε και να σας βοηθήσουμε να βρείτε πιο γρήγορα αυτό που ψάχνετε”.Ωστόσο, αυτές οι αλλαγές προβληματίζουν γύρω από το πόσα θα γνωρίζει η Google για τις κινήσεις μας στο διαδίκτυο, καθώς η συλλογή πληροφοριών από mail (αν έχουμε gmail), social media (Google+), Youtube και Google search ενδέχεται να παραβιάζουν σε μεγάλο βαθμό την ιδιωτικοτητά μας στο διαδίκτυο…
Μέχρι τώρα, δηλαδή ένας χρηστής έπρεπε να συναινέσει για την χρήση κάθε υπηρεσίας της Google ξεχωριστά, δηλώνοντας πως αποδέχεται τους όρους χρήσης της, ενώ τώρα η αποδοχή των όρων σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα θα καλύπτει όλες τις υπηρεσίες της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον Ράιαν Κάλο, διευθυντή για την προστασία της ιδιωτικότητας στο Stanford Center, η Google, προσπαθεί να κάνει ό,τι μπορεί για να απλοποιήσει την πολιτικής προστασίας της ιδιωτικότητας των προσωπικών δεδομένων.
Ωστόσο, τονίζει πως η Google θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική στο πως θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα των χρηστών της, χωρίς να αποκαλύψει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

gioxan milopoulos

Μέχρι τότε η Google θα φροντίσει να έχει ενημερώσει όλους τους χρήστες της μέσω email ή ειδοποιήσεων στην αρχική τους σελίδα.

πηγές:http://www.arpaktiko.org,http://www.inews.gr,http://www.sigmalive.com,http://www.cosmo.gr

Συνέντευξη με το διαχειριστή του blog Ρεσπέντζα

Την Παρασκευή 20/1/2012 η ομάδα μας πήρε συνέντευξη από τον ιδρυτή και διαχειριστή του γνωστότερου blog στη Χαλκιδική της γνωστής σε όλους μας Ρεσπέντζα. Είναι εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μας έκανε την τιμή, κατόπιν πρόσκλησής μας, να μας συναντήσει στο σχολείο μας. Στη συνάντηση αυτή είχαμε την ευκαιρία να του θέσουμε πολλά ερωτήματα και να λύσουμε απορίες μας σχετικά με τη Ρεσπέντζα, αλλά και να πάρουμε συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα τόσο επιτυχημένο ιστολόγιο.

Αρχικά, ανέφερε ότι τα ιστολόγια δημιουργήθηκαν για να «σπάσουν» το μονοπώλιο των Μ.Μ.Ε., αλλά δυστυχώς και αυτά καμιά φορά παίζουν «παιχνίδια» πολιτικά ή οικονομικά. Κατά την άποψή του, είναι δύσκολο ένα ιστολόγιο να είναι «πολιτικά άχρωμο».

Ερ: Πότε και πως ιδρύθηκε το ιστολόγιο;

Ή Ρεσπέντζα ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2008, αρχικά για προσωπική χρήση, για πλάκα, στο χώρο του καφενείου Ρεσπέντζα, που ανήκει σε ένα φίλο του και ήταν στέκι του. Το πρώτο αυτό ιστολόγιο της Χαλκιδικής έγινε γνωστό αρχικά μέσω του καφενείου και έφτασε να έχει μέχρι 50.000 επισκέπτες ημερησίως. Η εξέλιξη αυτή του ιστολογίου ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες του.

Ερ: Από πού προέρχεται το όνομα Ρεσπέντζα;

Ρεσπέντζα, ήταν το όνομα του καφενείου και είναι ναυτικός όρος που σημαίνει μικρή κουζίνα πλοίου, και δόθηκε με αφορμή την παλιά ιδιότητα του ιδιοκτήτη του καφενείου που ήταν ναυτικός.

Ερ: Υπάρχουν και άλλοι διαχειριστές;

Είναι ο μοναδικός διαχειριστής του ιστολογίου, καθώς δε θέλησε να βρει συνεργάτες. Έχει μόνο κάποιους περιστασιακούς συνεργάτες, αλλά όχι κάποιον μόνιμο.

Ερ: Με ποιόν τρόπο γίνεται η πληροφόρησή του;

Το ιστολόγιο έχει σκοπό την δημοσιοποίηση και την πληροφόρηση. Ο ίδιος θεωρεί ότι η αναδημοσίευση είναι σωστή και δεν τον ενοχλεί αν κάποιος αναδημοσιεύσει σε άλλο ιστολόγιο μια είδηση της Ρεσπέντζα, αρκεί να διαδοθεί η πληροφορία.

Συνήθως αναγνώστες του ιστολογίου του στέλνουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κάποια είδηση προκειμένου να την αναρτήσει στο ιστολόγιο. Σε περίπτωση που ο αναγνώστης δε θέλει να φανεί το όνομά του αναφέρεται ως πηγή «αναγνώστης». Όταν σε μια ανάρτηση δεν αναφέρεται καθόλου η πηγή, η πηγή είναι η ίδια η

Ρεσπέντζα, ενώ στην περίπτωση της αναδημοσίευσης μιας είδησης αναφέρεται η αρχική πηγή.

Ερ: Υπάρχει έλεγχος για την εγκυρότητα των αναρτήσεων;

Μας απάντησε ότι οπωσδήποτε διασταυρώνει τις πληροφορίες που δημοσιεύει πριν τις αναρτήσει.

Ερ: Οι διαφημίσεις που υπάρχουν στην Ρεσπέντζα του αποφέρουν κάποια κέρδη;

Οι διαφημίσεις δημοσιεύονται εντελώς δωρεάν και το ίδιο θα ισχύει εφ’ όρου ζωής του ιστολογίου, προκειμένου να εξασφαλίζεται η αντικειμενικότητά του. Οι μόνες διαφημίσεις που φέρνουν έσοδα στο ιστολόγιο είναι οι διαφημίσεις της Google με μέσο όρο εσόδων 20 με 30 ευρώ το μήνα.

Ερ: ποιους στόχους είχε όταν ξεκίνησε την κατασκευή του ιστολογίου;

Ήθελε μέσα από το ιστολόγιο να εκφραστεί, να εξωτερικεύσει αυτά που αισθανόταν. Και αυτό το κατάφερε, όπως φαίνεται και από τα χιλιάδες σχόλια στις αναρτήσεις του ιστολογίου.

Ερ: Υπάρχει έλεγχος στα σχόλια που δημοσιεύονται; Με ποια κριτήρια διαγράφονται κάποια σχόλια;

Τα σχόλια πριν δημοσιευτούν στο ιστολόγιο περνούν από έλεγχο και στην περίπτωση που κρίνει ότι είναι ακατάλληλα, όπως για παράδειγμα αισχρά ή δε σχετίζονται με το θέμα της ανάρτησης, δεν τα δημοσιεύει. Παλιότερα τα σχόλια δεν περνούσαν από έλεγχο και εξαιτίας αυτού δέχθηκε ως διαχειριστής της ιστοσελίδας τέσσερις μηνύσεις για συκοφαντική δυσφήμηση από θιγόμενους από τα σχόλια πολίτες. Επίσης, μας πληροφόρησε ότι δεν απαντά στα σχόλια, παρά μόνο αν αυτά είναι πολύ σοβαρά και αφορούν τη Ρεσπέντζα.

Ερ: Πως κατάφερε να γίνει τόσο γνωστή η Ρεσπέντζα;

Σε όλες τις αναρτήσεις φροντίζει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην αισθητική, όπως στη χρήση κατάλληλων εικόνων, γραμματοσειράς, τονισμού των λέξεων, σωστή στοίχιση των κειμένων, αλλά και στην αντικειμενικότητα. Θεωρεί ότι όταν μια ανάρτηση είναι σωστή, τότε κερδίζει τον αναγνώστη. Μας συμβούλεψε επίσης βάση της εμπειρίας του ότι η χρήση βίντεο στις αναρτήσεις κερδίζει το ενδιαφέρον των αναγνωστών. Η Ρεσπέντζα έφτασε να είναι 84ο σε δημοφιλία ιστολόγιο σε όλη την

Ελλάδα. Η παγκόσμια κατάταξη του ιστολογίου πριν από ένα μήνα περίπου ήταν 2238.

Ερ: Είχε κάποιες επιρροές από άλλα blog;

Πιστεύει ότι δεν είναι κακό να «κλέβεις ιδέες». Ο ίδιος έχει επηρεαστεί από άλλα ιστολόγια όσον αφορά τη μορφή, όπως εξάλλου και άλλα ιστολόγια έχουν επηρεαστεί από τη Ρεσπέντζα.

Ερ: Πως κρίνει την ανωνυμία στις αναρτήσεις και στο σχολιασμό τους;

Η ανωνυμία προστατεύει τον καθένα ώστε να μπορεί να πει ελεύθερα τη γνώμη του. Αν για παράδειγμα κάποιος καταγγείλει επώνυμα τον εργοδότη του μέσω μιας ανάρτησης στο ιστολόγιο, τότε απειλείται η δουλειά του. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει όταν το σύστημα είναι σάπιο. Από την άλλη, η ανωνυμία μπορεί να κάνει ζημιά σε συγκεκριμένα άτομα, για αυτό το λόγο πριν από κάθε ανάρτηση γίνεται διασταύρωση της πληροφορίας. Αν πρόκειται για κατηγορία τότε ή αναφέρεται το όνομα του αναγνώστη που κάνει την κατηγορία ή σε περίπτωση που ο αναγνώστης δε θέλει να φαίνεται το όνομα του, δίνει πλήρη στοιχεία της πληροφορίας στον ίδιο προκειμένου να κάνει αναλυτική διασταύρωση πριν τη δημοσίευση. Πάντως το ιστολόγιο δεν έχει σκοπό να καταγγείλει πολίτες για ασήμαντο λόγο, αλλά να καταφέρεται εναντίον αυτών που ασκούν εξουσία.

Ερ: Υπάρχουν κάποιες ιδιαίτερα αρνητικές ή θετικές εμπειρίες που έχει αποκομίσει;

Υπήρξαν κόντρες, όπως επίσης και σχόλια αναγνωστών σχετικά με το πρόσωπό του που τον στεναχώρησαν, επειδή ήταν άδικα ή αβάσιμα και τέλος οι μηνύσεις για συκοφαντική δυσφήμηση. Τον χαροποιούν στιγμές όπως η σημερινή συνέντευξη, που έγινε με αφορμή το ιστολόγιο Ρεσπέντζα, η οποία του έδωσε την ευκαιρία να έρθει στο σχολείο και να βρεθεί κοντά σε παλιούς μαθητές του.

Ερ: Υπήρξαν στιγμές που μετάνιωσε που ξεκίνησε τη Ρεσπέντζα;

Εξαιτίας του ότι δε διατήρησε την ανωνυμία του ως διαχειριστής του ιστολογίου, απέκτησε περισσότερους εχθρούς παρά φίλους, σε σημείο που κάποιες στιγμές σκέφτηκε να κλείσει το ιστολόγιο. Αν δε γράψεις όμως την αρνητική είδηση για όλους, άσχετα από προσωπικές φιλίες, τότε χάνεις την αντικειμενικότητά σου. Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύει ότι έπρεπε να είχε διατηρήσει την ανωνυμία του. Στο σημείο αυτό μας είπε ότι η Ρεσπέντζα φιλοξενεί και τις αντίθετες από τις δικές του πολιτικές απόψεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η αντικειμενικότητά της.

Τον ευχαριστούμε θερμά που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας για αυτή τη συνέντευξη, ενώ και εκείνος μας είπε ότι είναι μεγάλη χαρά και τιμή του που του απευθύναμε την πρόσκληση αυτή.

Παρουσίαση Ερευνητικών Εργασιών της Α’ Λυκείου

Χθές, Τετάρτη 25 Ιανουαρίου, οι μαθητές της πρώτης λυκείου του σχολείου μας έκαναν με επιτυχία την παρουσίαση των εργασιών τους, στα πλαίσια του μαθήματος του project.

Αρχικά παρουσιάστηκε η εργασία με θέμα τις κλιματικές αλλαγές με υπεύθυνη την κ. Δρούγκα. Έπειτα την εργασία της παρουσίασε η ομάδα με θέμα την γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα με υπεύθυνες τις κ. Φρόνη και κ. Σιλιβρού. Τρίτη ήταν η ομάδα με θέμα το νερό, που ανάλαβε η κ. Μαγγανά σε συνεργασία με την κ. Ιωαννίδου και τέλος παρουσιάστηκε η εργασία με θέμα την ενέργεια στο σπίτι υπεύθυνοι της οποίας ήταν ο κ. Πολάκης και η κ. Μοσχούρη.

Συγχαρητήρια στους μαθητές, στις μαθήτριες και στους καθηγητές τους για την πολύ καλή δουλειά!

Ένα μεγάλο αντίο στον Θόδωρο Αγγελόπουλο…

Χθες το απόγευμα λίγο μετά τις 6 βρήκε τραγικό θάνατο ο θρύλος του ελληνικού κινηματογράφου. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έπειτα από τροχαίο στην Αθήνα κατέληξε στο νοσοκομείο  όπου μεταφέρθηκε, σε ηλικία 77 ετών.

Το μοιραίο έγινε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της νέας του ταινίας «H άλλη θάλασσα»  που ποτέ δεν θα λάβει τέλος…

Το γεγονός είναι πολύ λυπηρό για όλους γιατί ο βίος του μεγάλου σκηνοθέτη και σεναριογράφου ήταν γεμάτος με επιτυχίες και πολλά βραβεία διεθνώς …

Τα έργα του:

«Επανάσταση» στις διευθύνσεις του Διαδικτύου!

«Νέα εποχή» για το διαδίκτυο σηματοδοτεί η απελευθέρωση των domain names, καθώς από την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012, ισχύει διεθνώς η καταχώριση οποιασδήποτε σχεδόν λέξης στις καταλήξεις

Ο Οργανισμός Icann (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), αρμόδιος για το παγκόσμιο διαδίκτυο, προωθεί τις μεταβολές ως αναγκαίες για να αυξηθεί η ποικιλία επιλογών και ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών. Γι’ αυτό τον λόγο, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, αναμένεται να εκμεταλλευτούν αυτή τη δυνατότητα και να δημιουργήσουν τη δική τους διεύθυνση, συμπληρώνοντας τις οικείες καταλήξεις org. και .com με άλλες όπως .ford, .pepsi, .sport ή .music. Σήμερα, επισήμως υπάρχουν 312 τέτοιες καταλήξεις, με δημοφιλέστερη το .com το οποίο συγκεντρώνει 100 εκ. καταχωρημένα ονόματα. των διευθύνσεων στο Ίντερνετ!

Ωστόσο, αρκετοί είναι εκείνοι που επικρίνουν το νέο σύστημα απόδοσης ηλεκτρονικών διευθύνσεων, ανάμεσα τους οι κρατικές αρχές των ΗΠΑ αλλά και η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών της χώρας, λέγοντας πως με αυτό το σύστημα θα διευκολύνονται οι καταχρήσεις και οι απάτες στο διαδίκτυο από κακόβουλους κυβερνο-εγκληματίες και χάκερ, που θα μπορούν ευκολότερα να παρασύρουν ανυποψίαστους χρήστες σε ιστοσελίδες-παγίδες.

Αξιοσημείωτο είναι, πώς παρά το υψηλότατο κόστος αίτησης για εταιρική ή άλλη κατάληξη, που θα ανέρχεται σε περίπου 185.000 δολάρια και 25.000 δολάρια ετησίως για διάστημα περίπου δέκα ετών, διαφαίνεται η ύπαρξη μεγάλου ενδιαφέροντος από εταιρείες αλλά και πόλεις, καθώς ήδη έχουν κατατεθεί περισσότερες από 100 αιτήσεις, ενώ μέχρι την άνοιξη του 2013 οι αιτήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τις 1500.

πηγή:http://www.saferinternet.gr/index.php?childobjId=Text897&parentobjId=Category23&objId=Category254&fb_source=message

Shot energy party in Poligiros!

Την Παρασκευή, 27.01.12 ετοιμαστείτε για ακόμη ένα μοναδικό πάρτι της Γ’ τάξης του Ενιαίου Λυκείου Πολυγύρου με πολύ κέφι και χορό! Ο χορός θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στις 10.30 μ.μ. μέχρι πρωίας στο μπαρ “Στοά”, στον πεζόδρομο.

Να είστε όλοι εκεί και καλή διασκέδαση!!

Καταναλωτισμός στις μέρες μας

Σίγουρα αρκετοί αν όχι οι περισσότεροι έχουν κανει “ Shopping Therapy “ όταν νιώθουν πιεσμένοι , αγχωμένοι ή απλά έχουν τα λεφτά και θέλουν να τα ξοδέψουν… Αυτό ονομάζεται «ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ» … Όταν σας ¨τρώει ¨ το πορτοφόλι σας να ξοδέψτε τότε είστε και επίσημα σωστοί καταναλωτές σύμφωνα με το καταναλωτικό πρότυπο της Αμερικής . Ο καταναλωτισμός είναι όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τάση της εξίσωσης της προσωπικής ευτυχίας με την απόκτηση υλικών αγαθών και την κατανάλωση. Χρονολογείται από τους πρώτους ανθρώπινους πολιτισμούς. Παρόλο που ο καταναλωτισμός συνήθως συνδέεται με τον καπιταλισμό και τον Δυτικό κόσμο, είναι πολυπολιτισμικός και μη γεωγραφικός, όπως φαίνεται σήμερα π.χ. στο Τόκιο, τη Σινγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊπέι, το Τελ Αβίβ και το Ντουμπάι. Αν και ο καταναλωτισμός δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, επεκτάθηκε κυρίως τον 20ό αιώνα και ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες. Η Ελλάδα αν και λιγότερο ανεπτυγμένη σε σχέση με άλλες χώρες πριν από λίγα χρόνια είχε κατακτήσει την 20η θέση στη λίστα των χώρων με την περισσότερη κατανάλωση! O καταναλωτισμός αναφέρεται στην τάση των ανθρώπων να ταυτίζονται έντονα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που καταναλώνουν, ιδίως με προϊόντα που είναι γνωστές μάρκες και εμφανή σύμβολα κοινωνικού στάτους, π.χ. ένα ακριβό αυτοκίνητο, ακριβά κοσμήματα. Οι πολλές πολυτέλειες και τα αχρείαστα καταναλωτικά αγαθά είναι κοινωνικά σύμβολα που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αναγνωρίζουν άτομα παρόμοιας νοοτροπίας μέσω της κατανάλωσης και επίδειξης σχετικών προϊόντων. Γιατί όμως οι ανθρωποι είμαστε τόσο καταναλωτικοί ; Γιατί ενώ έχουμε παραπάνω από τα βασικά αγαθά που χρειαζόμαστε επιδιώκουμε και άλλα ; Σύμφωνα με έρευνες σημαντικό ρολό παίζουν τα ΜΜΕ . Όλες αυτές οι τόσο ειδυλλιακά πλασμένες εικόνες των προϊόντων κάνουν τους καταναλωτές να πείθονται για τη χρησιμότητα τους . Ας μην ξεχνάμε πως τα Μεσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στις μέρες μας . Γιαυτο άλλωστε και οι διαφημίσεις χρυσοπληρώνονται από τους διαφημιζομένους . Σίγουρα όμως και η νοοτροπία ευθύνεται κατά πολύ για την αύξηση της υπερκατανάλωσης. Οι γονείς που θέλουν άλλωστε το καλύτερο για τα παιδιά τους τους διδάσκουν άθελα τους πώς να είναι «σωστοί καταναλωτές » και όχι πώς να οργανώνουν τις αγορές τους με βάση τις ανάγκες τους .

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι  συνέπειες προκαλεί ο καθένας ατομικά και όλοι μαζί με την αγορά κάτι άχρηστου ; Ο πλανήτης είναι πλουσιότερος, καταναλώνει περισσότερο, παχαίνει. Xρειαζόμαστε ακόμη έναν πλανήτη σαν αυτόν για να καλύψουμε τις ανάγκες μας, σύμφωνα με την έρευνα του World Watch Ιnstitute Καταναλώνουμε αλόγιστα αγαθά και υπηρεσίες χωρίς καμία φροντίδα περί αειφορίας, με αποτέλεσμα τα φυσικά αποθέματα να τελειώνουν. Παρ’ όλα αυτά, οι άνθρωποι δεν είναι πιο ευτυχείς και το περιβάλλον ασφυκτιά κάτω από τις πιέσεις. H μελέτη αναγνωρίζει και περιγράφει μία νέα παγκόσμια τάξη – αυτή των καταναλωτών, η οποία απειλεί σοβαρά το περιβάλλον. Την αποτελούν 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι (ένα τέταρτο και πλέον του παγκόσμιου πληθυσμού), οι οποίοι μοιράζονται λίγο έως πολύ τις ίδιες διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες, τις ίδιες ανάγκες στη διασκέδαση, τις μετακινήσεις, τον τρόπο ζωής. Είναι συμπεριφορές που μέχρι πρότινος χαρακτηρίζονταν ως δυτικές, που τον περασμένο αιώνα υιοθετούσαν μόνο πολίτες του «αναπτυγμένου κόσμου»: η Ευρώπη, η Βόρειος Αμερική και η Ιαπωνία. Τώρα περνούν και στις αναπτυσσόμενες χώρες, με ταχύτατο ρυθμό. Αν όλοι οι κάτοικοι της Γης ζούσαν όπως οι Αμερικανοί, θα χρειαζόντουσαν 5,4 πλανήτες για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους. Ακολουθώντας τον τρόπο ζωής στη Βρετανία θα αρκούσαν 3,1 πλανήτες ενώ ο τρόπος ζωής στη Γερμανία απαιτεί 2,5 πλανήτες. Οι δέκα χώρες με το υψηλότερο αποτύπωμα είναι οι εξής:Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Δανία, Βέλγιο, ΗΠΑ, Εσθονία, Καναδάς, Αυστραλία, Κουβέιτ και Ιρλανδία. Οι 31 χώρες του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) ευθύνονται για το 40% του «κακού» παγκόσμιου αποτυπώματος.

Κάποιες χώρες όμως έχουν αναπτύξει καταναλωτική συνείδηση έχοντας σκοπό να ανατρέψουν τα δεδομένα! Να τι μπορείς να κάνεις και εσύ ώστε να βοηθήσεις τον πλανήτη και την οικονομία της οικογένειας σου :

· Γράψε μια λίστα!

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνεις , προτού βγεις στα μαγαζιά , είναι να σκεφτείς τι έχεις ανάγκη και να τα γράψεις σε μια λίστα ετσι ώστε όταν βρεθείς μπροστά σε δεκάδες φορτωμένες βιτρίνες να μην τα χάσεις !

· Βάλε όριο!

Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο αλλά είναι σημαντικό! Υπολόγισε πόσα χρήματα θέλεις ( ή μπορεις ) να ξοδέψεις και κανόνισε τις αγορές σου αναλόγως !

· Ταΐστε τον κουμπάρα σας!

«Φασόλι το φασόλι γεμίζει το σακούλι » έλεγαν οι γιαγιάδες μας και είχαν δίκιο . Φροντίστε μια φορά την εβδομάδα να αποταμιεύετε ένα μικρό πόσο που στην ουσία δεν το έχετε ανάγκη . Σας φαίνετε αστείο , αλλά σκεφτείτε ότι σε ένα χρόνο θα έχετε μαζεψει –από το πουθενά – πάνω από 100 ευρώ !

· Lunch box!

· Αρχίστε να εκτιμάτε το κολατσιό από το σπίτι . Έτσι τα χρήματα που θα χρησιμοποιούσατε για να αγοράσετε το πρωινό θα προορίζονται για πιο σημαντικές χρήσεις .

· Τετράδιο των εξόδων!

Κρατήστε σημειώσεις για το κάθε ευρώ που ξοδεύετε ! Στο τέλος του μήνα βγάλτε το σύνολο . Έτσι θα μπορέσετε να εντοπίσετε καλύτερα τα λάθη σας !

· Έρευνα αγοράς

Ανακαλύψτε τις πραγματικές ευκαιρίες .

Σε τέτοιες εποχές που ανάμεσα μας περιφέρεται η κρίση, που χιλιάδες έχουν μείνει άνεργοι, που εκκατομύρια οικογένειες ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας οι καταναλωτές έχουν περιορίσει κάποια έξοδα. Ίσως και αυτή η κρίση να μας μάθει πώς να αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδηση και να μην πέφτουμε θύματα των μεγάλων εταιριών! Παρόλα αυτά ακόμη υπάρχουν άνθρωποι που ανεπηρέαστοι συνεχίζουν να καταναλώνουν αλόγιστα! Ή απλά σκεφτείτε πως σε άλλες χώρες αυτή τη στιγμη ένα παιδι πεθαίνει από πείνα, δεν είναι τρομερή αδικία εμείς να πάσχουμε από παχυσαρκία; Μπορεί και να ήρθε η στιγμή να αναθεωρήσουμε!

Κοπή Πίτας Από Το Λαογραφικό Όμιλο Πολυγύρου

Ο Λαογραφικός Όμιλος Πολυγύρου και τα μέλη του σας προσκαλούμε στον ετήσιο χορό μας που θα λάβει χώρα στις 28 Ιανουαρίου 2012 στο ΜΟΝΤΑΖ για να γλεντήσουμε όλοι μαζί και να κόψουμε τη βασιλόπιτά μας!!

Ώρα προσέλευσης: 22:30 και μέχρι όσο πάει…

Τιμή εισόδου: 5 ευρώ (Δεν περιλαμβάνει ποτό)

Να είστε όλοι εκεί!!!

Έρευνα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

Αν έχετε λίγο χρόνο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο που φτιάξαμε στα πλαίσια έρευνας του προγράμματος μας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου.

Κάντε απλά κλικ εδώ και απαντήστε σε μερικές σύντομες ερωτήσεις. Ευχαριστούμε πολύ!