Γενικό Λύκειο Πολυγύρου
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
16 Μάι
Την Τετάρτη 15 Μαΐου 2013 παρουσιάστηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα “Φωτογραφία: Μιά άλλη διάσταση της πραγματικότητας” στο αμφιθέατρο του ΓΕΛ Πολυγύρου, όπου οι μαθητές και
οι μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Παπαδοπούλου Κ. υλοποίησαν έναν από τους αρχικούς στόχους του προγράμματος, δηλαδή τη δημιουργία μιας έκθεσης φωτογραφίας! Την έκθεση είδαν οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου, καθώς και ο υπεύθυνος των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων κ.Κωνσταντινίδης Α. τον οποίο ευχαριστούμε για την υποστήριξή του στην υλοποίηση του προγράμματός μας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές φωτογραφίες από την έκθεση, όπως επίσης και τις παρουσιάσεις σε μορφή Power Point.
16 Μάι
Μ. Κανατσούλη, Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ
Συνομιλήτριες: Κλ. Δρούγκα, Μάρθα Μπαζάκου
Επιμέλεια κειμένων: Μ. Κανατσούλη, Κλ. Δρούγκα, Μ. Μπαζάκου
Σήμερα, που η εικονική πραγματικότητα κυριαρχεί σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής και πολύ συχνά παραμορφώνει την «πραγματική πραγματικότητα», εμείς θα προβάλλουμε τις αντιστάσεις στην τηλε-δημοκρατία και θα αντιπροτείνουμε -τι άλλο?- το βιβλίο…Το ζητούμενο, ωστόσο, δεν είναι η συσσώρευση βιβλίων! Το ζητούμενο είναι να γίνουμε επαρκείς αναγνώστες. Η αναγνωστική ωριμότητα είναι το προϊόν μιας μακρόχρονης και πολύπλοκης διαδικασίας και χτίζεται με μια ευρύτερη παιδεία που κάνει το βιβλίο όχι στόχο αλλά μέσο ευρύτερων συλλήψεων. Ο αναγνώστης κερδίζει όσο βαθαίνει την ανάγνωσή του και η αναγνωστική καταξίωση δεν κρίνεται από τον όγκο των παρουσιάσεων αλλά από το βάθος του συλλογισμού.
Από την προσχολική αγωγή, επομένως, καλείται η εκπαίδευση να διαμορφώσει τέτοιους αναγνώστες και να τους ενθαρρύνει στο διάβασμα. Από τη στιγμή μάλιστα που απελευθερώθηκε η εφηβική λογοτεχνία από ταμπού, περιορίστηκε η υποκρισία και ευαισθητοποιήθηκαν οι συγγραφείς σε ζητήματα που αφορούν την εφηβεία το Motto μας, σ΄ αυτήν την εκπομπή, όπως πρότεινε και η κα. Μ. Κανατσούλη είναι μια παρότρυνση στους σύγχρονους εφήβους: «Διαβάζετε, γιατί μπορεί να βρείτε κάτι από τον εαυτό σας…»
Μουσικός Παραγωγός: Ν. Ζέλλιος
16 Μάι
Την Τρίτη 14 Μαΐου παρουσιάστηκαν στο αμφιθέατρο του σχολείου μας οι ερευνητικές εργασίες της Β’Λυκείου για το Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2012-13. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις των project, τις ταινίες που δημιούργησαν οι μαθητές και στιγμιότυπα από τα μουσικά κομμάτια έπαιξαν!
16 Μάι


Στις 24 Μαΐου 2013 το σχολείο μας συμμετείχε με δύο εργασίες στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής. Οι μαθήτριες της Β΄τάξης Βασιλική Χαρέλη και Ηλιανή Τοτικίδου παρουσίασαν την εργασία τους “Ο κόσμος γύρω μας” στην Κεντρική Σκηνή και οι μαθήτριες Μελίνα Νικολαΐδου και Μάρθα Μπαζάκου παρουσίασαν την εργασία τους “Μυθολογία” με τη μορφή e-poster. Οι εργασίες έχουν τη μορφή ιστοσελίδας και δημιουργήθηκαν με το online εργαλείο κατασκευής ιστοσελίδων wix (http://www.wix.com) στα πλαίσια του μαθήματος επιλογής «Εφαρμογές Υπολογιστών» της Β’Λυκείου από την αρχή του Β’ τετραμήνου με υπεύθυνους καθηγητές την κ. Παπαδοπούλου Κ. και τον Κ.Γκιζάρη Δ.. Οι εργασίες παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία και μπορεί κανείς να τις δει στους παρακάτω συνδέσμους.
16 Μάι
Τη Δευτέρα 13/5 παρουσιάστηκε το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του σχολείου μας με τίτλο “Βότανα”. Επίσης οι μαθητές παρουσίασαν και ένα βίντεο που επιμελήθηκε ο μαθητής Κυριάκος Πρόξενος με στιγμές από την εκδρομή των προγραμμάτων στη λίμνη Κερκίνη. Συγχαρητήρια στα παιδιά και στην υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Νίκη Δρούγκα!
15 Μάι
Δ. Ρηγοπούλου, Διευθύντρια του ΓΕΛ Πολυγύρου, Σπ. Μπαλτογιάννης, Διευθυντής του Λυκείου της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί
Συνομιλήτριες: Κλ. Δρούγκα, Έλενα Καρανταγλή
Επιμέλεια κειμένων: Δ. Ρηγοπούλου, Σπ. Μπαλτογιάννης, Έλενα Καρανταγλή, Κλ. Δρούγκα
| Σήμερα ο μαθητής δεν έχει ανάγκη τόσο από γνώσεις -αυτές τις βρίσκει πολύ εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού- όσο από τη γνώση του να μαθαίνει πώς να μαθαίνει και κριτικά να αποτιμά την πληροφορία. θα εξακολουθήσει να χρειάζεται τις βασικές γνώσεις, βέβαια, θα χρειάζεται όμως -ακόμα περισσότερο- δεξιότητες και κίνητρα, τα οποία έχουν ιδιαίτερα κρίσιμη σημασία. Πού πρέπει λοιπόν να εστιάσει η εκπαίδευση σήμερα? Εκτιμάμε ότι πρέπει να εστιάσει περισσότερο στο να διδάξει την ικανότητα και τη θέληση για μάθηση, αλλά και να φέρει μέσα στην τάξη του σχολείου τα τρία πιο ισχυρά συστατικά της εσωτερικής κινητοποίησης: παιχνίδι, πάθος, στόχευση.Και ο δάσκαλος? …Ο δάσκαλος οφείλει με αγάπη, σήμερα, να βοηθά τους μαθητές να έχουν δημοκρατικές ευαισθησίες, διαλλακτικότητα, ευγένεια, σεβασμό, αξιοπρέπεια, αρχές, να πλάθουν όνειρα και να τα ακολουθούν!
Το Motto της εκπομπής: «Η εκπαίδευση είναι το μόνο που μένει όταν ξεχάσουμε αυτά που μάθαμε στο σχολείο».
Μουσικός Παραγωγός: Ν. Ζέλλιος
|
15 Μάι
Δ. Ρηγοπούλου, Διευθύντρια του ΓΕΛ Πολυγύρου, Σπ. Μπαλτογιάννης, Διευθυντής του Λυκείου της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί
Συνομιλήτριες: Κλ. Δρούγκα, Παυλίνα Μποζίνη, Έλενα Καρανταγλή
Επιμέλεια κειμένων: Δ. Ρηγοπούλου, Σπ. Μπαλτογιάννης, Παυλίνα Μποζίνη, Έλενα Καρανταγλή, Κλ. Δρούγκα
Η κα Ε. Γλύκατζη -Αρβελέρ σε ομιλίες της πολύ συχνά φέρνει ένα παράδειγμα: «Κάποτε ο Ναστραντίν Χότζα διορίστηκε κατής (δικαστής) κι άρχισε να δικάζει την πρώτη του υπόθεση. Εμφανίζεται ο πρώτος κατηγορούμενος κι αρχίζει να λέει την ιστορία του.
Κουνάει το κεφάλι ο Χότζας και του λέει «δίκιο έχεις». Αμέσως μετά παίρνει το λόγο ο αντίδικος, και λέει τα ακριβώς αντίθετα πράγματα. Ξανακουνάει το κεφάλι του ο Χότζας και του λέει «δίκιο έχεις». Οπότε, πετάγεται απ’ το ακροατήριο κάποιος και διαμαρτύρεται: «Μα πώς είναι δυνατόν να έχουν και οι δύο δίκιο;». «Κι εσύ δίκιο έχεις», του λέει ο Χότζας!
Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι’ αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα, την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ότι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους.
Άρα πόσες αλήθειες υπάρχουν?…Μα, τόσες όσοι άνθρωποι ….
Στο σχολείο μας εκπονείται το Πρόγραμμα του Λόγου Αντίλογου από την 1η χρονιά της θεσμοθέτησης των Πανελλήνιων Μαθητικών Αγώνων Επιχειρηματολογίας (αντιλογίας) από το Υπουργείο Παιδείας με πολλές διακρίσεις και επιτυχίες. Οι συνομιλητές θα αναπτύξουν τις θέσεις τους και θα συζητήσουν τις αντιθέσεις τους για το θεσμό σε έναν πολύ ενδιαφέροντα διάλογο και θα παρουσιαστεί ένας σύντομος αγώνας με θέμα το αν είναι πάντα απορριπτέος ο φανατισμός!
Το motto μας: «Γίνεται κανείς σοφότερος από το διάλογο μίας ώρας παρά από τη σκέψη μίας ημέρας».
Μουσικός Παραγωγός: Ν. Ζέλλιος
15 Μάι
Δημήτρης Κούβελας, Καθηγητής Κλινικής Φαρμακολογίας στην Ιατρική Σχολή ΑΠΘ, Τάσος Κυριακού
Συνομιλήτρια: Κλ. Δρούγκα
Επιμέλεια κειμένων: Δημήτρης Κούβελας, Κλ. Δρούγκα, Τάσος Κυριακού
Ο Τάσος Κυριακού, νέο παιδί από τη Β΄ Λυκείου, με ενδιαφέροντα, χιούμορ και ανησυχίες θέλησε να απευθύνει ερωτήσεις στον καθηγητή Δ. Κούβελα που αφορούν τον άνθρωπο και ειδικότερα το νέο, η ψυχολογία του οποίου είναι συχνά ευμετάβλητη. Ρώτησε για τις εξαρτήσεις, το αλκοόλ, το τσιγάρο, την πολυφαρμακία, τα αναβολικά, εξέθεσε τα προβλήματα των νέων και ζήτησε συμβουλές για το άγχος! Όλα τα θέματα που έθεσε απαντήθηκαν παραστατικά κι ανάγλυφα από τον κ. Δ. Κούβελα. Η εκπομπή ολοκληρώθηκε με την αναζήτηση Φαρμάκων στην «Ποίηση» από τον Κ. Π. Καβάφη και Motto: … Η μεγάλη ποίηση είναι σχεδόν πάντα απαισιόδοξη. Κάνει, όμως, τους ανθρώπους να ελπίζουν….
Μουσικός Παραγωγός: Ν. Ζέλλιος
22 Απρ
Η Ημέρα της Γης εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 22 Απριλίου 1970. Ήταν μία ιδέα του αμερικανού γερουσιαστή Γκάιλορντ Νέλσον, ο οποίος ήθελε με αυτό τον τρόπο να προωθήσει τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
«Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα της Γης» ανέφερε ο Leon Hong από την Google.
Η Ημέρα της Γης εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 22 Απριλίου 1970. Ήταν μία ιδέα του αμερικανού γερουσιαστή Γκάιλορντ Νέλσον, ο οποίος ήθελε με αυτό τον τρόπο να προωθήσει τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Ο πλανήτης σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπος με τεράστια προβλήματα, όπως λιμοί, κατάρρευση οικοσυστημάτων, μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών και λειψυδρία.
Σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ το 42% των αυτοχθόνων θηλαστικών, 43% των πτηνών, 45% των πεταλούδων, 30% των αμφιβίων, 45% των ερπετών και 52% των ψαριών του γλυκού νερού κινδυνεύουν να εκλείψουν στην Ευρώπη.
Αντίστοιχη είναι και η υποβάθμιση του θαλάσσιου πλούτου λόγω της υπεραλίευσης και της μόλυνσης. Το 65% των εμπορικών ιχθυαποθεμάτων κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω της εντατικής αλιεία. Υπολογίζεται ότι στη Μεσόγειο μόνο, έχουν διαρρεύσει τα τελευταία 15 χρόνια 55.000 τόνοι πετρελαίου ρυπαίνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής.
Πηγή: http://www.skai.gr/news/
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ