Οικολογικό Αυτοκίνητο

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών από τους Σαλή Κλιτς, Αλέξανδρο Μελισσά και Αντώνη Μοδικό

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών από τους Σαλή Κλιτς, Αλέξανδρο Μελισσά και Αντώνη Μοδικό

Μια Χαλκιδικιώτισσα βραβευμένη από την UNESCO!

Πηγή: Halkidiki|news

Διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 1.300 νέους ηλικίας από 14 έως 25 ετών από όλο τον κόσμο και  εξέφρασε την άποψή της για τον «Πολιτισμό της Ειρήνης».
H μαθήτρια της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου Έλενα Καρανταγλή μέσα από ένα μικρό video clip και με δημιουργική φαντασία κατάφερε να συγκινήσει και διακριθεί  στον διεθνή διαγωνισμό της UNESCO “Pathways to a culture of peace”, στην κατηγορία του Video Clip. Κατάφερε να κάνει υπερήφανη τη Χαλκιδική και την Ελλάδα!
Η Έλενα Καρανταγλή συμμετείχε στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για τον εθελοντισμό των νέων και το διάλογο, στις 3-5 Δεκεμβρίου στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, όπου βραβεύτηκε από την ίδια τη Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα και τον Πρίγκιπα  Faisal Bin Abdullah της Σαουδικής Αραβίας.

Οι κατηγορίες ήταν στο δοκίμιο , στη φωτογραφία , στο βίντεο και στις γραφικές τέχνες. Η  Έλενα ετοίμασε ένα πρωτότυπο, με stop-motion τεχνική, video  και του έδωσε τον τίτλο «Οι Σπόροι της Ειρήνης “.  

 

” Για τον διαγωνισμό ενημερώθηκα από αντίστοιχη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας από email που έφτασε στο σχολείο  μου, το Γενικό Λύκειο Πολυγύρου,  και στη συνέχεια από τo επίσημο site της Unesco. Ήταν για μένα μια πρόκληση” λέει στο halkidikinews.gr η Έλενα Καρανταγλή.

 

 

Τα έργα αξιολογήθηκαν από μία επιτροπή με βάση την πρωτοτυπία και τη δημιουργικότητα τους, με την οποία οι νέοι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται και εξέφρασαν το όραμά τους για την ειρήνη και τη

μη βία. Στο τέλος των συζητήσεων  τα  έργα  που επελέγησαν, αποτυπώνουν την ικανότητα των δημιουργών να αναδείξουν  τις βασικές αξίες του πολιτισμού της ειρήνης και της μη βίας , συμπεριλαμβανομένου του σεβασμού της διαφορετικότητας , του διαπολιτισμικού και διαθρησκευτικού διαλόγου , της δικαιοσύνης και της ισότητας.Η Έλενα Καρανταγλή επέστρεψε στην Ελλάδα γεμάτη εμπειρίες και ενθουσιασμό. Όπως η ίδια δήλωσε στο halkidikinews.gr  σκέφτεται να ασχοληθεί με τα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διεθνών σχέσεων και διπλωματίας. Εξάλλου, μας αποκάλυψε ότι στο  πλαίσιο  του διαγωνισμού στην Τζέντα είχε μια σημαντική  πρόταση για υποτροφία από τον Ο.Η.Ε!

H εκπαιδευτική κοινότητα του ΓΕΛ Πολυγύρου εξέφρασε τα θερμά της συγχαρητήρια, όπως και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, Θεόδουλος Ταπανίδης.
Ο κ. Ταπανίδης στην επιστολή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ευχαριστούμε ολόθερμα την μαθήτρια Έλενα Καρανταγλη, για την προβολή της χώρας μας και για την επιβεβαίωση των ικανοτήτων που διαθέτουμε ως λαός, και τη

Η Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα και ο Πρίγκιπας Faisal Bin Abdullah της Σαουδικής Αραβίας παρακολουθούν το video της Έλενας

συγχαίρουμε για τον κοινωνικό προβληματισμό και την ευαισθησία που δείχνει σε θέματα, όπως η ειρήνη, ο εθελοντισμός και ο διάλογος. Ευχόμαστε να συνεχίσει με το ίδιο αμείωτο ενδιαφέρον και να αποτελέσει σημείο αναφοράς για πολλούς μαθητές. Όσο περισσότεροι νοιαζόμαστε για τα μείζονα θέματα της συνεργασία, της συνύπαρξης και της αλληλεγγύης τόσο περισσότερο ελπίζουμε ότι το μέλλον θα δικαιώσει τις προσπάθειές μας».

 

Ο κ. Ταπανίδης καταλήγει  με τα συγχαρητήριά του στο σύνολο των καθηγητών του ΓΕΛ Πολυγύρου, που με ειλικρινές ενδιαφέρον πάντοτε φροντίζουν για την πρόοδο των μαθητών τους σε κάθε τομέα.

 

Η Έλενα Καρανταγλή μιλά στο halkidikinews.gr για την ιδέα της ταινίας της:

“Η συμμετοχή μου στον διαγωνισμό της Unesco πρόκειται  μία ταινία μικρού μήκους φτιαγμένη με την τεχνική stop-motion/κινούμενο σχέδιο, αποτέλεσμα ατομικής διεργασίας.
Στο ένα λεπτό της ταινίας μου (η διάρκεια του ενός λεπτού ήταν ένας από τους όρους του διαγωνισμού), βλέπουμε τους σπόρους της ειρήνης να «φυτεύονται» στην ανθρώπινη κοινωνία και αφού ποτιστούν με τις αξίες του ανθρωπισμού, του αλτρουισμού και της αλληλεγγύης να μετεξελίσσονται σε ένα μεγάλο, δυνατό δέντρο στα κλαδιά του οποίου τα «προϊόντα» ενός πολιτισμού ειρήνης ξεφυτρώνουν. Αυτά τα προϊόντα είναι η ανοχή, η ενσυναίσθηση, η δικαιοσύνη, η αμοιβαία κατανόηση, ο διάλογος, η αγάπη, ο σεβασμός, η ενότητα, η ελευθερία, οι τέχνες, η εκπαίδευση για την ειρήνη…και πολλά ακόμη.
Με αυτή την μεταφορά, η καθημερινή «απτή» ειρήνη μετατρέπεται σε έναν «σπόρο» που πρέπει να φυτευτεί με φροντίδα και ευαισθησία σε κάθε ανθρώπινη κοινωνία. Στη συνέχεια,  πρέπει να ποτιστεί με  κάποιες καθολικές και διαχρονικές αξίες έτσι ώστε να μετεξελιχθεί  σ’ ένα ισχυρό δέντρο, τα κλαδιά του οποίου θα είναι ικανά να υποστηρίξουν τα «προϊόντα» ενός πολιτισμού ειρήνης.
Αποφάσισα να παρομοιάσω τον Πολιτισμό της Ειρήνης με ένας δέντρο γιατί και τα δύο ορίζονται από τις συνεχώς  εξελισσόμενες και δυναμικές διεργασίες. Επίσης οι ρίζες της Ειρήνης όσο και ενός μεγάλου δέντρου βρίσκονται βαθιά στο έδαφος, είναι ριζωμένες βαθιά, ενώ τα φύλλα που κοιτάνε προς τον ουρανό, αντιπροσωπεύουν τις αξίες και τα ιδανικά «του ήλιου». Το δέντρο αποτελεί σύμβολο της ζωής, της ζωής που με ευαισθησία προφυλάσσει η ειρήνη.
Τα «προϊόντα» ενός πολιτισμού ειρήνης όσο και οι προϋποθέσεις, είναι πράγματα αλληλένδετα, εφόσον  αναπάσα στιγμή μπορούν να μπουν το ένα στη θέση του άλλου με το αποτέλεσμα να παραμένει το ίδιο. Είναι μία από τις σκέψεις που θέλει να αφήσει  πίσω της η ταινία.”

Του Θοδωρή Δούκα

halkidikinews.gr

ΤΟ VIDEO CLIP ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΚΑΡΑΝΤΑΓΛΗ

 

 

Videogames

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών από τους Κουγιώνη Κώστα και Ζαφειρούδη Γιάννη

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών από τους Κουγιώνη Κώστα και Ζαφειρούδη Γιάννη

H ιστορία του Η/Υ από την αρχή μέχρι σήμερα

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών από τους: Βασιλάκη Όλγα, Σαπιτζή Ζαφείρη, Χατζηχρήστο Δημήτρη

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών από τους: Βασιλάκη Όλγα, Σαπιτζή Ζαφείρη, Χατζηχρήστο Δημήτρη

Συγχαρητήρια στη μαθήτρια Έλενα Καρανταγλή για τη βράβευσή της σε διεθνή διαγωνισμό της UNESCO

H Έλενα Καρανταγλή μαθήτρια της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου διακρίθηκε στον διεθνή διαγωνισμό της UNESCO, με θέμα τον πολιτισμό της ειρήνης, στην κατηγορία του Video Clip και συμμετείχε στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για τον εθελοντισμό των νέων και το διάλογο, στις 3-5 Δεκεμβρίου στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.

Θερμά συγχαρητήρια από όλους εμάς στη μαθήτρια μας που μας κάνει για ακόμη μια φορά περήφανους!

Συγχαρητήρια επιστολή έστειλε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ταπανίδης Θεόδουλος.

Οι ονειροβάτες στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Πολυγύρου

Ο Πάνος Παπ558907_626368387471121_1113821318_nαπαναγιώτου, ο Χρήστος Μαρτίνης , η Έλενα Καρανταγλή, η Ντενίσα Τζελιλάι και η Νίκη Δρούγκα συζητούν για τη δημιουργικότητα και την τέχνη της γραφής στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Πολυγύρου. Η εκπομπή θα ακουστεί στις 14.1.2014, 5-6μ.μ. από τους Ονειροβάτες!

Η τέχνη της γραφής

995257_744257855604378_901861310_n

Οι περισσότεροι ενήλικες στερούνται αυθεντικών ιδεών ακριβώς επειδή οι αυθεντικές ιδέες έρχονται, όταν κανείς είναι νέος και άπειρος, υποστήριζε ο T.S. Eliot. Ωστόσο, νεότεροι ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η δημιουργικότητα δεν είναι ιδιαίτερο προσόν ή ικανότητα λίγων ατόμων, αλλά αντιθέτως είναι αποτέλεσμα ειδικής εκπαίδευσης και μάθησης μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στον καθένα ξεχωριστά να ενεργοποιεί αστείρευτες δυνάμεις του μυαλού του. Υποστηρίζεται ότι ένας τρόπος να αναπτύξουμε τη δημιουργικότητα είναι η δημιουργική γραφή. Μέσα από τη γραφή η τεχνική και η επινοητικότητα δοκιμάζονται, η λογοτεχνία από θεωρία γίνεται πράξη, η φαντασία διεγείρεται, ο λόγος πυροδοτείται, οι μαθητές γοητεύονται. Ο Χρήστος Μαρτίνης και ο Πάνος Παπαπαναγιώτου, μεταπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με επιστημονικά υπεύθυνο τον Επ. Καθηγητή Τρ. Κωτόπουλο, ήρθαν στο Λύκειο Πολυγύρου και γοήτευσαν τους μαθητές. Μετέφεραν στα παιδιά βιωματικά τεχνικές γραφής και τα ενέπνευσαν. Τους ευχαριστούμε πολύ.

Νίκη Δρούγκα

Φιλόλογος

Η ιστορία του Παγκόσμιου Ιστού

Εργασία στα πλαίσια του Μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών Ελένη Παρασκευά Αναστασία Γιαννούδη Νίκος Λυρτζής

Εργασία  στα  πλαίσια  του Μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών
Ελένη Παρασκευά
Αναστασία Γιαννούδη
Νίκος Λυρτζής

H ιστορία του Παγκόσμιου Ιστού

 

Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα

Αγαπητοί μαθητές, αγαπητοί συνάδελφοι,

Ζούμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας (εργασία, εκπαίδευση, υγεία, εμπόριο, διασκέδαση, επικοινωνία κ.α.) υποστηρίζονται από τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και το Διαδίκτυο.

Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πώς από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της, με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών περιορισμένου ειδικού σκοπού αλλά βοηθά τον αυριανό πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας της πληροφορίας να γίνει ικανός να καινοτομεί και να υλοποιεί τις σκέψεις και τις ιδέες του.

Οι ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής στο σχολείο επαρκούν για να μάθουν οι μαθητές μόνο για ένα μέρος από το σύνολο των γνώσεων της επιστήμης των υπολογιστών και των ΤΠΕ όπως: τη βασική λειτουργία των υπολογιστών, τη δημιουργία λογισμικού, εφαρμογών ή ιστοσελίδων. Ειδικότερα, ο προγραμματισμός είναι ένα από τα κλειδιά για το μέλλον των νέων ανθρώπων.

Για τους λόγους αυτούς συμμετέχουμε σε μία παγκόσμια προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας στην ανάγκη προετοιμασίας των μαθητών και αυριανών πολιτών για την Πληροφορική του 21ου αιώνα.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής με την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. (182942/Γ2/29-11-2013) διοργανώνουν την “Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα” μια εκπαιδευτική εβδομάδα για την Επιστήμη Η/Υ & Πληροφορικής που θα λάβει χώρα το διάστημα 9-15 Δεκεμβρίου 2013 στην Ελλάδα, παράλληλα με τη δράση «Ώρα Κώδικα» διεθνώς. Την εβδομάδα αυτή:

  • Οι καθηγητές Πληροφορικής συζητούν με τους μαθητές για τον προγραμματισμό και την αξία του στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης.
  • Οι μαθητές εκπονούν μαθησιακές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας μαθήματος Πληροφορικής για κάθε τμήμα. Οι δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν ανάπτυξη κώδικα, επίδειξη, προβολή βίντεο κ.ά.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε ανοικτές εκδηλώσεις με ομιλίες – επίδειξη εργαλείων / δραστηριοτήτων μαθητών

 

Η Ώρα Κώδικα έχει ένα τολμηρό στόχο: να εισαγάγει στον προγραμματισμό 10 εκατομμύρια μαθητές – φοιτητές σε όλο τον κόσμο, με μία ώρα διδασκαλίας. Εσείς, αγαπητοί μας μαθητές, θα έχετε την ευκαιρία να συμμετάσχετε στη δράση αυτή από το σχολείο μας με τη βοήθεια του καθηγητή πληροφορικής.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις διευθύνσεις: http://cseduweek.wordpress.com/ & http://hourofcode.org

Ο καθένας από εμάς μπορεί να επωφεληθεί από την εκμάθηση του προγραμματισμού των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Με εκτίμηση ,

Ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής

 

Φτάνουν Χριστούγεννα…Ας δούμε τη ζωή από μία διαφορετική πλευρα!

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που έχουν οι μέρες των Χριστουγέννων είναι να είμαστε όλοι μαζί και να νιώθουμε ότι έχουμε κάποιον δίπλα μας ο οποίος νοιάζεται και για εμάς.Οι άνθρωποι νοιάζονται περισσότερο για τους ανθρώπους με τους οποίους έχουν κοινά ενδιαφέροντα,κοινές ασχολίες και μοιάζουν πολύ σαν χαρακτήρες…

Τί γίνεται όμως με κάποιου άλλου είδους ανθρώπους; Αυτούς που δεν μας μοιάζουν που έχουν κάτι διαφορετικό από εμάς; Είναι δυνατόν να τους βγάλουμε έξω από τον κύκλο της ζωής μας επειδή είναι διαφορετικοί;        Η απάντηση είναι σαφώς όχι αλλά να τους εντάξουμε κι αυτούς στην ομάδα μας και στο κοινωνικό σύνολο στο οποίο ανήκουμε!Μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά ζούμε την ίδια ζωή!Ας βοηθήσουμε όλοι μας λοιπόν τα άτομα αυτά να νιώσουν σαν κι εμάς.Δεν χρειάζεται να δείχνουμε λύπη ή στεναχώρια παρά μόνο αγάπη και κατανόηση!

Δείτε το video και θα καταλάβετε για τί άτομα ακριβώς μιλάω!

Καλά Χριστούγεννα!!!

]