Γενικό Λύκειο Πολυγύρου
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
02 Νοέ
To ΓΕΛ Πολυγύρου συμμετέχει στις ενέργειες διάχυσης του ευρωπαϊκού προγράμματος ConsenCUS – “CarbOn Neutral cluSters by Electricity–based iNnovations in Capture, Utilisation and Storage“ που έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογιών δέσμευσης, μετατροπής και αποθήκευσης του βιομηχανικού CO2 καθώς και τη μελέτη της κοινωνικής αποδοχής των τεχνολογιών αυτών.
Στα πλαίσια του παραπάνω προγράμματος την Παρασκευή 21/10/22 πραγματοποιήθηκε το πρώτο βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο υπό την επίβλεψη του ερευνητή δρ Κώστα Σταυριανάκη του Πανεπιστημίου Robert Gordon της Σκωτίας όπου συμμετείχε ομάδα μαθητών της Α Λυκείου με το συντονισμό της βιολόγου του Σχολείου μας κ. Β. Δρόσου . Στο εργαστήριο οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να μοιραστούν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.
27 Οκτ
26 Οκτ
Αναμφίβολα, η στείρα εκπαίδευση καλλιεργεί στείρους ανθρώπους… Κι εμείς χρειαζόμαστε ελεύθερα και δημιουργικά μυαλά κι όχι φοβισμένα και φυλακισμένα σε καλούπια και στεγανά! Ένα σχολείο, λοιπόν, χωρίς Τέχνη είναι φτωχό, ευνουχισμένο, επικίνδυνο, χώρος αποπνικτικός, χώρος καταναγκασμού κι όχι χώρος χαράς, έμπνευσης, ευελιξίας, ελεύθερης έκφρασης και δημιουργίας, που διευκολύνει τη μάθηση… Ποτέ δε θα μάθουμε κάτι αληθινά, αν δεν ακουμπάει στην ψυχή μας, αν δεν το θέλουμε με την καρδιά μας! Πόσα λίγα, πράγματι, θυμόμαστε από τις αμέτρητες σελίδες που παπαγαλίσαμε στο σχολείο… Ό,τι, όμως, αγαπήσαμε, γιατί ενεργοποίησε τον συναισθηματικό μας κόσμο, όξυνε την παρατηρητικότητα και την κριτική μας, απελευθέρωσε τη φαντασία μας, εξαφάνισε τους φόβους μας και μας έδωσε τη δυνατότητα να εκφραστούμε, να συνεργαστούμε και να απολαύσουμε μαζί τη χαρά της δημιουργίας, δεν ξεχνιέται ποτέ!
Γι’ αυτό, εντάξαμε και φέτος την Τέχνη στη διδασκαλία του μαθήματος της Φιλοσοφίας, μεταφέροντας την παλέτα του ζωγράφου στη διδακτική πράξη, υπηρετώντας τους μαθησιακούς και διδακτικούς στόχους μας, δημιουργώντας συνδέσεις μεταξύ των έργων τέχνης και της διδασκόμενης κάθε φορά θεματικής. Αξιοποιούμε και φέτος τα έργα τέχνης ως εργαλεία ανάπτυξης της σκέψης των μαθητών και ολιστικής ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους. Ενισχύουμε, παράλληλα, την αλληλεπίδρασή μας με τα παιδιά, θέτοντάς τους ερωτήσεις με διανοητική πρόκληση και υποδεικνύοντας τρόπους για μια συστηματική έρευνα και αναζήτηση σε κάθε τομές του επιστητού, γιατί πιστεύουμε πως «Η Τέχνη επιτρέπει στην Αλήθεια να προκύψει!» και πως οι τέχνες στην εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα, για ένα σχολείο της γνώσης και της δημιουργίας!
Έτσι, λοιπόν, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φιλοσοφίας, οι μαθητές των τριών τμημάτων της Β΄ τάξης του ΓΕ.Λ. Πολυγύρου, συνοδευόμενοι από τη φιλόλογο Ανδρομάχη Τζιότζιου, επισκέφτηκαν στις 26 Οκτωβρίου 2022 τον εκθεσιακό χώρο του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Χαλκιδικής, όπου και ξεναγήθηκαν με μοναδικό τρόπο από την εικαστικό Κατερίνα Νικολάου στην έκθεση καλλιτεχνικών δημιουργιών τους, με τίτλο «ΖΕΥΓΑΡΙΑ».
Ήρθαν σε επαφή με τα πρωτότυπα έργα τους, την ξεχωριστή τεχνοτροπία τους, τον ψυχισμό και τις ευαισθησίες τους. Προβληματίστηκαν αναφορικά με τις ανθρώπινες σχέσεις (ερωτικές και φιλικές), αλλά και αναφορικά με άλλα ζευγάρια: άνθρωπος και περιβάλλον, άνθρωπος και ζώα, άνθρωπος και θρησκεία, άνθρωπος και εξαρτήσεις, άνθρωπος και ελευθερία.
Αξιοποιήθηκε και πάλι η δυναμική της Τέχνης για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής πλευράς των μαθητών, την ενεργοποίηση της φαντασίας και την ευελιξία της σκέψης τους -στοιχείων απαραίτητων στη μάθηση- αλλά και των δεξιοτήτων λεκτικών περιγραφών και καλλιέργειας του προφορικού τους λόγου, καθώς οι μαθητές προέβησαν σε προσεκτικές παρατηρήσεις, δημιουργικές συνδέσεις και ευφάνταστες στοχαστικές ερμηνείες!
Η διαδικασία ήταν απολαυστική και παραγωγική! Τα έργα τέχνης, πολυεπίπεδα και προκλητικά, αποκαλυπτικά, όμως, στους ενεργούς δέκτες, που τα νοηματοδοτούν, μας δίνουν τη δυνατότητα αντιληφθούμε την πραγματικότητα με μια διαφορετική οπτική και -οπωσδήποτε- με προοπτική, να κατανοήσουμε και να συνειδητοποιήσουμε πτυχές της πραγματικότητας που δε γίνονται εύκολα αντιληπτές με τη λογική, να δούμε «πράγματα» που δεν είχαμε δει πριν. Και, όταν η παρατηρητικότητά μας γίνεται ευφυής, η αισθητική εμπειρία γίνεται απόλαυση και η μάθηση μια ενεργητική συμμετοχική διαδικασία!
Η ζωή είναι πολύ συναρπαστική, όταν δε μένεις στην επιφάνεια! Και η Τέχνη θα είναι πάντα εκεί για να μας το θυμίζει!
28 Σεπ
29 Ιούν
H εκπαιδευτικός-ερευνήτρια κ. Maria Murillo από το σχολείο Arapahoe Ridge High School, Boulder, Colorado, επισκέφτηκε το σχολείο μας στις 11 Απριλίου 2022 και συνομίλησε με τους μαθητές της Β τάξης στο πλαίσιο του ωρολόγιου προγράμματος και συγκεκριμένα κατά τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας.
Η εκπαιδευτικός – ερ
ευνήτρια κ. Erin MacCarthy από το σχολείο Greendale Middle School, Wisconsin, επισκέφτηκε το σχολείο μας στις 13 Μαΐου 2022 και συνομίλησε με τους μαθητές της Α τάξης στο πλαίσιο του ωρολόγιου προγράμματος και συγκεκριμένα κατά τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας.
Οι εκπαιδευτικοί-ερευνήτριες επισκέφτηκαν το σχολείο μας προκειμένου να παρατηρήσουν τη λειτουργία των ελληνικών σχολείων, τη μέθοδο διδασκαλίας, τη διαδραστικότητα στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριων και καθηγητών/τριων, καθώς και τις υποδομές των δημόσιων σχολείων,στο πλαίσιο του Προγράμματος Διακεκριμένων Βραβείων Διδασκαλίας – Fulbright Distinguished Awards in Teaching Programme της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών των Η.Π.Α.
Οι μαθητές/τριες του σχολείου είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τη χώρα, τη ζωή κα τη σχολική ζωή στις Η.Π.Α χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα. Οι δε καθηγητές/τριες του σχολείου είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν γνώσεις, απόψεις και πρακτικές πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα.
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τη φροντίδα της καθηγήτριας Αγγλικής του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου κ. Χρυσάνθης Μιχλίζογλου.
31 Μάι
Με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε, οι μαθητές δύο τάξεων (Β’ Λυκείου και Γ’ Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), καθοδηγούμενοι και υποστηριζόμενοι από τις καθηγήτριές τους, Ανδρομάχη Τζιότζιου και Μαρία Καραμπατάκη, αντιστοίχως, προσέγγισαν δύο γνωστικά αντικείμενα (Φιλοσοφία Γ.Π. και Αρχαία Ελληνικά Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), διαπιστώνοντας τη μεταξύ τους συνάφεια, καθώς και τη μοναδική σχέση των δύο κορυφαίων φιλοσόφων (Πλάτωνα και Αριστοτέλη), εντοπίζοντας την επίδραση του δασκάλου στον μαθητή, αλλά και τη διαφοροποίηση του μαθητή από τον δάσκαλο.
Κυρίως, όμως, αναδείχθηκε η αξία της αυτενέργειας και της διερευνητικής μάθησης, καθώς οι μαθητές ενεπλάκησαν οι ίδιοι στις διαδικασίες παραγωγής και παρουσίασης της γνώσης, παράγοντας, μάλιστα, και πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, λειτουργώντας, εξίσου πετυχημένα, ως δάσκαλοι και μαθητές για τις ομάδες τους.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της δράσης μας, επιχειρήσαμε μια διδακτική προσέγγιση της εκπαίδευσης μέσω της Τέχνης, με θεματικό πεδίο εφαρμογής τις δύο αυτές κορυφαίες προσωπικότητες στον χώρο της Φιλοσοφίας. Σκοπός μας ήταν να δείξουμε πως μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο και καινοτόμο διδακτική μέθοδο, αποδεικνύοντας πως, πράγματι, μπορεί η Τέχνη να γίνει αρωγός στην Εκπαίδευση και να αξιοποιηθεί στην εκπαιδευτική πράξη.
Οι μαθητές συνειδητοποίησαν πως η φιλοσοφία, η λογοτεχνία και η ζωγραφική, με κοινούς παρονομαστές τη φαντασία και τον λόγο, μας απελευθερώνουν και μας ανυψώνουν, ανοίγοντας, ταυτόχρονα, δρόμους, πόρτες και παράθυρα στη ζωή μας!
Έτσι, λοιπόν, καθώς η Τέχνη συγκινεί μικρούς και μεγάλους, ενέπνευσε και τους νεαρούς μαθητές του ΓΕ.Λ. Πολυγύρου και τους έκανε ευφάνταστους «αναγνώστες», δημιουργικούς «κριτικούς», «πρωτοποριακούς» ποιητές και ζωγράφους!
Αξιοποιήσαν τους «αισθητικούς δείκτες» συγκεκριμένων καλλιτεχνικών έργων και τις «θεωρητικές» τους γνώσεις και εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, με ποικίλες δραστηριότητες δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής, απολαμβάνοντας τη διαδικασία σε κάθε της στιγμή!
Σας παρουσιάζουμε ενδεικτικά μέρος του παραχθέντος υλικού!
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/02/16/to-stayrolexo-os-ekpaideytiko-ergaleio/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/02/17/na-kai-oi-lyseis-mas/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/02/17/i-scholi-ton-athinon/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/02/25/zografizontas-allios/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/03/08/gia-dynatoys-lytes/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/03/08/gia-dynatoys-lytes/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/03/09/enas-allos-kosmos/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/03/09/1942/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/03/27/filosofoyntes-kallitechnes-filosofoyntes-mathites/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/05/11/me-ta-matia-tis-psychis/
https://blogs.sch.gr/lykpolyg/2022/05/11/filosofies/
19 Μάι
Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 12 Μαΐου του 2022 η πρώτη πανελλαδικά πιλοτική διαδικτυακή παρουσίαση των δράσεων του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) σε μαθητές του ΓΕΛ Πολυγύρου, μετά από πρωτοβουλία των καθηγητών Μ. Καραμπατάκη, Α. Τζιότζιου, Δ. Τσιλιβερδή (ΠΕ02), Δ. Γκιζάρη και Α. Λυσικάτου (ΠΕ86). Η διαδικτυακή ημερίδα παρουσίασης των δράσεων του ΚΕΓ, η πρώτη που έγινε σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης Ανθρωπιστικής Κατεύθυνσης και της Κατεύθυνσης Πληροφορικής και Οικονομίας της Γ΄ Λυκείου), ήταν διαρθρωμένη σε 4 άξονες :
Γενική παρουσίαση των σκοπών και των δράσεων του ΚΕΓ, από τον κ. Βλάχο Γεώργιο, Προϊστάμενο Διεύθυνσης Διοίκησης & Οικ. Δ/χσης ΚΕΓ και την κα Αραποπούλου Μαρία, Ερευνήτρια τμ. Λεξικογραφίας / Συντονίστρια Ερευνητικών Προγραμμάτων και λοιπών επιστημονικών δράσεων του ΚΕΓ
Λεξικό Γεωργακά, από την κα Μητρούση Ευδοξία, Φιλόλογο αποσπασμένη στο ΚΕΓ / Επιστ. Ερευνήτρια στο Τμήμα Γλωσσολογίας του ΚΕΓ
Λεξικό Κριαρά, από την κα Κεσόγλου Μαρία, Ερευνήτρια / Συντονίστρια ερευνητικού έργου στο Γραφείο του «Λεξικού Κριαρά» του ΚΕΓ,
Καλές πρακτικές στη χρήση ψηφιακών πόρων στα πλαίσια της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από τον κ. Καρασίμο Αθανάσιο, Ερευνητή στο Τμήμα Γλωσσολογίας του ΚΕΓ.
Ακολουθεί o υπερσύνδεσμος (link) με το πλήρες υλικό της παρουσίασης :https://www.youtube.com/watch?v=FjtqdVW852o
11 Μάι
11 Μάι
27 Μαρ
Στο πλαίσιο της δράσης μας «(Ξανα) συστήνοντας τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη με την αλληλοδιδακτική μέθοδο», επιχειρήσαμε μια διδακτική προσέγγιση της εκπαίδευσης μέσω της τέχνης, με θεματικό πεδίο εφαρμογής τις δύο αυτές κορυφαίες προσωπικότητες στον χώρο της φιλοσοφίας.
Σκοπός μας είναι να δείξουμε πως μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο και καινοτόμο διδακτική μέθοδο.
Αλήθεια, τι αντίκτυπο είχαν οι δύο αυτοί πνευματικοί αυτοί άνδρες σε κορυφαίους ζωγράφους διαφόρων εποχών; Τι ερεθίσματα και τι απαντήσεις παίρνουμε και δίνουμε μέσα από τις καλλιτεχνικές τους «μαρτυρίες»; Ποια μηνύματα μεταφέρουν στο σήμερα διαχρονικά έργα Τέχνης και ποιο το αποτύπωμά τους μέσα στον χρόνο;
Ένα από αυτά τα μοναδικά έργα παρουσιάζεται από τις μαθήτριες του Β1 Γκιουμουσίδη Άννα, Πιτσιόρλα Μαρία και Ρούντου Γλυκερία, οι οποίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν τις γνωσιολογικές θεωρίες του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη με τις «επιλογές» του ελβετού ζωγράφου Arnold Böcklin, στον πίνακά του «Οδυσσέας και Καλυψώ» και να μας προτείνουν μιαν ενδιαφέρουσα ερμηνεία!
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ