Οι εργασίες-βιβλιοπαρουσιάσεις των μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος “Λογοτεχνικό εργαστήρι” με συντονίστρια εκπ/κό τη Χριστίνα Δασκαλοπούλου
Συνέχεια ανάγνωσης “Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων “Λογοτεχνικό εργαστήρι””
Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΩ ΜΗΛΙΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
Οι εργασίες-βιβλιοπαρουσιάσεις των μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος “Λογοτεχνικό εργαστήρι” με συντονίστρια εκπ/κό τη Χριστίνα Δασκαλοπούλου
Συνέχεια ανάγνωσης “Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων “Λογοτεχνικό εργαστήρι””
Ύστερα από μία περίοδο απαγορεύσεων και περιορισμών, λόγω της πανδημίας, 46 μαθητές και μαθήτριες από τη Β΄ και Γ΄ τάξη του σχολείου μας, συμμετείχαμε στην τριήμερη εκδρομή, που διοργανώθηκε με προορισμό τα Ιωάννινα (09/03/23 – 11/03/23). Την πρώτη μέρα, μετά από ένα άνετο και διασκεδαστικό ταξίδι επισκεφθήκαμε το «Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Βρέλλη». Τις επόμενες ώρες, χαλαρώσαμε στο κατάλυμά μας και αργότερα απολαύσαμε μία εκπληκτική βραδιά στη «Στοά Λούλη», ένα φανταστικό κέντρο διασκέδασης. Στις 10 Μαρτίου περιηγηθήκαμε στο μαγικό σπήλαιο του Περάματος, αντικρίζοντας εικόνες και τοπία που ξεπερνούν τον ανθρώπινο νου. Αμέσως μετά μεταφερθήκαμε με το «καραβάκι» στο μικρό νησί των Ιωαννίνων, διασχίζοντας τη φημισμένη λίμνη της Κυρα-Φροσύνης. Εκεί περπατήσαμε στα γραφικά σοκάκια του νησιού, επισκεφθήκαμε το εξαιρετικά ενδιαφέρον «Μουσείο του Αλή Πασά» και γευτήκαμε τα παραδοσιακά τοπικά εδέσματα. Έπειτα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας για φαγητό και ξεκούραση και το ίδιο βράδυ εκμεταλλευτήκαμε τον ελεύθερο χρόνο μας, προκειμένου να διασκεδάσουμε. Το επόμενο πρωί πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, κάνοντας μία στάση στο ονειρικό Μέτσοβο. Λίγες ώρες αργότερα επιστρέψαμε στη «βάση μας» αφήνοντας πίσω ένα συναρπαστικό και αξέχαστο τριήμερο.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην οργάνωση της εκδρομής και ιδιαίτερα τους καθηγητές μας,Χ. Δασκαλοπούλου, Μ. Κατσίκα και Κ. Ρουκά, οι οποίοι μας συνόδευσαν και ελπίζουμε να πέρασαν και εκείνοι τόσο όμορφα όσο εμείς!
Γράφουν οι μαθήτριες
Ισιώτη-Φώτη Ελένη και Μπαλαούρα Αγλαΐα-Μαρία (Β1)
Στις 25 Ιανουαρίου 2023, υποκινούμενοι από το έντονο αίσθημα περιέργειας που χαρακτηρίζει την ηλικία μας, πραγματοποιήσαμε μία εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης με την συνοδεία των καθηγητών μας, Χριστίνας Δασκαλοπούλου και Μενέλαου Κατσίκα.
Κατά την επίσκεψή μας ήρθαμε σε επαφή με όλα τα μονοπάτια της σύγχρονης ιστορίας μας, τόσο των Βαλκανικών Πολέμων όσο και του Α’ και Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι επιβλητικές ενδυμασίες και τα κειμήλια των πολέμων ζωντάνεψαν την ιστορία, προκαλώντας μας, από τη μία πλευρά, περηφάνια για τους αγώνες των προγόνων μας και, από την άλλη, προβληματισμό για τα σφάλματα του παρελθόντος. Βέβαια, η εμπειρία μας δεν θα ήταν ίδια χωρίς την βοήθεια των ξεναγών μας οι οποίοι με την γνώση και τη μεταδοτικότητά τους μας καθοδήγησαν σε αυτό το ιδιαίτερο ταξίδι.
Η επίγευση που μας άφησε αυτή η επίσκεψη σε συνδυασμό με τον πόλεμο που μαίνεται, σήμερα, στην Ευρώπη, μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε την σημασία της ανεξαρτησίας των κρατών, καθώς και της ειρήνης για την οποία οι πρόγονοί μας πάλεψαν, δείχνοντας ηρωισμό και αυτοθυσία. Εξάλλου, “αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος,
θα πρέπει να μπορείς να πεθάνεις ένα οποιοδήποτε πρωινό”, όπως έλεγε ο μεγάλος μας ποιητής, Τάσος Λειβαδίτης.
Συνέχεια ανάγνωσης “Επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: Ένα ταξίδι στην ιστορία”
Γράφουν οι μαθήτριες της Β΄τάξης, Ελένη Ισιώτη και Αγλαΐα-Μαρία Μπαλαούρα
Φώτα, κάμερα, λήψη, ΠΑΜΕ!
Πριν 2 μήνες πιστεύαμε ότι η Παρασκευή 18/11/2022 θα ήταν μία συνηθισμένη ημέρα με το καθιερωμένο πρόγραμμα. Όμως, μία θεατρική παράσταση ήρθε να ταρακουνήσει και να ανατρέψει το μάθημα, το άγχος, τις εξετάσεις, την τράπεζα θεμάτων… ΤΗ ΡΟΥΤΙΝΑ!
Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν θεωρούσε πως μπορούσε μία θεατρική παράσταση στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων για τα Αικατερίνεια να έχει θετικό αντίκτυπο σε όλους μας και, συγχρόνως, να βοηθήσει τους καθηγητές να καταλάβουν την ψυχολογία μας.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…
Καθημερινά όλοι βιώνουμε κάποιο είδος εξαπάτησης είτε συνειδητά είτε υποσυνείδητα. Και όποιος πει όχι, ψεύδεται! Οι πρωταγωνιστές της παράστασης PROJECT AΡΙΑΔΝΗ με το υποκριτικό τους ταλέντο κατάφεραν να ζωντανέψουν περιστατικά εξαπάτησης στην οικογένεια, τις παρέες και τις προσωπικές σχέσεις.
Ομολογούμε ότι τόσο κατά την διάρκεια των επιμορφωτικών μας συναντήσεων με τον υπεύθυνο του Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων και Οργανωτικό Συντονιστή κ. Νίκο Γραίκο και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Βαΐα Αγγέλη, όσο και μετά την παρακολούθηση της παράστασης, μείναμε έκπληκτοι.
Δεν φανταζόμασταν ότι παιδιά της ηλικίας μας θα κατάφερναν να «μιλήσουν» στις ψυχές μας, αφού είναι αλήθεια ότι δεν εκφραζόμαστε πολύ. Μάλλον καθόλου! Το ταλέντο τους, η τόλμη και το θάρρος τους, η δημιουργικότητα και, τέλος, η αλήθεια τους μας έκαναν να προβληματιστούμε για το αν κάποιοι άλλοι γράφουν σκηνές της ζωής μας.
Αυτή, όμως, η δράση δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τις γεμάτες όρεξη και αγάπη για τα παιδιά φιλολόγους μας , Χριστίνα Δασκαλοπούλου και Μαρία Πλήκα.
Κλείνοντας, αυτό που έχει σημασία είναι όχι πώς μπήκαμε στην σκηνή αλλά πώς βγήκαμε: Γεμάτοι συναισθήματα, σκέψεις, προβληματισμούς, ψυχική ηρεμία και σίγουρα πιο δυνατοί.
Όλοι μας καταλάβαμε πως δεν είμαστε μόνοι στο παιχνίδι της εφηβείας στο οποίο, αν παίξουμε καλά… ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΥΜΕ!
Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Λογοτεχνικό Εργαστήρι», με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Δασκαλοπούλου Χριστίνα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ λυκείου που συμμετείχαν διάβασαν και παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους βιβλί
Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ-Κ.ΘΕΟΤΟΚΗΣ
Πώς να σε ξεχάσω Σμύρνη αγαπημένη
Γράφουν οι μαθήτριες Ντανά Μαρία, Ισιώτη-Φώτη Ελένη
Την Παρασκευή 3/12/2021, είχαμε τη μεγάλη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας μία ομάδα 12 παιδιών Ρομά.
Το πρόγραμμα ένταξης των Ρομά της Κατερίνης στην κοινωνία, κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών του σχολείου μας, έπειτα από μία συζήτηση με τους υπεύθυνους του δήμου Κατερίνης στο πλαίσιο μίας σχολικής εκδρομής. Ο διάλογος αυτός σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη αγάπη μας για το διαφορετικό, είχε ως αποτέλεσμα τη γέννηση της γενναιόδωρης αυτής ιδέας. Οι διοργανωτές της συγκεκριμένης δράσης έμειναν έκπληκτοι από την απελευθερωμένη στάση των παιδιών και δέχθηκαν δίχως δεύτερη σκέψη την πρόσκλησή μας.
Σε ένα κλίμα ανυπομονησίας για τη συνάντησή μας με τα παιδιά, σκεφτόμασταν διάφορες δραστηριότητες με τις οποίες θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε. Χάρη στην δημιουργικότητα και τη φαντασία μας, σκαρφιστήκαμε ξεχωριστές ιδέες, οι οποίες ήμασταν σίγουροι πως θα ξετρελάνουν τα παιδιά. Έτσι ακριβώς έγινε!
Την ημέρα του ερχομού τους, οι προετοιμασίες άρχισαν από νωρίς. Όλοι ήρθαμε στο σχολείο με χαμόγελα ζωγραφισμένα στα πρόσωπά μας και με τα χέρια γεμάτα λιχουδιές. Η καρδία μας ήταν ζεστή, το ίδιο και η ατμόσφαιρα που δημιουργήσαμε για την επίσκεψη των παιδιών. Μόλις ακούσαμε τις φωνές τους, το αίσθημα της αδημονίας μας εκτοξεύθηκε στα ύψη. Τρέξαμε με ενθουσιασμό να τους υποδεχτούμε και τους οδηγήσαμε στις τάξεις μας. Ο πάγος έσπασε σε δευτερόλεπτα , καθώς οι προσπάθειες προσέγγισης ήταν αμοιβαίες.
Συνέχεια ανάγνωσης “Το Λύκειο Κάτω Μηλιάς … δέχεται επισκέψεις”
γράφουν οι μαθητές Στέφανος Κουτλουμπάσης και Ειρήνη-Χρυσοβαλάντου Μπαλαούρα
Τη Δευτέρα 15 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής δράσης, μαθητές της Α’ Λυκείου από το Γενικό Λύκειο Κάτω Μηλιάς πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Δημαρχείο Κατερίνης, όπου παρακολουθήσαμε μια εκδήλωση για την ένταξη των Ρομά του Πέλεκα στην κοινωνία. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το παράρτημα Ρομά του κέντρου κοινότητας του Δήμου Κατερίνης. Υπεύθυνη ήταν η κ. Κατερίνα Σαμαλή.
Σκοπός της εκδήλωσης αυτής είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών ως προς το θέμα της ένταξης των Ρομά στην κοινωνία μας και η εξάλειψη ρατσιστικών στερεοτύπων απέναντι σε αυτούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανταποκριθήκαμε όλοι θετικά στην ιδέα αυτή, ενώ αναπτύχθηκε ένας γόνιμος διάλογος και ανταλλαγή ιδεών. Μάλιστα, προτείναμε να υπάρξει κάποια εκδήλωση για να γνωρίσουμε τους συνομήλικους μας Ρομά που ζουν στον οικισμό του Πέλεκα και συμφωνήθηκε να προγραμματιστεί επίσκεψή τους στο σχολείο μας.
Έπειτα, στο πλαίσιο των Αικατερινίων για το 2021, και με αφορμή τον εορτασμό των διακοσίων ετών από την ελληνική επανάσταση του 1821, οι μαθητές παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση “Άστραψε ξάφνου φως” στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης, μαζί με τους μαθητές του 2ου και του 6ου Γυμνασίου Κατερίνης. Η παράσταση ήταν σχετική με την πολιορκία του Μεσολογγίου και μέσω του γεγονότος αυτού εισήγαγε την έννοια του εγκλεισμού και του περιορισμού. Την παράσταση πραγματοποίησε το Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων του οργανισμού φεστιβάλ Ολύμπου με υπεύθυνο τον κ. Νικόλαο Γραίκο
Το κείμενο του θεατρικού έργου βασίστηκε σε αποσπάσματα του Διονύσιου Σολωμού και άλλων Ελλήνων λογοτεχνών, ενώ οι μαθητές που συμμετείχαν στο έργο απήγγειλαν τις εμπειρίες τους κατά την διάρκεια της πανδημίας σε σχέση με τον εγκλεισμό.
Το θεατρικό έργο παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον και προσήλωση όλοι οι μαθητές του σχολείου μας, ενώ εντυπωσιαστήκαμε από την εξαιρετική δουλειά των συμμετεχόντων.
Συνέχεια ανάγνωσης “Διδακτικές επισκέψεις: κοινωνική ευαισθητοποίηση και αισθητική καλλιέργεια”
Την Τετάρτη 3-11-2021, στο πλαίσιο σχολικού περιπάτου, τα μέλη της Διασωστικής Ομάδας Πιερίας, Αθηνά Γεραρίδου και Χριστίνα Μπέζα, πραγματοποίησαν εκπαίδευση ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση) στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Η ενημέρωση έγινε στο προαύλιο, γιατί ο καιρός ήταν σύμμαχός μας. Οι μαθητές μετέφεραν την καρέκλα τους στην αυλή, τήρησαν τις προβλεπόμενες αποστάσεις και φορώντας συνεχώς τις μάσκες τους παρακολούθησαν την ενημέρωση και μάλιστα συμμετείχαν βιωματικά.
Οι διασώστριες κατέφθασαν το πρωί με όλο τον εξοπλισμό τους, αλλά κυρίως με τη διάθεσή τους να δείξουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τεχνικές που μπορεί να σώσουν ζωές.
Ξεκίνησαν με μια θεωρητική εισήγηση και επίδειξη για το πρωτόκολλο που πρέπει να ακολουθείται σε περιπτώσεις που κάποιος ασθενής φαίνεται να χρειάζεται ΚΑΡΠΑ. Έκαναν επίδειξη της χρήσης απινιδωτή, που διαθέτει το σχολικό μας συγκρότημα. Έκαναν πρακτική εφαρμογή και έδωσαν την ευκαιρία σε όσους μαθητές επιθυμούσαν να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν στις πλαστικές κούκλες-προσομοιωτές. Έδωσαν ακόμα οδηγίες αντιμετώπισης περιπτώσεων που μπορεί να αφορούν πνιγμό από ξένο σώμα, λιποθυμία ή επιληπτικές κρίσεις (πλάγια θέση ασφαλείας).
Επικοινωνιακές, πρόθυμες, φιλικές με τα παιδιά, με εμπεριστατωμένη γνώση και μεγάλο ζήλο, κατάφεραν όλοι οι μαθητές να τους παρακολουθούν καθηλωμένοι και να διαγκωνίζονται για τη συμμετοχή τους στην πρακτική εφαρμογή των οδηγιών. Απέδειξαν επίσης τι σημαίνει εθελοντισμός, αφού η Διασωστική Ομάδα Πιερίας βασίζεται στην αγάπη για το συνάνθρωπο, στο ενδιαφέρον για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, στην ανιδιοτελή προσφορά.
Τις ευχαριστούμε πολύ!
Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση της ομάδας στη σελίδα της http://www.rescueteampieria.gr/
Συνέχεια ανάγνωσης “Η Διασωστική Ομάδα Πιερίας στο σχολείο μας”