Oδηγίες υλοποίησης.

Οδηγίες Υλοποίησης
Φάση 1η: Δημιουργώ τη βασική δομή μαθήματος Χρειάζεται να αποφασίσουμε με βάση το μάθημα και τη γνωστική ενότητα για την επιλογή του σχήματος σύγχρονης-ασύγχρονης διδασκαλίας
Φάση 2η: Επιλογή και δημιουργία δραστηριοτήτων
Ασύγχρονη διδασκαλία: Ο/εκπαιδευτικός δημιουργεί • e-me content ή διαδικτυακό ψηφιακό περιεχόμενο το οποίο αναρτά στον ΤΟΙΧΟ e-class ή και στο περιβάλλον εργασιών ΕΡΓΑΣΙΕΣ e-class με στόχο την ατομική (ή ομαδική εκπόνηση τους) από τους μαθητές και μαθήτριες σε ασύγχρονη διδασκαλία. Προφανώς, κάθε επιλογή εξαρτάται από την σκοποθεσία, την τεχνογνωσία και τη διαθεσιμότητα χρόνου των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών.
Σύγχρονη διδασκαλία: Υπάρχουν διάφορες διδακτικές επιλογές:
• η δημιουργία κάποιων δραστηριοτήτων από τον/την εκπαιδευτικό με στόχο την ατομική ή ομαδική εκπόνηση τους σε σύγχρονη διδασκαλία (με πλεονέκτημα τη δυνατότητα καλύτερης εικόνας της συμμετοχής των μαθητών για την αξιολόγηση τους),
• η αξιοποίηση πολυμεσικών πηγών με τα εργαλεία e-me για εποπτεία και διαλογική προσέγγιση, σύγχρονα, στην e-class
• και τέλος, από την άλλη, η ανάθεση στους μαθητές και τις μαθήτριες να αξιοποιήσουν οι ίδιοι/ίδιες τα εργαλεία της e-me και να δημιουργήσουν κατάλληλο e-me content περιεχόμενο φτιάχνοντας εργασίες-δραστηριότητες, τα οποία θα αναρτήσουν στο πεδίο ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ e-class ή ΤΟΙΧΟΣ e-class.
Φάση 3: Δημιουργία e-me content περιεχομένου Απαραιτήτως η δημιουργία ενός σεναρίου μαθήματος, μετά τις διδακτικές επιλογές για τη ροή του, να συνεχιστεί με την παραγωγή του υλικού στα εργαλεία e-me content. Στη συνέχεια αυτό το υλικό θα μπορεί να αξιοποιηθεί μαζί με μια ανάρτηση στον ΤΟΙΧΟ, ως δημιουργία εργασίας (ΕΡΓΑΣΙΕΣ)
Φάση 4: Αξιοποίηση των πεδίων επικοινωνίας και συνεργασίας της e-class. Αξιοποιώντας τα εργαλεία της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεδιάσκεψης webex προωθούμε τη συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων των μαθητών μας. Η η-τάξη ΕΡΓΑΣΙΕΣ Μετά τη δημιουργία του περιεχομένου στα εργαλεία e-me content, οι εργασίες δημιουργούνται στο πεδίο ΕΡΓΑΣΙΕΣ. Στη συνέχεια, μπορώ να κάνω ανάθεση στους μαθητές και μαθήτριες. Καλό θα ήταν, η εκφώνηση των εργασιών/δραστηριοτήτων που ζητούνται στις ΕΡΓΑΣΙΕΣ να αναρτηθεί και στον ΤΟΙΧΟ e-class για να έχουν αφενός, οι μαθητές και οι μαθήτριες εικόνα της ροής του μαθήματος και να μπορούν αφετέρου, να αναρτούν ως σχόλιο τα δημιουργήματα τους, τα σχόλια ή τις εργασίες αντίστοιχα.Χρησιμοποιώ τον «ΤΟΙΧΟ» της e-class, για να γράψω και να επικοινωνήσω με όλους τους μαθητές της ψηφιακής τάξης. Εκεί αναρτώ τις φάσεις της πορείας διδασκαλίαςΣυστήνεται επίσης, να χρησιμοποιείται ο ΤΟΙΧΟΣ σε δραστηριότητες για τις οποίες έχει νόημα η διατύπωση σχολίων μεταξύ μαθητών και η ανατροφοδότηση της ομάδας.

⮊Σημείωση: Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ακροατηρίου μας (γνωστικό επίπεδο, αριθμός μαθητών κ.α.) και το γενικότερο εκπαιδευτικό πλαίσιο (π.χ. υλικοτεχνική υποδομή των μαθητών) θα μας βοηθήσουν να προσαρμόσουμε τη διδακτική μας πορεία, αφαιρώντας ή προσθέτοντας στοιχεία-φάσεις. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε κατάλληλα τους μαθητές μας, να τους εμπλέξουμε ενεργά στη διδασκαλία με ομαδοσυνεργατικές και ατομικές δραστηριότητες, καθώς και να παρέχουμε επαρκές υλικό για την αξιολόγηση και ανατροφοδότηση τους

.