Οι μαθητές στην Ελλάδα έχουν τις μικρότερες διακοπές

Οι μαθητές στην Ελλάδα έχουν τις μικρότερες διακοπέςΟι μαθητές στην Ελλάδα έχουν τις μικρότερες διακοπές εν αντιθέσει με αυτά που ισχυρίζεται το Υπουργείο και τα φερέφωνά του. Στόχος τους είναι βέβαια ο εκπαιδευτικός αυτό είναι γνωστό. Στις πλάτες του θέλουν να ρίξουν όλες τις ευθύνες για τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μήπως τόσα χρόνια αυτός νομοθετεί το εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται και δεν το ξέρει; Αναρωτήθηκε ποτέ το Υπουργείο γιατί οι πτυχιούχοι Έλληνες διαπρέπουν στο εξωτερικό; Οφείλεται στις ενέργειες του Υπουργείου ή στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών; Είναι γνωστό βέβαια ότι όπως και στην οικονομική κρίση που περνάμε, πολλοί ήταν αυτοί που έριξαν τις ευθύνες και στον πιο απλό πολίτη, έτσι και τα “δεινά” της εκπαίδευσης πάντοτε βαρύνουν τον εκπαιδευτικό και όχι το Υπουργείο.

Πώς γίνεται η κατανομή στην Ευρώπη – Οι εξετάσεις και ο ρόλος του κλίματος

Μεγάλο κύκλο συζητήσεων έχει προκαλέσει στα σχολεία της χώρας το θέμα που άνοιξε περί επιμήκυνσης του σχολικού χρόνου αλλά και κατάργησης αργιών κατά τη διάρκεια του έτους. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ωστόσο, παρ’ ότι στο θέμα της επιμήκυνσης του σχολικού έτους έχει δώσει το «πράσινο φως», στο θέμα της κατάργησης αργιών δεν έχει λάβει καμία σχετική απόφαση.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, αν κάτι τέτοιο τελικά αποφασιστεί, πρέπει να γίνει με πολλή προσοχή και εφόσον φυσικά σχεδιαστεί σε συνδυασμό με διεύρυνση των χειμερινών διακοπών, με παράλληλο εκπαιδευτικό προσανατολισμό τους.
Όπως δηλώνουν εκπαιδευτικοί στο «Βήμα», σε αντίθεση με την εντύπωση που έχει δημιουργηθεί για τις σχολικές διακοπές στην Ελλάδα, στην πραγματικότητα η χώρα μας βρίσκεται… πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μαθητές των οποίων έχουν περισσότερες ημέρες ξεκούρασης, αλλά και πιο «σφιχτό» σχολικό χρόνο, χωρίς απεργίες και καταλήψεις! Όπως δηλώνει σχετικά ο εκπαιδευτικός κ. Στράτος Στρατηγάκης, «στη Φινλανδία, στη Γερμανία, στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία, στη Γαλλία και στην Ιταλία οι διακοπές είναι μεγαλύτερες από ό,τι στην  Ελλάδα, ενώ μόνο στην Αγγλία είναι τελικά μικρότερες».
Οργάνωση του σχολικού έτους σε χώρες ΕΕ
Μάθημα με ζέστη και 27 παιδιά στην τάξη;

Η κατανομή τους βέβαια στη διάρκεια του χρόνου, όπως και η έναρξη και λήξη των μαθημάτων, εξαρτώνται και από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε χώρα. «Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, δεν γίνεται τα καλοκαίρια να γίνει μάθημα, αφού τα σχολεία μας δεν έχουν κλιματισμό και 27 παιδιά σε μία τάξη με τον ήλιο να καίει κάνουν τις συνθήκες διδασκαλίας αφόρητες. Άρα επιβάλλεται να έχουμε μεγάλες καλοκαιρινές διακοπές και, συνεπώς, θα έχουμε μικρές χειμερινές» αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης.
Πάντως, σε 22 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ το σχολικό έτος αρχίζει τον Σεπτέμβριο από την 1η ως τις 15, εκτός από τη Μάλτα, όπου η έναρξη γίνεται στις 26 του μηνός. Στη Δανία η έναρξη γίνεται στις 17 Αυγούστου, στη Φινλανδία στις 10-17 Αυγούστου, στην Ιρλανδία στις 27-30 Αυγούστου, στη Σουηδία στο τέλος Αυγούστου και στη Σκωτία στις 15 Αυγούστου. Στη Γερμανία η έναρξη διαφέρει στα διάφορα ομόσπονδα κρατίδια, αλλά καταγράφεται ως μέσος όρος η έναρξη του έτους στις αρχές Αυγούστου. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας μας (δάσκαλοι, καθηγητές) εκφράζουν την άποψη ότι «το σύνολο των διδακτικών ωρών στη διάρκεια της χρονιάς είναι επαρκές». Βέβαια, όπως αναφέρουν, οι εξετάσεις – προαγωγικές από τάξη σε τάξη, οι απολυτήριες και οι πανελλήνιες – πράγματι διαρκούν πολύ. Ομως φαίνεται ότι ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού μας συστήματος στηρίζεται στις εξετάσεις, αφού τα αποτελέσματά τους έχουν βαρύνουσα σημασία στην εξέλιξη των μαθητών, οπότε καθίσταται αναπόφευκτη η μεγάλη τους διάρκεια.
Ολες οι χώρες έχουν διακοπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εκτός από την Ολλανδία, η οποία δεν έχει διακοπές το Πάσχα.
«Φθινοπωρινές», χειμερινές και… καρναβαλικές διακοπές

Γενικά όμως οι περισσότερες χώρες έχουν τις λεγόμενες «φθινοπωρινές» διακοπές εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Πολωνία. Επίσης, αρκετές χώρες έχουν τις διακοπές «του χειμώνα ή καρναβαλιού» και αρκετές χώρες διακοπές μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου.
Οπως φανερώνουν τα στοιχεία των μελετών του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι τέσσερις εβδομάδες, κάτι που ισχύει και στη χώρα μας. Οι μεμονωμένες αργίες στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 10 ημέρες μέσα στον χρόνο.

«Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ποσότητα, αλλά στην ποιότητα και στον σχεδιασμό»
προσθέτει ο κ. Στρατηγάκης. «Πόσα χρόνια τώρα με την έναρξη των μαθημάτων τα σχολεία δεν έχουν τους απαραίτητους καθηγητές για να λειτουργήσουν; Υπάρχει μεγάλο διοικητικό πρόβλημα με τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού που το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να λύσει, εδώ και δεκαετίες. Αποτέλεσμα; Ο Σεπτέμβριος ξεκινά με τρίωρα και τετράωρα στα σχολεία και οι ώρες που χάνονται είναι πολλές» καταλήγει.

Δημοσιεύτηκε στο HELIOS PLUS στις 6 Φεβρουαρίου 2014

Επική φάρσα στην εξεταστική!

Είναι μία τυπική ημέρα εξεταστικής στο πανεπιστήμιο του Τορόντο, του τμήματος μηχανολόγων και το μάθημα που εξετάζεται είναι από το πρώτο εξάμηνο.
Ξαφνικά, στις 09:41 ακριβώς…

αρχίζει και παίζει μουσική στο αμφιθέατρο! Οι φοιτητές σηκώνουν όλοι μαζί το κεφάλι, απορημένοι! Το ίδιο και οι εξεταστές!
Μετά από μερικά δευτερόλεπτα, σηκώνονται ένας ένας νεαροί, αγόρια και κορίτσια και αρχίζουν να τραγουδούν, δίνοντας σάρκα και οστά σε μία επική φάρσα που είναι αφιερωμένη στην…. αποτυχία των εξεταζόμενων! Μάλιστα στο τέλος… Υπάρχει και μία αναπάντεχη!

Απολαύστε το εξαιρετικό βίντεο!!!

ΞΥΠΝΑ και… μη χάνεις άλλο χρόνο από τη ζωή σου!

Ο σκηνοθέτης Κώστας Καρύδας έγραψε και σκηνοθέτησε ένα βίντεο που μοιάζει με ταινία μικρού μήκους. Ένα πραγματικό διαμάντι που μας συγκίνησε με την αισιοδοξία και την ανθρωπιά του.

Στην όμορφη Θεσσαλονίκη, ο σκηνοθέτης Κώστας Καρύδας γύρισε το βίντεο με τίτλο “Ξύπνα”. Μοιάζει με ιστορία πίσω από την οποία κρύβεται το πιο βαθύ νόημα… Το βίντεο βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Mofilm στο Λονδίνο. Δείτε το και θα καταλάβετε το γιατί!

Αποτελέσματα Εκλογών Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας 2013 – Συγκρότηση σε σώμα

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

  • Πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013 εκλογές για την ανάδειξη του Δ.Σ. και της Ελεγκτικής Επιτροπής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ν. Δράμας.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

2013

ΕΔΡΕΣ

ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

422

8

ΕΣΑΚ-ΔΕΕ

 68

1

ΛΕΥΚΑ/ΑΚΥΡΑ

24

 

ΣΥΝΟΛΟ

514

9

  • Εκλέχτηκαν  για το Δ.Σ.

ΑΡΤΕΜΙΑΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ

267

ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

210

ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

145

ΧΟΥΝΤΑ ΙΩΑΝΝΑ

135

ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ

134

ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

131

ΣΑΜΑΡΤΖΙΔΟΥ ΑΝΘΗ

98

ΤΟΥΜΠΑΛΙΔΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

92

 

  • Εκλέχτηκαν  για την  Ε.Ε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

129

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥΛΑ

  76

ΤΟΠΑΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

  64

 

  • Την Πέμπτη 7-11-2013 συγκροτήθηκε σε σώμα το Δ.Σ του Συλλόγου

ΠΡΟΕΔΡΟΣ:                      Αρτεμιάδης Λάζαρος           

ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:          Καρβούνης Δημήτριος         

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:             Χατζηκυριάκου Ιωάννης      

ΤΑΜΙΑΣ:                             Σαμαρτζίδου Ανθή               

ΕΙΔ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:          Χρονοπούλου Αντωνία        

ΜΕΛΟΣ:                            Λαζαρίδης Νικόλαος            

ΜΕΛΟΣ:                            Μάλλη Μαρία                          

ΜΕΛΟΣ:                            Τουμπαλίδης Μιχαήλ             

ΜΕΛΟΣ:                            Χούντα Ιωάννα

Πώς φτιάχνονται τα πατατάκια;

Τα πατατάκια αποτελούσαν ανέκαθεν ένα αγαπημένο, αλλά όχι ιδιαίτερα υγιεινό σνακ. Στα πλαίσια έρευνας για τον τρόπο που παράγονται και συσκευάζονται τα διάφορα σνακ, μία Καναδική εταιρεία δημιούργησε το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ που δείχνει ολόκληρη τη διαδικασία από τη φρέσκια πατάτα μέχρι το σακουλάκι.

Σε αυτά τα πλαίσια δημοσίευσε το εντυπωσιακό ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία Ντον Γουάιτ, το οποίο ακολουθεί τις πατάτες στα διάφορα μηχανήματα μέχρι να φτάσουν στο σακουλάκι σας.

Ζήτα Βοήθεια

ethniko diktyo koinonikis paremvasis

«Εθνικό Δίκτυο Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης»

Το συγκεκριμένο Δίκτυο λειτουργώντας με πλήρη διαφάνεια και οργάνωση, στοχεύει μέσω ενός συνόλου ενεργειών να συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της φτώχειας σε όλη τη χώρα.

Χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα οι πολίτες που έχουν ανάγκη (άστεγοι, άνεργοι, ευπαθείς κοινωνικά ομάδες) θα μπορούν να αναζητήσουν και να δεχτούν άμεση υλική και ψυχοκοινωνική στήριξη για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στο ευρύτερο κοινό να ενημερωθεί για τον τρόπο εμπλοκής του και συνεισφοράς του, τόσο σε χρόνο (προσφορά εργασίας) όσο και σε υλικά αγαθά (προσφορές είδών ένδυσης, υπόδησης, τροφίμων κλπ). Η ιστοσελίδα αυτή λειτουργεί και ως «Εκπαιδευτικό Κέντρο» για εθελοντές προσφέροντάς τους τις απαραίτητες γνώσεις και τα εφόδια ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για τη συμμετοχή τους σε κάποιο εθελοντικό πρόγραμμα.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 801-1122-444 από Δυτέρα ως Παρασκευή 09.00-17.00 (Αστική χρέωση για όλη την Ελλάδα)

ιστοσελίδα:  www.koinoniasos.gr

Πλούσιες χώρες, φτωχοί λαοί

Ενώ ο δυτικός κόσμος συνεχίζει να προοδεύει, ο τρίτος κόσμος αντιμετωπίζει φτώχεια, επιδημίες, πολέμους, μόλυνση του περιβάλλοντος, παιδική θνησιμότητα.
Πόσο φτωχές είναι όμως στην πραγματικότητα οι χώρες του τρίτου κόσμου και πόσο πλούσιες οι “ανεπτυγμένες”;

Βάσεις πανελληνίων εξετάσεων 2013

apotelesmata_panellinionO συνολικός αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο φέτος ανήλθε σε 104.988 (77.814 με το 90%, 14.296 με το 10%, 12.878 με τα ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)), ενώ πέρυσι ο αριθμός των υποψηφίων ήταν 116.173.

Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 71.761, εκ των οποίων έκαναν χρήση των ειδικών περιπτώσεων 12.139, ενώ το 2012 εισήχθησαν 80615.

Φέτος έμειναν 836 κενές θέσεις (509 με το 90%, 125 με το 10% και 202 με την κατηγορία των ΕΠΑΛ  ΟΜΑΔΑ Α΄). Το 2012 είχαν μείνει 1.150 κενές θέσεις.

Δείτε τις βάσεις εισαγωγής κατά κατηγορία παρακάτω:

ΓΕΛ – ΕΠΑΛ Ημερήσια 90%

ΓΕΛ – ΕΠΑΛ Εσπερινά 90%

ΓΕΛ – ΕΠΑΛ Ημερήσια 10%

ΕΠΑΛ Ημερήσια

ΕΠΑΛ Εσπερινά

90% Συγκριτικό Βάσεων 2013-2012

10% Συγκριτικό Βάσεων 2013-2012

ΕΠΑΛ Συγκριτικό Βάσεων 2013-2012

Το παράπονο του Οδυσσέα Ελύτη

Αναρωτιέμαι μερικές φορές:

Είμαι εγώ που σκέφτομαι καθημερινά, πως η ζωή μου είναι μία;

Όλοι οι υπόλοιποι το ξεχνούν; Ή πιστεύουν πως θα έχουν κι άλλες, πολλές ζωές, για να κερδίσουν τον χρόνο που σπαταλούν;
Ν΄αντικρίζεις τη ζωή με μούτρα.

Να περιμένεις την Παρασκευή που θα φέρει το Σάββατο και την Κυριακή για να ζήσεις.

Κι ύστερα να μη φτάνει ούτε κι αυτό, να χρειάζεται να περιμένεις τις διακοπές.

Και μετά ούτε κι αυτές να είναι αρκετές.

Να περιμένεις μεγάλες στιγμές.

Να μην τις επιδιώκεις, να τις περιμένεις.

Κι ύστερα να λες πως είσαι άτυχος και πως η ζωή ήταν άδικη μαζί σου.

Και να μη βλέπεις, πως ακριβώς δίπλα σου συμβαίνουν αληθινές δυστυχίες που η ζωή κλήρωσε σε άλλους ανθρώπους.
Σ΄ εκείνους που δεν το βάζουν κάτω και αγωνίζονται.

Και να μην μαθαίνεις από το μάθημά τους.

Και να μη νιώθεις καμία φορά ευλογημένος που μπορείς να χαίρεσαι τρία πράγματα στη ζωή σου, την καλή υγεία, δυο φίλους, μια αγάπη, μια δουλειά, μια δραστηριότητα που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δημιουργείς, ότι έχει λόγο η ύπαρξή σου.

Να κλαίγεσαι που δεν έχεις πολλά.

Που κι αν τα είχες, θα ήθελες περισσότερα.

Να πιστεύεις ότι τα ξέρεις όλα και να μην ακούς. Να μαζεύεις λύπες και απελπισίες, να ξυπνάς κάθε μέρα ακόμη πιο βαρύς.
Λες και ο χρόνος σου είναι απεριόριστος.

Κάθε μέρα προσπαθώ να μπω στη θέση σου.

Κάθε μέρα αποτυγχάνω.

Γιατί αγαπάω εκείνους που αγαπούν τη ζωή.

Και που η λύπη τους είναι η δύναμή τους.

Που κοιτάζουν με μάτια άδολα και αθώα, ακόμα κι αν πέρασε ο χρόνος αδυσώπητος από πάνω τους.

Που γνωρίζουν ότι δεν τα ξέρουν όλα, γιατί δεν μαθαίνονται όλα.

Που στύβουν το λίγο και βγάζουν το πολύ.

Για τους εαυτούς τους και για όσους αγαπούν.

Και δεν κουράζονται να αναζητούν την ομορφιά στην κάθε μέρα, στα χαμόγελα των ανθρώπων, στα χάδια των ζώων, σε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία, σε μια πολύχρωμη μπουγάδα.

Όσο κι αν κανείς προσέχει όσο κι αν το κυνηγά πάντα, πάντα θα ΄ναι αργά δεύτερη ζωή δεν έχει.

Πόσοι ακριβώς είναι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα με αριθμούς

teacherΓια να μη μας λέει ότι θέλει το κάθε κανάλι δείτε τι είχε απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας για τον αριθμό των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα.

151.487 ήταν οι εκπαιδευτικοί Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ που εντάχθηκαν στο ενιαίο μισθολόγιο.

Και είπαμε η Φινλανδία με μισό πληθυσμό 100.000, έτσι;

Όπως προκύπτει από απάντηση του υπουργείου Παιδείας, ο αριθμός των εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας εκπαίδευσης, που εντάσσονται στο Ενιαίο Μισθολόγιο έως το τέλος του γ’ τριμήνου 2012 (30-9-2012), είναι 68.567 Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί, 41 Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου και 3.503 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται στο Ενιαίο Μισθολόγιο: Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί: 82.920, Εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου: 99, Εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου χρόνου: 2.562.

Ο αριθμός των διδασκόντων (μέλη ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ, ΕΕΠ) που εντάσσονται στα ειδικά μισθολόγια ανέρχεται σε 12.500 άτομα.

Το σύνολο των τακτικών υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας που εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο είναι 565 άτομα. Επίσης στο υπουργείο Παιδείας υπηρετούν 17 άτομα σε θέση Συμβούλου και υπάγονται στο ειδικό μισθολόγιο.

Η κατάρριψη ενός μύθου: Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα – Πόσοι είναι, τελικά, οι εκπαιδευτικοί στη Φινλανδία;

Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα; Είναι λιγότεροι στην Φιλανδία; Το θέμα άνοιξε πάλι. Τελικά πόσοι είναι οι εκπαιδευτικοί;

Ας δούμε τα στοιχεία του Σωματείου Εκπαιδευτικών της Φιλανδίας.

Σύμφωνα με το φυλλάδιο του Σωματείου, είναι το μοναδικό σωματείο ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών (αυτό ας το βλέπουμε εμείς στην Ελλάδα) στο οποίο είναι μέλη το 95% των εκπαιδευτικών. Δηλαδή, τα στοιχεία αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια).

Τα μέλη του σωματείου είναι 117.000. Αν από αυτά αφαιρέσουμε τους συνταξιούχους ο αριθμός των εκπαιδευτικών ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ και όχι όλων των εκπαιδευτικών είναι περίπου 100.000 άτομα.

ekpaidefsi finlandia

Άποψη:

Άλλος ένας «μύθος» που καταρρίπτεται… Όπως και εκείνος του «υπέρογκου αριθμού δημοσίων υπαλλήλων». Αυτά βέβαια δεν αναφέρονται σε κανένα  Μεγάλο ή Μικρό τηλεοπτικό σταθμό. Εκεί προβάλλονται μόνο τα «οράματα τύπου Φινλανδίας» που βολεύουν. Είπαμε, σπουδαία η ελληνική μυθολογία, των προγόνων εννοείται, γιατί η σημερινή «μυθολογία» μόνο παραπληροφόρηση και ταλαιπωρία σε πολίτες, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς προσφέρει.

Οι Ισπανοί διαφημίζουν καλύτερα την Ελλάδα από ότι εμείς οι ίδιοι

Το γύρο της Ισπανίας κάνει ένα εκπληκτικό βίντεο που φτιάχτηκε με σκοπό να αναδείξει την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα.

Εικόνες από τα ελληνικά νησιά, την ύπαιθρο, το ηλιοβασίλεμα, τα αρχαία Μάρμαρα που βρίσκονται διάσπαρτα στην ελληνική επικράτεια συνθέτουν αυτό το εξαιρετικό βίντεο που αποτελεί μια όμορφη ολιγόλεπτη διαφήμιση της χώρας μας.

Το κείμενο που συνοδεύει το βίντεο και το οποίο έχει κανείς τη δυνατότητα να διαβάσει και στα ελληνικά επιλέγοντας ην αντίστοιχη ένδειξη, κάτω δεξιά στο βίντεο, εκφωνήθηκε από τον ελληνιστή Πέντρο Ολάγια στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση.

 

Ο καθορισμός της ημερομηνίας του Πάσχα

Η εορτή του Πάσχα είναι το κέντρο της λατρευτικής ζωής του Ορθοδόξου. Από αυτήν αρχίζουν τα Αναγνώσματα των Αποστολικών και Ευαγγελικών Περικοπών, που αναγιγνώσκονται στις καθημερινές και τις Κυριακές όλου του λειτουργικού χρόνου.

Είναι εορτή κινητή. Τελείται σε διαφορετική κατ’ έτος ημερομηνία, πάντοτε δε μετά την εαρινή ισημερία.

Τους δύο πρώτους χριστιανικούς αιώνες στην Ανατολή γιορταζόταν το Πάσχα πάντοτε την 14η του εβραϊκού μηνός Νισάν (αντιστοιχεί προς τον δικό μας Μάρτιο/ Απρίλιο), ημέρα κατά την οποία παρέδωσε το πνεύμα Του ο Κύριος στον Σταυρό του Γολγοθά, οποιαδήποτε κι αν ήταν αυτή η ημέρα.

Αντιθέτως στη Δύση γιορταζόταν πάντοτε ημέρα Κυριακή, και συγκεκριμένα την Κυριακή μετά την εαρινή πανσέληνο.

Έγιναν πολλές συζητήσεις μεταξύ εκπροσώπων της Ανατολής και της Δύσης για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής ημέρας εορτασμού του Πάσχα, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Έφθασαν μάλιστα στα πρόθυρα του σχίσματος, το οποίο αποφεύχθηκε χάρις στη μεσολάβηση του αγίου Ειρηναίου, επισκόπου Λουγδούνου (σημαρινής Λυών).

Επειδή η διένεξη συνεχιζόταν, επελήφθη του θέματος η Αγία Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος, που συνήλθε το έτος 325 στη Νίκαια της Βιθυνίας, προς ειρήνευση των πιστών.

Η Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε, όπως γράφει ο ιστορικός της Εκκλησίας Ευσέβιος, «τήν ἁγιωτάτην τοῦ Πάσχα ἑορτήν μιᾷ καί τῇ αυτῇ ἡμέρᾳ συντελεῖσθαι. Οὐδέ γάρ πρέπει ἐν τοσαύτῃ ἁγιότητι εἶναι τινά διαφοράν» (PG 20, 1077). Αποφασίστηκε να αποκλεισθεί ο συνεορτασμός του Πάσχα «μετά τῶν κυριοκτόνων» Ιουδαίων και «πάντες οἱ ἐξ Ἑώας ἀδελφοί», οι πιστοί δηλαδή της Ανατολής, να εορτάζουν το Πάσχα «σύμφωνα Ρωμαίοις», όπως στη Δύση. Καθορίστηκε δε ως ημέρα να είναι πάντοτε Κυριακή, και μάλιστα η Κυριακή, η οποία ακολουθεί την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία.

Ανατέθηκε δε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, λόγω της καλλιέργειας των μαθηματικών και αστρονομικών επιστημών σ’ αυτή την πόλη, να γνωστοποιεί κάθε χρόνο με ειδικό γράμμα, το οποίο ονομαζόταν «πασχάλιον γράμμα», στις άλλες Εκκλησίες την ημέρα του εορτασμού του Πάσχα.

Η τάξη αυτή διακόπηκε μετά την αγία Τετάρτη Οικουμενική Σύνοδο, διότι στα κλίματα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας είχαν εισβάλει και επικρατήσει πολλοί Μονοφυσίτες.

Η απόφαση όμως της Αγίας Α’ Οικουμενικής Συνόδου παρέμενε αιωνίως και το Πάσχα εορταζόταν πάντοτε πλέον την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο που ακολουθούσε την εαρινή ισημερία.

Όταν όμως άλλαξε το Ημερολόγιο και αντί του Ιουλιανού εισήχθη το Γρηγοριανό, το οποίο διαφέρει κατά 13 ημέρες από το προηγούμενο, το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, η Εκκλησία της Ελλάδος κλπ. εγκολπώθηκαν και ακολούθησαν το νέο Ημερολόγιο, χωρίς όμως να θίξουν το Πασχάλιο. Τον καθορισμό του Πάσχα τον συνεχίζουν βάσει του παλαιού Ημερολογίου, γι’ αυτό και δεν συμπίπτει πάντοτε το Πάσχα των Ορθοδόξων με το Πάσχα των Παπικών, οι οποίοι προσάρμοσαν το Πασχάλιο βάσει του νέου Ημερολογίου. Η παπική εξ άλλου «Εκκλησία» χρησιμοποιεί διαφορετική μέθοδο υπολογισμού των πανσελήνων από εκείνη που χρησιμοποιεί η Ανατολή. Εκτός αυτού, οι μεν Δυτικοί θεωρούν εαρινή ισημερία την 21η Μαρτίου (με το νέο) ενώ οι Ορθόδοξοι την 3η Απριλίου (με το νέο). Συνεορτασμό είχαμε το 1974 (14 Απριλίου), το 1977 (10 Απριλίου), το 1980 (6 Απριλίου), το 1984 (22 Απριλίου), το 1987 (19 Απριλίου), το 1990 (15 Απριλίου), το 2001 (15 Απριλίου), το 2004 (11 Απριλίου), το 2007 (8 Απριλίου), το 2010 (4 Απριλίου),  το 2011 (24 Απριλίου), το 2014 (20 Απριλίου), κλπ..

Σύμφωνα λοιπόν με το Πασχάλιο της Ορθοδοξίας, η ημερομηνία της εορτής του Πάσχα θα κυμαίνεται πάντοτε μεταξύ της 4ης Απριλίου και 8ης Μαΐου, με το νέο βεβαίως Ημερολόγιο οι αριθμοί αυτοί. Δεν μπορεί να έχουμε Πάσχα ούτε πριν από τις 22 Μαρτίου (με το παλαιό) ούτε μετά τις 25 Απριλίου (με το παλαιό). Διότι ρυθμιστής είναι ο ουρανός, η πρώτη δηλαδή πανσέληνος μετά την εαρινή ισημερία, όπως καθόρισε η Α’ Οικουμενική Σύνοδος.

Με λένε Ελλάδα…

Με λένε Ελλάδα,
είμαι μητέρα και τα παιδιά μου είναι οι Έλληνες!
Βρίσκομαι στην Ευρώπη!
Είμαι μικρή χώρα, μια κουκκίδα, στον παγκόσμιο χάρτη, έχω όμως το καλύτερο “οικόπεδο” στον πλανήτη…!!!
Διακρίνομαι για την Ιστορία μου,
τους Αγώνες μου,
την Αντίστασή μου,
την Ψυχή και τον Πατριωτισμό μου!
Όλοι με ζηλεύουν… πάντα με ζήλευαν γι αυτό και πάντα είχα εχθρούς!
Πολεμούσα κι αντιστεκόμουν με όλη μου την δύναμη…
και στο τέλος τα κατάφερνα…!!!
Ήταν όλα ήσυχα μέχρι που μ’ αιφνιδίασαν και τρόμαξα!
Ο εχθρός με χτύπησε εσωτερικά, πονηρά και ύπουλα…! όχι όπως τις άλλες φορές…


Ζούσε “σπίτι” μου, τον είχα με τα παιδιά μου αλλά, ήταν καλά καλυμμένος και δεν φαινόταν…
Ξεγέλασε ακόμα και μένα!!

Προσπαθώ να τον αντιμετωπίσω αλλά…

πολλά απ’  τα παιδιά μου τον υποστηρίζουν κι αντιστέκονται σε μένα, την ίδια τους την μάνα…
Έχουν φτάσει σε σημείο να με περιγελούν,
να με κοροϊδεύουν,
να με πουλάνε,
να μην με αναγνωρίζουν…
Είμαι πικραμένη,

τρομαγμένη,
εξουθενωμένη… αλλά δεν θα το βάλω κάτω!!!
Με το κεφάλι ψηλά θ’ αγωνιστώ και θ’ αντισταθώ, όπως έκανα πάντα…
Μπορεί να γονατίσω αλλά θα παλέψω,
και θα νικήσω…!!!
Την Ψυχή και τον Πατριωτισμό μου δεν θα μου τα πάρουν ποτέ!, ούτε και πρόκειται να με φτάσει κανένας σ’ αυτά…
Δεν πρόκειται να Παραδοθώ,
να Πουληθώ και να Πεθάνω για το χατίρι κανενός…
‘Άλλωστε…
ποια μάνα εγκαταλείπει το σπίτι και τα παιδιά της…

Joya Koun

Ξεκαρδιστικό βίντεο με δύο σκύλους που τρώνε σε εστιατόριο!

Ένα απίστευτο βίντεο που θα σας ρίξει στα πατώματα από το γέλιο!
Δύο σκύλοι απολαμβάνουν ένα γεύμα σε…πολυσύχναστο εστιατόριο! Τα αφεντικά τους βρίσκονται καλά κρυμμένα από πίσω, διαβεβαιώνοντας ότι το βίντεο γυρίστηκε σε μία λήψη χωρίς μοντάζ. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια μικρή πρόβα από πριν με τα μαχαιροπίρουνα για να τα συνηθίσουν τα σκυλάκια και να μην τραυματιστούν. Οι κινήσεις των χεριών, αντίθετα, δεν ήταν ούτε προμελετημένες ούτε προβαρισμένες, αλλά το κάθε αφεντικό ακολουθούσε αυθόρμητα την αίσθηση των κινήσεων του σκύλου. Απολαύστε!

πηγή: aragma.gr

Είκοσι πέντε τρόποι να φορέσεις ένα κασκόλ!

Ένα βίντεο σεμινάριο για το πως μπορεί να φορεθεί ένα κασκόλ ή ένα φουλάρι. Είκοσι πέντε τρόποι για αντιμετωπίσετε το κρύο με στιλ και φινέτσα χρησιμοποιώντας το κατεξοχήν χειμερινό αξεσουάρ.