Μία καλή κουβέντα…
Φτάνει πια…
Μαζί πορευόμαστε και μαζί αλλάζουμε – Η δύναμη της συνεργασίας
30 Νοεμβρίου 2022 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Οι καιροί αλλάζουν και οι νέες γενιές επίσης κι εμείς οφείλουμε προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Κατανοώντας την ανάγκη χρήσης νέων εκπαιδευτικών μεθόδων με σκοπό να ενισχύσουμε τη συνεργασία και την ενεργή εμπλοκή κάθε μαθητή η ανησυχία μας μάς οδήγησε σε επιμορφώσεις που ως ντόμινο αλλάζουν το σκηνικό στο σχολείο μας.
Με αφορμή το γεγονός πως η Διευθύντρια Νομικού Ποθητή ΠΕ04 και η εκπαιδευτικός Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 παρακολουθούν εξ αποστάσεως σεμινάρια στα μαθήματα «ΚΙΝΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΙΙ στην εκπαίδευση» και «ΠΟΛΥΜΕΣΑ στην εκπαίδευση» που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή πλατφόρμα σχολικής εκπαίδευσης e-twinning, το σχολείο μας έχει προμηθευτεί 10 tablets και αθροιστικά με τα 3 που μας προσέφερε το Υπουργείο στην περίοδο covid, πλέον έχουμε 13 tablets στη διάθεσή μας με σκοπό να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς στα σχέδια μαθήματος, με την εποπτεία του εκπαιδευτικού.
Η προμήθεια κινητών συσκευών δεν προσυπογράφει την αλλαγή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτείται αλλαγή του σχεδιασμού των μαθημάτων, υιοθέτηση νέας νοοτροπίας και διάθεση για συνεργασίες.
Ακολουθήσαμε τις παρακάτω ενέργειες που εντάσσονται στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και συνεργασίας της Διεύθυνσης του Σχολείου, του Συντονιστή – Μέντορα και του Συλλόγου Διδασκόντων:
- Την Τετάρτη 23-11-22 στις 7μμ έγινε διαδικτυακή ενημέρωση μέσω webex του Συλλόγου των Διδασκόντων από την Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 (Συντονίστρια / Μέντορας) με θέμα «Διαχείριση Σχολικής Τάξης», στην οποία κλήθηκε και με χαρά παραβρέθηκε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μπαμπαλώνα Ελένη.
- Τη Δευτέρα 28-11-22 την 3η ώρα του ωρολογίου προγράμματος που οι αναπληρώτριες συνάδελφοι είχαν κενό, Ζησίδου Εύη ΠΕ02, Δημητριάδου Ελένη ΠΕ05, Οικονόμου Μαρία ΠΕ01 και Νούσκα Κατερίνα ΠΕ07, ακολούθησε δια ζώσης συνάντηση με την Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 με κύριο θέμα να οριστούν συνδιδασκαλίες μαθημάτων. Το κλίμα είναι ευνοϊκό μιας και όλοι μας έχουμε διάθεση για συνεργασία, αυτοβελτίωση και ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών. Εστιάσαμε στην αξία του σχεδίου μαθήματος και στην ευελιξία που μας προσφέρει στην τάξη η ικανότητα / δεξιότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διαδικασία του μαθήματος.
- Την Τρίτη 29-11-22 πραγματοποιήθηκε συνεργασία στα μαθήματα Θρησκευτικά – Πληροφορική στην Α’ τάξη με θέμα «πώς η Τέχνη απεικονίζει το «κακό» που προκαλεί ο άνθρωπος στον κόσμο». Θα ακολουθήσει χρήση του Quizziz για διαδραστικό μάθημα πάνω στο γνωστικό αντικείμενο.
- Την Τετάρτη 30-11-22 πραγματοποιήθηκαν συνδιδασκαλίες στα μαθήματα Γερμανικά – Πληροφορική στα τμήματα Γ2, Α και Γ1.
Γ’ τάξη (Γ1, Γ2)
Μπαίνοντας στην τάξη εξηγήσαμε στα παιδιά πως είναι σπουδαίο να δουλέψουμε διαθεματικά, συνδυάζοντας διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και σε αυτό το πλαίσιο θα λάβουν χώρα αρκετές συνδιδασκαλίες.
Παρουσιάστηκε το σχέδιο μαθήματος στα παιδιά, τα οποία έδειξαν καλύτερη διάθεση συνεργασίας, καθώς γνώριζαν τα στάδια του μαθήματος. Στην εισαγωγή έγινε παρουσίαση του θέματος, στη συνέχεια χωρισμός σε 5 ομάδες (3-4 ατόμων). Αντί φύλλου εργασίας οι μαθητές είχαν να δουλέψουν μία εργασία από το βιβλίο των Γερμανικών. Τους μοιράστηκε 1 tablet σε κάθε ομάδα με σκοπό να γίνει αναζήτηση πληροφοριών με βάση την άσκηση και με παρότρυνσή μας τα παιδιά χρησιμοποίησαν το μεταφραστή για να βελτιώσουν την προφορά τους στην ανάγνωση των αντίστοιχων κειμένων. Η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν άριστη. Επιτύχαμε εμπλοκή όλων των μαθητών και δημιουργικό κλίμα στην τάξη.
Α’ τάξη
Η Α’ γυμνασίου έχει μία ιδιαιτερότητα στη 2η ξένη γλώσσα. Πολλοί μαθητές στο δημοτικό διδάσκονταν γαλλικά, οπότε δημιουργούνται δύο διακριτά επίπεδα: αρχαρίων και πιο προχωρημένων. Το σχέδιο μαθήματος που ακολουθήθηκε στη συνδιδασκαλία ξεκίνησε με παρουσίαση ενός σεναρίου γνωριμίας δύο φίλων και ζητήθηκε από τα παιδιά να δημιουργήσουν ομάδες και να φτιάξουν διαλόγους. Οι ομάδες ήταν μικτές (2-3 ατόμων). Σε κάθε μία υπήρχε ένας μαθητής που από το δημοτικό είχε διδαχθεί γερμανικά. Έτσι οι εκπαιδευτικοί βοηθούσαν το σύνολο των μαθητών και οι μαθητές βοηθούσαν ο ένας τον άλλον μέσα στις ομάδες. Μοιράστηκε 1 tablet σε κάθε ομάδα και τα παιδιά μπορούσαν να αναζητήσουν άγνωστες λέξεις και να ακούσουν την προφορά τους.
Στην πορεία της σχολικής χρονιάς θα είναι πιο ευδιάκριτα (στην πράξη) τα οφέλη από το ομαδοσυνεργατικό μοντέλο, την ανθρώπινη προσέγγιση, τη χρήση των νέων τεχνολογιών, τη συνεργασία και το δέσιμο της ομάδας πρώτα των εκπαιδευτικών και στη συνέχεια εκπαιδευτικών με τα παιδιά και των παιδιών μεταξύ τους.
Κατηγορία Δραστηριότητες, Δραστηριότητες μαθημάτων | | | 95 σχόλια
Αλήθειες
Σελιδοδείκτες
Πρόσφατα άρθρα
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Kατηγορίες
- ebooks
- Ανακοινώσεις
- Ανακύκλωση
- Γενικά
- Γονείς και Κηδεμόνες
- Δημιουργία Video
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
- Διακρίσεις
- Δραστηριότητες
- Δραστηριότητες μαθημάτων
- Εθελοντισμός
- Εκδρομές / Επισκέψεις
- Ενδοσχολικά Πρωταθλήματα
- Ενημερώσεις μαθητών
- Επέτειοι/Εορτασμοί
- Επισκέψεις
- Εφημερίδα
- Μαθητές
- Μετάβαση
- Προγράμματα
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- Συνεντεύξεις
- Συνεργασίες
Ιστορικό
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
Αφήστε μια απάντηση