• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Μαζί πορευόμαστε και μαζί αλλάζουμε – Η δύναμη της συνεργασίας

    30 Νοεμβρίου 2022 από

    tablet στο μάθημαΟι καιροί αλλάζουν και οι νέες γενιές επίσης κι εμείς οφείλουμε προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Κατανοώντας την ανάγκη χρήσης νέων εκπαιδευτικών μεθόδων με σκοπό να ενισχύσουμε τη συνεργασία και την ενεργή εμπλοκή κάθε μαθητή η ανησυχία μας μάς οδήγησε σε επιμορφώσεις που ως ντόμινο αλλάζουν το σκηνικό στο σχολείο μας.

    Με αφορμή το γεγονός  πως η Διευθύντρια Νομικού Ποθητή ΠΕ04 και η εκπαιδευτικός Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 παρακολουθούν εξ αποστάσεως σεμινάρια στα μαθήματα «ΚΙΝΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΙΙ στην εκπαίδευση» και «ΠΟΛΥΜΕΣΑ στην εκπαίδευση» που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή πλατφόρμα σχολικής εκπαίδευσης e-twinning, το σχολείο μας έχει προμηθευτεί 10 tablets και αθροιστικά με τα 3 που μας προσέφερε το Υπουργείο στην περίοδο covid, πλέον έχουμε 13 tablets στη διάθεσή μας με σκοπό να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς στα σχέδια μαθήματος, με την εποπτεία του εκπαιδευτικού.

    Η προμήθεια κινητών συσκευών δεν προσυπογράφει την αλλαγή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτείται αλλαγή του σχεδιασμού των μαθημάτων, υιοθέτηση νέας νοοτροπίας και διάθεση για συνεργασίες.

    Ακολουθήσαμε τις παρακάτω ενέργειες που εντάσσονται στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και συνεργασίας της Διεύθυνσης του Σχολείου, του Συντονιστή – Μέντορα και του Συλλόγου Διδασκόντων:

    1. Την Τετάρτη 23-11-22 στις 7μμ έγινε διαδικτυακή ενημέρωση μέσω webex του Συλλόγου των Διδασκόντων από την Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 (Συντονίστρια / Μέντορας) με θέμα «Διαχείριση Σχολικής Τάξης», στην οποία κλήθηκε και με χαρά παραβρέθηκε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μπαμπαλώνα Ελένη.
    2. Τη Δευτέρα 28-11-22 την 3η ώρα του ωρολογίου προγράμματος που οι αναπληρώτριες συνάδελφοι είχαν κενό, Ζησίδου Εύη ΠΕ02, Δημητριάδου Ελένη ΠΕ05, Οικονόμου Μαρία ΠΕ01 και Νούσκα Κατερίνα ΠΕ07, ακολούθησε δια ζώσης συνάντηση με την Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 με κύριο θέμα να οριστούν συνδιδασκαλίες μαθημάτων. Το κλίμα είναι ευνοϊκό μιας και όλοι μας έχουμε διάθεση για συνεργασία, αυτοβελτίωση και ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών. Εστιάσαμε στην αξία του σχεδίου μαθήματος και στην ευελιξία που μας προσφέρει στην τάξη η ικανότητα / δεξιότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διαδικασία του μαθήματος.

     

    1. Την Τρίτη 29-11-22 πραγματοποιήθηκε συνεργασία στα μαθήματα Θρησκευτικά – Πληροφορική στην Α’ τάξη με θέμα «πώς η Τέχνη απεικονίζει το «κακό» που προκαλεί ο άνθρωπος στον κόσμο». Θα ακολουθήσει χρήση του Quizziz για διαδραστικό μάθημα πάνω στο γνωστικό αντικείμενο.
    2. Την Τετάρτη 30-11-22 πραγματοποιήθηκαν συνδιδασκαλίες στα μαθήματα Γερμανικά – Πληροφορική στα τμήματα Γ2, Α και Γ1.

    Γ’ τάξη (Γ1, Γ2)

    Μπαίνοντας στην τάξη εξηγήσαμε στα παιδιά πως είναι σπουδαίο να δουλέψουμε διαθεματικά, συνδυάζοντας διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και σε αυτό το πλαίσιο θα λάβουν χώρα αρκετές συνδιδασκαλίες.

    Παρουσιάστηκε το σχέδιο μαθήματος στα παιδιά, τα οποία έδειξαν καλύτερη διάθεση συνεργασίας, καθώς γνώριζαν τα στάδια του μαθήματος. Στην εισαγωγή έγινε παρουσίαση του θέματος, στη συνέχεια χωρισμός σε 5 ομάδες (3-4 ατόμων). Αντί φύλλου εργασίας οι μαθητές είχαν να δουλέψουν μία εργασία από το βιβλίο των Γερμανικών. Τους μοιράστηκε 1 tablet σε κάθε ομάδα με σκοπό να γίνει αναζήτηση πληροφοριών με βάση την άσκηση και με παρότρυνσή μας τα παιδιά χρησιμοποίησαν το μεταφραστή για να βελτιώσουν την προφορά τους στην ανάγνωση των αντίστοιχων κειμένων. Η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν άριστη. Επιτύχαμε εμπλοκή όλων των μαθητών και δημιουργικό κλίμα στην τάξη.

    Α’ τάξη

    Η Α’ γυμνασίου έχει μία ιδιαιτερότητα στη 2η ξένη γλώσσα. Πολλοί μαθητές στο δημοτικό διδάσκονταν γαλλικά, οπότε δημιουργούνται δύο διακριτά επίπεδα: αρχαρίων και πιο προχωρημένων. Το σχέδιο μαθήματος που ακολουθήθηκε στη συνδιδασκαλία ξεκίνησε με παρουσίαση ενός σεναρίου γνωριμίας δύο φίλων και ζητήθηκε από τα παιδιά να δημιουργήσουν ομάδες και να φτιάξουν διαλόγους. Οι ομάδες ήταν μικτές (2-3 ατόμων). Σε κάθε μία υπήρχε ένας μαθητής που από το δημοτικό είχε διδαχθεί γερμανικά. Έτσι οι εκπαιδευτικοί βοηθούσαν το σύνολο των μαθητών και οι μαθητές βοηθούσαν ο ένας τον άλλον μέσα στις ομάδες. Μοιράστηκε 1 tablet σε κάθε ομάδα και τα παιδιά μπορούσαν να αναζητήσουν άγνωστες λέξεις και να ακούσουν την προφορά τους.

    Στην πορεία της σχολικής χρονιάς θα είναι πιο ευδιάκριτα (στην πράξη) τα οφέλη από το ομαδοσυνεργατικό μοντέλο, την ανθρώπινη προσέγγιση, τη χρήση των νέων τεχνολογιών, τη συνεργασία και το δέσιμο της ομάδας πρώτα των εκπαιδευτικών και στη συνέχεια εκπαιδευτικών με τα παιδιά και των παιδιών μεταξύ τους.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Δραστηριότητες μαθημάτων | | | 92 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση