Επίσκεψη στην Εθνική Βιβλιοθήκη

Η Εθνική Βιβλιοθήκη βρίσκεται από το 2018 στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αποτελεί μία ιδιαίτερη εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες η επίσκεψη σε αυτόν τον σημαντικό χώρο μάθησης που έχει βιβλία ακόμα και του 9ου αιώνα. Στις 17/12/2024, λοιπόν, μαθητές/τριες της Γ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον χώρο και εντυπωσιάστηκαν από το πλήθος των βιβλίων, την οργάνωση και τις εγκαταστάσεις. Μετά την επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη περιηγήθηκαν στον εξωτερικό χώρο που είναι χριστουγεννιάτικα στολισμένος.

470243285 8800286520067458 3179573722275816782 n470182938 8800286750067435 8004863160959618072 n

470183094 8776327282463382 3677360446357820043 n

Οι κούκλες μας απέκτησαν φωνή…

Οι κούκλες μας έγιναν άνθρωποι: άρχισαν να μιλούν, να κινούνται, να αισθάνονται. Απέκτησαν υπόσταση.

 Και σκεφτήκαμε κείμενα και ρόλους. Η “Φωνή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων”, ένα εξαιρετικό θεατρικό κείμενο που έγραψε η συμμαθήτριά μας Ήρα Μητσάκη, θα ζωντανέψει μέσα από τις κούκλες. “Να θυμάστε”, γράφει η Ήρα, “τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι σαν τον αέρα που αναπνέουμε. Μπορεί να μην τον βλέπουμε, αλλά υπάρχει και μας προστατεύει . Το δικαίωμα να αγαπάμε και να σεβόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους, όλους τους άλλους, να εργαζόμαστε, να σπουδάζουμε, αλλά και να διαμαρτυρόμαστε”.
Ο όμιλος κουκλοθέατρου
#iky#erasmus+KA122
470183094 8776327282463382 3677360446357820043 n 470140180 8776327415796702 8713127158101377979 n470209071 8776328649129912 6869928196448681910 n470189821 8776326205796823 8057726909275113339 n

Αφιέρωμα για τα Χριστούγεννα: συνεντεύξεις και πληροφορίες από τους πολιτιστικούς συλλόγους της πόλης μας

Η παρακάτω έρευνα είναι του μέλους της δημοσιογραφικής ομάδας, Ουρανίας Κονσολάκη, μαθήτριας του Α4. Οι πληροφορίες δόθηκαν από μέλη του Συλλόγου Κρητών Λαυρίου

ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

Αρχικά, η κρητική διάλεκτος δίνει ιδιαίτερο χαρακτήρα και ομορφιά σε κάθε στίχο, ενώ κάθε τραγούδι δείχνει πώς πραγματικά ήταν τα Χριστούγεννα στην Κρήτη.Κάτι ι ακόμα που κάνει τα κάλαντα της Κρήτης τόσο μοναδικά είναι οι αυτοσχεδιασμοί. Οι ντόπιοι πατούσαν πάνω στους παραδοσιακούς στίχους και άλλαζαν κάποια πράγματα για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες που είχαν κάθε φορά. Έτσι, τα κάλαντα διέφεραν από χωριό σε χωριό ή ακόμα και από σπίτι σε σπίτι. Για παράδειγμα, εάν το σπίτι στο οποίο πήγαιναν να πουν τα κάλαντα δεν είχε τη δυνατότητα να τους φιλέψει πολλά πράγματα, ζητούσαν κάτι πιο λιτό. Εάν, όμως, πήγαιναν σε ένα πιο πλούσιο σπίτι οι απαιτήσεις ήταν μεγαλύτερες.

Δίνοντας προσοχή στους στίχους από τα κάλαντα που ακολουθούν θα μπορέσετε να ανακαλύψετε και εσείς στοιχεία από τον πλούσιο πολιτισμό της Κρήτης και τα έθιμα που θα συναντήσετε, εάν την επισκεφτείτε την περίοδο των αυτά τα έθιμα ξεχωρίζουν: το σφάξιμο του χοίρου, το χριστόψωμο, τα γλυκίσματα, το ποδαρικό και τα κάλαντα που λένε τα παιδιά την παραμονή της κάθε γιορτής, γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι κρατώντας τρίγωνα, λύρες και λαούτα.Πολλά πράγματα, ζητούσαν κάτι πιο λιτό. Εάν, όμως, πήγαιναν σε ένα πιο πλούσιο σπίτι οι απαιτήσεις ήταν μεγαλύτερες. ΜΕ την Κρητική διάλεκτο μνημονεύουν τα γεγονότα των εορτών και καταλήγουν με ευχές για τον νοικοκύρη του σπιτιού. Εκτός από τα παιδιά που φέρνουν στο σπίτι την καλοτυχία, ανάλογες ιδιότητες έχουν κατά τη λαϊκή μας παράδοση και τα ζώα. Μάλιστα έβαζαν στο σπίτι ένα από τα ζώα τους. Σε πολλές περιοχές της Κρήτης το βόδι είναι ευλογία και εξασφαλίζει την καλή χρονιά. Σε άλλες πάλι περιοχές έβαζαν τα παιδιά να χτυπούν στην πλάτη τη νεόνυμφη γυναίκα για να κάνει παιδιά. Πίστευαν μάλιστα ότι με το χτύπημα μεταδίδεται στη γυναίκα η γονιμοποιός δύναμη, που κρύβει μέσα του χλωρό κλαρί.

 

Καλήν εσπέραν άρχοντες αν είναι ορισμός σας Χριστού τη Θεία γέννηση να μπω στ’αρχοντικό σας. Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει

Οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η φύσις όλη.

 

Κερά καμαροτράχηλη και φεγγαρομαγούλα

Ο που τον έχεις τον υγιόν, τον μοσχοκανακάρη

Λούεις τον και χτενίζεις τον και στο σχολειό τον πέμπεις. Κι ο δάσκαλος τον έδειρε μ’ ένα χρυσό βεργάλι.

 

Και η κυρά δασκάλισσα, με το μαργαριτάρι Είπαμε δα για την κερά, ας πούμε για τη Βάγια Άψε Βαγίτσα το κερί, άψε και το λυχνάρι.

Και κάτσε και ντουγιούντιζε ήντα θα μας εβγάλεις.

 

 

Γι’ απάκι, για λουκάνικο, για χοιρινό κομμάτι

Κι από τον πύρο του βουτσιού να πιούμε μια γιομάτη Κι από τη μαύρη όρνιθα κανένα αυγουλάκι

Κι αν το κανε η γάλανη, ας είναι ζευγαράκι.

 

 

Κι από το πιθαράκι σου ένα κουρούπι λάδι

Κι αν είναι κι ακροπλιάτερο, βαστούμε και τ’ ασκάκι. Φέρε πανιέρι κάστανα, πανιέρι λεπτοκάρυα

Και φέρε και γλυκό κρασί να πιούν τα παλικάρια.

 

 

Κι αν είναι με το θέλημα, άσπρη μου περιστέρα Ανοίξετε την πόρτα σας, να πούμε καληστεία

Εδά που ταλαντλήσαμε καλά μας εκπλήρωσαν

καλά να είναι τα εξής τους και τα αποδωματα τους κι αν είναι θηλυκό μοίρα καλή να κάνει

και πάλι αν είναι αρσενικό στη σέλα καβαλαρης να εύχεται να λυγίζετε

να πέφτει το λογάδι του να το μαζεύει

η μάνα του να έχει χαρά μεγάλη.

 

Μετά από το <<Καλησπέρα>>,τους κερνάνε και μετά ξανατραγουδάνε λίγους στίχους.

Τη νύχτα της παραμονής των Χριστουγέννων έβαζαν λίγη κοινή ζύμη σ’ ένα πιάτο και κάποια στιγμή, ενώ βεγγερίζανε (ξενυχτούσαν συζητώντας) περιμένοντας, η ζύμη ανέβαινε και γινόταν προζύμι. Τότε, κατά την πίστη των ανθρώπων, ήταν η ώρα που γεννάται ο Χριστός.

Συνδεδεμένο με το έθιμο αυτό είναι και εκείνο με τα κλαδιά και βλαστούς που οι νοικοκυρές έκοβαν το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων και τα πήγαιναν στο σπίτι. Τα έβαζαν σε ποτήρι με νερό και περίμεναν να ανθίσουν την ώρα της Θείας Γέννησης.

 

ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΨΩΜΟ

Από τις πιο χαρακτηριστικές προετοιμασίες της παραμονής των Χριστουγέννων το ζύμωμα του χριστόψωμου. Κατά τόπους φτιάχνεται σε διάφορες μορφές και έχει διαφορετικές ονομασίες όπως: “το ψωμί του Χριστού”, “Σταυροί”, “βλάχες” κ.ά.” Τα χριστόψωμα, αποτελούν το βασικό ψωμί των Χριστουγέννων και το ευλογημένο, αφού αυτό θα στηρίξει τη ζωή του νοικοκύρη και της οικογένειάς του. Το ζύμωμα είναι μια ιεροτελεστία. Χρησιμοποιούν ακριβά υλικά, ψιλοκοσκινισμένο αλεύρι, ροδόνερο, μέλι, σουσάμι, κανέλα και γαρίφαλα, λέγοντας: “Ο Χριστός γεννιέται , το φως ανεβαίνει, το προζύμι για να γένει.”

Πλάθουν το ζυμάρι και παίρνουν τη μισή ζύμη και φτιάχνουν μια κουλούρα. Με την υπόλοιπη φτιάχνουν σταυρό με λουρίδες απ΄ τη ζύμη. Στο κέντρο βάζουν ένα άσπαστο καρύδι. Στην υπόλοιπη επιφάνεια σχεδιάζουν σχήματα με το μαχαίρι ή με το πιρούνι, όπως λουλούδια , φύλλα, καρπούς, πουλάκια. Γύρω – γύρω διάφορα, διακοσμητικά σκαλιστά στο ζυμάρι ή πρόσθετα στολίδια. Αυτά τόνιζαν το σκοπό του χριστόψωμου και εξέφραζαν τις διάφορες πεποιθήσεις των πιστών. Χριστούγεννα ανήμερα, ο νοικοκύρης έπαιρνε το χριστόψωμο, το σταύρωνε, το έκοβε και το μοίραζε σ’ όλη την οικογένειά του και σε όσους παρευρίσκονταν στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Μερικοί, εδώ βλέπουν ένα συμβολισμό της Θείας κοινωνίας. Όπως ο Χριστός έδωσε τον άρτο της ζωής σε όλη την ανθρώπινη οικογένειά του. Γύρω από το χριστόψωμο υπάρχουν και άλλες παραδόσεις. Αναφέρονται στην ενότητα της Εκκλησίας και των λαών, με συμβολικό πρότυπο την ένωση των κόκκων του σίτου σ’ ένα ψωμί. Οι λαοί κάποτε θα ενωθούν μ’ ένα ποιμένα το Χριστό. Παλαιότερα στην Κρήτη ακόμη και τα ζώα είχαν μερίδα και στο Χριστόψωμο. Το ανακάτευαν με τα πίτουρα και το έδιναν στα ζώα να το φάνε, για να ευλογηθούν κι αυτά

ΤΟ ΑΚΟΙΜΗΤΟ ΤΖΑΚΙ

Το “ακοίμητο” τζάκι με τα μεγάλα κούτσουρα εξακολουθεί και τις ημέρες μας να δίνει τον τόνο μιας γιορτής οικογενειακής που όλοι αναζητούν την ευτυχία της γέννησης του νέου χρόνου που έρχεται. Οι παλαιότεροι έλεγαν πώς μέσα από την αθρακιά – την στάχτη- μπορούσαν να μαντέψουν τα μελλούμενα.

 

ΤΑ ΚΑΡΑΤΖΟΛΙΑ

Η κρητική άποψη για τα καρακατζόλια είναι ότι τα παιδιά που γεννιούνται την ημέρα των Χριστουγέννων (άρα έχουνε συλληφθεί την ημέρα του Ευαγγελισμού), μεταμορφώνονται σε καρακατζόληδες, μικρά άτακτα και σκανταλιάρικα τερατάκια που εμφανίζονται κάθε χρόνο την παραμονή των Χριστουγέννων. Αλλά την ημέρα τ’ Αγιασμού (οπότε ο καθαγιασμός της φύσης διώχνει όλα τα κακά),ξαναγίνονται άνθρωποι – κι αυτό συνεχίζεται κι όταν μεγαλώσουν.

 

ΤΑ ΧΟΙΡΟΣΦΑΓΙΑ

Παλιότερα στα χωριά, δεν υπήρχε οικογένεια που να μην εκτρέφει όλο το χρόνο ένα γουρούνι για να το σφάξει τις γιορτινές μέρες. Ο χοί’ος σφάζονταν τηνπαραμονή των Χριστουγέννων, την ημέρα των Αγίων Δέκα και ήταν το κύριο Χριστουγεννιάτικο έδεσμα. Με το κρέας του έφτιαχναν: λουκάνικα, απάκια, πηχτή ή τσιλαδιά, σύγλινα (δηλαδή το κρέας κομμένο σε μικρά κομμάτια, που το έψηναν και το έβαζαν σε μεγάλα δοχεία και το κάλυπταν με το λιωμένο λίπος του ζώου), ομαθιές (έντερα χοίρου γεμισμένα με ρύζι, σταφίδες και κομματάκια συκώτι), τσιγαρίδες (κομμάτια μαγειρεμένου λίπους με μπαχαρικά που το έτρωγαν με ζυμωτό ψωμί για κολατσιό, όταν μάζευαν τις ελιές).

 

ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ

Τα παραδοσιακά γλυκά των γιορτών είναι τα ξεροτήγανα, τα μελομακάρονα οι κουραμπιέδες, τα σαρίκια, οι λουκουμάδες, οι γλυκοκουλούρες, οι σαμουσάδες στο Σέλινο, τα κατιμέρια και οι μυζηθρόπιτες στη Σητεία, τα κουλουράκια στην Ιεράπετρα, τα ανεβατά λουκούμια, τα κουμπανάκια στο Λασίθι και βέβαια την Πρωτοχρονιά, η Βασιλόπιτα. Η ζάχαρη μάλιστα στους κουραμπιέδες συμβολίζει τα χιονισμένα βουνά της Κρήτης.

ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΟΝΣΟΛΑΚΗ Α4

lagka goyroynohara 2013 3

Έπη news…συνέχεια

“ΕΠΗ News:  Ειδικοί αναλύουν τη συνάντηση Θέτιδας-Αχιλλέα”

 

Τα “ΕΠΗ News” συνεχίζουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα να μας ενημερώνουν για τα γεγονότα της Τροίας που προβλέπονται εκρηκτικά. Στην τάξη μας μάλιστα παρουσίασαν μια πρωτότυπη ενημερωτική εκπομπή, όπου οι μαθητές-επιστήμονες ανέλυσαν τη συνάντηση της Θέτιδας με τον Αχιλλέα στο ακρογιάλι από διαφορετικές επιστημονικές οπτικές. Στη διεπιστημονική εκπομπή συμμετείχαν ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, φιλόλογοι και δικηγόροι, και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους σε μια ζωντανή, “τηλεοπτική” συζήτηση συνδεδεμένοι με το πάνελ του στούντιο στον διαδραστικό πίνακα.

Οι ψυχολόγοι ανέλυσαν την ψυχοσύνθεση του Αχιλλέα μετά τη διαμάχη με τον Αγαμέμνονα και στην ανταπόκριση της μητέρας του. εστίασαν στο αίσθημα της οργής και της πίκρας του καθώς και στη στοργή της Θέτιδας που θα υποστηρίξει το αίτημά του χωρίς να εξετάσει αν είναι δίκαιο ή όχι.

Οι κοινωνιολόγοι ανέλυσαν την ομηρική κοινωνία, εστιάζοντας στις σχέσεις θνητών και θεών βασισμένες στο δίκαιο της προσφοράς και της ανταπόδοσης. Τόνισαν τη σημασία της τιμής στη συγκεκριμένη εποχή σε συνδυασμό με την αξία της υστεροφημίας, ενώ παρατήρησαν τις διαφορές ανάμεσα στους  τερατόμορφους προ ομηρικούς θεούς (εκατόγχειρες) και τους εξανθρωπισμένους ομηρικούς θεούς.

Οι φιλόλογοι σχολίασαν τη λογοτεχνική αξία της σκηνής, μελέτησαν τις διαφορές και τις ομοιότητες ανάμεσα στην ικεσία του Χρύση, του Αχιλλέα και του Τηλέμαχου, μας ενημέρωσαν για όλα τα σημεία προοικονομίας προετοιμάζοντάς μας για όσα θα ακολουθήσουν και παρουσίασαν τα μοτίβα του ηρωισμού και της τραγικότητας που χαρακτηρίζουν τον Αχιλλέα.

Οι δικηγόροι διχάστηκαν σε δύο στρατόπεδα. Όσοι υπερασπίστηκαν  τον Αχιλλέα, υποστήριξαν πως το αίτημα του ήταν δίκαιο, αφού ο Αγαμέμνονας προσέβαλε την τιμή του. Όσοι ήταν κατά  του Αχιλλέα, θεώρησαν πως το αίτημα ήταν άδικο και πως η επιθυμία του να πληγούν οι Αχαιοί ήταν εγωιστική και απάνθρωπη και αντίθετη του χαρακτήρα του.

Η δραστηριότητα ανέδειξε τη διαθεματική προσέγγιση, συνδυάζοντας φιλολογία, ψυχολογία, κοινωνιολογία και νομική και απέδειξε πως η Ιλιάδα μπορεί να γίνει αφορμή για πολυδιάστατη συνεργατική μάθηση και διαχρονικές ανακαλύψεις.

unnamed 9unnamed 10unnamed 11unnamed 12

Αφιέρωμα στα Χριστούγεννα: Συνεντεύξεις και πληροφορίες από του πολιτιστικούς μας συλλόγους

Συνέντευξη από τον Μίμη Δεληγιάννη, πρόεδρο Συλλόγου Μικρασιατών Λαυρεωτικής

Την συνέντευξη πήρε και επιμελήθηκε η  Θεοδώρα Τερνιώτη, μαθήτρια του  Α4

Τόπος συνέντευξης: Κέντρο Θαλάσσης Λαυρίου

Ημερομηνία συνέντευξης: 30/11/2024

Ε: Ποια είναι τα έθιμα των Χριστουγέννων για τους Μικρασιάτες του Λαυρίου;

Α:  Σήμερα, δεν έχουμε κάποιο διαφορετικό  έθιμο από όσα ξέρει και κάνει ο περισσότερος κόσμος. Πρώτα από όλα τα σπίτια είναι στολισμένα με δένδρα και κάθε λογής διακοσμητικά. Οι οικογένειες μαζεύονται, τρώνε και γιορτάζουν παρέα. Επίσης, μαζεύονται τα παιδιά και λένε τα κάλαντα πηγαίνοντας από τόπο σε τόπο. Ακόμα υπάρχουν αρκετά γλυκίσματα, όπως μελομακάρονα, κουραμπιέδες, βασιλόπιτα,  ρολό (μπακλαβάς) και άλλα.

Ε: Είναι κάποια πράγματα τα οποία θυμάστε από παλιά, αλλά έχουν διαφοροποιηθεί σήμερα;

Α: Τώρα πια, τα δένδρα στα σπίτια, που είναι στολισμένα, δεν είναι αληθινά, αλλά συνήθως πλαστικά, ενώ παλιότερα πήγαιναν οι οικογένειες στα βουνά και έκοβαν κάποιο πεύκο ή κάποιο έλατο, για να το στολίσουν. Επιπλέον, τα παιδιά που πήγαιναν για να πουν τα κάλαντα στα σπίτια, οι κυρίες τους πρόσφεραν συνήθως κάποιο γλύκισμα και αν είχαν την οικονομική δυνατότητα τους έδιναν λίγα χρήματα, ενώ σήμερα ο κόσμος συνηθίζει να τους δίνει χρήματα και όχι γλυκίσματα. Φυσικά, όλα αυτά γίνονταν πρωί πρωί τα ξημερώματα.

christopsomo 750x439 1

Φωτογραφία: Συμέλα Παντζαρτζή

Κούκλες…συνέχεια

Οι κούκλες μας πήραν μορφή. Έγιναν αθλητές, μάγισσες, πριγκίπισσες, τραγουδιστές, παππούδες, γιαγιάδες…Θα αποκτήσουν ονόματα και θα υιοθετήσουν ρόλους. Οι διάλογοι γράφονται από άλλες ομάδες. Αποφασίσαμε από κοινού με τα παιδιά οι ιστορίες να είναι δικές τους και να αφορούν τους “άλλους”.
ΕΛΕΜΑΣΥΝ-Διεθνή Μαθητικά Συνέδρια
Erasmus+KA122
469442535 8738294179600026 5263144700796118601 n469358176 8738293922933385 3166863252476109818 n469351145 8738293356266775 8213329825209333996 n469431016 8738293692933408 2977470853884216393 n

Στο θέατρο Κάτω από τη γέφυρα για μία παράσταση που άξιζε

Στο θέατρο Κάτω από τη γέφυρα οι μαθητές/τριες της Β τάξης και του Α4. Παρακολούθησαν την παράσταση: Η ιστορία του γάτου που έμαθε σε έναν γλάρο να πετάει. Πρόκειται για ένα υπέροχο κείμενο  του Σεπούλβεδα  για την αποδοχή της διαφορετικότητας, για τη συνεργασία και την προστασία του περιβάλλοντος.  Οι μαθητές της Β τάξης είχαν διαβάσει ολόκληρο το βιβλίο κατά την περσινή χρονιά στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας και τώρα το είδαν δραματοποιημένο.

Η παράσταση είναι πολύ αξιόλογη και καταφέρνει μέσα σε λίγη ώρα να περάσει μηνύματα που συνδέονται με τις αξίες της ζωής.

469246871 8721926224570155 1921048952609803949 n      469378821 8721926387903472 5093968160948142747 n

Με αφορμή μια Παγκόσμια Μέρα-3/12/2024- Το σιωπηλό παιδί

Μέρα αναστοχασμού η σημερινή για όλους/ες τις εκπαιδευτικούς του σχολείου. Δεν ήταν εύκολο το εγχείρημα. Να δουλέψουν όλα τα τμήματα πάνω σε μία ταινία σε ομάδες, να συζητήσουν, να συναισθανθούν, να παίξουν, να μάθουν. Οι αρχικές αντιστάσεις – που είναι απόλυτα λογικές- έγιναν ενθουσιασμός. “Μιλάνε οι μαθητές που ποτέ δεν μιλούν! Συμμετέχουν οι μαθήτριες του τελευταίου θρανίου!”.  Η μία έκπληξη διαδέχεται την άλλη. Τα συναισθήματα γίνονται χορός, οι λέξεις γίνονται χορός, γιατί η νοηματική είναι χορός.

Αλλά ας δούμε γιατί και πώς.

Σήμερα Παγκόσμια μέρα για την Αναπηρία στόχος των δράσεων που έγιναν στο σχολείο ήταν η ευαισθητοποίηση απέναντι στα κωφά άτομα και η σημασία της γνώσης της νοηματικής γλώσσας. Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν την βραβευμένη με Όσκαρ μικρού μήκους ταινία “The silent child”. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και δούλεψαν φύλλα εργασίας που άνοιξαν διάλογο για τη σημασία που έχει η κατανόηση της διαφορετικότητας και η στήριξη των κωφών στην εκπαίδευση. Στο τέλος, χόρεψαν με τα χέρια (νοηματική) και σχημάτισαν λέξεις που αποτύπωναν τα συναισθήματα της μικρής Λίμπι (της κωφής πρωταγωνίστριας). Κάποιες από αυτές τις βλέπετε στις εικόνες.
Μπορείτε να τις διαβάσετε;
Σε κάθε περίπτωση σας συνιστούμε να δείτε την ταινία ανεξάρτητα από Παγκόσμιες μέρες.
Αν είστε εκπαιδευτικοί μπορείτε να αξιοποιήσετε και το φύλλο εργασίας.

Περιμένοντας τα Χριστούγεννα στο εργαστήριο των Φυσικών Επιστημών

Καλό μήνα!
Στο Εργαστήριο Θετικών Επιστημών τού σχολείου μας ετοιμαζόμαστε για τα Χριστούγεννα 🎄❄
Σας προσκαλώ κάθε μέρα, μέχρι τα Χριστούγεννα, να ανοίγουμε και μια “πόρτα” 🌟
Ελένη Σωφρόνη
Φυσικός, υπεύθυνη εργαστηρίου

Ένας περίπατος στη γειτονιά αφορμή για τοπική ιστορία-Περιβαλλοντική ομάδα Α τάξης

Η περιβαλλοντική ομάδα της Α τάξης βγήκε στη γειτονιά να δει τις προτομές, τους ανδριάντες και τα αγάλματα και να μάθει την ιστορία του τόπου μέσα από αυτά. Κονοφάγος, Διαμαντόπουλος, Σερπιέρι, ανδριάντας Κολοκοτρώνη, Ποντίων, μνημείο για τους νεκρούς από την πείνα την περίοδο της Κατοχής. Υπεύθυνη: η κυρία Κώτσογλου. Μαζί της ο κύριος Αθανασίου.

Αναμένουμε τις εντυπώσεις των μαθητών/τριών από τη σχετική δράση.

468869062 8700960636666714 4830340757761813028 n