Screenshot 20250409 172736 Instagram2 1 2

Το παιχνίδι στη συνδιδασκαλία

Ένα διαδραστικό παιχνίδι σε μορφή ταμπλό, εμπνευσμένο από τη Monopoly, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη φιλόλογο του Τμήματος Ένταξης, κ. Τσαφαντάκη Ιωάννα, σε συνεργασία με τη φιλόλογο της τάξης, κ. Κώτσογλου Δέσποινα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας. Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στα τμήματα Α1 και Α4 της Α’ Γυμνασίου. Στόχος ήταν η εξάσκηση και η εφαρμογή των γνώσεων των μαθητών στη γραμματική, μέσα από την ενεργώ συμμετοχή, τη συνεργασία και την ομαδική σκέψη. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, κλήθηκαν να απαντήσουν σε γλωσσικά ερωτήματα, ανακαλώντας τις γνώσεις τους και να ανταλλάξουν ιδέες, ενισχύοντας τις επικοινωνιακές και γνωστικές τους δεξιότητες μέσα από το παιχνίδι.

Screenshot 20250409 172507 Instagram2 1 1Screenshot 20250409 172411 Instagram3 1 2Screenshot 20250409 172522 Instagram2 1 2Screenshot 20250409 172753 Instagram2 1 3Screenshot 20250409 172736 Instagram2 1 2

1743713802199blob

Έπη news συνέχεια… (ραψωδία Π): Έπη News: «Έκτακτη Είδηση από το Μέτωπο της Τροίας!»

Έπη News: «Έκτακτη Είδηση από το Μέτωπο της Τροίας!»

Αναταραχή επικράτησε στο στρατόπεδο των Αχαιών! Ο Πάτροκλος, ο στενότερος σύντροφος του Αχιλλέα, έπεσε νεκρός στη μάχη από το χέρι του Έκτορα, αλλάζοντας δραματικά την πορεία του πολέμου!
Συνδεθήκαμε ζωντανά από το πεδίο της μάχης, όπου οι ρεπόρτερ μας μετέφεραν λεπτό προς λεπτό την
εξέλιξη της μάχης, τη συγκλονιστική στιγμή του θανάτου του Πατρόκλου, τις αντιδράσεις των ηρώων, τις
προεκτάσεις αυτού του συγκλονιστικού γεγονότος μέσα από ένα μοναδικό δελτίο ειδήσεων!
Οι ομάδες ανέλαβαν διαφορετικούς ρόλους. Έγιναν ρεπόρτερ πεδίου, αναλυτές στρατηγικής,
πολεμικοί ανταποκριτές, καλύπτοντας κάθε πτυχή του γεγονότος και αναλύοντας συνάμα τη σημασία του θανάτου του Πάτροκλου στη ροή του πολέμου.
Με αυτήν τη δραστηριότητα αποδεικνύεται ότι τα παιδιά όχι μόνο κατανοούν το αρχαίο κείμενο,
αλλά αναπτύσσουν κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση και δημιουργικότητα. Τα ΕΠΗ News συνεχίζουν να
αποδεικνύουν ότι η Ιλιάδα μπορεί να γίνει μια αξέχαστη εμπειρία! Γι’ αυτό μείνετε συντονισμένοι μέχρι
τέλος για αποκλειστικές συνεντεύξεις, ιστορικές αναλύσεις και ειδικές ανταποκρίσεις από τον κόσμο της
Ιλιάδας!
Η φιλόλογος, Αθανασία Ζιάτα

Διαβάστε μερικά δείγματα από τη δουλειά των ομάδων:

1. Ειδησεογραφικό ρεπορτάζ: «Σοκ στο Στρατόπεδο των Αχαιών – Ο Πάτροκλος Έπεσε Νεκρός!»

Κυρίες και κύριοι, καλησπέρα σας,
Βρισκόμαστε στο πεδίο της μάχης και μόλις μάθαμε ότι έπεσε ο Πάτροκλος από το δόρυ του Έκτορα!
Τώρα τον βλέπουμε να πανηγυρίζει φορώντας στο κεφάλι την περικεφαλαία του και να τον γυμνώνει από τα όπλα του. Ζητωκραυγάζει και μαζί του ζητωκραυγάζουν και οι Τρώες. Αντίθετα στο στρατόπεδο των Αχαιών έχει πέσει μεγάλη θλίψη. Θα πλησιάσουμε μερικούς Τρώες για να μας πουν πως νιώθουν και τι σκέφτονται.
-«Είναι μια μεγάλη νίκη για εμάς! Ο Έκτορας έδειξε τη δύναμη και την ανδρεία των Τρώων. Οι Αχαιοί
έχασαν έναν μεγάλο πολεμιστή και αυτό θα τους αποδυναμώσει!»
-«Δεν πρέπει να χαρούμε υπερβολικά. Ο θάνατος του Πάτροκλου μπορεί να εξοργίσει τον Αχιλλέα… Και
όλοι ξέρουμε τι σημαίνει ένας Αχιλλέας δίχως έλεος.»
-Να και ένας Αχαιός. Τι έχεις να δηλώσεις για τον θάνατο του Πατρόκλου;
-«Η μάχη δεν έχει τελειώσει. Οι Τρώες γιορτάζουν γιατί οι θεοί έφεραν τον γενναίο Πάτροκλο μπροστά
στον Έκτορα, αλλά ξέρουν τι θα συμβεί όταν θα μάθει ο Αχιλλέας για τον χαμό του φίλου του;»
Κυρίες και κύριοι, όπως βλέπουμε οι Τρώες γιορτάζουν, αλλά η αγωνία για την αντίδραση του Αχιλλέα
είναι διάχυτη. Τα ΕΠΗ News θα συνεχίσουν να μεταδίδουν τις εξελίξεις!

(Στέφανος, Μάριος, Άγγελος, Παναγιώτης, Γιώργος, Β2)

2. Ανταπόκριση από το Στρατόπεδο των Αχαιών: «Ο Θρήνος του Αχιλλέα»

«Κυρίες και κύριοι,
Συγκλονιστικά τα νέα σήμερα! Η Τροία μπορεί να πανηγυρίζει, αλλά στο στρατόπεδο των Αχαιών
επικρατεί θρήνος και οργή! Ο Αχιλλέας, μόλις έμαθε για τον θάνατο του Πάτροκλου, ξέσπασε με
απίστευτο θυμό! Αυτόπτες μάρτυρες περιγράφουν συγκλονισμένοι τη σκηνή. Ο ήρωας ούρλιαξε προς τον ουρανό με μια φωνή που προκαλούσε τρόμο και ανατριχίλα.: "Έκτορα, έρχεται η ώρα σου Με μάτια που πέταγαν φωτιά και κατακόκκινο πρόσωπο ορκίστηκε να πάρει εκδίκηση! Φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο πόλεμος θα έχει ανατροπή, εφόσον θα μπει ο Αχιλλέας στη μάχη. Ένα νέο, αιματηρό κεφάλαιο του πολέμου μόλις αρχίζει… Μείνετε συντονισμένοι στο ΕΠΗ News για όλες τις εξελίξεις!»

(Σοφία, Μπαρλίν, Λυδία, Βιάν, Ελένη,
Β2)

3. Αποκλειστική Συνέντευξη: «Ο Έκτορας μιλά για τη μονομαχία»

«Έχουμε κοντά μας τον Έκτορα και θα μας μιλήσει για αυτήν την μονομαχία. «Έκτορα, πώς νιώθεις για τον θάνατο του Πατρόκλου;»
– «Ο Πάτροκλος ήταν γενναίος, αλλά έπρεπε να τον σταματήσω. Έκανα λοιπόν το καθήκον μου ως
υπερασπιστής της Τροίας.»
-«Κάποιοι λένε πως η νίκη σου δεν ήταν τίμια, αφού πρώτα τον χτύπησε και τον ζάλισε ο Φοίβος και μετά ο Εύφορβος. Τι απαντάς σε αυτό;»
-«Ούτε εκείνος ούτε εγώ πολεμάμε μόνοι. Όλοι ξέρουν ότι οι θεοί παρεμβαίνουν, όπως και όποτε
θέλουν. Δεν θα απολογηθώ γι’ αυτό.»
– Ο Αχιλλέας μόλις έμαθε για τον θάνατο του Πάτροκλου. Θρηνεί και ορκίζεται εκδίκηση. Φοβάσαι την
οργή του;»
-«Ο Αχιλλέας είναι δυνατός, αλλά δεν με τρομάζει.»
-« Δηλαδή, είσαι έτοιμος να τον αντιμετωπίσεις;»
-«Ας έρθει! Ο Πάτροκλος έπεσε, αύριο ίσως έρθει η σειρά μου ή η δική του. Ο πόλεμος δεν σταματά για
κανέναν. Φεύγω τώρα για να συναντήσω τους άλλους Τρώες και να γιορτάσουμε αυτήν την νίκη μαζί»
Κυρίες και κύριοι, όπως βλέπετε οι εξελίξεις τρέχουν και τα ΕΠΗ News είναι εδώ για να σας κρατούν
ενήμερους και να σας μεταφέρουν τις πιο καυτές ειδήσεις από το μέτωπο της Τροίας!

(Σταύρος, Νίκος, Μερτ, Νίκος, Μάκης, Β1)

4. Δραματοποίηση: «Ο θρήνος για τον Πάτροκλο»

Κυρίες και κύριοι,
βρισκόμαστε μπροστά σε μια από τις πιο οδυνηρές στιγμές αυτού του πολέμου. Ο θρήνος για τον χαμό
του Πάτροκλου σκίζει τον αέρα! Οι Αχαιοί είναι καθισμένοι στις σκηνές τους και τραγουδούν ένα
τραγούδι για τον Πάτροκλο. Ακούστε το:
Αχ, Πάτροκλε, ήλιε λαμπρέ,
που έσβησες στη μάχη δίχως επιστροφή.
Τα χέρια μας σε γύρεψαν, μα εσύ είσαι μακριά
σε μια γη κρύα, δίχως φωτιά.

Και εσύ, Αχιλλέα δάκρυσες, βρόντηξε η φωνή σου,
τον κόσμο ράγισε το πένθος της ψυχή σου.
Δεν σε άφηνε, δεν σε άφηνε, σε κράταγε σφιχτά
μα η Μοίρα σε έσυρε στα βάθη τα βαθιά.

Αχ, αδερφέ μου, αίμα της καρδιάς μου,
Ήσουν η σκιά μου και το φως της ματιάς μου!
Μαζί μάς γέννησε η μάχη και ο καιρός,
μαζί μάς χάρισε τον Άδη, ο θεός.

Τώρα η δόξα δεν μετρά, τα όπλα δεν μιλούν,
Μονάχα οι θρήνοι μες στη νύχτα αντηχούν.
Και οι θεοί σε έχουν κλείσει μακριά,
Στην μνήμη μας θα ζεις αιώνια, γλυκά.

(Δημήτρης, Ιωάννα, Χρήστος, Άννα, Β1)

5. Δραματοποιημένο άρθρο: «Επιστολή ενός Τρώα πολεμιστή στη γυναίκα του μετά τη νίκη του
Έκτορα και τον χαμό του Πατρόκλου»

Αγαπημένη μου, Λαοδίκη,
Πρώτα από όλα να ξέρεις ότι είμαι ζωντανός, οπότε μην ανησυχείς για μένα. Για άλλη μια φορά η μάχη
ήταν σκληρή. Και γίναμε μάρτυρες μιας μάχης που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ. Ο Πάτροκλος με την
πανοπλία του Αχιλλέα ήταν ασταμάτητος. Αν δεν τον σταματούσε ο Φοίβος τρεις φορές, δεν ξέρω αν θα
είχε καταφέρει να μπει στα τείχη. Και αυτός ήταν που αποφάσισε να τον εξοντώσει, αφού τον ζάλισε, του ξέλυσε τα άρματα και έκανε τον Έκτορα να τον αποτελειώσει με το δόρυ του μετά το χτύπημα του
Εύφορβου. Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη, όταν είδαμε ότι σωθήκαμε από αυτόν. Όμως τώρα φοβάμαι…
Όχι την μάχη, αλλά όσα θα γίνουν όταν ο Αχιλλέας μάθει για τον χαμό του φίλου του. Δεν θα μείνει
άπραγος, αλλά η οργή του θα είναι τρομερή και θα πέσει πάνω σε όλους μας να μας κάψει. Όλοι οι Τρώες το σκεφτόμαστε, εκτός από τον Έκτορα που απολαμβάνει τη νίκη του φορώντας την περικεφαλαία του Πατρόκλου. Αλλά όταν ηρεμήσει, θα το νιώσει και αυτός. Να προσεύχεσαι στους θεούς για εμάς. Αν δεν γυρίσω, να ξέρεις πως πολέμησα για εσένα, για την πόλη μας, για τους θεούς της Τροίας.
Με όλη μου την αγάπη,
Ο άντρας σου
(Κατερίνα, Βέτα, Ρένια, Στέφανος, Β1)
‘Όπως συμβαίνει σε κάθε τηλεοπτική εκπομπή, έτσι και το δελτίο ειδήσεων των ΕΠΗ News, δεν θα
μπορούσε να ολοκληρωθεί χωρίς τις απαραίτητες διαφημίσεις! Οι μαθητές, με φαντασία και
δημιουργικότητα, παρουσίασαν προϊόντα της εποχής, προσαρμοσμένα με χιούμορ και ευρηματικότητα,
που πρόσφεραν στιγμές γέλιου και ξεκούρασης μέσα στο έντονο πολεμικό κλίμα του δελτίου:
«Λευκαντικό ρούχων , Αχαγιάξ»
Το απόλυτο καθαριστικών ρούχων! Αφαιρεί λεκέδες από αίμα και λάσπη στη στιγμή! Για να έχει ο χιτώνας σας την λάμψη που του αξίζει! Γιατί ακόμα και στη μάχη, η εικόνα μετράει!!!
(Χριστίνα, Γιάννης, Αλέξανδρος, Χρήστος, Β1)

«Γυαλιστικό φίλτρο, Λάμπιον»
Για να λάμπεις στη μάχη με την πιο γυαλιστερή πανοπλία, όπως ο ίδιος ο Άρης! Το γυαλιστικό φίλτρο,
Λάμπιον είναι ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά της Ασίας! Δίνει απίστευτη λάμψη, είναι αδιάβροχο, προστατεύει την πανοπλία από διάβρωση και γυαλίζει τόσο ώστε τυφλώνει τον αντίπαλο. Μην αφήνεις, λοιπόν, τα όπλα σου να δείχνουν ταλαιπωρημένα. Δώσε τους την λάμψη της δόξας που τους αξίζει!
(Μωχάμεντ, Σταύρος, Κώστας, Γιούσεφ,
Β1)
«Βέλος Απολλώνιον»
Τα καλύτερα βέλη της αγοράς. Όταν πρέπει να τοξεύσεις από μακριά, χρειάζεσαι ένα Απολλώνιον! Γερό,
ελαφρύ, γρήγορο. Σου εγγυάται ότι θα βρει τον στόχο του! Απολλώνιον, βέλος για στόχευση με ακρίβεια
σαν του θεού.

(Μιχαέλα, Γιάννης, Κέλλυ, Αλέξανδρος, Β1)

1743713778409blob1743713802199blob

IMG 2093

Τα ορυκτά της Λαυρεωτικής και η Μεταλλουργία της

Τα ορυκτά της Λαυρεωτικής και η Μεταλλουργία της

Στα πλαίσια της Δράσης  “Τα ορυκτά της Λαυρεωτικής και η μεταλλουργία της” που έχει ως βασικό  στόχο την καλλιέργεια γνώσεων και οργανωτικών δεξιοτήτων οι καθηγητές : Μπελέσης Γεώργιος, Ζακυνθινός Ανδρέας, Παπασταυρόπουλος Γεώργιος, Δουκέρης Ελευθέριος και  Σκόνδρας Χρήστος πραγματοποίησαν σε συνεργασία με το Βιοτεχνικό- Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο που έχει έδρα στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου εκπαιδευτική επίσκεψη όλων των τμημάτων της Α΄ Τάξης του 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΥΡΙΟΥ στο χώρο του μουσείου και τις εγκαταστάσεις της πρώην Γαλλικής Εταιρείας, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν σε ομάδες πρόγραμμα για τα ορυκτά της περιοχής και συμμετείχαν σε πειράματα, που πραγματοποιήθηκαν μέσα στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου από επιστήμονες και προσωπικό δίνοντας έτσι ευκαιρίες σε όλους τους/τις μαθητές/τριες  για διασκέδαση – ανακάλυψη – μάθηση μέσα από ταυτόχρονη συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ τους.

Επίσης, έγινε ξενάγηση στα ιστορικά κτήρια της πρώην Γαλλικής Εταιρείας Μεταλλείων Λαυρίου και συγκεκριμένα στο παλιό κτήριο Μεταλλείας-Μεταλλουργίας. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δουν και να κάνουν (βιωματική εμπειρία) ένα ταξίδι στην εξέλιξη της τεχνολογίας από τον 19ο μέχρι τον 20ό αιώνα  στο πληρέστερο διασωζόμενο μηχανουργείο της Ελλάδας και μάλιστα με τον μηχανολογικό εξοπλισμό στη θέση του και ο οποίος έχει τεθεί ήδη σε επιδεικτική λειτουργία.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικός περίπατος στον περιβάλλοντα χώρο και τις εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Πάρκου και ενημερώθηκαν οι μαθητές/τριες  για το πρόγραμμα αποκατάστασης του χώρου, τη φιλοξενία πολιτιστικών εκδηλώσεων και τη λειτουργία νεοφυών εταιρειών υψηλής τεχνολογίας. Επισκέφτηκαν τα κτήρια επεξεργασίας μετάλλου  και ενημερώθηκαν ιστορικά για την μεταλλευτική στοά <ΠΑΡΩΝ> που ήταν η κύρια είσοδος των εργαζομένων για την εξόρυξη του μετάλλου.

IMG 2228IMG 2105IMG 2093

 

485179615 9318307324932039 7161482806348954677 n

Δράση αναδάσωσης στον Δρυμό από την περιβαλλοντική ομάδα Α τάξης

Αναδάσωση στο Χάος σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Λαυρίου και το Δασαρχείο Λαυρίου την Τετάρτη 19 Μαρτίου. Αν και φυσούσε,  τα παιδιά της περιβαλλοντικής ομάδας της Α τάξης φύτεψαν δεντράκια, έμαθαν τις ονομασίες τους, τον τρόπο ανάπτυξής τους, την ανάγκη τους για νερό και προστασία. Στην ερώτηση: γιατί  αναδάσωση στο Χάος και όχι στο καμένο δάσος, η απάντηση ήταν πως στο Χάος πολλοί αλλοιώνουν το τοπίο με τα αυτοκίνητα και χρειάζεται να αναπτυχθούν δέντρα, για να μην γίνει τελικά ένα μεγάλο πάρκινγκ ο χώρος. Τα παιδιά υιοθέτησαν τα δεντράκια και ανέλαβαν την προστασία τους μέχρι να μεγαλώσουν.

485604257 9318305848265520 5781380245608940661 n485389866 9318307944931977 2698271864204156331 n484961025 9318308351598603 2924313485035280157 n

486310913 9336130259816412 3562356538932021304 n

Τα ρέματα της Λαυρεωτικής στο μουσείο Γουλανδρή

Οι μαθητές/τριες της Β τάξης ασχολήθηκαν φέτος με το νερό και συγκεκριμένα με τα ρέματα της Λαυρεωτικής. Ακολούθησαν τις διαδρομές των δύο μεγαλύτερων ρεμάτων, εντόπισαν τα προβλήματα και τις προοπτικές και ασχολήθηκαν με τη χλωρίδα, την πανίδα και τους υγρότοπους που  σχηματίζουν αυτά. Τη δουλειά τους παρουσίασαν στη μαθητική ημερίδα που διοργάνωσε η ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής στο Μουσείο Γουλανδρή Γαία στις 22/3/2025, Παγκόσμια μέρα νερού.

486310913 9336130259816412 3562356538932021304 n

20250310 132538

Η εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας

Ιστορική αναδρομή στο θεσμό της οικογένειας μέσα από τις ερευνητικές εργασίες των μαθητών
και μαθητριών της Α Γυμνασίου, στο πλαίσιο του μαθήματος Οικιακής Οικονομίας.
Με αφορμή τη μελέτη του θεσμού της οικογένειας στην τάξη, τα παιδιά διεύρυναν την έρευνά
τους και εκτός τάξης, δουλεύοντας ομαδικά πάνω στις μορφές που πήρε ο θεσμός σε
διαφορετικές χρονικές περιόδους. Έτσι ανακάλυψαν ομοιότητες και διαφορές στη δομή της
σύγχρονης οικογένειας και στην οικογένεια που ζούσε στην αρχαία Ελλάδα, στα βυζαντινά και
μεταβυζαντινά χρόνια.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι μαθητές και οι μαθήτριες για τους ρόλους που αναλάμβανε
κάθε ένα από τα δυο φύλα, στο οικογενειακό πλαίσιο. Κατέγραψαν ποικίλα στοιχεία για τις
υποχρεώσεις και τα δικαιώματα ανδρών και γυναικών και υπογράμμισαν όσα τους έκαναν
περισσότερη εντύπωση, αποδίδοντάς τα με κείμενο και εικόνα σε αφίσες. Μέσα από τις
καταγραφές τους εντόπισαν επιπλέον στοιχεία που αφορούσαν την οικιακή λεγόμενη παραγωγή,
σε όλες τις ιστορικές περιόδους, αλλά και τις μεθόδους κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης των
νέων μελών κάθε οικογένειας.

Αναστασία Πρίφτη

20250310 13354720250310 13335120250310 13321120250310 13300220250310 132538

Screenshot 2025 03 16 101712 1

Δράσεις ενεργού πολίτη στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του μαθήματος “Κοινωνική και
πολιτική αγωγή”, αξιολόγησαν τους εαυτούς τους ως ενεργά μέλη της σχολικής κοινότητας.
Χωρίστηκαν σε ομάδες και με τη βοήθεια ερωτήσεων φύλλου εργασίας συζήτησαν μεταξύ
τους και κατέγραψαν τις εμπειρίες και απόψεις τους γύρω από ζητήματα όπως:
Δημοκρατικές αξίες που προωθούνται στο σχολείο (διάλογος, αλληλοσεβασμός κ.ά.).
Αξιολόγηση της δικής τους συμβολής στη βελτίωση της ζωής στη σχολική κοινότητα.
Εκτίμηση του τρόπου λειτουργίας των μαθητικών τους συμβουλίων και του βαθμού
αντιπροσώπευσής τους.
Μέσα από την επεξεργασία των παραπάνω ερωτημάτων και το διάλογο που ακολούθησε,
τα παιδιά ανακάλυψαν τι σημαίνει ενεργή πολιτειότητα στο σχολείο. Συνειδητοποίησαν ότι
η συμμετοχή στη σχολική ζωή, δεν είναι υπόθεση μόνο των εκλεγμένων αντιπροσώπων
τους στα μαθητικά συμβούλια, αλλά όλων των συμμετεχόντων στη σχολική κοινότητα.
Μέσα από τις απαντήσεις τους αντιλήφθηκαν τι σημαίνει στην πράξη ανάληψη
πρωτοβουλιών, υπεύθυνη στάση απέναντι στους κοινωνικούς και σχολικούς κανόνες,
συμμετοχή σε δράσεις, στήριξη των ευάλωτων ατόμων, σεβασμός στη διαφορετικότητα και
ειρηνική επίλυση προβλημάτων.
Δράσεις όπως η παραπάνω βοηθούν τους μαθητές να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, με
σεβασμό στα δικαιώματα των άλλων και διάθεση να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία.

Η Κοινωνιολόγος Αναστασία Πρίφτη

2025-03-09_094101Screenshot 2025 03 16 101712

εικόνα Viber 2025 03 07 15 56 30 607

Η ζωή στην Αρχαία Αθήνα: Κοινωνικές Ομάδες και Ανθρώπινα Δικαιώματα

Η ζωή στην Αρχαία Αθήνα: Κοινωνικές Ομάδες και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Μέσα από μια διαδραστική δραστηριότητα στο μάθημα της Ιστορίας, οι μαθητές της Α΄ τάξης εξερεύνησαν τις κοινωνικές ομάδες της Αρχαίας Αθήνας και συνέκριναν τη ζωή τους με σήμερα. Οι δούλοι, οι γυναίκες, οι πολίτες Αθηναίοι και τα παιδιά είχαν πολύ διαφορετικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, καθώς η κοινωνική τους θέση καθόριζε απόλυτα τη ζωή τους.
Η δραστηριότητα έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς η δημοκρατία της Αθήνας, αν και πρωτοποριακή, δεν ήταν προσβάσιμη σε όλους. Μέσα από τη σύγκριση με το παρόν, αναδείχθηκε η εξέλιξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η σημασία της ισότητας. Η θέση της γυναίκας, η κατάργηση της δουλείας και η καθολική πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι κατακτήσεις που θεωρούμε δεδομένες σήμερα, αλλά δεν ήταν στην αρχαιότητα.
Η δραστηριότητα δεν ήταν απλώς μια ιστορική αναδρομή, αλλά ένας τρόπος να προβληματιστούν οι μαθητές για τη σημασία της ελευθερίας, της συμμετοχής στα κοινά και της αξίας κάθε ανθρώπου, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης. Και ένας ακόμα τρόπος στην προσπάθειά μας να διαμορφώνουμε πολίτες που κατανοούν το παρελθόν και εκτιμούν τα δικαιώματα που απολαμβάνουμε σήμερα.
Η φιλόλογος, Αθανασία Ζιάτα

εικόνα Viber 2025 03 07 15 56 30 607εικόνα Viber 2025 03 07 15 56 29 693εικόνα Viber 2025 03 07 15 56 30 743εικόνα Viber 2025 03 07 15 56 30 904