Διαφάνεια1 1

Η πόλη μου, το Λαύριο: μια παρουσίαση στα Γερμανικά και στα Πολωνικά

Οι μαθητές/τριες του Γ4 με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πολωνικού σχολείου και με την καθοδήγηση και εποπτεία της καθηγήτριας Γερμανικών, κυρίας Χριστοδούλου, ετοίμασαν μία παρουσίαση εξαιρετικά χρήσιμη για όσους επισκέπτονται την πόλη μας. Η εργασία τους αυτή αναδεικνύει τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό, αφού οι μαθητές/τριες έγραψαν πολύ αξιόλογα κείμενα.

Η συγκεκριμένη παρουσίαση είχε αρχικά διδακτικό χαρακτήρα, όμως αποτελεί μία δουλειά που μπορεί να  αξιοποιηθεί και για την προβολή της πόλης μας  σε γερμανόφωνες χώρες αλλά και στην Πολωνία.

Διαφάνεια1 1Διαφάνεια2 1Διαφάνεια3 1Διαφάνεια4 1Διαφάνεια5 1Διαφάνεια6 1Διαφάνεια7 1Διαφάνεια8 1Διαφάνεια9Διαφάνεια11Διαφάνεια10Διαφάνεια11Διαφάνεια12Διαφάνεια13Διαφάνεια14Διαφάνεια15Διαφάνεια16Διαφάνεια17Διαφάνεια18Διαφάνεια10

Διαφάνεια3

Διατροφικές συνήθειες Ελλάδας-Γερμανίας- Πολωνίας

Διατροφικές συνήθειες Ελλάδας, Γερμανίας, Πολωνίας. Με αφορμή την επίσκεψη του Πολωνικού σχολείου, το Β3, στο μάθημα των Γερμανικών, δούλεψε πολύ, για να ετοιμάσει την παρουσίαση που βλέπετε. Μπράβο σε όλα τα παιδιά και φυσικά στην κυρία Χριστοδούλου. Η γλώσσα μαθαίνεται ευκολότερα μέσα από ομαδικές δραστηριότητες με νόημα.

Διαφάνεια1 Διαφάνεια2Διαφάνεια3Διαφάνεια4

Διαφάνεια5Διαφάνεια6Διαφάνεια7Διαφάνεια8

Connect with Nature: ένα eTwinning πρότζεκτ για το περιβάλλον

“Connect with nature”, ένα eTwinning project που σχεδιάσαμε με σχολείο της Μούρθια της Ισπανίας. Γνωρίζουμε τη φύση του κάθε τόπου και προτείνουμε καλές συνήθειες που προάγουν την υγεία και συμβάλλουν στην αειφορία. Επιπλέον, οι μαθητ@ς μας ασκούνται στην Αγγλική γλώσσα, επικοινωνούν και συνεργάζονται με μαθητ@ς του ισπανικού σχολείου, γνωρίζουν έναν άλλο τόπο, προβάλλουν το Λαύριο.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν μαθητές/τριες της Β τάξης.
476672717 9081530758609698 8205235047389958298 n

Στις τάξεις των Γαλλικών

Από τις συνταγές με την τεχνική των Μικρών βιβλίων Φρενέ στη ζαχαροπλαστική και στις κρέπες.  Τα μικρά βιβλία  είναι 8σέλιδα βιβλιαράκια που προορίζονται  να διαβαστούν από τους/τις συμμαθητές/τριές  τους, τις οικογένειές τους, τους φίλους τους και από άλλες ομάδες συνομήλικων άλλων τάξεων. Οι μαθητές αυτενεργούν, ερευνούν και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα έργο που θα δημοσιευτεί.  Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ομαδικότητα και η δημιουργική έκφραση, ενώ η κατασκευή κρέπας φέρνει μέσα στην τάξη τον κόσμο που βρίσκεται έξω. Τις δύο δράσεις υλοποίησε σε διαφορετικά τμήματα της Α και της Β τάξης η καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου, κυρία Αθηνά Τζερεφού.

476964659 9097379857024788 4246049462271510903 n477021071 9097380323691408 1492964465139238222 n479735436 9110988552330585 989670212005582654 n479278538 9110989022330538 4336432234060018634 n

Η Α τάξη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη

Τη Δευτέρα 10/2 μαθητές και μαθήτριες τμημάτων της Α Γυμνασίου συμμετείχαν σε δυο εκπαιδευτικά προγράμματα, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, στον Πειραιά.
Το ενδιαφέρον των παιδιών διατηρήθηκε αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια των προγραμμάτων, καθώς οι εισηγητές ενθάρρυναν τη συμμετοχή τους μέσω θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών και βιωματικής μάθησης. Σε κάθε ένα από τα προγράμματα: «Δεν Περισσεύει κανείς: καλλιεργώντας την θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά» και “Μετάβαση στην εφηβεία και σχολικός εκφοβισμός” οι δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να εστιάσουν στις αξίες της ευγενούς άμιλλας και της συνεργασίας, παίζοντας διαφορετικά παιχνίδια και από την άλλη να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα διερευνώντας μια περίπτωση σχολικού εκφοβισμού.
476853140 9096865177076256 5842006726925479478 n477301431 9096865403742900 8376741411517225964 n

Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο

ΣΚΕΠ (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για παιδιά και νέους)
Σήμερα οι μαθητές της Α Γυμνασίου συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε έναν ανοικτό βιωματικό διάλογο με τίτλο: “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο”, με συντονίστρια την κ. Κοντοβά από το ΣΚΕΠ. Η κ. Κοντοβά μοιράστηκε τις εμπειρίες και τα βιώματά της – ως άτομο με κινητική αναπηρία – με τα παιδιά και ανακάλυψαν μαζί τις προκλήσεις αλλά και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ένα τέτοιο άτομο στην καθημερινή του ζωή.
474762489 9019907034772071 6454422705311785557 n
Screenshot 2025 02 02 143556

Έρευνα της δημοσιογραφικής ομάδας για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία.

Την έρευνα οργάνωσαν και υλοποίησαν οι μαθητές/τριες της δημοσιογραφικής ομάδας: Ουρανία Κονσολάκη ( Α4), Χρήστος Μητρογιάννης ( Β1), Θεοδώρα Τερνιώτη ( Α4) και Ιόλη Φωτιάδη ( Β3).

Ο σύνδεσμος του ερωτηματολογίου

https://forms.gle/dEt9Jk8cRk2asKug9

Τα αποτελέσματα

1

Screenshot 2025 02 02 143556

Screenshot 2025 02 02 143633

 

 

Το Ραμαζάνι, όπως μας το παρουσιάζουν οι μαθητές μας

Ο Μοχάμεντ Ελ Γκαναινί και ο Γιουσέφ Αμπντελουαχάμπ, μαθητές του Β1,  γράφουν για το Ραμαζάνι

Το Ραμαζάνι είναι μια γιορτή στη μουσουλμανική θρησκεία που έρχεται κάθε χρόνο. Επίσης κάθε χρόνο μειώνεται 15 μέρες, οπότε έρχεται πιο νωρίς. Στο Ραμαζάνι κάνουμε νηστεία για ένα μήνα, αλλά δεν τρώμε ούτε πίνουμε μέχρι μια συγκεκριμένη ώρα. Στην Αίγυπτο συνήθως τρώνε μισή ώρα πιο νωρίς από την Ελλάδα και επίσης στολίζουν όλους τους δρόμους και τα σπίτια. Το Ραμαζάνι είναι γνωστό σε όλες τις αραβικές χώρες πως μαζεύει όλα τα μέλη της οικογένειας και όσοι είναι τσακωμένοι τα βρίσκουν κάποια στιγμή. Στη συνέχεια αυτό μας δίνει πιο πολλή όρεξη να πάμε στο τζαμί να προσευχηθούμε και να μαζευτούμε όλοι εκεί. Τέλος, δεν υπάρχει κάποιος φτωχός που να κοιμηθεί χωρίς να φάει, γιατί ο Αλλάχ του στέλνει άτομα να του δίνουν νερό και φαγητό.

940x940 64be225154c8d

ΕΠΗ News: Ρεπορτάζ από τα Τείχη της Τροίας

Συνεχίζοντας τη δημιουργική μας δραστηριότητα ΕΠΗ News, οι ρεπόρτερ μας είχαν την ευκαιρία να «καλύψουν δημοσιογραφικά» τη σκηνή της τειχοσκοπίας! Από τα τείχη της Τροίας είχαν την πολύτιμη ευκαιρία να ακούσουν τα σχόλια του Πριάμου και της Ελένης για τους σπουδαίους ήρωες των Αχαιών. Καθώς παρατηρούσαν και οι ίδιοι τους ηγέτες και τους πολεμιστές στον κάμπο, σχημάτισαν τη δική τους άποψη για την εμφάνιση, τη στάση και το ηρωικό τους ανάστημα. Οι περιγραφές ήταν καθηλωτικές: «Αγαμέμνονας: Ο Πανίσχυρος Άναξ των Αχαιών», «Μενέλαος: Στην Πρώτη Γραμμή για την Τιμή της Σπάρτης», «Οδυσσέας: Ο Δαιμόνιος Στρατηγός», και «Αίαντας: Ένας Γίγαντας στον Πόλεμο της Τροίας». Από την καρδιά των γεγονότων μας μετέφεραν μια ζωντανή και πλούσια περιγραφή, αποτέλεσμα της δυναμικής τους παρατήρησης και της «προσωπικής συμμετοχή τους» στην αποτύπωση των ηρώων.

Σας παρουσιάζουμε αποκλειστικά τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Οδυσσέας στον ρεπόρτερ μας Σταύρο Κανελλόπουλο και μεταδόθηκε από το δελτίο των ΕΠΗ news του Δημήτρη Μητρογιάννη, λίγο πριν την κρίσιμη αναμέτρηση του Μενέλαου με τον Πάρη, προσφέροντάς μας τη δική του οπτική για την εξέλιξη του πολέμου  και τα συναισθήματά του. Αυτή η συνέντευξη αποτυπώνει με εξαιρετικό τρόπο το βάθος και την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα του Οδυσσέα, αναδεικνύοντας τη στρατηγική του σκέψη, την πολεμική του αποφασιστικότητα και την ανθρώπινη πλευρά του. Μέσα από τις απαντήσεις του, βλέπουμε έναν ηγέτη που κατανοεί τη σημασία της παρατήρησης, την ευθύνη της μάχης και τη βαρύτητα των πράξεων στον πόλεμο. Η τοποθέτησή του για την Ελένη φέρνει μια ισορροπημένη ματιά, που αναγνωρίζει τόσο το προσωπικό βάρος της όσο και τη συλλογική ευθύνη του πολέμου.

Η συνέντευξη, με τις δυνατές και ειλικρινείς απαντήσεις, πρόσφερε στους ακροατές μια βαθιά κατανόηση των συναισθημάτων και της φιλοσοφίας ενός από τους μεγαλύτερους ήρωες της Ιλιάδας. Ένας πραγματικός θησαυρός για κάθε λάτρη της ομηρικής επικής παράδοσης!

 

                                Συνέντευξη από τον Οδυσσέα – ρεπόρτερ Σταύρος Κανελλόπουλος

«- Οδυσσέα, θα ήθελα να ξεκινήσουμε με την τειχοσκοπία. Καθώς ο Πρίαμος και η Ελένη παρακολουθούν από τα τείχη, τι σκέφτεσαι ως στρατηγός και πολεμιστής;

–  Πονηρή ερώτηση! Λοιπόν, η τειχοσκοπία δεν είναι μόνο μια στιγμή παρατήρησης• είναι στρατηγική. Ο Πρίαμος ξέρει πως κάθε λεπτομέρεια της μάχης μετράει, κι ας μην είναι ο ίδιος στο πεδίο. Εμείς οι Αχαιοί το καταλαβαίνουμε αυτό. Όταν παρακολουθείς, βλέπεις την δύναμη και την αδυναμία του εχθρού. Για αυτόν τον λόγο ο Πρίαμος, αν και γερασμένος, ξέρει ότι οι μάχες δεν κερδίζονται μόνο με τη δύναμη αλλά και με την γνώση.

–  Αν ήσουν στη θέση του Πρίαμου θα έκανες το ίδιο;

– Αν ήμουν στη θέση του θα έκανα αυτό που ταιριάζει σε έναν βασιλιά. Αλλά εγώ δεν είμαι θεατής. Είμαι μαχητής. Προτιμώ να είμαι στην πρώτη γραμμή, εκεί που κάθε χτύπος της καρδιάς μπορεί να είναι και ο τελευταίος σου. Αυτός είναι ο τρόπος ζωής μου.

 

– Ποια είναι η γνώμη σου για την Ελένη που κάθεται άπραγη και σας βλέπει να σκοτώνεστε;

 

– Δύσκολο να πω. Ίσως βλέπει το πόσο μακριά είχε φτάσει η καταστροφή για χάρη της. Ή ίσως απλά αναλογίζεται το πως θα τελειώσει όλο αυτό. Μπορεί να φαίνεται ουδέτερη, αλλά το βλέμμα της έχει βάρος. Κουβαλάει την ευθύνη για το ποιος θα πέσει για χάρη της. Βλέπει τι προκάλεσε. Το βάρος που κουβαλάει είναι μεγάλο. Στην τελική όμως δεν την κατηγορώ πλήρως. Αυτήν ήταν η αιτία, αλλά ο πόλεμος… Είναι φταίξιμο εκείνων που κρατάνε τα όπλα.

– Πως νιώθεις όταν βρίσκεσαι στην μάχη;

– Νιώθω ζωντανός. Ο ήχος του σπαθιού, το βάρος της ασπίδας… Όλα σε δοκιμάζουν. Εκεί δεν υπάρχει χώρος για αμφιβολίες. Είτε είσαι πολεμιστής είτε θύμα. Εγώ έχω αποφασίσει εδώ και χρόνια ποιος είμαι.

– Και μια τελευταία ερώτηση. Κάποιοι λένε ότι η τόλμη σου είναι δώρο των θεών. Ισχύει αυτό;

– Οι θεοί μας δίνουν τα σημάδια, αλλά η τόλμη είναι δική μας επιλογή. Μην περιμένεις από κανέναν Θεό να σε σώσει την ώρα της μάχης. Κράτα το σπαθί σου σφιχτά και δείξε ποιος είσαι.»

1737023086941blob1737023126655blob

1737023202118blob1737023110064blob