Η Περιβαλλοντική μας Επιτροπή σε δράση για τη διατροφή

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» και δουλεύοντας την υγιεινή και βιώσιμη διατροφή, παρατηρούμε ότι κάποια παιδιά εξακολουθούν να δυσκολεύονται να φάνε φρούτο, ενώ την ημέρα του σπιτικού δεκατιανού δεν υπάρχει ποικιλία καθώς κάποια παιδιά φέρνουν συνέχεια τοστ. Επίσης μετά από ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους μαθητές του συστεγαζόμενου Δημοτικού, διαπιστώνουμε μεγάλη προτίμηση στα προϊόντα του κυλικείου αλλά και σπατάλη λόγω μεγάλων ποσοτήτων.

dhmotiko

Συνεδριάζει λοιπόν η Περιβαλλοντική μας Επιτροπή και συζητάμε τα εξής θέματα: α) πώς θα προωθήσουμε τις φρουτομπουκιές και τις σπιτομπουκιές που έχουμε βάλει στον Οικοκώδικά μας και β) πώς μπορούμε να συμβάλλουμε στο να γίνει το κυλικείο μας πιο υγιεινό και βιώσιμο.

IMG 0c2fcdf4afc41a596cb0a3be8d1ccad9 V IMG 683c1c57fe582775738706b12e5e850a V

Μέσα από διάλογο και κατάθεση ιδεών αποφασίζουμε να προσφέρουμε στα παιδιά διαφορετικές προτάσεις δεκατιανού με φρούτο. Έτσι τις επόμενες Τετάρτες φτιάχνουμε μαζί με μαμάδες χυμό πορτοκάλι

chymos1chymos2

φρουτοσαλάτα

froytosalata1 froytosalata2

και smoothie με φρούτα εποχής.

smoothie1 smoothie2 smoothie3

Ως εναλλακτικές επιλογές για σπιτικό δεκατιανό αποφασίζουμε να φτιάξουμε με τα παιδιά pancakes και σπιτικές μπάρες δημητριακών και να δώσουμε τις συνταγές στο σπίτι.

pancakes

Την ημέρα μάλιστα που φτιάχνουμε τις σπιτικές μπάρες καλούμε και την υπεύθυνη του κυλικείου για να της δείξουμε τη συνταγή και να της προτείνουμε να τις συμπεριλάβει στα προϊόντα που πουλάει. Επίσης την ενημερώνουμε για τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου από τους μαθητές του Δημοτικού και την συμβουλεύουμε να μειώσει τις ποσότητες.

MPARES1 MPARES2 MPARES3 MPARES4

IMG 20250403 103135 176

Την ευχαριστούμε ολόθερμα για την συνεργασία!

Μηδενίστε τα τροφοχιλιόμετρα

Στα τέλη του Μαρτίου μας επισκέπτεται ο Άκης Καρπουζάκης με αποσκευή «Το καλάθι του πικ νικ» της WWF.

IMG 20250327 081330 067

Πώς βρέθηκε στη Ελλάδα τώρα την Άνοιξη, αφού εμείς μάθαμε ότι τα καρπούζια ευδοκιμούν στη χώρα μας το καλοκαίρι; Ήρθε από μακριά, από τη Νότια Αφρική. Γι’ αυτό είναι και λίγο διαφορετικός από τα δικά μας τα καρπούζια (είναι μικρός, με πορτοκαλί σάρκα). Μας αφηγείται το ταξίδι του κι εμείς το ζωγραφίζουμε και μετά βάζουμε τις εικόνες στη σωστή σειρά για να το αναδιηγηθούμε. Στη συνέχεια βγάζει από το καλάθι του τις εικόνες με το παρόμοιο ταξίδι της φίλης του της μπανάνας και τις βάζουμε κι αυτές σε χρονική ακολουθία.

trofochiliometra1

Βγαίνουμε στην αυλή και μας μαθαίνει ένα καινούργιο παιχνίδι. Τα παιδιά στέκονται απέναντι από το «πιάτο» (=στεφάνι) που βρίσκεται στην Τρίπολη της Ελλάδας (=ελληνική σημαία) και μεταφέρουν ένα τρόφιμο (=τρύπιο ποτήρι με νερό),  από απόσταση ανάλογη με αυτή της χώρας από την οποία εισάγουμε το τρόφιμο αυτό. Το ποτήρι συμβολίζει το μέσο μεταφοράς της τροφής και το νερό που υπάρχει μέσα του το καύσιμο που στάζει CO2 και ρυπαίνει την ατμόσφαιρα. Κατά την μεταφορά χύνεται το νερό και βλέπουμε το αποτύπωμα της διαδρομής του. Στο τέλος παρατηρούμε τα ίχνη του  CO2, συζητάμε για τα «τροφοχιλιόμετρα», συνειδητοποιούμε ότι όσο πιο πολύ ταξιδεύει ένα τρόφιμο τόσο πιο πολύ επιβαρύνει το περιβάλλον, σκεφτόμαστε πόσο διαφορετικό θα ήταν το οικολογικό αποτύπωμα αν όλα τα τρόφιμα που έφταναν στο πιάτο μας προέρχονταν από τη δική μας χώρα ή τις κοντινές σε αυτή και συμφωνούμε ότι είναι ανάγκη να αρχίσουμε να μειώνουμε τα τροφοχιλιόμετρα στο πιάτο μας, επιλέγοντας τοπικά προϊόντα.

trofochiliometra2

Από το ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους γονείς στην αρχή του προγράμματος για τη διατροφή, φαίνεται ότι σχεδόν κανένας δεν γνωρίζει τι είναι τα «τροφοχιλιόμετρα».

erothmatologio

Αποφασίζουμε λοιπόν να τους ενημερώσουμε με μία κατασκευή και να τους ζητήσουμε να τα μηδενίσουν.

forthgo

forthgo2

forthgo3

Εκτός όμως από τις οικογένειες στο σπίτι είναι ανάγκη να συμβάλλουν στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος των τροφών και οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη διατροφή, όπως τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία. Μαθαίνουμε για την «δίαιτα των 100 μιλίων» (μία παγκόσμια περιβαλλοντική προσπάθεια όπου εστιατόρια και ξενοδοχεία προσπαθούν και καταφέρνουν να χρησιμοποιούν προϊόντα που παράγονται σε ακτίνα 100 μιλίων), ετοιμάζουμε ένα μήνυμα προτροπής να συμμετάσχουν στο κίνημα αυτό και οι δικές μας επιχειρήσεις εστίασης,  και το στέλνουμε ηλεκτρονικά στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία της πόλης μας.

Screenshot 2025 03 28 at 19 58 09 Allhlografia Apestalmena

foto binteo

https://youtu.be/vLpIu0JaEfI

Μόνο  ενωμένοι, μικροί και μεγάλοι,  θα καταφέρουμε να γίνουμε μία δυνατή ασπίδα για το περιβάλλον!!!!

Σύνδρομο Down: περισσότερα χρωμοσώματα, περισσότερη αγάπη

Κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down. Η ημερομηνία αυτή επιλέχθηκε καθώς τα άτομα αυτά έχουν ένα παραπάνω χρωμόσωμα, οπότε το ένα ζευγάρι γίνεται τριάδα, (Μάρτιος=3) και συνολικά έχουν 21 χρωμοσώματα. Στο μικροσκόπιο τα χρωμοσώματα αυτά μοιάζουν με αταίριαστες καλτσούλες, γι’ αυτό συνηθίζεται να φοράμε τη μέρα αυτή 2 διαφορετικές κάλτσες!

down 1536x1536 1

Στο νηπιαγωγείο μας έχουμε την χαρά να ανήκει στη ομάδα μας ένα παιδάκι με σύνδρομο Down. Αποφασίσαμε λοιπόν να τιμήσουμε τη μέρα αυτή, τον αγαπημένο μας φίλο και την ομορφιά της διαφορετικότητας, φορώντας όλοι διαφορετικές καλτσούλες!!!!!

kaltseς1

kaltseς2

 

Από το πρωί βγήκαν οι καλτσούλες απ’ τα παπουτσάκια και ξεκίνησαν τα παιχνίδια και τα γέλια!!!!

kaltseς3 kaltseς4 kaltseς5 kaltseς6

kaltseς7 kaltseς8

Ο συμμαθητής μας μάς πρόσφερε ένα κερασματάκι κι εμείς του χαρίσαμε ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές μας και λόγια απ’ την καρδιά μας!!!!

kaltseς9

kaltseς10

 

Και μία κατασκευή για να το φωνάξουμε και να το μάθουν όλοι:

Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ!!!!

kaltseς11

 

 

Παιχνίδια για την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό

Με την πολύτιμη συνεργασία της κυρίας Νικολέτας, γυμνάστριας του συστεγαζόμενου Δημοτικού, πραγματοποιήθηκαν και φέτος κινητικά παιχνίδια συνεργασίας των νηπίων με τους μαθητές της Α’ τάξης του Δημοτικού.

metabash1 metabash2

Πολλή χαρά και τεράστια χαμόγελα που ξαναπαίξαμε με τους παλιούς μας συμμαθητές!!!

Ευχαριστούμε πολύ, κυρία Νικολέτα!!!

 

Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας

Σήμερα, 6 Μαρτίου 2025, τιμήσαμε την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Με αφορμή την ιστορία της Ελένης Τσούση, “Μίλα, μικρή καμήλα”, συζητήσαμε για το bulling και μάθαμε τα 2 βασικά βήματα για την αντιμετώπισή του: 1. Λέω “Σταμάτα!” 2. Μιλάω σε κάποιον μεγάλο. Στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε στις καμπούρες της μικρής καμήλας, η οποία μας συμβουλεύει να μην το κρατάμε μυστικό όταν κάποιος μας φέρεται άσχημα ή όταν κάποιος φέρεται άσχημα σε κάποιον άλλο. Την εργασία μας την παίρνουμε στο σπίτι ώστε να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους γονείς.

καμήλαΗ ιστορία είναι από εδώ

\https://drive.google.com/file/d/11BSdTudFeqaesg4rPnyvfSACtDPsqIRq/view?fbclid=IwAR0vdyoZYVDdv4bPkTXWmsdIt_RgOtv5vjsq9zXJ0gFY1NShk5FVu_SOyiU

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Εικόνα1

Το  Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση FEE οργανώνει τις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης (GAD), μια παγκόσμια εκστρατεία, από 22 Απριλίου έως 6 Μαΐου 2025,  μια δεκαπενθήμερη γιορτή αφιερωμένη στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων.

Απευθύνεται σε σχολεία, ξενοδοχεία, δήμους, μαρίνες, αλλά και κάθε πολίτη ξεχωριστά. Ο καθένας μπορεί να συμμετάσχει από οπουδήποτε στον κόσμο. Γιατί κάθε τοπική δράση μπορεί να συμβάλλει  στη θετική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μεμονωμένες ενέργειες, ανεξάρτητα από το πόσο μικρές φαίνονται, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ευημερία της Γης μας και ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Η φετινή εκστρατεία ευθυγραμμίζεται με το έργο του FEE για τη Δεκαετία του ΟΗΕ για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων. Αφορά σε θέματα, όπως η υγεία του εδάφους, η φύση στις αστικές περιοχές και η σύνδεση με τη φύση.

Το νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να είναι μέλος αυτού του παγκόσμιου κινήματος και σας καλεί να λάβετε μέρος κι εσείς, από όπου κι αν βρίσκεστε!

Μπορείτε να ενημερωθείτε, να πάρετε ιδέες και να δηλώσετε συμμετοχή στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.fee.global/global-action-days-2025

Όσο περισσότεροι, τόσο το καλύτερο!

Οι νεροφύλακες επιστρέφουν

Συνεχίζοντας την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης που συνέταξε η Περιβαλλοντική μας Επιτροπή για την αειφορική διαχείριση του νερού, στο πλαίσιο της συμμετοχής του νηπιαγωγείου μας στο Διεθνές Δίκτυο Π.Ε. «Οικολογικά Σχολεία», αναλαμβάνουμε δράση για την ευαισθητοποίηση της σχολικής αλλά και της ευρύτερης τοπικής κοινότητας.

Προβληματιζόμαστε μέσα από παιχνίδια στο Wordwall για την εξοικονόμηση του νερού στο σπίτι, όπου με την άμεση ανατροφοδότηση μαθαίνουμε το σωστό και το λάθος, ενώ συγχρόνως το συζητάμε και το αναλύουμε (γιατί αυτή η συνήθεια είναι λάθος, πώς γίνεται εδώ σπατάλη νερού, υπάρχει καλύτερος τρόπος να το κάνουμε ώστε να εξοικονομούμε νερό, κτλ.). Τις σωστές πρακτικές που μάθαμε τις ζωγραφίζουμε και τις αναρτούμε στον πίνακα ανακοινώσεων στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας, ώστε να τις βλέπουν όλοι.

εχεις μηνυμα 1

Στη συνέχεια καλούμε στο σχολείο μας (μαζί με το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο) τον κύριο Δελή, προϊστάμενο της ΔΕΥΑΤ , ο οποίος με πλούσιο εποπτικό υλικό και απλά λόγια μάς μιλάει για τον κύκλο του νερού και τη σωστή διαχείρισή του, μάς αφηγείται ένα σχετικό παραμύθι και λύνει τις απορίες μας. Στο τέλος μάς χαρίζει από 2 χρήσιμα βιβλιαράκια για να πάρει κάθε παιδί στο σπίτι του κι εμείς τον ευχαριστούμε με ένα δικό μας χειροποίητο δωράκι.  Και πάλι τον ευχαριστούμε πολύ!

ΔΕΥΑΤ1

ΔΕΥΑΤ2

IMG 20250224 084245 703

Exif_JPEG_420

Και τώρα ώρα για δράση!!!! Ξεκινάμε «Επιχείρηση Διάσωσης του Σταγονούλη» με τη συμμετοχή των οικογενειών μας! Κάθε μέρα ένα διαφορετικό παιδί παίρνει σπίτι του τον Σταγονούλη μαζί με το ημερολόγιό του. Ο Σταγονούλης ζητάει από τους γονείς να βρουν το υδατικό τους αποτύπωμα, να ενημερωθούν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να εξοικονομήσουν νερό στο σπίτι και να σημειώσουν στο ημερολόγιό του ποιες απ’ αυτές τις πρακτικές εφαρμόζουν ήδη, ποιες νέες θα ξεκινήσουν τώρα κι αν έχουν να προτείνουν δικές τους ιδέες που τις έχουν δοκιμάσει στην πράξη. Όταν το παιδί επιστρέφει τον Σταγονούλη και το ημερολόγιό του συμπληρωμένο, βραβεύεται με την κονκάρδα του «καλύτερου φύλακα του νερού» και παίρνει μία κατασκευή με τυπωμένες τις συμβουλές για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι, προκειμένου να θυμάται να συνεχίσει να προσέχει το νερό.

IMG 20250210 075558 768

Exif_JPEG_420

ημερολογιο1

ημερολογιο2

ημερολογιο3

Κι επειδή στον αγώνα μας ενάντια στη λειψυδρία χρειαζόμαστε δίπλα μας όσο περισσότερους γίνεται, φτιάχνουμε τον Οικοκώδικα για την αειφορική διαχείριση του νερού στην πολυκατοικία και τα παιδιά αναλαμβάνουν να τον αναρτήσουν στον πίνακα ανακοινώσεων της πολυκατοικίας τους ,προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν κι άλλοι συνάνθρωποί μας.

πολυκατοικια

Υγεία και διατροφή

Στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων για την υιοθέτηση μιας υγιεινής και βιώσιμης διατροφής, που εντάσσονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και στη συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας σε εκπαιδευτικά Δίκτυα, είχαμε την χαρά να υποδεχθούμε στο σχολείο μας την κυρία Βασιλική Δέδε, διατροφολόγο της πόλης μας.  Με πλούσιο και ενδιαφέρον υλικό αλλά και με το γλυκό της χαμόγελο κατάφερε να κρατήσει την προσοχή των παιδιών, τα οποία συμμετείχαν με χαρά τόσο στη συζήτηση όσο και στα παιχνίδια που είχε ετοιμάσει.  

ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΌΓΟΣ1ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΌΓΟΣ2

Την ευχαριστούμε θερμά και κρατάμε τις γνώσεις που μας μετέδωσε  σαν πολύτιμο θησαυρό!

ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΌΓΟΣ3

Οι μικροί μας μαθητές αποχώρησαν το μεσημέρι με το βραβείο που τους χάρισε η κυρία Δέδε και μερικές χρήσιμες διατροφικές συμβουλές για τους γονείς.

ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΌΓΟΣ4

Μία από τις επόμενες μέρες, εν όψει της Αποκριάς, καλούμε τους «Παραμυθοπερπατητές», που παρουσιάζουν την διαδραστική παράσταση «Το μαγεμένο τσίρκο». «Όλοι οι άνθρωποι του τσίρκου γίνονται παχουλοί και δεν μπορούν να εκτελέσουν τα νούμερά τους. Ο μάγειρας Διατροφούλης έρχεται να τους μάθει την υγιεινή διατροφή και να σώσει το τσίρκο απ’ την καταστροφή»! ‘Ενας πρωτότυπος και συναρπαστικός τρόπος να εμπεδώσουν τα παιδιά την υγιεινή διατροφή!

τσίρκο1

τσίρκο2

τσίρκο3

Μετά την παράσταση συζητάμε όσα έγιναν και αποφασίζουμε να βάλουμε ψηλά τον πήχη της δικής μας διατροφής! Συμφωνούμε να ακολουθούμε όλοι το ίδιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα για το δεκατιανό μας στο σχολείο και παίρνουμε στο σπίτι το πρόγραμμα που προτείνει η WWF.

τσίρκο4

Περνώντας στην τελευταία εβδομάδα της Αποκριάς, που ονομάζεται «Τυρινή» και «Μακαρονού», συνδυάζουμε τις δύο αυτές κατηγορίες τροφίμων και φτιάχνουμε με τα χεράκια μας δύο πεντανόστιμες συνταγές, μία αλμυρή και μία γλυκιά: «σουφλέ με λαζάνια» και «γαλατόπιτα».

 

IMG 20250225 125617 121

Exif_JPEG_420

συνταγες

Ευχαριστούμε θερμά τις μανούλες που μας πρόσφεραν τα υλικά για τις συνταγές μας και που βοήθησαν στην παρασκευή τους.

Μαραθώνιος φιλαναγνωσίας

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στον Μαραθώνιο Φιλαναγνωσίας , 6ο στη σειρά, των εκδόσεων Μεταίχμιο, με θέμα «Οικογένεια: Εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου»!

IMG 20241126 074242 744

Exif_JPEG_420

IMG 20250211 103048 070

Exif_JPEG_420

Καλέσαμε τους γονείς των μαθητών μας , οι οποίοι ανέλαβαν την ανάγνωση των βιβλίων , βοήθησαν τα παιδιά στη συμπλήρωση των φύλλων δραστηριοτήτων που τα συνόδευαν και πέρασαν όμορφες δημιουργικές στιγμές μαζί τους.  Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από τα βιβλία αυτά διάφορες μορφές οικογένειας, τις σχέσεις μεταξύ των μελών της καθεμιάς, τις διαφορές και τις ομοιότητες που μπορεί να έχουν με τους οικείους τους, και τελικά να συνειδητοποιήσουν ότι όταν υπάρχει αγάπη σε μια οικογένεια, όλα τα εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν.

“ΖΑΚ ΚΑΙ ΟΥΠΣ! ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ!”

ΖΑΚ ΚΑΙ ΟΥΠΣ

“ΜΑΜΑΚΙΑΣΗ”

ΜΑΜΑΚΙΑΣΗ

“ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΣΑΙ, ΜΑΜΑ;”

ΓΙΑΤΙ ΜΑΜΑ

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους γονείς που συμμετείχαν στη δράση αυτή και ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά καλή τύχη στον διαγωνισμό.

Επιχείρηση διάσωσης του Σταγονούλη

Μια βροχερή μέρα μάς επισκέπτεται ο Σταγονούλης της ΕΥΔΑΠ και μένει για λίγο καιρό στην παρέα μας, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία»   με θέμα το νερό.

IMG 20250203 080502 734

Exif_JPEG_420

Όλες αυτές τις μέρες, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, μας μαθαίνει για το νερό πάνω στη γη,

το νερο στη γη

για τη βροχή και τη χρησιμότητά της,

βροχη

περπερούνα

για τον κύκλο του νερού,

IMG 20250123 075136 924

Exif_JPEG_420

για το πώς φτάνει το νερό στις βρύσες μας ,

ΕΥΔΑΠ

https://youtu.be/OeBi4wT1X9M

(προσπαθούμε κι εμείς να μεταφέρουμε νερό από το «ποτάμι» = ποτήρι με νερό, στη «βρύση» = άδειο ποτήρι)

πειραμα

καθώς και για τη λειψυδρία λόγω ανομβρίας

ανομβρία

(που την επιβεβαιώνουμε κι εμείς μετρώντας στο ημερολόγιο καταγραφής καιρού τις μέρες με ηλιοφάνεια και βροχή)

ημερολόγιο καιρούκαι ρύπανσης του νερού.

ρυπανση

Μας ζητάει να βοηθήσουμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, να μην εξαφανιστούν οι Σταγονούληδες, κάνοντας οικονομία στο νερό και φροντίζοντας να μην το ρυπαίνουμε. Κι επειδή βέβαια τον αγαπήσαμε τον Σταγονούλη μας, δεν θέλουμε να τον χάσουμε.

Σκεφτόμαστε λοιπόν πού και πώς χρησιμοποιούν νερό οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους, αλλά κι εμείς στο νηπιαγωγείο.

IMG 20250203 080523 622

Exif_JPEG_420

Στη συνέχεια γινόμαστε «Πράκτορες του νερού» και ξεκινάμε μία έρευνα στο σχολείο. Μετράμε τις βρύσες, τα καζανάκια και τα καλοριφέρ του σχολείου, και ανακαλύπτουμε τους σωλήνες που τα τροφοδοτούν με νερό. Συνεχίζουμε ελέγχοντας για διαρροές όλο το σχολικό συγκρότημα (στις τουαλέτες και την κουζίνα του νηπιαγωγείου, στις τουαλέτες του συστεγαζόμενου Δημοτικού και στις βρύσες της αυλής). Ο έλεγχος γίνεται με διάφορους τρόπους: α) ακούμε προσεκτικά αν στάζει ή τρέχει από κάπου νερό β) κοιτάμε τις βρύσες, κάτω από τους νιπτήρες, γύρω από τις λεκάνες και κάτω απ’ τα καλοριφέρ γ) ρίχνουμε λίγο χρώμα ζαχαροπλαστικής στα καζανάκια και παρατηρούμε αν χάνεται νερό.

ερευνα

ερευνα1

ερευνα2

ερευνα3

ερευνα4

Από την έρευνα αυτή προέκυψε διαρροή στις βρύσες της αυλής, για την οποία ενημερώθηκε ο Διευθυντής του Δημοτικού, ο οποίος έδρασε αμέσως κλείνοντας τη συγκεκριμένη παροχή μέχρι να διορθωθεί η βλάβη και ανέλαβε την επιδιόρθωσή της.  Επιπλέον διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά του Δημοτικού δεν κλείνουν καλά τις βρύσες με αποτέλεσμα να στάζουν ή να τρέχουν. Τα καζανάκια μας και τα καλοριφέρ ευτυχώς δεν παρουσιάζουν διαρροή. Επίσης τα παιδιά ανέφεραν ότι έχουν δει κάποια νήπια να μπερδεύονται όταν πάνε να κλείσουν τη βρύση και να την στρίβουν ανάποδα , με αποτέλεσμα να την ανοίγουν περισσότερο και να χάνεται άσκοπα νερό.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνάς μας συντάχθηκε ένα σχέδιο δράσης, που περιλαμβάνει τα εξής:

  • Να βρούμε τον σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών, ώστε να σπαταλάμε το λιγότερο νερό
  • Να μάθουμε πώς ανοίγουν και κλείνουν οι βρύσες
  • Να θυμόμαστε να πλένουμε τα πινέλα μας σε λεκανάκι και όχι σε τρεχούμενο νερό
  • Να πούμε στα παιδιά του Δημοτικού να κλείνουν καλά τις βρύσες
  • Να πούμε στην καθαρίστρια να χρησιμοποιεί όπου μπορεί ειδικά καθαριστικά μαντηλάκια που δεν απαιτούν ξέβγαλμα με νερό και να χρησιμοποιεί οικολογικά καθαριστικά
  • Να ζητήσουμε από τους γονείς μας να μην σπαταλάνε νερό και να μην το ρυπαίνουν.

Και αναλαμβάνουμε δράση!  Μετράμε πόσα ποτήρια νερό ξοδεύουμε όταν πλένουμε τα χέρια μας με διάφορους τρόπους: α) έχοντας τη βρύση συνέχεια ανοιχτή και να τρέχει  πολύ νερό β) έχοντας τη βρύση συνέχεια ανοιχτή και να τρέχει λίγο νερό γ) ανοίγοντας τη βρύση πολύ και κλείνοντάς τη στο σαπούνισμα δ) ανοίγοντας τη βρύση λίγο και κλείνοντάς τη στο σαπούνισμα . Ανακαλύπτουμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να πλένουμε τα χέρια μας , σπαταλώντας το λιγότερο νερό, είναι ανοίγοντας τη βρύση λίγο και κλείνοντάς τη στο σαπούνισμα.

πλυσιμο χεριων

IMG 20250128 084949 978

Exif_JPEG_420

Για να το θυμόμαστε αυτό βάζουμε αφίσες στον τοίχο της τουαλέτας, καθώς και σημάδια πάνω από τις βρύσες, για να βοηθήσουμε τα παιδιά που μπερδεύονται, να μάθουν πώς ανοίγουν και κλείνουν.

σημάδια

Φτιάχνουμε κι ένα ποιηματάκι για να το λέμε κάθε φορά που πλένουμε τα χέρια μας, δημιουργώντας έτσι τον οικοκώδικά μας.

https://youtu.be/a0uh978rg_0

Η δράση μας συνεχίζεται με την ευαισθητοποίηση των μαθητών του Δημοτικού. Φτιάχνουμε λοιπόν ενημερωτικές αφίσες που παρακινούν τα παιδιά να κλείνουν καλά τις βρύσες και τις κολλάμε τόσο στις τουαλέτες όσο και στις βρύσες της αυλής.αφισα1

IMG 20250203 101913 266

Exif_JPEG_420

IMG 20250208 205837 898

Exif_JPEG_420

IMG 20250210 110016 445

Exif_JPEG_420

IMG 20250210 110020 346

Exif_JPEG_420

IMG 20250210 110025 540

Exif_JPEG_420

IMG 20250210 110028 150

Exif_JPEG_420

IMG 20250210 110232 509

Exif_JPEG_420

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις που αφορούν στο σχολείο μας, γράφουμε ένα σημείωμα στην καθαρίστρια και της ζητάμε να είναι προσεκτική με τη χρήση του νερού και να χρησιμοποιεί όπου μπορεί τα ειδικά καθαριστικά μαντηλάκια που δεν απαιτούν ξέβγαλμα με νερό. Επίσης της προτείνουμε να χρησιμοποιεί ξύδι και οικολογικά καθαριστικά που δεν ρυπαίνουν το νερό που καταλήγει από τις αποχετεύσεις στα ποτάμια.

IMG 20250211 092120 810

Exif_JPEG_420

Φυσικά δεν ξεχνάμε και να πλένουμε τα πινέλα μας σε λεκανάκι με νερό.

IMG 20250207 092438 126

Exif_JPEG_420

IMG 20250210 090029 730

Exif_JPEG_420

Οι «Νεροφύλακες» είναι πάντα εδώ και θα επιστρέψουν δριμύτεροι !!!!