Αυγ 09
22

To savoir-vivre του e-mail…

Κάτω από (Διαδίκτυο, Έρευνα) από στις 22-08-2009 και με ετικέτα ,

ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΟΣ, εκπρόσωπος της ομάδας Ιnternet Νow: «Το email δεν κάνει τους ανθρώπους αγενείς ή επιθετικούς. Στην πραγματικότητα, η ευκολία του μας κάνει πιο βιαστικούς. Και η βιασύνη πολύ συχνά κάνει τους ανθρώπους αγενείς ή επιθετικούς επειδή ενεργούν πριν ακόμη προλάβουν να σκεφθούν». Τις νύχτες και τα Σαββατοκύριακα η Google παρέχει μια υπηρεσία, το Μail Googles, που έχει στόχο να προστατεύσει όποιον επιχειρήσει να στείλει ηλεκτρονικό μήνυμα υπό την επήρεια αλκοόλ. Ο χρήστης καλείται να «περάσει» ένα τεστ πέντε ερωτήσεων και μπορεί να στείλει το email μόνο αν επιτύχει.

email.jpgΣτα emails όμως μπορεί κάποιος να κάνει γκάφα ακόμη και χωρίς να έχει πιει ένα ποτηράκι παραπάνω…

Πλέον τα emails αποτελούν καθημερινότητα, τόσο για την επαγγελματική όσο και για τη διαπροσωπική επικοινωνία. Βιασύνη, οικονομικοί λόγοι- είναι από τους φθηνότερους τρόπους να επικοινωνήσεις με κάποιον σε όποια γωνιά του πλανήτη και αν βρίσκεται- αλλά και η ευκολία έκφρασης με τον γραπτό λόγο σε σχέση με τον προφορικό συγκαταλέγονται στα «υπέρ» τους. Ωστόσο, ακριβώς αυτά τα προτερήματα αποτελούν και τις μεγαλύτερες παγίδες. Σύμφωνα με το «Send»- το βιβλίο δύο βετεράνων των μίντια, του David Shipley και του Will Schwalbe- τα email είναι «επικίνδυνο εργαλείο». Η βιασύνη, υποστηρίζουν οι συγγραφείς, συνεπάγεται έλλειψη προσοχής σε αυτά που γράφει κάποιος και η ευκολία έκφρασης που προκαλεί η απόσταση από τον παραλήπτη κάνει συχνά τους ανθρώπους αγενείς και εριστικούς, αφού λένε πράγματα που δύσκολα θα έλεγαν κατά πρόσωπο. Στο εργασιακό περιβάλλον το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελεί ευλογία επειδή ο γραπτός λόγος μας βοηθάει να μεταφέρουμε πληροφορίες και να αποφεύγουμε παρανοήσεις.

Ο κ. Μιχάλης Μεϊμάρης, καθηγητής Νέων Τεχνολογιών στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, επισημαίνει ότι «αυτή που φαίνεται να είναι και η δύναμη των emails, πιθανόν να προκαλεί και προβλήματα στους χρήστες τους αφού αυτά που γράφουμε συχνά μπορεί να εκληφθούν διαφορετικά από τον αναγνώστη. Όταν έχεις τον άλλο μπροστά σου ή έστω στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, μπορείς με το ύφος ή τον τόνο της φωνής σου να μεταδώσεις και άλλα μηνύματα και να μετριάσεις ή να τονίσεις την ένταση των λεγομένων σου. Έτσι δεν κινδυνεύεις να παρερμηνευθείς. Στα emails όμως υπάρχει σε μεγάλο βαθμό αυτός ο κίνδυνος». Ανάλογα προβλήματα προκαλεί συχνά και το λεγόμενο forwarding, όπου μηνύματα που έχει θεωρήσει αξιόλογα κάποιος χρήστης προωθούνται στους φίλους και γνωστούς του συνήθως χωρίς πολύ έλεγχο της ποιότητας, της αξιοπιστίας ή της καλαισθησίας του περιεχομένου τους, με αποτέλεσμα συχνά να προκαλούνται παρεξηγήσεις ή και καβγάδες, τονίζει ο κ. Βασιλάκος.

«Η σωστή χρήση της γραμματικής, ειδικά των σημείων στίξης, μπορεί να προσδώσει ύφος και τόνο σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», τονίζει ο κ. Μεϊμάρης. Βέβαια επισημαίνει ότι «η γραμματική είναι εργαλείο κυρίως για τις μεγαλύτερες ηλικίες, οι οποίες έμαθαν να γράφουν έτσι. Οι λεγόμενοι αυτόχθονες του Διαδικτύου, τα νέα παιδιά που μεγάλωσαν με Η/Υ και Ίντερνετ, γράφουν με συντμήσεις και μάλιστα δεν τυπώνουν καν τα emails τους, ενώ τα χρησιμοποιούν και ως μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο, κάτι σαν τα SΜS». Ωστόσο, «είναι συνήθως λιγότερο υποψιασμένοι για την ποιότητα των πληροφοριών που βρίσκουν online και γι΄ αυτό είναι πιθανότερο να προωθήσουν spam, αστικούς θρύλους ή άλλο κακής ποιότητας περιεχόμενο σε τρίτους», λέει ο κ. Βασιλάκος.

 



Αφήστε μια απάντηση