Ιούλ 09
26

Oι Έλληνες είναι «πρωταθλητές»…

Κάτω από (Σάχλες) από στις 26-07-2009 και με ετικέτα

freddo-latte-glass.jpg… στην κατανάλωση καφέ, αφού έχουν κατακτήσει τη δεύτερη θέση παγκοσμίως στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού. Φαίνεται όμως ότι η αγαπημένη ελληνική συνήθεια, το φραπεδάκι, αποτελεί παρελθόν για τους περισσότερους οπαδούς του καφέ. Η κουβέντα με την παρέα συνοδεύεται πλέον με έναν φρέντο.  Για την ακρίβεια, το 2008 οι Έλληνες διέθεσαν 1.478.842 ευρώ περισσότερα από το 2007 για την αγορά εσπρέσο από τα σούπερ μάρκετ. Το αντίστοιχο ποσό για τον στιγμιαίο καφέ ανέρχεται στα 2.121.600 ευρώ, λιγότερα όμως από το 2007. Το γεγονός ότι ο φραπέ δεν φιλτράρεται και συνεπώς περιέχει περισσότερη καφεΐνη είναι ένας από τους λόγους που οι καταναλωτές εγκαταλείπουν σιγά- σιγά την ελληνική συνήθεια. «Επτά στους δέκα θα προτιμήσουν να πιουν φρέντο καπουτσίνο ή εσπρέσο. Είναι πολλοί λιγότεροι πλέον εκείνοι που επιλέγουν τον φραπέ!», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Σπύρος Βαβίτσας, ιδιοκτήτης καφετέριας στην Πεύκη.  Ανάλογα με την περιοχή. Η ανάπτυξη του φρέντο άρχισε πριν λίγα χρόνια, όταν η ζήτησή του άρχισε να ξεπερνά εκείνη του φραπέ. Σήμερα, η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί και σύμφωνα με την κ. Καλομοίρα Γεραντωνάκη ιδιοκτήτρια της σχολής Βarista Αcademy, ο νικητής αυτής της «διαμάχης» κρίνεται από την περιοχή. «Σίγουρα ο φραπέ είναι σταθερή αξία για τους Έλληνες και ειδικότερα στην επαρχία, βρίσκεται ακόμα στην πρώτη γραμμή. Ο φρέντο όμως συνολικά έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος. Παράδειγμα αποτελεί η πρωτεύουσα, όπου οι περισσότεροι τον επιλέγουν σταθερά», λέει χαρακτηριστικά.  Όπως επισημαίνει ο κ. Βαβίτσας, ο φρέντο ενώ αρχικά ήταν μόδα, στη συνέχεια ο κόσμος τον υιοθέτησε γιατί μέσα από αυτήν την τάση συνειδητοποίησε ότι ο καφές αυτός υπερέχει από τον φραπέ σε ποιότητα και γεύση. «Ο φραπέ δεν φιλτράρεται, οπότε πίνοντας τον κάποιος, ρουφάει και το κατακάθι του. Αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι τον θεωρούν βαρύ καφέ».



Αφήστε μια απάντηση