Σεπ 08
29

Παράπονα…

Κάτω από (Εκπαίδευση, Σχολείο) από στις 29-09-2008

cooperate_sign_opt.jpg

Διαβάζω:

…Υποβαθμίζει το Υπουργείο το γνωστικό αντικείμενο της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ;Υπό διωγμό οι συνάδελφοι της ειδικότητας ΠΕ19-ΠΕ20 στην Επαγγελματική Εκπαίδευση; Τους καλεί να ενημερώσουν τους συναδέλφους των σχολείων τους, υπενθυμίζοντας την τεράστια προσφορά του κλάδου μας στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση που επειδή γίνεται με γνώμονα το ενδιαφέρον και την ευθύνη που νιώθουμε για την ανάπτυξή της, πολλές φορές παραβλέπουμε εγκυκλίους που πρέπει να εφαρμόζονται….

Και κάνω μερικές σκέψεις:

 

  • Εδώ και αρκετά χρόνια εγώ -η άσχετη- γνώριζα πως το μάθημα της πληροφορικής δεν διδάσκεται σε κανένα σχολείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ήδη απο το 2003 το ΥΠΕΠΘ προσανατολιζόταν στην…κατάργησή του.
  •  Οι συνάδελφοι της Πληροφορικής κατάφεραν – και μπράβο τους- (ας το καταφέρναμε και οι Μαθηματικοί και οι Φιλόλογοι) να εκπίπτουν κατά 3 ώρες του ωραρίου τους, ως υπεύθυνοι εργαστηρίου. Με αποτέλεσμα -εκτός δύο και μόνον φωτεινών παραδειγμάτων συναδέλφων Πληροφορικής- όσοι συνάδελφοι ΠΕ0 19-20 έχω συναντήσει στα σχολεία, να είναι απλώς …επισκέπτες. Και μάλιστα με απαιτήσεις!
  • Ναι, θα γίνω κακιά, ούτε τα e-mail του σχολείου δεν παίρνει η “συνάδελφος” φέτος, διότι δεν “άπτεται των αρμοδιοτήτων της”. Και ζήτησε οι “16” ώρες της (19-3) να είναι χωρίς κενά! Όταν της είπε ο προγραμματιστής ότι δεν έχεις 16 ώρες αλλά 19 και οι ώρες εργαστηρίου θα πρέπει να είναι εμβόλιμες στο πρόγραμμά σου, άφρισε! Πού λόγος και για 1-2 κενά όπως οι πληβείοι υπόλοιποι καθηγητές. Δεν είναι τυχαίες τέτοιες συμπεριφορές.
  • Ποιά είναι η τεράστια συμπεριφορά του κλάδου στην εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Με ποιόν υπεύθυνο εργαστηρίου θα συνεννοηθώ μεθαύριο για να πάω την τάξη μου στο εργαστήριο, ως επιμορφώτρια Β΄επιπέδου;
  • Μήπως πήραμε ψηλά τον αμανέ; Είναι αλήθεια ότι πρίν, οι καθηγητές της Πληροφορικής είχαν στο κεφάλι τους όλη την “παλιοδουλειά¨ σε ότι αφορά τα των Η/Υ στα σχολεία. Οι συνθήκες άλλαξαν. Τώρα το θέμα τίθεται αλλοιώς: Μπορούμε να συνεργαστούμε ώστε να λειτουργήσει το … σχολείο;
  • annoying_colleagues.pngΤελικά οι Μαθηματικοί, Φυσικοί, Φιλόλογοι (δε είναι τυχαία η σειρά) είναι οι σκύλοι του σχολείου: Μισθοδοτικά, υπερωρίες, μηχανοργάνωση, απουσίες, γιορτές, στατιστικά, δελτία κίνησης, πάρε να΄χεις!

Να το ξεκαθαρίσω: Δεν έχω τίποτε με κανένα κλάδο συναδέλφων. Το σχολείο μας χρειάζεται και μας χωράει όλους, και άλλους τόσους. Πόσοι θέλουμε να δουλέψουμε, δεν ξέρω. Και μην ακούσω το πολύ φτηνό: “Για τα λεφτά που παίρνω, και αυτά που κάνω πολλά είναι”. Όταν λυσσάξαμε να διοριστούμε στο δημόσιο σχολείο, γνωρίζαμε ότι δεν θα πάρουμε τον μισθό του Προέδρου του Αρείου Πάγου! Ας αγωνιστούμε για τις αποδοχές μας, αλλά όχι εις βάρος της ποιότητας της δουλειάς μας. Αν κάτι δεν το πιστεύεις, είναι ανήθικο να το σαμποτάρεις. Αποχωρείς …αξιοπρεπώς.



5 σχόλια στο “Παράπονα…”

  1.   ΠΟ είπε:

    @Λιάνα
    Επιτέλους θα διαφωνήσω μαζί σου:
    Οι «σκύλοι» των σχολείων δεν διακρίνονται με βάση την ειδικότητα? Όλα εξαρτώνται από την ευσυνειδησία του καθενός μας και από την αγάπη μας για το εκπαιδευτικό έργο (εντός και εκτός αιθούσης). Δε μ’ αρέσουν οι αυθαίρετες γενικεύσεις. ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.

    Υ.Γ: Επιτέλους κατάφερα να σταματήσω και τον ήχο που έβγαζε το… υιοθετημένο καθώς μασούσε…

  2.   sine είπε:

    Πιστεύω ακράδαντα ότι, πράγματι, η ευσυνειδησία και το φιλότιμο του καθενός μας , η αγάπη μας για το εκπ/κό μας έργο κάνουν την διαφορά. Μιλώντας για αυτές τις τρείς ειδικότητες το έπραξα γιατί συνήθως είναι συνάδελφοι με οργανική θέση και πλήρως στο σχολείο. Φυσικά έχω συναντήσει και συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, που είναι σε 2 ή και 3 σχολεία με απαράμιλλη συνέπεια και ήθος.
    Υ.Γ. Λίγα τα αρτίδια του υιοθετημένου!

  3.   ΠΟ είπε:

    @Λιάνα
    Δεκτή η διευκρίνιση. Νομίζω ότι ξανασυμφωνούμε…

    Υ.Γ: Αμάν με το υιοθετημένο, καθυστερεί και το Πάσχα!!!

  4.   ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΑΝΤΖΑΣ είπε:

    Καταρχήν συνάδελφε συγχαρητήρια για το ιστολόγιο.
    Περαστικός ήμουν και είδα τη δημοσίευση.
    Η απάντηση σε γκρίνια δεν πρέπει όμως να δίνεται με γκρίνια, συνάδελφε.
    Προφανώς ο καθένας έχει αρκετά παραδείγματα συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων που είναι επισκέπτες (… ναι….. και της ειδικότητάς σου και της ειδικότητάς μου).
    Το 3ωρο για το εργαστήριο καλώς δίνεται γιατί η συντήρηση δικτύου με 12ΗΥ + 1 server είναι απαιτητική δουλειά. Επειδή προφανώς έχεις τουλάχιστον 1 ΗΥ θα ξέρεις για προβλήματα, κολλήματα κλπ κλπ και το πόσο χρονοβόρα είναι η επίλυσή τους.
    Εφόσον όμως είσαι πιστοποιημένη στις ΤΠΕ τότε πρέπει να έχεις απαίτηση να δουλεύει το εργαστήριο καλά και να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για τα μαθήματα της ειδικότητά σου, όταν υπάρχει διαθέσιμη ώρα. Και για να ξέρεις και τα δικαιώματά σου κάνε κλικ στο (http://www.ypepth.gr/ktp/download/2006/kanonismos_sepey.pdf).

    Για να κατεβάζει κανείς τα email του σχολείου, δεν χρειάζεται πτυχίο πληροφορικής. Τώρα βέβαια πως οι υπόλοιπες ειδικότητες (καθηγητές πιστοποιημένοι στη χρήση ΗΥ, πολλές φορές με 2-3 υπολογιστές στο σπίτι, sites κλπ) παθαίνουν αμνησία για το πως να χειριστούν ΗΥ όταν περνούν την πόρτα του σχολείου είναι θέμα για διερεύνηση. (ΟΚ είναι γκρίνια αυτό…)
    Σωστά η απαίτηση για κανένα κενό είναι παράλογη.
    Άρα ο καθένα να κάνει τη δουλειά του σωστά και υπεύθυνα και να είναι συνάδελφος (συν-αδελφός). Με καλή θέληση όλα λύνονται. Αμήν.

  5.   sine είπε:

    Συνάδελφε, σ΄ευχαριστώ για το καλοπροαίρετο και επι της ουσίας σχόλιό σου. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, όταν ο καθένας κάνει την δουλειά του σωστά και υπεύθυνα και για την καλή και σωστή λειτουργία του σχολείου. Αμ η συναδελφικότητα και η καλή θέληση χάνονται.Γι αυτό ανησυχώ και …παραπονιέμαι.

Αφήστε μια απάντηση