Αν κάθε μέρα αποταμίευα

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης διαβάζουμε το παιδικό βιβλίο «Αν κάθε μέρα».

Το βιβλίο μιλάει για την αποταμίευση από μια διαφορετική οπτική γιατί η αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς των παιδιών που γεμίζει νομίσματα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό.

Μαθαίνουμε πως αν κάθε μέρα κάνουμε καλές πράξεις, στο τέλος θα έχουμε γεμίσει την καρδιά μας με καλοσύνη, αν διαβάζουμε κάθε μέρα από ένα βιβλίο, στο τέλος θα γίνουμε σοφοί.
Ζωγραφίζουμε κάποιες εικόνες από την ιστορία, καθώς και την παροιμία «Φασούλι – φασούλι γεμίζει το σακούλι» και τα κάνουμε βιβλιαράκι.

Στο τέλος παρακολουθούμε το μύθο του Αισώπου: Ο τζίτζικας κι ο μέρμυγκας» και επισημαίνουμε την εργατικότητα των μυρμηγκιών και την τεμπελιά του τζίτζικα.

Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας.

Παρατηρούμε τη φύση στην αυλή μας και βλέπουμε τα χρώματα του Φθινοπώρου. Βλέπουμε πίνακες ζωγραφικής στο διαδίκτυο κι εκτυπώνουμε μερικούς.

https://www.diaforetiko.gr/30-spoudei-pinakes-zografikis-empnefsmeni-apo-to-fthinoporino-topio/

30 σπουδαίοι πίνακες ζωγραφικής εμπνευσμένοι από το φθινοπωρινό τοπίο.

Ζωγραφίζουμε με πινέλα κι εμείς φθινοπωρινούς πίνακες.

Μαθαίνουμε το Φ του ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ και φτιάχνουμε τον Φθινοπωρούλη.

Δοκιμάζουμε φρούτα φθινοπωρινά και καρπούς.

Μαθαίνουμε το περισσότερο και το λιγότερο κάνοντας ρώγες – τυπώματα με φελλούς.

Παρακολουθούμε τον τρύγο στο διαδίκτυο, βλέπουμε βιντεάκια και το παραμύθι «Η αλεπού και τα σταφύλια» . Ζωγραφίζουμε την ιστορία και την αναπαριστούμε.

Μαζεύουμε φύλλα από την αυλή και κάνουμε στάμπες.

Δημιουργούμε διάφορα μοτίβα και ομαδοποιήσεις με φύλλα.

Το ΟΧΙ του 1940. Αγαπώ την ειρήνη.

Μιλάμε για το έπος του 1940 και την πατρίδα μας την Ελλάδα. Βλέπουμε εικόνες στο διαδίκτυο με τοπία της χώρας μας, ακούμε τραγούδια της Βέμπο και μιλάμε για τις γυναίκες Ηπειρώτισσες και τους ήρωες στρατιώτες.

https://www.youtube.com/watch?v=upwIgVjHPIo

 

Σχεδιάζουμε το ΟΧΙ με δακτυλομπογιές, ζωγραφίζουμε την Ελλάδα, φτιάχνουμε ομαδική εργασία με τους Έλληνες να πολεμούν στα βουνά. Μιλάμε για τον πόλεμο και την ειρήνη. Φτιάχνουμε το σήμα της ειρήνης.

Διαβάζουμε το παραμύθι ΕΙΡΗΝΗ του Αριστοφάνη.

Ρωτάμε τα παιδιά: Τι σκεφτόμαστε με τη λέξη πόλεμος;

-ΟΠΛΑ, ΒΟΜΒΕΣ, ΔΥΣΤΥΧΙΑ, ΠΟΝΟΣ, ΚΑΠΝΟΙ, ΑΙΜΑ, ΤΑΝΚΣ;

Τι σκεφτόμαστε με τη λέξη ειρήνη;

-ΧΑΡΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ, ΑΓΚΑΛΙΕΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΧΑΔΙΑ.

Βλέπουμε τον πίνακα του Picasso ¨Το περιστέρι της ειρήνης». Με μπατονέτες βάζουμε πολλά χρώματα στο περιστέρι.

Στο απογευματινό τμήμα με την κα Σιμέλα βλέπουν «το παιδί με το περιστέρι» του Picasso  και το ζωγραφίζουν. Φτιάχνουν την Ελλάδα με σημαίες, αφού διαβάζουν το ποιήμα του Ελύτη ¨΄Ομορφη και παράξενη πατρίδα¨.

Φθινόπωρο με τον Kandinsky

Παρακολουθούμε έργα του μεγάλου ζωγράφου Kandinky στο διαδίκτυο.

https://www.youtube.com/watch?v=H62BRsqEruE

Κόβουμε κύκλους σε χρώματα φθινοπωρινά και τους ομαδοποιούμε, τους βάζουμε στη σωσή σειρά, από το μικρό στον μεγάλο και αντίστροφα.

 

Στη συνέχεια δημιουργούμε ένα φθινοπωρινό δέντρο με τους κύκλους και σαλιγκαράκια αντίστοιχα.

Ένας για όλους και όλοι για έναν.

Παρακολουθούμε την παράσταση για τη φιλία ¨Το όνειρο μιας βιβλιοδέτριας για τη σωτηρία του πλανήτη, μέσω φιλίας». Μιλάμε για το πόσο σημαντική είναι η φιλία.

Τι μπορούμε να κάνουμε με τους φίλους μας. Πως θα νιώθαμε χωρίς φίλους;

ΜΟΝΑΞΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ.

Στη συνέχεια φτιάχνουμε δωράκια και τα δίνουμε στους φίλους που κάναμε στο νηπιαγωγείο.

Φτιάχνουμε ένα αερόστατο συνεργατικά και γράφουμε

ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΨΗΛΑ

Παρακολουθούμε την ταινία ¨Τα μπαλόνια της φιλίας» στο διαδίκτυο.

http://1dim-giann.pel.sch.gr/files/epsype-mpalonia.pdf

Φτιάχνουμε το νηπιαγωγείο μας, με όλα τα νήπια μια παρέα. Παρατηρούμε πως είμαστε διαφορετικοί, αλλά φίλοι. Γράφουμε:

ΦΙΛΟΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ.

ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

Διαβάζουμε την παρακάτω ιστορία και μιλάμε για την συνεργασία, την ομάδα, την αλληλεγγύη. Φτιάχνουμε τα χεράκια μας με του φίλου μας μαζί ενωμένα. Εγώ κι εσύ είμαστε μαζί…..

Στο απογευματινό τμήμα βγάζουμε και το ποιήμα:

ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΓΛΥΚΑ ΛΟΓΑΚΙΑ ΛΕΜΕ

ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ.

Το όνομά μου είναι……

 

Μαθαίνουμε το όνομά μας, ζωγραφίζουμε το αρχικό μας, βρίσκουμε τις καρτέλες μας και παίζουμε με αυτές. Σχεδιάζουμε το αρχικό μας γράμμα με καπάκια και το γράφουμε στο τρενάκι.  Κάθε βαγόνι ενα γράμμα από το όνομά μας.

Κόβουμε τα γράμματα του όνοματός μας και τα συνθέτουμε από την αρχή.

Στο τέλος μετράμε τα γράμματα του ονόματός μας και τα βάζουμε σε ένα πίνακα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.

Στο  απογευματινό τμήμα με την κα Σιμέλα Νικολαϊδου κόβουν το αρχικό τους και το κολλούν.

Η Γιορτή της Διατροφής.

Ένα πολύ ευχάριστο απόγευμα περάσαμε με τους γονείς και τα νήπια του 23ου και του 52ου νηπιαγωγείου στη Γιορτή της Διατροφής, στα πλαίσια του προγράμματός μας σχετικά με τον Ιπποκράτη και τη ρήση «Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου¨.  Η κα Κική Ποιμενίδου, συγγραφέας και νηπιαγωγός, μας αφηγήθηκε το δικό της παραμύθι με τίτλο «Οι φύλακες της υγείας», όπου στη χώρα της Φρουτίας και στη χώρα της Σπανακορεβυθίας ζούσαν φρούτα και λαχανικά και δεν επέτρεπαν με τίποτα να καταστραφεί η Υγεία.

Στη συνέχεια η διατροφολόγος κα Παπαχρήστου Α. μας ενημέρωσε σχετικά με τις σωστές υγιεινές διατροφικές συνήθειες και η εκδήλωση έκλεισε με τον μπουφέ υγιεινών φαγητών που ετοίμασαν οι γονείς.

Ευχαριστούμε πολύ το σύλλογο γονέων, την κα Ποιμενίδου Κ. και την κα Παπαχρήστου Α. για την πολύτιμη βοήθειά τους καθώς και την κα Παπαδημητρίου Άρτεμις και τον διευθυντή του δημοτικού κο Κοσμάνο Ν. που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΛΥΠΤΟ ΠΟΤΑΜΟ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ

Οι μαθητές του 23ου Νηπιαγωγείου Λάρισας γνωρίζουν την ιστορία της πόλης τους μέσα από μνημεία και αξιοθέατα που υπάρχουν στην πολιτιστική διαδρομή που συνδέει τον Γλυπτό Ποταμό και το μνημείο του Ιπποκράτη.
Οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς τους Ελισσάβετ Αντωνίου και Ευγενία Γκούια, επισκέφθηκαν αρχικά την Πλατεία Ταχυδρομείου. Ο Γλυπτός Ποταμός της Νέλλα Γκόλαντα ήταν το πρώτο σημείο της διαδρομής και η Στίλβη στην Κεντρική Πλατεία το δεύτερο.
Η διαδρομή ολοκληρώθηκε στο μνημείο του Ιπποκράτη στη Λάρισα όπου ο κ. Ρίζος Χαλιαμπάλιας πρόεδρος του Συλλόγου «Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα», τους υποδέχτηκε στο χώρο του μουσείου και τους παρουσίασε τα εκθέματα. Επίσης τους μίλησε για τη ζωή και το έργο του μεγάλου γιατρού που έζησε, άσκησε το επάγγελμα του γιατρού και πέθανε στη Λάρισα όπου υπήρχε για πολλά χρόνια ο τάφος του. Οι μαθητές στο τέλος της επίσκεψης συμμετείχαν στην απαγγελία του όρκου του Ιπποκράτη μπροστά από την μαρμάρινη πλάκα που υπάρχει στον κεντρικό τοίχο του μουσείου.
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στο πρόγραμμα etwinning με τίτλο «Από τον Γλυπτό Ποταμό στο Μνημείο του Ιπποκράτη στη Λάρισα».
Το πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη του Συλλόγου «Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα».

Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος "Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα".

Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος "Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα".

Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος "Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα".

Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος "Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα".

Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος "Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα".

OI ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Γράψαμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι, στα πλαίσια του προγράμματος T4E “Έθιμα διαφορετικά, στης Ευρώπης τα στενά».
ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

1. Μια φορά κι ένα καιρό ένα αστεράκι περπατούσε χαρούμενο στον ουρανό.

 

2. Απομακρύνθηκε όμως από τα άλλα αστέρια, έχασε το δρόμο του και άρχισε να ανησυχεί! Βρέθηκε σε μια πολιτεία χωρίς χρώμα. Ήταν όλα ασπρόμαυρα. Καπνοί και χαλασμός παντού! Πουθενά χρώματα, χαμόγελα κι ομορφιά.

3. «Πού βρίσκομαι;» είπε στεναχωρημένο. «Γιατί εδώ οι άνθρωποι είναι λυπημένοι; Γιατί γίνεται πόλεμος και υπάρχει λύπη και πόνος;»

4. «Δεν γίνεται» είπε. «Κάτι πρέπει να κάνω» Σκέφτηκε λοιπόν να πάει να βρει τα παιδιά και όλοι μαζί να βρουν μία λύση. Πήγε λοιπόν στα παιδιά κι αυτά σκέφτηκαν να πετάξουν μπαλόνια με χρώματα, να γεμίσει η πολιτεία χαρά και χαμόγελα. Έτσι θα σταματούσαν τον πόλεμο.

5. Έτσι κι έγινε. Τα παιδιά πέταξαν πολύχρωμα μπαλόνια με μπογιά, γέμισαν όλες οι γειτονιές με λουλούδια χρωματιστά, με χρώματα ζωηρά.

 

6. Οι άνθρωποι έγιναν χαρούμενοι. Σταμάτησαν τον πόλεμο και στην πολιτεία επικράτησε η ΕΙΡΗΝΗ και η ΧΑΡΑ.

 

  1. Τότε αποφάσισαν όλοι μαζί να φτιάξουν

τον «ΗΛΙΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ» και να φωνάξουν δυνατά:

 Αγάπη, ειρήνη, φιλία

ζητούν τα παιδιά,

σπίτι, ασφάλεια, σχολεία

και μια αγκαλιά.

Όλες οι χώρες μαζί

αγαπημένες,

μια αγκαλιά να κάνουνε

να είναι ευτυχισμένες.

 

Γλυκιά μανούλα σ΄ αγαπώ!

Για τη γιορτή της μανούλας τα παιδιά ζωγράφισαν με τέμπερες μπουκάλια γυάλινα και έκοψαν λουλούδια να προσφέρουν στη μαμά τους.

Έφτιαξαν καρτούλες, ζωγράφισαν, έγραψαν ευχές.

Παρατηρήσαμε «Μάνα και παιδί», το διάσημο πίνακα του Αυστριακού ζωγράφου Γκούσταφ Κλιμτ. Μιλήσαμε για τη στοργή και τα συναισθήματα που βγάζει αυτός ο πίνακας.

Λέω ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ τη μαμά μου γιατί:

Τα παιδιά απάντησαν:  Μου παίρνει πράγματα, με φροντίζει, με αγαπάει, με παίρνει μπανάνες, με παίρνει φράουλες, μας μαγειρεύει, μας αγκαλιάζει, μας διαβάζει παραμύθια.

Φτιάξαμε επίσης μία αφίσα για την μαμά και ζωγράφισαν τη μαμά τους.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!

Των ασθενειών γιατρός είναι η φύση.

Αναλύσαμε την ρήση του Ιπποκράτη ¨Των ασθενειών γιατρός είναι η φύση». Φτιάξαμε τα καδράκια με δενδρολίβανο και δάφνη και φυτολόγιο από αποξηραμένα βότανα.

Δημιουργήσαμε μία παροιμία για το χαμομήλι.

Φτιάξαμε το αλφαβητάρι της υγιεινής διατροφής.

Στο αγρόκτημα Ευκαρπία.

Στο αγρόκτημα Ευκαρπία σήμερα παρατηρήσαμε, μυρίσαμε, γευτήκαμε τα βότανα, παίξαμε παιχνίδια και μάθαμε αινίγματα σχετικά. Είδαμε πώς αυτά αποξηραίνονται χωρίς να χάνουν το άρωμά τους. Μιλήσαμε για τον Ιπποκράτη, τον σοφο γιατρό που θεράπευε με τα βότανα κι έζησε στη Λάρισα. Μάθαμε κι ένα σχετικό τραγούδι για τα βότανα. Στο τέλος δημιουργήσαμε το δικό μας φυτολόγιο και γράψαμε τις θεραπευτικές ιδιότηττες των βοτάνων.


 

Τα 24 παγκάκια στην πλατεία της Λάρισας.

Το όνομα της Νέλλας Γκόλαντα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την πόλη της Λάρισας, καθώς οι «Γλυπτοί Ποταμοί» που φιλοτέχνησε, κοσμούν την Κεντρική Πλατεία, όπως και την Πλατεία Ταχυδρομείου.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής της Πλατείας Ταχυδρομείου δημιουργήθηκαν ψηφιδωτά αντίγραφα από τα πρωτότυπα που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στο κέντρο της Λάρισας, που ενσωματώθηκαν στα 24 παγκάκια της Πλατείας Ταχυδρομείου.

Με τα νήπια παρατηρήσαμε τα ψηφιδωτά αντίγραφα, μάθαμε για την τέχνη του ψηφιδωτού και φτιάξαμε τα δικά μας έργα.

 

Τα δάκρυα του Πηνειού.

Οι θεοί του Ολύμπου ζήλεψαν την εύνοια του Απόλλωνα για το όμορφο βουνό την Πίνδο, στην οποία είχε εμπιστευθεί τις αγαπημένες του Μούσες και Νύμφες. Για να ματαιώσει τα τυχόν άσχημα σχέδια τους ο θείος Απόλλων πάντρεψε την Πίνδο με ένα γενναίο παλικάρι, τον ξακουστό Λίγκο (το βουνό Χάσια). Το ζευγάρι ζούσε ευτυχισμένο και από την ένωση τους άρχισαν να ξεπροβάλουν μαγευτικές κοιλάδες και τοπία στη Δ. Θεσσαλία. Αυτό εξόργισε περισσότερο τους άλλους θεούς, που απαίτησαν το χωρισμό της Πίνδου και του Λίγκου. Μάταια εκείνοι έχυναν πικρά δάκρυα για να τους αφήσουν ενωμένους, οι θεοί αμετάπειστοι ανάγκασαν το ζευγάρι να χωρίσει. Παρόλα αυτά, η Πίνδος και ο Λίγκος (Χάσια) νοσταλγούσαν τη χαμένη αγάπη και συνέχεια δάκρυζαν. Από τα δάκρυα τους δημιουργήθηκε το μεγάλο θεσσαλικό ποτάμι ο Πηνειός, που πηγάζει από το σημείο του χωρισμού των δυο βουνών.

Δραματοποιούμε τον μύθο και φτιάχνουμε την Πίνδο και τον Λίγκο με τέμπερες. Ζωγραφίζουμε την Πίνδο, μια όμορφη κοπέλα και τον Λίγκο, ένα γοητευτικό παλικάρι.

 

«Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου»

«Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου» είναι τα λόγια του Ιπποκράτη, του πατέρα της ιατρικής.

Ξεχωρίζουμε τις τροφές στις 5 ομάδες τροφίμων.

Δημιουργούμε μοτίβα με φρούτα και λαχανικά.

Ξεχωρίζουμε τις τροφές σε αλμυρές, γλυκές και ξινές.

και σε υγιεινές και μη υγιεινές, κάνοντας δυο σπιτάκια της υγιεινής και μη υγιεινής διατροφής.

και τις εππεξεργασμένες και μη τροφές.

Φτιάχνουμε την πυραμίδα της διατροφής.

Φτιάχνουμε υγιεινές φατσούλες, από φρούτα και λαχανικά.

  

 

   

Κάνουμε κολλάζ με υγιεινές τροφές με τη ρήση του Ιπποκράτη «Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου»

Απλά διαφορετικός.

H διαφορετικότητα συμπεριλαμβάνει την έννοια της κατανόησης,  αποδοχής και προστασίας της πολυμορφίας των χαρακτηριστικών των ανθρώπων.

Διαβάζουμε το Χαρούμενο λιβάδι, μια ιστορία για την διαφορετικότητα. Μετά από συζήτηση και δραματοποίηση του παραμυθιού καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως «Ούτε καλύτερος ούτε χειρότερος. Απλά διαφορετικός και φυσικά αποδεκτός»

Φωτογραφία της Elisabet Antoniou. Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.

Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.

Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.

 

Η Δάφνη και ο Απόλλων κατά τη μυθολογία.

Ο Πηνειός ποταμός που διασχίζει την πόλη, κατά την μυθολογία, ήταν γιος του Ωκεανού και της Τυθήος. Στην περιοχή του Πηνειού ζούσε ο θεός Απόλλωνας, θεός της μουσικής, του φωτός και του κάλλους. Εκεί ερωτεύτηκε την Δάφνη, κόρη του Πηνειού. Φοβούμενος ο Πηνειός για την τύχη της κόρης του την μεταμόρφωσε στο θάμνο δάφνη και από τότε ζει και ανθίζει αιώνια στις όχθες του.

Βλέπουμε στο διαδίκτυο πίνακες ζωγραφικής από τον παραπάνω μύθο, καθώς επίσης και ένα σχετικό βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=HS5cW_3qssM

ΔΑΦΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΛΩΝ ΒΙΝΤΕΟ

Σχετική εικόνα

Σχετική εικόνα

Σχετική εικόνα

Σχετική εικόνα

Αποτέλεσμα εικόνας για δάφνη και απόλλωνας

Δραματοποιούμε την ιστορία και τη ζωγραφίζουμε.

ΑΓΓΛΙΑ – «Hot Cross Buns»

Τη Μεγάλη Παρασκευή οι Άγγλοι είναι αρκετά συγκρατημένοι με το φαγητό. Παραδοσιακά τρώνε ζεστά σταφιδόψωμα, τα «Hot Cross Buns», που ονομάζονται έτσι λόγω του σταυρού που φέρουν πάνω τους.

Φτιάξαμε σταφιδόψωμα με πλαστελίνη και τα ζωγραφίσαμε. Γράψαμε τα υλικά από τα σταφιδόψωμα.

Είδαμε τα αξιοθέατα του Λονδίνου και φτιάξαμε το Big Ben.

Παίξαμε με το επιτραπέζιο για να μάθουμε καλύτερα τις σημαίες και τις χώρες.