Η ημέρα της μητέρας.

Η γιορτή της μητέρας ξεκινάει από τους Έλληνες και την αρχαία Ελλάδα. 

Στην ελληνική μυθολογία συναντάμε την μητέρα Γη, την πρώτη μητέρα, που λατρεύονταν σαν θεότητα. Η μητέρα Γη ήταν για τους αρχαίους Έλληνες η προσωποποίηση της φύσης και μητέρα των πάντων. Η μικρασιατική θεότητα Κυβέλη, γνωστή στους Έλληνες ως Ρέα λατρεύονταν ως θεά της γης, της άγριας φύσης και της γονιμότητας. Σύμφωνα με τη ελληνική μυθολογία ήταν η πρώτη γυναίκα που γέννησε με τοκετό και μεγάλωσε με το μητρικό της γάλα τα παιδιά της.

Πως τιμουσαν τη Μητερα στην Αρχαια ΕλλαδαΦτιάξαμε καρτούλες για τη μανούλα, τις διακοσμήσαμε με καρδούλες και λουλούδια και ζωγραφίσαμε από μέσα.

Παρατηρούμε τον πίνακα του Klimt «Μάνα και Παιδί» και τον ζωγραφίζουμε.
Αποτέλεσμα εικόνας για κλιμτ μανα και παιδι

Ο Όρκος του Ιπποκράτη.

Ο όρκος του Ιπποκράτη είναι ο όρκος που λαμβάνεται από ιατρούς και αναφέρεται στην ηθική εξάσκηση της ιατρικής. Πιστεύεται πως ο όρκος γράφτηκε απο τον Ιπποκράτη τον 4ο αιώνα π.χ ή απο έναν απο τους μαθητές του. Παρ’όλο που είναι περισσότερο ιστορικής και ηθικής αξίας, ο όρκος θεωρείται ως τελετή περάσματος για αυτούς που ασκούν την ιατρική.
Μαθαίνουμε και απαγγέλουμε τον όρκο του Ιπποκράτη.

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

Στο ολοήμερο τμήμα του 23 νηπιαγωγείου Λάρισας, ασχοληθήκαμε με τη σημασία της αρχαίας ρήσης ΄΄Νους υγιής εν σώματι υγιεί».Παρατηρήσαμε εικόνες αγγείων, διακοσμημένες με παραστάσεις αρχαίων  αθλητών ,αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και γνωρίσαμε τα αρχαία αθλήματα . Παρατηρήσαμε το άγαλμα του ΄΄Δισκοβόλου»,επεξεργαστήκαμε την εικόνα,και τα παιδιά προσπάθησαν να το αναπαραστήσουν με το σώμα τους. Δημιούργησαν επίσης αγγεία με παραστάσεις αθλητών και το άθλημα που τους εντυπωσίασε, καθώς  επίσης και σχετική αφίσα.

 

1η Μαϊου.

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου και αποτελεί ημέρα εορτασμού της άνοιξης για πολλές χώρες του βόρειου ημισφαιρίου.

Φτιάχνουμε μόμπιλ με λουλούδια για να υποδεχτούε τον Μάιο και στο απογευματινό τμήμα στεφάνια κι ένα λιβάδι με παπαρούνες.

Πάσχα των Ελλήνων.

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά, τι χαρά……..

Το πρωινό και απογευματινό τμήμα του 23ου Νηπιαγωγείου Λάρισας σας εύχεται χρόνια πολλά και Καλή Ανάσταση!!

Φτιάχνουμε κάρτες με ευχές.

Μαθαίνουμε τα έθιμα, τα θαύματα και τα Πάθη του Χριστού μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές και φτιάχνουμε το βιβλίο του Πάσχα, ένα lapbok με όλες τις σκηνές των Παθών κι όλα τα ελληνικά έθιμα.

Λέμε και γράφουμε ευχές, φτιάχνουμε αλλά και βάφουμε αυγά, φτιάχνουμε καλαθάκια, λέμε τον Λάζαρο, ζωγραφίζουμε την Ανάσταση του Λάζάρου και του Χριστού.

.

Διατροφή και Άθληση (συνέχεια).

Μαθαίνουμε τα αρχαία αθλήματα, τους Ολυμπιακούς αγώνες και τα οφέλη της άσκησης.

Παίζουμε σκυταλοδρομίες, αγώνες με στεφάνια και μαθαίνουμε πως

«Με υγιεινή διατροφή και άθληση, έχουμε γερή καρδιά».

Το Φαρμακείο της Φύσης.

O Ιπποκράτης θεωρείται μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στην ιστορία της Ιατρικής. Γνωστός ως «ο πατέρας της Ιατρικής», ήταν ο μέγιστος παθολόγος της εποχής του. Γεννήθηκε στην Κω περίπου το 460 π.Χ. και θεωρείται ο πρώτος παθολόγος… σήμερα οι γιατροί σε ολόκληρο τον κόσμο δίνουν τον «όρκο του Ιπποκράτη» για την απόκτηση του πτυχίου τους. Χρησιμοποιούσε φυτά και βότανα, γιατί πίστευε βαθιά στη δύναμη της φύσης. Μάλιστα από τα περίπου 256 φυτά που είχε επιλέξει, αρκετά αποτελούν τη βάση σύγχρονων φαρμάκων.

Μαθαίνουμε την ονομασία των βοτάνων και που αυτά ωφελούν τον οργανισμό. Φτιάχνουμε το Φυτολόγιό μας και την αφίσα με τα βότανα και τη χρήση τους.

 

Στο απογευματινό τμήμα έφτιαξαν «Το Φαρμακείο της Φύσης», με τα βότανα και τις ονομασίες στους.

Η Φρουτένια και ο Λαχανούλης.

Μετά την ενασχόλησή μας με την υγιεινή διατροφή φτιάξαμε τη Φρουτένια και τον Λαχανούλη και διαβάσαμε τους «Φύλακες της Υγείας», ένα παραμύθι της Κικής Ποιμενίδου.

Η συγγραφέας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μας αφηγήθηκε το λαϊκό παραμύθι «Τα τρία Ρόδια». Τα παιδιά στο τέλος έδωσαν ένα δικό τους τέλος στο παραμύθι.

Διατροφή και άθληση

«Φάρμακο ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας» έλεγε ο Ιπποκράτης ο οποίος πίστευε πως η διατροφή είναι το σπουδαιότερο πράγμα για την σωματική και ψυχική υγεία και πως τα καλύτερα φάρμακα τα προσφέρει η φύση απλόχερα.

Γνωρίζουμε ότι η ισορροπημένη διατροφή είναι ένας ασφαλής δρόμος όχι μόνο για να προλάβουμε την εμφάνιση σύγχρονων σοβαρών ασθενειών αλλά και να διατηρήσουμε μια καλή ποιότητα ζωής.

Σήμερα μάθαμε τις οικογένεις τροφίμων. Έτσι φτιάξαμε τα σπιτάκια με τις ομάδες τροφίμων και τα «υγιεινά» και ¨μη υγιεινά» πιάτα.

Φτιάχνουμε την πυραμίδα της διατροφής και μαθαίνουμε τις αρχές της μεσογειακής διατροφής:

  • καθημερινή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ακατέργαστων δημητριακών, γαλακτοκομικών προϊόντων, ελαιόλαδου και μέτρια κατανάλωση κρασιού
  • εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριών, πουλερικών, αυγών
  • μηνιαία κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Μαθαίνουμε την ρήση του Ιπποκράτη: «Η τροφή και η άσκηση επειδή, έχουν αντίθετες ιδιότητες, συμβάλλουν αμοιβαία στην διατήρηση της υγείας» (Ιπποκράτης, «Περί Διαίτης», παρ. 2). Παίζουμε παιχνίδια και γυμναζόμαστε.

 

Γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό της 25ης Μαρτίου.

»Αυτό το λόγο θα σας πω
δεν έχω άλλον κανένα,
μεθύστε με τ αθάνατο
κρασί του Εικοσιένα!!»
Συγχαρητήρια στα παιδάκια μας! Ντυμένα με παραδοσιακές Ελληνικές στολές είπαν ποιήματα, τραγούδησαν, χόρεψαν και παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα.

Ευχαριστούμε την κα Άρτεμις Παπαδημητρίου για την παρουσία της στην γιορτή μας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και άτομα στέκονται

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στη σκηνή και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στη σκηνή και εσωτερικός χώρος

 

Βραβείο «Σχολείο eTwinning».

Το σχολείο μας, 23o Νηπιαγωγείο Λάρισας, συγκαταλέγεται μεταξύ των σχολείων που βραβεύτηκαν πανευρωπαϊκά ως σχολεία eTwinning, ως υποδειγματικά σχολεία αναφορικά με τη χρήση καινοτόμων και δημιουργικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων, την προώθηση ψηφιακών πρακτικών και της ψηφιακής ασφάλειας, την ενίσχυση της ομαδοσυνεργατικής και της δια βίου μάθησης. Συνεχίζουμε δυναμικά, πάντα με όραμα ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο, ανοικτό στην κοινωνία και τις προκλήσεις του 21ου αιώνα!

Thanks eTwinning!

Read more and find the list of schools here: https://www.etwinning.net/…/2019–2020-etwinning-school-.htm

 

Οι ήρωες της Επανάστασης του ΄21

Μαθαίνουμε για την επανάσταση του 1821 και τους ήρωες.

Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση την οποία διεξήγαγαν επαναστατημένοι Έλληνες εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους.

«Μόνο ένας Έλληνας να μείνει, πάντα θα πολεμούμε και μην ελπίζεις πως την γην μας θα την κάνεις δική σου, βγάλ’ ντο από τον νου σου» είχε γράψει ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης προς τον Ιμπραήμ Πασά στις 15 Ιουνίου 1822, στο Σαραβάλι λίγο πριν ο «Γέρος του Μοριά» επιτεθεί στην Πάτρα.

Μαθαίνουμε για το κρυφό σχολειό.

Διαβάζουμε τα Ελληνάκια και μαθαίνουμε για τη λαϊκή παράδοση.

Φτιάχνουμε τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας.

 

Απόκριες 2019 με κέφι και χαρά!

Μαθαίνουμε για τα ήθη και τα έθιμα των Απόκρεων και την ιστορία του Αρλεκίνου και φτιάχνουμε τον Αρλεκίνο του Πικάσο και μάσκες Αρλεκίνου την Τσικνοπέμπτη.

Φτιάχνουμε μάσκες spinderman και πασχαλίτσας, ντυνόμαστε ελέφαντες διαφορετικοί σαν τον Έλμερ τον διαφορετικό και γιορτάζουμε την ημέρα κατά της βίας με ένα στοπ στο χεράκι μας. Γινόμαστε πορτοκάλια.

Φτιάχνουμε χαρταετούς και κλόουν.

Χορεύουμε το γαϊτανάκι, τραγουδάμε τον Χαραλάμπη και περνάμε πολύ όμορφα.

Μετά την Καθαρά Δευτέρα φτιάχνουμε την κυρά Σαρακοστή και το Σαρακοστιανό τραπέζι.

 

«Αποκριάτικα Παιχνιδίσματα» στο Λαογραφικό Μουσείο

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο.

Γνωρίζουμε όλοι άραγε τι είναι οι Απόκριες και γιατί ονομάστηκαν έτσι; Ποιο είναι το γνώρισμα τους; Γιατί μεταμφιεζόμαστε; Τι σχέση έχουν, ένα Λαογραφικό Μουσείο, η παράδοση και οι Απόκριες; Όλα τα ερωτήματα απαντήθηκαν κατά την διάρκεια του προγράμματος.

Τα παιδιά έμαθαν για τα ήθη και τα έθιμα της Αποκριάς, χόρεψαν γαϊτανάκι,  διασκέδασαν παίζοντας την παραδοσιακή χάσκα με χαλβά και έφτιαξαν καπέλα αποκριάτικα από εφημερίδα.

Η Μάγια.

 

Μιλάμε για την ημέρα και τη νύχτα, τις δραστηριότητες που κάνουμε τις χρονικές αυτές περιόδους. Τα παιδιά εκφράζονται λεκτικά και εικαστικά.

Μιλώντας για το φεγγάρι και τον ήλιο, τη μέρα και τη νύχτα ασχοληθήκκαμε με δύο ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη.

Τη Μάγια και τον Ήλιο τον Ηλιάτορα στο απογευματινό τμήμα.

Αρχικά ακούμε τη Μάγια στο youtube:

Στη συνέχεια δραματοποιούμε το ποιήμα. Χωριζόμαστε σε ομάδες και γινόμαστε αστεράκια, Πούλια, Μάγια και ο ποιητής.

Μαθαίνουμε το νούμερο 7 και ζωγραφίζουμε τα επτά παιδιάς της Πούλιας και το ποιήμα.

Στο απογευματινό τμήμα κάνουμε τον Ήλιο τον Ηλιάτορα. Αφού τον ακούσουμε, τον επεξεργαζόμαστε και ζωγραφίζουμε το ποιήμα.

Μαθαίνουμε και το γράμμα Η,η και το κυκλώνουμε.

Μαθαίνουμε όλους τους πλανήτες παίζοντας ένα παιχνίδι με καρτέλες και φτιάχνουμε το ηλιακό μας σύστημα με πλαστελίνη.

Ζωγραφίζουμε τον πίνακα του Βαν Γκογκ «Έναστρη νύχτα».

Ασφαλές διαδίκτυο.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

                          5 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Συζηταμε με τα παιδιά: Τι μπορούμε να κάνουμε με τον υπολογιστή;
-Να δούμε την ιστοσελίδα του σχολείου
-Να παίξουμε παιχνίδια
-Να ακούσουμε τραγούδια
-Να δούμε βίντεο με ζώα, πλανήτες, φύση, παραμύθια.

Μαθαίνουμε για τους κινδύνους που μπορεί να έχει το διαδίκτυο βλέποντας τα παρακάτω βιντεάκια:

…. τους καταγράφουμε και δίνουμε μερικές οδηγίες για ένα καλύτερο διαδίκτυο!
  • Όταν βλέπεις κάτι παράξενο στο Διαδίκτυο, πάντα να ζητάς βοήθεια.
  • Δεν δίνουμε όνομα ή τηλέφωνο ή άλλη πληροφορία.
  • Μιλάμε πάντα με τους γονείς μας ή τη δασκάλα μας, αν κάτι μας ανησυχεί.

Στο απογευματινό τμήμα φτιάξαμε η παρακάτω αφίσα.

Ααα αρχίζει η παγωνιά

Μαθαίνουμε το τραγούδι για τον Χειμώνα και το τραγουδάμε σε ομάδες, με μουσικά όργανα, σιγανά – δυνατά, αργά-γρήγορα κ.ο.κ.

Ζωγραφίζουμε χιονανθρωπάκια και φτιάχνουμε παζλ.

Μαθαίνουμε το Χ και λέξεις που αρχίζουν από χ.

Μαθαίνουμε τα σπορ του χειμώνα και ζωγραφίζουμε το χειμώνα με κηρομπογιές (απογευματινό τμήμα).

Μαθαίνουμε για τα ζώα του χειμώνα που κοιμοούνται. Φτιάχνουμε τη φωλίά τους και γράφουμε Σσσσσ Ησυχία!

Ποιος θα κερδίσει το φλουρί;

Κόψαμε και φέτος τη βασιλόπιτα στο 23ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.  

H βασιλόπιτα είναι το γλύκισμα – σύμβολο της Πρωτοχρονιάς και συνδέεται με την εορτή του Αγίου Βασιλείου, από τον οποίο πήρε το όνομά της.

Μιλήσαμε πρώτα για το έθιμο της βασιλόπιτας κατά τη χριστιανική παράδοση.

Όταν ο Άγιος Βασίλειος ήταν επίσκοπος Καισάρειας, ο έπαρχος της Καππαδοκίας πήγε να εισπράξει φόρους με άγριες διαθέσεις. Οι κάτοικοι φοβήθηκαν και ζήτησαν την προστασία του επισκόπου τους. Αυτός τους είπε να συγκεντρώσουν ό,τι πολύτιμα αντικείμενα είχαν για να τα προσφέρουν στον έπαρχο. Ο άγιος, όμως, τον έπεισε να φύγει χωρίς να πάρει τίποτε. Ήταν παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Επειδή η επιστροφή των αντικειμένων στους κατόχους τους ήταν πρακτικά αδύνατη, με συμβουλή του αγίου ζυμώθηκαν πλακούντια (μικρές πίτες) και μέσα σ’ αυτούς τοποθετήθηκε από ένα πολύτιμο αντικείμενο. Έγινε η διανομή και, σαν από θαύμα, έτυχε στον καθένα ό,τι είχε δώσει. Από τότε, λέγει η παράδοση, κάνουμε στη γιορτή του Αγίου Βασιλείου πίτες με νομίσματα μέσα.

Στη συνέχεια κόψαμε χαρτάκια με νούμερα από το 1 έως το 16 και τα παιδιά επέλεξαν έναν αριθμό.

Κάθε νήπιο είχε το νουμεράκι του. Το πρώτο κομμάτι το πήρε ο αριθμός 1, το δεύτερο κομμάτι ο αριθμός 2, το 3ο το 3 κ.ο.κ.

Να και η τυχερούλα μας που πήρε μία σακούλα με lego, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και πάλι!

Ευχαριστούμε πολύ και του χρόνου με υγεία!!!

Ευχές για το 2019

Ευχές, ευχές, ευχές για το 2019. Αγάπη ειρήνη, χαρά, φιλία, τύχη ευχόμαστε για το νέο έτος. Και τα παιδιά έγραψαν τις ευχές που ανταλλάσουμε το βράδυ της Πρωτοχρονιάς κι έκαναν τα πυροτεχνήματα πάνω από την πόλη.

Έφτιαξαν γούρια με ευχές.

Ευχές για το 2019 και για το πρόγραμμά μας Virtual story στο etwinning στείλαν τα παιδιά του 23 Νηπιαγωγείου στα παιδιά των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων.

PEACE, LOVE, FRIENDSHIP.

2019 ευχές για την νέα χρονιά και από τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος, στο 23 Νηπιαγωγείο Λάρισας. Φυσικά για να πραγματοποιηθούν οι ευχές …. φτιάξαμε και τα γούρια μας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.  Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και άτομα στέκονται

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.  Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες  Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

 

Το εργαστήρι του 23ου Νηπιαγωγείου

Έφτασε η πιο όμορφη εποχή του χρόνου και τα νήπια του 23ου νηπιαγωγείου αρχίζουν τις προετοιμασίες για να δημιουργήσουν εορταστική ατμόσφαιρα.
Ακούμε τα κάλαντα απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδας.

Στολίζουμε το δέντρο τραγουδώντας τα κάλαντα.

Φτιάχνουμε ζαχαρόσπιτα-προσκλήσεις για την γιορτή μας: «Η μάχη των ζαχαροπλαστείων – Φον Κουραμπιές εναντίον Κόμη Μελομακαρόνη».

 

Φτιάχνουμε κάρτες από χαρτάκια ζαχαροπλαστείου και μπότες του Άι Βασίλη.

Γράφουμε ευχές για όλο τον κόσμο.

Γράφουμε και ζωγραφίζουμε τι δώρο θα έκανα στον Χριστό και στα φτωχά παιδιά του κόσμου.

Χριστουγεννιάτικα ελατάκια πασπαλισμένα με χρυσόσκονη.

Αγγελουδάκια με γλωσσοπίεστρα.

Στο απογευματινό τμήμα αγγελούδια με πολύ αστερόσκονη..

Ζωγραφίζουμε χριστουγεννιάτικα δεντράκια σε μπουκαλάκια και ρίχνουμε χιόνι από ασημόσκονη ή χρυσόσκονη.

Διαβάζουμε την ιστορία της γέννησης και φτιάχνουμε φάτνες με το Θείο Βρέφος.

Και ημερολόγια με cd για το 2019 με πολλές ευχές για το νέο έτος. Αγάπη ειρήνη φιλία ευτυχία, υγεία χαρά.

Ελαφάκια με χάρτινα ποτηράκια και γράμμα στον άγιο Βασίλη και σακουλίτσες  δώρου, ζωγραφιστές.

Και η γιορτή μας στο τέλος με τα παιδιά να εύχονται ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΕΙΡΗΝΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΓΛΥΚΑ ΜΕ ΕΙΡΗΝΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και άτομα στέκονται

Η εικόνα ίσως περιέχει: 4 άτομα, περιλαμβάνονται οι Elisabet Antoniou και Στέλλα Θεμελή, , τα οποία χαμογελούν, άτομα στέκονται και εσωτερικός χώρος

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!