Εργαστήριο 1ο : “Δέσιμο και συνοχή της ομάδας- Παιχνίδια ενεργοποίησης, σύσφιξης της ομάδας.”
2η δραστηριότητα : ” Μια μεγάλη καρδιά”
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και κατασκευάζουν μια μεγάλη καρδιά , την οποία και στολίσαμε στη τάξη μας, ενώ σε ατομικό χαρτί καθένας ζωγράφισε ανάλογα τη τάξη μας.
Εργαστήριο 2ο:” Χωρίς νερό, τροφή και στέγη…μας χρειάζονται..”
Μετά από ενημερωτικό σημείωμα που απεστάλλει στους γονείς σχετικά με την υλοποίηση του κύκλου αυτού, οι μαθητές αναζήτησαν στο σπίτι σε διάφορες πηγές εικόνες και υλικό που αναφέρεται στο θέμα μας.
Την επόμενη ημέρα συζητήσαμε στη τάξη και κάθε μαθητής εξέφρασε τις δικές του ιδέες, απόψεις, συναισθήματα. Κατασκευάσαμε έπειτα τον εννοιολογικό χάρτη με τα δικαιώματα που πιστεύουμε ότι ανήκουν σε κάθε παιδί και δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα,την οποία και στολίσαμε στη τάξη μας προς ενημέρωση των επισκεπτών μας.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το σχετικό παραμύθι στο κέντρο μάθησης του υπολογιστή και κατασκευάσαμε ό,τι θα έφτιαχνε με το μαγικό μολύβι το κάθε παιδί ξεχωριστά για τα παιδιά του κόσμου.
Εργαστήριο 3ο:” Δικαιώματα του παιδιού”
Παρακολουθήσαμε τη ταινία Ειρήνη, την ιστορία ενός μικρού κοριτσιού πρόσφυγα και συζητήσαμε σχετικά για τη σημασία των όρων “δικαίωμα,υποχρέωση, ανάγκες“.Στη συνέχεια αποτυπώσαμε σε ατομικό χαρτί ό,τι μας έκανε εντύπωση από την ιστορία που ακούσαμε.Έπειτα συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε και διατυπώσαμε υποθέσεις για τους λόγους που σε κάποιες χώρες τα δικαιώματα των ανθρώπων κινδυνεύουν.Παράλληλα εμπλουτίζουμε σταδιακά τη ” γωνιά του Πρόσφυγα” που διαμορφώσαμε στη τάξη μας.
Εργαστήριο 4ο Παρακολούθηση της ταινίας “Ειρήνη”
Εργαστήριο 50 Εντυπώσεις από τη ταινία που παρακολουθήσαμε και αναστοχασμοί των μαθητών
Εργαστήριο 60 Δημιουργία σχολικής εφημερίδας Διαφημίζω τα Δικαιώματα των παιδιών
ΔΙΑΦΗΜΙΖΩ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
Εργαστήριο 70 Διάχυση μηνύματος σε γονείς,τοπική κοινωνία και άλλα Νηπιαγωγεία