H Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας δια της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων, έχοντας υπόψη το με Α.Π. 167127/Γ7, 15/10/2014 έγγραφο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται ότι: «Στο τέλος της σχολικής χρονιάς για όλες τις Σχολικές Δραστηριότητες ορίζεται ημέρα/ημέρες παρουσίασης-προβολής των προγραμμάτων (γιορτές μαθητικής δημιουργίας) σε τοπικό επίπεδο» προγραμματίζει την διοργάνωση «εκδήλωσης με την λήξη του σχολικού έτους, στην οποία παρουσιάζονται τα προγράμματα των σχολείων της Διεύθυνσης».
Οι «δράσεις παρουσίασης – προβολής των προγραμμάτων των σχολείων της Δ/νσης στο τέλος της σχολικής χρονιάς» έχουν τίτλο: «Γίνομαι Ενεργός Πολίτης για την προστασία του Περιβάλλοντος, της Υγείας και του Πολιτισμού της παγκόσμιας γειτονιάς μου».
Α. 2ο Μαθητικό Συνέδριο «Μαθαίνω & Παρουσιάζω τον πολιτισμό του τόπου μου»,
Το 2ο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο «Μαθαίνω & Παρουσιάζω τον πολιτισμό του τόπου μου», θα πραγματοποιηθεί για 2η συνεχή χρονιά στην πόλη μας σε συνεργασία της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, την Αντιδημαρχία Παιδείας και Νεολαίας και την Αντιδημαρχία Πολιτισμού του δήμου Λαρισαίων, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και το Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο Λάρισας.
Στο φετινό συνέδριο έχουν δηλώσει συμμετοχή 15 σχολικές μονάδες από την πόλη της Λάρισας των γύρω Δήμων και Τοπικών Κοινοτήτων, δημόσια, ιδιωτικά και ειδικά σχολεία με 404 μαθητές, 49 εκπαιδευτικούς και επιπλέον γονείς συνοδούς. Το Συνέδριο εντάσσεται στο πλαίσιο του Τοπικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης Π.Ε. Λάρισας, δια του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων, με θέμα «Περιβάλλον, Παράδοση, Εκπαίδευση. Ερευνώντας το παρελθόν του τόπου μου, ενεργοποιούμαι για το μέλλον του». Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2014, στο πλαίσιο της δεκαετίας για την Aειφορία από την Unesco, είναι αφιερωμένο στον «Ενεργό πολίτη», στόχος του δικτύου είναι η γνώση του παρελθόντος να γίνει κινητήρια δύναμη που θα διαμορφώσει την πολιτισμική ταυτότητα του μελλοντικού πολίτη και θα τον καταστήσει Ενεργό μέλος της τοπικής κοινωνίας. Ακόμη, επειδή η έννοια του Ενεργού πολίτη δομείται μέσα στο γενικότερο περιβάλλον, φυσικό και ανθρωπογενές να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι, να γίνουν δρώντα άτομα, να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης τους, να την αγαπήσουν, να αναδείξουν τα πλεονεκτήματά της αλλά κυρίως να μπορέσουν μελλοντικά να συμμετέχουν στην ανάπτυξή της.
Οι μαθητές ως ενεργοί πολίτες θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των ερευνητικών δράσεών τους που υλοποίησαν με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Παράλληλα θα προβληματιστούν, θα αναστοχαστούν, θα αναδείξουν τα μνημεία, τα έθιμα και τα πανηγύρια του τόπου τους με το δικό τους μοναδικό τρόπο. Θα τους απολαύσουμε καθώς θα δώσουν σύγχρονες προτάσεις συνδυάζοντας τις νέες τεχνολογίες με τη μυθολογία και την υγιεινή διατροφή με την βλάχικη χορτόπιτα, ανοίγοντας μπροστά μας φύλλο με παραδοσιακό τρόπο συνδυασμένο με πολύ χορό, τουριστικό κάλεσμα και εκφρασμένο παράπονο της Καρυάτιδας που αναζητά τη χαμένη της αδερφή. Όλα αυτά θα παρουσιαστούν στην αίθουσα του Χατζηγιάννειου Πνευματικού Κέντρου. Στον πάνω όροφο τις εργασίες του Συνεδρίου θα πλαισιώσουν με βιωματικές δράσεις για τους μικρούς συνέδρους πολλοί φορείς. Συγκεκριμένα η Υπεύθυνη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λάρισας, κ. Ελένη Παπούλια, θα δείξει στα παιδιά πώς να μαθαίνουν να αναζητούν πληροφορίες ερευνώντας στις Βιβλιογραφικές Αναφορές, η Υπεύθυνη του Λαογραφικού Ιστορικού Μουσείου Λάρισας κ. Καλοκαιρινού Φανή θα βοηθήσει τα παιδιά να κάνουν την ταυτότητα του μουσειακού εκθέματος, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου Φωτογραφικής Λέσχης Λάρισας κ. Βασίλης Ζαφειρίου και κ. Γκισάκη Ελένη θα μάθουν πώς να φωτογραφίζουν ένα μνημείο, οι υπεύθυνοι και υπάλληλοι τουΤμήματος Συντήρησης Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας, κ. Τούλη Βασιλική και κ. Γκέρος Μάριος θα δείξουν τρόπους συντήρησης των μνημείων του πολιτισμού και πώς κατασκευάζεται ένα ψηφιδωτό και τέλος θα παρακολουθήσουν ένα παραδοσιακό τεχνίτη πέτρας τον κ. Γκιόλβα Κων/νο να τους ξεναγεί στα μυστικά της τέχνης του.
Στην εκδήλωση θα προσκληθούν να συμμετάσχουν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ο Δήμαρχος Λαρισαίων, Αντιδήμαρχοι, η Περιφ. Δ/ντρια Εκπ/σης, ο Δ/ντης Α/θμιας Εκπ/σης, οι γονείς των μαθητών, εκπαιδευτικοί και όσοι ενδιαφέρονται.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 2/6/2015 από τις 8.30 έως τις 13.00, το πρωί στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Χατζηγιάννειου Πνευματικού Κέντρου Λάρισας σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα.
ΣΧΟΛΕΙΟ/ ΤΑΞΗ | ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ | ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ | |||||
1 | 9ο Δ.Σχ.Λάρισας | Ψηφιακά Παραμύθια του τόπου μας(πρόγραμμα Etwinning) | Δραματοποίηση Παραδοσιακού Παραμυθιού με κίνηση, λόγο και αφήγηση. | ||||
2 | 21ο Δ.Σχ.Λάρισας | Με του Μαγιού τις μυρωδιές τα κόκκινα κεράσια, για δες τε πως χορεύουνε αγόρια και κοράσια–Έθιμο του Κλήδονα
|
Παραδοσιακό δρώμενο – Χοροί – Τραγούδι. | ||||
3 | Εκπαιδευτήρια Ράπτου | Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού με τους μυθολογικούς Ήρωες, Ηρακλή,Οδυσσέα και Ιάσωνα.
|
Δραματοποιημένη παρουσίαση και ζωντανή επίδειξη των εκπαιδευτικών υλικών από τους μαθητές(Επιτραπέζια, Φιγούρες και Κάρτες). | ||||
4 | Ειδικό Δημ.Σχ.Λάρισας | Ιστορικά περιστατικά στην αδιάκοπη προσφορά της μηλιάς στην ανθρωπότητα | Σύντομη αναφορά προγράμματος από εκπ/κο,- Θεατρική παράσταση μαθητών. | ||||
5 | Σχολή Καραβάνα | Μια βόλτα στην Ακρόπολη και στα μνημεία του τόπου μου | Παρουσίαση ppt- Παρουσίαση μέρους της Θεατρικής παράστασης: «Καρυάτιδες» | ||||
6 | Δ. Σχ.Βλαχογιαννίου
|
Ταξίδι στις γεύσεις και παραδόσεις:”Η χορτόπιτα της γιαγιάς’ | Τα παιδιά ετοιμάζουν τα λάχανα και τη ζύμη και ανοίγουν το φύλλο, παραδοσιακής πίτας | ||||
7 | Δ.Σχ.Βερδικούσσας
|
“Η Ιστορία του σχολείου μου’ | Οι μαθητές θα Παρουσιάσουν το βίντεο που έχουν φτιάξει για τον διαγωνισμό του ΕΚΕΔΙΣΥ | ||||
8 | Δ.Σχ Ροδιάς | Χορεύω Παραδοσιακά | Παραδοσιακοί χοροί: Αρβανιτοβλάχικο,Ζαχαρούλα,
Κεντημένη ποδιά -Παραμύθια |
||||
9 | 4o Δ.Σχ.Φαρσάλων | Ακολουθώντας τα βυζαντινά μονοπάτια της πόλης φτάνουμε στο σήμερα | Παρουσίαση-Power point-αφήγηση | ||||
10 | 20ο & 38ο Δ.Σχ.Λάρισας | Γνωρίζω τον τόπο μου, παρουσιάζω τον τόπο μου στα Ελληνικά και στα Αγγλικά – Γεωργική Σχολή της Λάρισας. | Προφορική παρουσίαση από τα παιδιά των ανακαλύψεων τους για τη Γεωργική Σχολή και την ιστορία της. – Power Point | ||||
11 | 27ο Δ.Σ Λάρισας | Τα Κάστρα της ευρύτερης περιοχής μας | Παρουσίαση μέσω Power Point των δραστηριοτήτων μας | ||||
12 | 4ο Δ.Σχ.Λάρισας | Η ζωή στην κεντρική αγορά, από το Μπεζεστένι μέχρι τα νεότερα χρόνια. | Οι μικροί δημοσιογράφοι του Α’1,δίνουν πληροφορίες για ένα σημαντικό μνημείο της πόλης που επισκέφτηκαν | ||||
13 | 4ο Δ.Σχ.Λάρισας | “Η Ιστορία του σχολείου μου’ | Προβολή videο -τα παιδιά μιλούν για την ιστορία του σχολείου τους | ||||
14 | 4ο Δ.Σχ Τυρνάβου | Κλικ στην ιστορία του τόπου μας | Πόστερ | ||||
15 | 3ο Δ.Σχ. Φαρσάλων | Τα Φάρσαλα από την αρχαιότητα έως σήμερα | Πόστερ | ||||
Αφήστε μια απάντηση