Απρ 15
30

Παιδαγωγοί μεταλαμπαδεύουν την ιστορική μνήμη

Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015, 08:40

moyseio«Ο τόπος μαζί με τις αντιλήψεις και τα γραπτά μνημεία, δείχνει την εγγραφή των ανθρώπων στον χώρο, την ταυτότητα, την ατομική και συλλογική μνήμη, την ιστορική κληρονομιά, τις ρίζες τους. Και συνεχίζεται να «παράγεται» πολιτισμός όταν οι άνθρωποι συνεχίζουν να νοηματοδοτούν τα έμψυχα και τα άψυχα, τα υλικά και τα άυλα, τα μικρά και τα μεγάλα και όταν συνδυάζουν τη γνώση με τον δέοντα σεβασμό», είναι μια από τις φράσεις που περικλείει όλο το νόημα και την ουσία της χθεσινής ημερίδας εκπαιδευτικών, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας και ειπώθηκε από την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Λάρισας, κ. Κωνσταντίνα Χατζημίχου- Καλούση, κατά την ομιλία της.

Ήταν μια ημερίδα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του εκπαιδευτικού κόσμου, σε ένα χώρο που δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς ήταν το κατάλληλο μέρος, όπου τα θέματα των ομιλιών συνοδεύτηκαν και παντρεύτηκαν απόλυτα, με τα στοιχεία της πραγματικότητας που τα αποδεικνύουν.

Οι παιδαγωγοί της νέας γενιάς του τόπου, κλήθηκαν χθες να ενεργοποιηθούν και να δράσουν πολλαπλασιαστικά στα παιδιά, μεταδίδοντας τη γνώση και την αγάπη για τον πολιτισμό τους.

Το θέμα της ημερίδας, που οργάνωσε η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Λάρισας, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας, ήταν «Πώς στήνεται ένα μουσείο» και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της στήριξης των εκπαιδευτικών, μελών του δικτύου «Περιβάλλον, παράδοση, εκπαίδευση. Ερευνώντας το παρελθόν του τόπου μου, ενεργοποιούμαι για το μέλλον του»

Την έναρξη έκανε με χαιρετισμό της η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας κ. Ανθή Μπάτζιου, η οποία στο πλαίσιο αυτής, παράλληλα με προβολή φωτεινών διαφανειών, παρουσίασε τη διαδρομή υλοποίησης του έργου του Διαχρονικού Μουσείου (από τη γέννηση της ιδέας του) καθώς και όλη τη διαδικασία συντήρησης των εκθεμάτων, αλλά και της τοποθέτησής τους στον εκθεσιακό χώρο του, μέχρι την τελική του μορφή.

Η κ. Χατζημίχου, αναφέρθηκε στους άξονες υλοποίησης και αποτίμησης ενός προγράμματος πολιτιστικών δραστηριοτήτων, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα μουσεία είναι ζωντανοί οργανισμοί που συμβάλλουν στη δημιουργία δεσμών μεταξύ επισκεπτών, γενεών και πολιτισμών σε όλο τον κόσμο. Ενώ λειτουργούν στο παρόν, προστατεύουν και προβάλλουν τα τεκμήρια του παρελθόντος. Αποτελούν συνδετικούς κρίκους που παρέχουν τη δυνατότητα στις σύγχρονες και στις μελλοντικές γενεές να κατανοήσουν καλύτερα την καταγωγή και την ιστορία τους…

Στο πλαίσιο της προώθησης εξοικείωσης των μαθητών με τους χώρους πολιτιστικής, αρχαιολογικής, φυσικής και περιβαλλοντικής κληρονομιάς, το μουσείο μπορεί να αποτελέσει τόπο αναπαράστασης ιστορίας και τόπος όπου μπορεί να παράγεται πολιτισμική ταυτότητα.

Το περιβάλλον του μουσείου, εξάπτει την περιέργεια και τη φαντασία των μικρών μαθητών, τους προκαλεί να δοκιμάσουν τις ιδέες τους και να ασχοληθούν με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους. Μια τέτοια επίσκεψη λοιπόν, πρέπει να δημιουργεί προβληματισμούς και την επιθυμία για γνώση, να επιδιώκει το ξύπνημα της ευαισθησίας του παιδιού, την ανάγκη έκφρασης, το θαυμασμό για τα έργα των άλλων, να το βοηθά να κατανοήσει, να νιώσει το ιστορικό παρελθόν, να γνωρίσει την καλλιτεχνική δημιουργία και να αποκτήσει δεξιότητες…».

Στο πλαίσιο της ημερίδας εκπαιδευτικοί παρουσίασαν δράσεις, που εφάρμοσαν στα σχολεία που διδάσκουν, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των μαθητών τους, με προγράμματα πολιτισμού και συγκεκριμένα ήταν οι εξής κ.κ. Φαλίδη Κάρμεν, Μπλάνας Σωτήρης, Καϊπη Γραμματή και Παπαϊωάννου Στεργιανή.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στον χώρο του Διαχρονικού Μουσείου από τις υπεύθυνες αρχαιολόγους των Βυζαντινών, των Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.

ΛΕΝΑ ΚΙΣΣΑΒΟΥ



Αφήστε μια απάντηση