Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ και Στ’ τάξης συζήτησαν τις διαφορετικές μορφές, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις μοναδικές προκλήσεις που επιφέρει η αναπηρία στην καθημερινότητα των παιδιών της ηλικίας τους και όχι μόνο.
Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων φόρεσαν τα γυαλιά της διαφορετικότητας: Έγραψαν με γραφή Braille, ζωγράφισαν με δεμένα μάτια, προσπάθησαν να διαβάσουν ένα κείμενο με δυσδιάκριτα γράμματα, χρησιμοποίησαν νοηματική γλώσσα, έκαναν χειλεανάγνωση, κατάλαβαν πόσο δύσκολη μπορεί να είναι η λεπτή κινητικότητα φορώντας κάλτσες στα χέρια ή προσπαθώντας να χειριστούν αντικείμενα με το ένα χέρι, βίωσαν τη δυσκολία ανάγνωσης ενός κειμένου με αναγραμματισμό ή άλλα εμπόδια αποκωδικοποίησης.
Μπήκαν, έτσι, «στα παπούτσια» των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλά και ανέδειξαν τρόπους με τους οποίους μπορούμε καθημερινά να δημιουργούμε συνθήκες τέτοιες που να επιτρέπουν σε άτομα με αναπηρία να έχουν ισότιμες ευκαιρίες και πρόσβαση σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής.
Η δράση εντάσσεται στο εργαστήριο δεξιοτήτων “Σύγχρονοι ήρωες” της ενότητας “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα”.