Και φέτος το σχολείο μας πήρε μέρος στα ευρωπαϊκά προγράμματα etwinning. Ειδικότερα, οι μαθητές του Στ1 συμμετείχαν στο πρόγραμμα “Never Stop Exploring” με κεντρικό θέμα τον βιώσιμο τουρισμό. Αρχικά, δημιουργήσαμε το λογότυπο και την αφίσα μέσα από έναν σύντομο διαγωνισμό ανάμεσα στα συμμετέχοντα σχολεία. Ο κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του avatar και διαβατήριο, αλλά επιπλέον μίλησε μέσω chat με μαθητές άλλων σχολείων. Επίσης, ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες, φτιάξαμε ηλεκτρονικό περιοδικό με θέμα τα Χριστούγεννα στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Μάθαμε πολλά για τον βιώσιμο τουρισμό και συνδέσαμε το θέμα με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Ακόμη, φτιάξαμε ταξιδιωτικές αφίσες και φυλλάδια, τα οποία προωθούν τον βιώσιμο τουρισμό και τα παρουσιάσαμε στα υπόλοιπα σχολεία.
Μια Πρωτοβουλία για το Περιβάλλον: Η Δράση μας για την Κομποστοποίηση
Σήμερα, στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κομποστοποίηση. Με τη βοήθεια όλων των μαθητών και της κυρίας Μπαϊράμογλου Αγγελικής από το τμήμα κυκλικής οικονομίας και καθαριότητας του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας τοποθετήσαμε έναν ειδικό κάδο κομποστοποίησης στην αυλή και τον γεμίσαμε με οργανικά υλικά, όπως φλούδες φρούτων, υπολείμματα λαχανικών, ξερά φύλλα και κλάδακια και χώμα.
Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενθουσιώδης και ενεργή, καθώς μέσα από αυτή τη δράση κατάφεραν να κατανοήσουν πώς μπορούμε όλοι να μειώσουμε τα απορρίμματα μας και να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Η κομποστοποίηση δεν είναι μόνο μια απλή διαδικασία, αλλά ένας τρόπος να δώσουμε νέα ζωή στα οργανικά μας απορρίμματα, μετατρέποντάς τα σε πολύτιμο φυσικό λίπασμα.
Είμαστε πολύ περήφανοι που τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον και διάθεση να συμβάλουν με πράξεις στην προστασία του πλανήτη μας. Αυτές οι μικρές αλλά σημαντικές πρωτοβουλίες μας φέρνουν πιο κοντά σε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, τόσο στο σχολείο όσο και στην καθημερινότητά μας.
Συνεχίζουμε με όρεξη και ιδέες για νέες δράσεις που προωθούν την περιβαλλοντική συνείδηση!
Μαθήματα ποντιακής ιστορίας και λαογραφίας
19 Μαΐου σήμερα, ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού και το σχολείο μας διοργάνωσε μια μικρή εκδήλωση. Αρχικά, οι μαθητές της Στ τάξης παρουσίασαν ένα χρονικό ξεκινώντας από το 1908 και φτάνοντας ως το 1923 μιλώντας για μια χρονική περίοδο που αποτελεί μια από τις πιο ζοφερές της νεότερης ιστορίας μας. Στη συνέχεια έγινε προβολή σχετικού βίντεο για την περιοχή και την ιστορία του Πόντου. Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσής μας, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με στοιχεία της ποντιακής λαογραφίας, τα οποία έφεραν οι πρόσφυγες και διατηρούνται μέχρι και σήμερα. Ειδικότερα, είδαμε τις χαρακτηριστικές φορεσιές ανδρών και γυναικών, δοκιμάσαμε παραδοσιακά ποντιακά φαγητά (ωτία, πισία) και ολοκληρώσαμε με δύο ποντιακούς χορούς (ομάλ, τικ) πάντα με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα της ημέρας.
Θερμές ευχαριστίες για την πραγματοποίηση της σημερινής μας εκδήλωσης στην κ. Κοτίδου Νόπη, πρόεδρο του Συλλόγου Ποντίων Κέρκυρας, για την ευγενική παραχώρηση των φορεσιών, στις κυρίες Μαρία (Β2) και Σούλα (Δ2) για τις νόστιμες ποντιακές λιχουδιές και στις γυμνάστριές μας, κυρίες Κατερίνα και Αναστασία για την εκμάθηση των ποντιακών χορών.
ΛΑΔΙ Δ.Σ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΥΝΟΠΙΑΣΤΩΝ
Με πρωτοβουλία και ανάληψη δράσης από τον δάσκαλό μας κ. Ζερβό Χρήστο, στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή δράση που μας έφερε πιο κοντά στη φύση και στην παράδοση.
Όλες οι τάξεις συμμετείχαμε στη συγκομιδή των ελιών από τα δέντρα της αυλής μας. Με τη βοήθεια των δασκάλων μας, μαζέψαμε προσεκτικά τις ελιές και τις μεταφέραμε σε ένα ελαιοτριβείο σε κοντινό χωριό, όπου παρακολουθήσαμε τη διαδικασία εξαγωγής του ελαιολάδου.
Το λάδι που παράχθηκε το συσκευάσαμε σε μικρά μπουκαλάκια των 100 ml, ώστε κάθε μαθητής να πάρει το δικό του. Κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του ετικέτα, την οποία κόλλησε στο μπουκαλάκι του, κάνοντάς το μοναδικό. Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία, μοιράσαμε τα λαδάκια μας και βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες, χαρούμενοι για το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας.
Μας περίσσεψαν δύο λίτρα λάδι, και έτσι αποφασίσαμε να διοργανώσουμε μια μικρή γευσιγνωσία. Προμηθευτήκαμε φρέσκο, ζεστό ψωμί από τον φούρνο του χωριού και βάλαμε το λάδι σε πιατάκια, ώστε κάθε παιδί να μπορέσει να βουτήξει το ψωμί του και να γευτεί το λάδι που με τόσο κόπο παράχθηκε.
Η δράση μας στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία χάρη στη συνεργασία όλων και φυσικά με την τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που μας δίδαξε τη σημασία της ομαδικότητας, της παράδοσης και της προσπάθειας!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ
Θα θέλαμε να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ελαιοτριβείο του κ. Αλαμάνου Αλέξανδρου στο χωριό των Σιναράδων για τη γενναιόδωρη προσφορά του να μας εξάγει το λάδι εντελώς δωρεάν. Η στήριξή σας έκανε τη δράση μας ακόμα πιο όμορφη και μας έδωσε την ευκαιρία να ζήσουμε μια μοναδική εμπειρία, βλέποντας τη διαδικασία παραγωγής του ελαιολάδου.
Η προσφορά σας δεν ήταν μόνο μια πολύτιμη βοήθεια για το σχολείο μας, αλλά και ένα υπέροχο παράδειγμα γενναιοδωρίας και αλληλεγγύης. Σας ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή σας και ελπίζουμε να ξανασυνεργαστούμε στο μέλλον!
Με εκτίμηση,
Οι μαθητές και οι μαθήτριες & ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Κυνοπιαστών
1. μάζεμα
2. άλεσμα
3. μπουκάλια
4. βούτημα
Ένα παιδί προσπαθεί να μάθει τ’αστρα
Το διάστημα, οι πλανήτες και αν υπάρχει ζωή σε αυτούς μάς απασχόλησαν τις τελευταίες μέρες στο σχολείο. Έτσι, αποφασίσαμε οι τάξεις Β1+Β2 και Στ1+Στ2 να καλέσουμε έναν εκπρόσωπο της Αστρονομικής Εταιρείας Κέρκυρας για να μας διαφωτίσει. Ο κ. Χάρης Γουναρόπουλος, φυσικός Ββαθμιας, μέσα από μια εύληπτη και προσαρμοσμένη παρουσίαση μας άνοιξε το παράθυρο σε έναν όμορφο και συναρπαστικό κόσμο. Οι σχετικές ερωτήσεις πολλές, οι απορίες ακόμη περισσότερες. Θα χρειαστούμε μια συμπληρωματική επίσκεψη για να συνεχίσουμε την ενδιαφέρουσα συζήτηση. Εις το επανιδείν!
Τα χέρια αγαπάνε, δε χτυπάνε
Τα τελευταία χρόνια η 6η Μαρτίου είναι ημέρα ευαισθητοποίησης για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying). Φέτος, αποφασίσαμε οι δύο τάξεις του σχολείου μας, Α1 & Στ1, μετά από τη ζεστή «υιοθεσία» στην αρχή της χρονιάς, να συνεργαστούμε και να επικοινωνήσουμε με διαφορετικό τρόπο το θέμα. Ειδικότερα, οι μαθητές της Έκτης πήραν τον ρόλο δασκάλου και μίλησαν στους μικρούς για το τι είναι σχολικός εκφοβισμός με τον δικό τους τρόπο.
Χωρίστηκαν σε ομάδες:
- 1.Σχολικός εκφοβισμός: Τι είναι
- 2.Ποιες είναι οι τρεις θέσεις: θύμα- θύτης- παρατηρητής
- 3. Ψυχολογικός εκφοβισμός- απομόνωση
- 4. Λεκτικός εκφοβισμός
- 5. Σωματική βία
- 6. Διαδικτυακός εκφοβισμός
- 7. Συζητάμε- ρωτάμε- απαντάμε
- 8. Σωστή συμπεριφορά- καλές πρακτικές και μετέφεραν το νόημα της ημέρας με άφθονο αυτοσχεδιασμό και πρωτοτυπία
Στη συνέχεια, δημιούργησαν συνεργατικές αφίσες εμπνευσμένες από όλα όσα άκουσαν και είδαν παρέα. Στο τέλος μαζέψαμε λέξεις/ φράσεις σχετικές με το θέμα (φόβος, φιλία, bullying, θύμα, τα χέρια αγαπάνε, δε χτυπάνε…) και φτιάξαμε ένα ξεχωριστό τραγούδι με τη βοήθεια του προγράμματος suno.com.
Τα παιδιά μαθαίνουν από τα παιδιά
NO BULLYING/SPEAK UP/FRIENDSHIP/SCHOOL=COOPERATION!
