Play time! Review the Present Continuous using DIY word puzzles!

 

280494062 10227997472219638 3885157802367868340 n
280332427 10227997472819653 8058281980585438917 n 280364338 10227997473379667 5828261294707786229 n 280303049 10227997473459669 3775649203445690197 n
280499626 10227997473539671 5001818317819616615 n 280242533 10227997473859679 3271563161946258692 n 280349649 10227997474139686 693883644930779179 n

It was time for my 4th graders to review the Present Continuous -a time when students (and teachers) get to see if they actually have understood the relevant grammar. I had realized they sometimes omit the verb “be” when they use the Present Continuous, so we talked about the verbs in this tense as if they were trains. Then I thought I could bring my popsicle stick word puzzles, and then every student made a puzzle of their own, using simple strips of paper that were properly cut to contain a word. After each student had made their sentences, they took turns to visit the working spaces of their classmates, to discuss their own. It was an interesting day, to say the least!

Ode To A Stray Dog

This is an acrostic type of poem, that the 4th grade students did collectively on World Poetry Day, and they really nailed it! By the way, Boomerang is the name of the dog, he is a big black shepherd and the nurses at the nearby hospital have adopted him. There is also a school in the neighbourhood, and Boomerang likes to watch all the children go to school in the morning, while sometimes he even stands in the middle of the street, so cars stop and the little students can cross safely!

IMG 20220323 092205

Τα Δέντρα των Ευχών, μέρος Β

Μπορεί η πρώτη φάση της δράσης μας με τα Δέντρα των Ευχών να έληξε άδοξα, όμως δεν απέβη άκαρπη. Αυτό που συνέβη είναι ότι κάποια μικρότερα παιδιά του σχολείου, και συγκεκριμένα οι μαθητές της Γ’ τάξης, εμπνεύστηκαν θα λέγαμε από την δράση αυτή της ΣΤ’ τάξης και θέλησαν να δώσουν κι αυτά τα δικά τους μηνύματα. Η αφορμή για να ξεκινήσουμε δόθηκε στις 9 Μαρτίου, στα πλαίσια των δράσεων για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οπότε και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε καρδούλες. Σήμερα, 4 Απριλίου, καιρού επιτρέποντος, κρεμάσαμε τις ευχούλες μας στο δέντρο που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από την τάξη μας! Δεν το στολίσαμε πολύ όμορφα;

1649063070768 1649062723524 1649062673458 1649062599692 1649062537709 1649062475533

Φέρνοντας το γιουκαλίλι / ουκουλέλε στο μάθημα των Αγγλικών: Νηπιαγωγείο

Για αρκετό καιρό σκεφτόμουν πώς θα μπορούσα να φέρω το ουκουλέλε / γιουκαλίλι μου στο μάθημα των Αγγλικών. Είναι βαθιά πεποίθησή μου ότι η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται εξαιρετικά μέσω των τραγουδιών, και πάντοτε χρησιμοποιώ πολύ τη μουσική και τα τραγούδια στις τάξεις μου, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, όταν τίθενται οι βάσεις της κατανόησης του ρυθμού της γλώσσας, ακόμη και της γραμματικής / συντακτικής δομής, εκτός βέβαια από το προφανές λεξιλόγιο.  Φέτος λοιπόν που συμπληρώνω το ωράριό μου σε νηπιαγωγεία ήταν η ιδανική ευκαιρία να δω πώς θα μπορούσα να ενσωματώσω το παίξιμο αυτού του μικρού θαυματουργού οργάνου που κατάγεται από τη Χαβάη στο τραγούδι που ήδη συμβαίνει συχνά την ώρα του μαθήματος, μια κίνηση που  φυσικά θα είχε και διαπολιτισμικά οφέλη. Όσοι παίζουν αυτό το μικρό θαυματουργό οργανάκι μπορούν να μαντέψουν μερικά από τα πλεονεκτήματά του στην τάξη:

  • Είναι εύκολο να το μεταφέρεις σχεδόν παντού.
  • Είναι εύκολο να μάθεις να παίζεις κάποια απλά παιδικά τραγουδάκια.
  • Είναι οικονομικό να το αγοράσεις εσύ ή ένα σχολείο.
  • Ο χαρούμενος ήχος του είναι θεραπευτικός για χρήση στην τάξη.
  • Μπορεί να ξεκινήσει μια συζήτηση για τόπους πολύ μακρινούς από την Ελλάδα, για λαούς διαφορετικούς μεταξύ τους, για την ιστορία του ουκουλέλε και για την όμορφη και παγκόσμια γλώσσα της μουσικής.
  • Τα παιδιά πιθανά να θελήσουν να παίξουν ένα ουκουλέλε, πιθανά στο σπίτι να ζητήσουν για δώρο ένα ουκουλέλε, και αν αυτό σημαίνει λιγότερες ώρες στο τάμπλετ, στην εποχή μας είναι τεράστιο κέρδος.

Την πρώτη φορά λοιπόν που τραγουδήσαμε στο ουκουλέλε ήταν το You Are My Sunshine, και είχα φέρει το “καλό” μου, το ξύλινο οργανάκι, το οποίο είχα ήδη κουρδίσει μέσα στο αυτοκίνητο, προτού μπω στο σχολείο. Ένιωθα περίεργα, να εκθέτω το ευαίσθητο αυτό μουσικό όργανο σε ένα χώρο που συχνά τα πράγματα “κακοποιούνται” και έτρεμα μήπως τα παιδιά μου ζητήσουν να παίξουν κι αυτά. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν συνέβη, όμως παρατήρησα πως την άλλη μέρα έφεραν ό,τι παιχνίδι είχαν σε μουσικό όργανο από το σπίτι, πράγμα που δείχνει την ανάγκη των παιδιών για μουσική έκφραση.

Τη δεύτερη φορά που χρησιμοποίησα το ουκουλέλε ήταν σε ένα άλλο νηπιαγωγείο. Πλέον ήμουν πολύ πιο συνειδητοποιημένη και ήρεμη, διότι είχα βρει το πιο κατάλληλο γιουκαλίλι για τη δουλειά, ένα πλαστικό μοντέλο κατάλληλο για ταξίδι και γενικά σκληρή χρήση: “Παιδιά, ησυχία, η κυρία πρέπει να κουρδίσει το γιουκαλίλι!” Μετά από τη μαγική διαδικασία του κουρδίσματος, και με συνοδεία διαφόρων επιφωνημάτων θαυμασμού, τραγουδήσαμε χαλαρά το Baa Baa Black Sheep (και το white, και το brown, και το grey) που μοιραζόταν το μαλλί του με τους ανθρώπους. Επίσης είπαμε δυο λόγια και για τη Χαβάη, όπου παίζουν πολύ αυτό το οργανάκι που μοιάζει με κιθάρα. Ήταν μια απολαυστική εμπειρία και σκέφτομαι ότι θα ήθελα να το ξανακάνω, έχοντας όμως κάποιους κανόνες να προτείνω:

  • Το γιουκαλίλι δεν είναι απλά ένα παιχνίδι, αλλά ένα αληθινό όργανο που χρειάζεται κούρδισμα, αγάπη και προσοχή, επομένως εξηγούμε ότι η κυρία δεν το μοιράζεται με τα παιδιά.
  • Το γιουκαλίλι βγαίνει από τη θήκη του για να χρησιμοποιηθεί και μπαίνει σε αυτή στο τέλος. Έτσι οριοθετείται ο σοβαρός ρόλος του, σε σχέση με μια πιο χαλαρή προσέγγιση, όπου τα όρια είναι ρευστά.
  • Η ώρα του τραγουδιού είναι ιερή και για να καταλάβουμε τη διαφορά με τις άλλες ώρες, θα πρέπει να κάνουμε ησυχία την ώρα που δεν τραγουδάμε, όπως άλλωστε όλες τις φορές που είμαστε στην παρεούλα.

Τέλος, θα μπορούσαμε να δώσουμε ακόμη κι ένα όνομα στο γιουκαλίλι μας, όπως κάνουμε με την μαριονέτα μας. Αν χρησιμοποιείτε ήδη κάποιο μουσικό όργανο στο μάθημά σας, θα χαρώ πολύ να μοιραστείτε μαζί μου ιδέες και συμβουλές!

Αν αυτό το άρθρο σας ενέπνευσε να μάθετε κι εσείς να παίζετε το ουκουλέλε, αυτό είναι θαυμάσιο! Πιο κάτω θα βρείτε πώς παίζονται μερικά απλά παιδικά τραγουδάκια για να ξεκινήσετε και να κάνετε το μάθημά σας πιο απολαυστικό για τους μαθητές σας και για εσάς. Καλή επιτυχία! Hang loose!

Top 10 Children Songs for Ukulele

Ukulele Nursery Rhymes Chords

και

Ukulele Songs For Kids: Learn to Play

 

Lenten food in Kindergarten!

Yesterday was Clean Monday in Greece, so it was a feast AND a fasting day! In Kindergarten, this is the time of year when children find out about the different sorts of food, and they usually make or colour a Kyra-Sarakosti figure, with all the Lenten food pictured or incorporated in her apron.

20190329 143507

One of the oh-so-many things you have to do in Kindergarten is be good at improvising! Working together with the Kindergarten teachers can be challenging -life happens! Here is today’s effort to keep pace with the things that they needed to teach:

For our English lesson, I drew five kinds of food to make flashcards: “Carrot”, “fish”, “potato”, “bean soup” and “calamari”, trying to use what I thought would be “easy” words. Then, we played a guessing game and a giant board game, which both proved great drilling exercises! Especially the giant board game idea was quite popular, as the children took turns to get up and move around the flashcards, saying the word at the same time. We had some contestants who finished with equal points, but every student was willing to help their classmates, and that was particularly encouraging!

IMG 20220308 112006

 

 

Dydd Gŵyl Dewi Hapus!!! Happy St. David’s Day!!!

March 1 is St. David’s day, a most important holiday in Wales, since St. David is its patron Saint. You can find lots of material in this thinglink I made.

2560px Flag of Wales 1959.svg  The Welsh flag, with the red dragon.

Welsh sheep are world famous for their wool. White Welsh Mountain sheep

49233 1 A field with daffodils, in April. Daffodils are the national flower of Wales.

Love spoons are a tradition in Wales! lovespoons gift of love

img29314 Welsh cakes are simple, but very satisfying!

Leeks are also a symbol of Wales! AFR DPW270217leekRecipes08jpeg

Dydd Gŵyl Dewi Hapus!!! Happy St. David’s Day!!!

Τα Δέντρα των Ευχών, μέρος Α

IMG 20220225 120644

Είναι κάποια πράγματα που γεμίζουν την ημέρα μας με χαρά. Αλλά όχι μια χαρά φευγαλέα, που την επόμενη στιγμή την έχουμε κιόλας ξεχάσει. Αυτή η χαρά είχε πολλή προετοιμασία και το κυριότερο, έχει και πολλή συνέχεια. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.

IMG 20220225 120700

Στο σχολείο μας οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών μας δεν ήταν ποτέ και οι καλύτερες, καθρεφτίζοντας φυσικά μια γενικότερη κατάσταση στην κοινωνία. Όχι ότι συνέβη κάτι το ακραίο μέσα στο χώρο του σχολείου, όμως έβλεπες ότι υπάρχει μια ένταση που οφείλεται κάπου. Η πανδημία χειροτέρεψε το πρόβλημα, καθώς στέρησε από τα παιδιά το φυσικό τους χώρο κοινωνικοποίησης, έξω από την οικογένεια, το ίδιο το σχολείο ως χώρο συνύπαρξης. Οι επιμορφώσεις που είχαμε κάνει ως εκπαιδευτικοί πάνω στο θέμα του εκφοβισμού μάς είχαν βοηθήσει στο να αναγνωρίσουμε και να κατανοήσουμε το πρόβλημα, όμως δεν μας είχαν δώσει έτοιμες πρακτικές λύσεις. Φέτος λοιπόν, στο πλαίσιο της αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, μας δόθηκε η ευκαιρία να επανέλθουμε με φρέσκιες ιδέες και δράσεις, μία από τις οποίες ήταν και Το Δέντρο των Ευχών.

IMG 20220225 121307

Την ιδέα την είχα κατά τη διάρκεια ενός πολύ βροχερού Δεκεμβρίου, όταν ένα πρωινό, την ώρα του μαθήματος, κοίταξα έξω από το παράθυρο, είδα πόσο υπέφεραν τα δέντρα του κήπου μας από το βάρος του νερού που έπεφτε εκείνη τη στιγμή, και ευχήθηκα να βγαίναμε σύντομα κάποια στιγμή έξω και να χαιρόμασταν το διάλειμμά μας.

IMG 20220225 115154

Η ευκαιρία δόθηκε το Γενάρη, όταν συζητήσαμε τι ευχόμαστε σε όλον τον κόσμο για το νέο έτος 2022, στα πλαίσια του μαθήματος με τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης. Αποφασίσαμε να κάνουμε τις ευχές μας πιο χειροπιαστές, σαν μικρές καρτούλες που ταξιδεύουν παντού με το αεράκι της αγάπης. Ανάμεσα σε ράπιντ τεστ και απουσίες λόγω κόβιντ, συνεργαστήκαμε, τις γράψαμε στα ελληνικά και τα αγγλικά, τις ζωγραφίσαμε, γράψαμε τα ονόματα των δημιουργών, τις κόψαμε, τις πλαστικοποιήσαμε, τους περάσαμε σπάγγο από φυσικά υλικά και ετοιμαστήκαμε να τις δούμε στα δέντρα μας, μόλις ο καιρός το επέτρεπε.

IMG 20220225 120601

Και η ευκαιρία ήρθε επιτέλους! Μετά από μια μέρα χαράς (Τσικνοπέμπτη), σήμερα Παρασκευή υπήρχε μια χαρμόσυνη ατμόσφαιρα. Και όταν είμαστε χαρούμενοι, είμαστε όλοι πιο ανεκτικοί. Τι πιο ωραία ευκαιρία! Εκμεταλλευόμενη το μοναδικό κενό που έχω στο σχολείο μέσα σε ολόκληρη την εβδομάδα, καθώς φέτος επισκέπτομαι και δύο νηπιαγωγεία, με λίγη βοήθεια στόλισα δύο κεντρικά δέντρα του σχολείου.

IMG 20220225 120619

Αυτό ήταν! Στο επόμενο διάλειμμα, τα παιδιά ξετρελάθηκαν. Οι μαθητές της ΣΤ’ χάιδευαν απαλά τα στολίδια, διαβάζοντας τα ονόματα των συμμαθητών τους που τα είχαν φτιάξει. Ένιωθαν περηφάνια! Οι μαθητές της Ε’ ζήλεψαν και θέλουν κι αυτοί να φτιάξουν ευχές. Τα πρωτάκια μας κοίταζαν με δέος και ζητούσαν να τους πούμε τι έγραφε εκεί, τι υπέροχους νόμους βάλαμε για το σχολείο μας! Σήμερα το μεσημέρι τα Δέντρα των Ευχών θα συζητήθηκαν σε κάθε σπίτι.

IMG 20220225 120542

“Συμφιλίωση”, “Καλοσύνη”, “Ειρήνη”, “Αγάπη”, είναι μερικές μόνο από τις ευχές που στέλνουμε από το σχολείο μας σε όλο τον κόσμο! Εσείς, τις πήρατε στο δικό σας σχολείο;

IMG 20220225 115222

 

Επικαιροποίηση, 1η Μαρτίου 2022: Τα παιδιά απλώς έφεραν τις κομμένες ευχές στο γραφείο, χωρίς κουβέντα. Περιοριστήκαμε στο να πούμε ότι όποιος το έκανε, έμεινε απλώς με την κακία του.

274953329 10227617315635961 5380395800104970342 n 275065744 10227617315275952 2521249177722700832 n

Μερικές ταινίες μικρού μήκους για την αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of People with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου. Εδώ είναι μερικές ταινίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αφόρμηση για δράσεις που θέλουμε να κάνουμε με τους μαθητές μας και όχι μόνο.

«Το Δώρο» είναι βασισμένο στο υπέροχο μικρό κόμικ του Fábio Coala Cavalcanti και δημιουργήθηκε από το ινστιτούτο animation και οπτικών και ψηφιακών εφέ της ακαδημίας κινηματογράφου Baden-Wuerttemberg στο Ludwigsburg της Γερμανίας.

Η υπέροχη ταινία κινουμένων σχεδίων “Pip” από την Southeastern Guide Dogs είναι αφιερωμένη στους σκύλους-οδηγούς και έχει λάβει πολλά βραβεία.

Η μικρού μήκους ταινία «Cuerdas» (Χορδές), του Ισπανού σκηνοθέτη Pedro Solis, η οποία μάλιστα απέσπασε βραβείο «Goya» ως καλύτερη μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων, πραγματεύεται την τρυφερότητα και τη φιλία ανάμεσα σε δύο παιδιά, ένα εκ των οποίων πάσχει από εγκεφαλική παράλυση.

Η συγκινητική ταινία μικρού μήκους “Pet Shop” του Μιχαήλ Γαβριήλ Ζενέλη θέτει το ερώτημα κατά πόσο κρίνουμε τα πράγματα από το πώς φαίνονται, αντιμετωπίζοντας δυσκολία στο να αποδεχτούμε το διαφορετικό από εμάς.

Η ταινία “Ian” είναι φτιαγμένη από το Fundacion Ian, για να ευαισθητοποιήσει το κοινό κατά των διακρίσεων, έχοντας ως όραμα την προώθηση μιας κοινωνίας πολυσυλλεκτικής, όπου κάθε άνθρωπος θα φτάνει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

Η ταινία “Louis” της Violaine Pasquet μυεί τους θεατές στον κόσμο των κωφών, καθώς προσεγγίζει τις εμπειρίες του Louis μέσα από τα δικά του αυτιά.

Εύχομαι κάποια από αυτές τις δημιουργίες να σας βοηθήσει να μιλήσετε για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία με τους μαθητές σας ή και τα δικά σας παιδιά. Περισσότερες πληροφορίες για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία μπορείτε να βρείτε εδώ: https://idpwd.org/