ΡΩΓΜΗ…

Ένας ιστότοπος με θρησκευτικά θεματα και όχι μόνο…

Η ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ(Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)

Μαρ 20214

Μπορούμε να ελπίσουμε σε μια ‘’ιδανική κοινωνία’’ με βάση το γκράφιτι που βλέπετε; Ποιοι είναι οι καρνάβαλοι που αναφέρει στην σελίδα 95 ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτων

Είναι τραγική μορφή ο καρνάβαλος. Ζητεί να λυτρω­θή από την υποκρισίαν υποκρινόμενος. Ζητεί να κατα­λύση όλες τις ποικίλες προσωπίδες, που φορεί κάθεμέρα με μία νέα, την πιο απίθανη. Ζητεί να εκκενώσηό,τι υπάρχει απωθημένο μέσα στο υποσυνείδητό τουκαι να ελευθερωθή, αλλά ελευθερία δεν υπάρχει, ητραγωδία του καρνάβαλου παραμένει άλυτη. Το βαθύ­τατο αίτημά του είναι να μεταμορφωθή».Μελίτων, Μητροπολίτης Χαλκηδόνος, Ομιλία στην Κυριακή της Τυροφάγ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σε μια κοινωνία πάντα υπάρχουν οι εργατικοί και οι τεμπέληδες , οι έξυπνοι και οι χαζοί, οι υγιείς και οι άρρωστοι, οι καλοί και οι κακοί,οι γενναίοι και οι δειλοί, οι ωραίοι και οι άσχημοι, οι πλούσιοι και οι φτωχοί. Την Κοινωνία την κάνουν οι άνθρωποι της ,άρα πώς μπορεί να είναι ιδανική;Όταν αυτοί οι προκομμένοι-έξυπνοι-υγιείς γίνονται πιο ισχυροί από τους τεμπέληδες-χαζούς-αρρώστους; Όταν οι πρώτοι ως ́υπεράνθρωποι ́ εκτοπίζουν τους δεύτερους από την κοινωνία για να απαλλαγή η ανθρωπότητα από τα ‘ανθρωπάκια και να δημιουργηθεί έτσι η ιδανική κοινωνία ;Είναι αυτή η κοινωνία ισότητας ειρήνης, δικαιοσύνης και ευημερίας; Ζούμε σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός και ο προσωπικός εγωισμός επιβραβεύεται, όπου δεν χωρούν συναισθηματισμοί και οι άνθρωποι πλέον δεν χαμογελούν! Είμαστε παιδιά μιας άκαρδης εποχής αλλά έχουμε το χρέος να αλλάξουμε και ως κοινωνία να γίνουμε πιο ανθρωποκεντρική. Να ανθίσει η αλληλεγγύη , η αγάπη και η συνεργασία , το πάθος και η λαχτάρα για το καλό του κοινωνικού συνόλου.Μπορούμε και πρέπει να ελπίζουμε με γνώμονα της αξίες , τα ιδανικά και την πίστη μας θα δημιουργήσουμε πρότυπα που θα καλλιεργούν την ψυχή μας. Πρέπει να στοχεύουμε στον άνθρωπο με ανθρωπιά πρέπει όλοι να προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε και να μην είμαστε εγωιστές , να παλεύουμε να γίνουμε κατ ́εικόνα και ομοίωση με τον δημιουργό μας , έτσι θα καταφέρουμε να φτάσουμε στην ιδανική κοινωνία. Δεν είναι ιδανικό να είσαι τέλειος , αψεγάδιαστος ιδανικό είναι να μην υποκρίνεσαι , να αγαπάς , να προσφέρεις, να στηρίζεις. Εμείς οι νέοι πρέπει να κοπιάζουν για την δημιουργία μιας τέτοιας ιδανικής κοινωνίας όσο και ουτοπική και αν φαντάζει. Η ιδανική κοινωνία βρίσκετε στην βασιλεία του θεού εκεί που δεν έχει θέση η αμαρτία και η φθορά.Σύμφωνα με το γκράφιτι βλέπουμε το χέρι του θεού εξ ουρανού να μας τραβάει μακριά από κάθε κακό να μας τραβά προς τα επάνω και να μας δείχνει την έννοια της ανάστασης του ανθρώπου από την αμαρτία ,την κακία ,τον Θάνατο. Ο θεός βρίσκετε ανάμεσα μας , μας αρπάζει από το χέρι σε μια κοινωνία που αργοπεθαίνει και μας τονίζει ότι είναι πανταχού παρόν αρκεί να του απλώσουμε το χέρι , γιατί εκεί που σταματά το χέρι του ανθρώπου αρχίζει του θεού. ( δεν είναι τυχαία η έκκληση του ανθρώπου στης δύσκολες στιγμές –‘ο Θεός να βάλει το χέρι του’)

Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτων εξομοιώνει τον καρνάβαλο με τους πιστούς –άπιστους της ορθοδοξίας , τους υποκριτές ιεράρχες , κληρικούς , θεολόγους, λαϊκούς φωστήρες , κοσμοσωτήρες του εκκλησιαστικού χώρου. Αυτοί διαπράττουν την χείριστη υποκρισία με μοναδικό σκοπό την προσωπική ευδαιμονία και την ατομική προβολή του καθενός. Υπάρχουν πολλά είδη μάσκας . Η μάσκα που συνδέεται με την παράδοση , η μάσκα που δίνει στο πρόσωπο που τη φοράει κάποιες ιδιότητες και δυνάμεις και τέλος η μάσκα που κρύβει την ταυτότητα κάποιου και πίσω από αυτή πράττει κανείς της χειρότερες πράξεις. Ο Μελίτων κατηγορεί την μάσκα αυτή που μετατρέπεται σε προσωπείο . Αυτό μπορεί να είναι το προσωπείο του επιτυχημένου , του δίκαιου , του δυναμικού ,του κοινωνικού , του ανώτερου ,του υποκριτή. Αυτήν την παγιωμένη διαχρονική υποκρισία κατηγόρησε ο Μελίτων. Ο καρνάβαλος θα φορέσει την μάσκα την περίοδο των γιορτών και θα επανέλθει αμέσως μετά στο δικό του είναι όμως οι άλλοι όπως λέει είναι πιο επικίνδυνη γιατί είναι προσωπείο ζωής που δεν αφαιρείτε ποτέ και πίσω από αυτό διαπράττονται τα χειρότερα. Αυτοί είναι οι επικίνδυνοι και όχι ο προσωρινός καρνάβαλος που στο τέλος κιόλας καίγεται και εξανεμίζετε.Οι άλλοι δεν καίγονται και δεν φεύγουν από ανάμεσα μας ποτέ.

ΛΕΓΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΚΟΡΑΛΙΑ

Α2, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Η σημερινή  κοινωνία  είναι  γεμάτη  από  ανθρώπους  με υποκρισία , με ποικίλα  πάθει  και ανηθικότητα. Το  συγκεκριμένο  γκράφιτι  βασίζεται  σε μία εικόνα της Ανάστασης στην οποία το συγκεκριμένο γκράφιτι βασίζεται σε μία εικόνα της Ανάστασης στην οποία ο Θεός αρπάζει το χέρι ενός νεκρού και το φέρνει στη ζωή. Το γκράφιτι αυτό με παρόμοια απεικόνιση επικρίνει μία ομάδα ανθρώπων που κοιμούνται έχοντας τα χρήματα ως Θεό τους. Κατά τη γνώμη μου δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε μία τέτοια  ”ιδανική κοινωνία” γιατί όπως προανέφερα  οι άνθρωποι προτιμούν πολλές φορές περισσότερο μία ζωή γεμάτη πλούτο και πάθη παρά τη λύτρωση της ψυχής τους και την πίστη τους στο Θεό , ο  οποίος θυσιάστηκε για εμάς . Οι   καρνάβαλοι  του Μητροπολίτη  Χαλκηδόνος Μελίτων σελίδα 95 είναι εκείνοι οι άνθρωποι που καθημερινά κρύβονται πίσω από ένα ψεύτικο πρόσωπο και μέσα στην ψυχή τους κρύβουν όλα εκείνα τα άσχημα συναισθήματα που έχουν. Τις φαντασιώσεις τους και τα πάθη τους. Είναι άνθρωποι που δεν προσπαθούν να σώσουν την ψυχή τους και να ζητήσουν συγχώρεση από τον Θεό αλλά αδιαφορούν για την ύπαρξη του και θέλουν να κάνουν κάθε άσχημη φαντασίωση τους πραγματικότητα χωρίς να υπολογίζουν με τι τρόπο θα γίνει αυτό. Είναι άνθρωποι που κοιτούν μόνο τον εαυτό τους και τα θέλω τους. Άνθρωποι ανήθικοι. Άνθρωποι ακατάλληλη που φέρνουν  δυστυχώς στην κοινωνία στο χάος.

ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Α3, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

Στην εποχή μας, που βασίζεται όχι μόνο στην εξέλιξη της τεχνολογίας και στις ανέσεις της καθημερινότητας αλλά και στην εξέλιξη της υποκρισίας και της δήθεν βοήθειας προς τον συνάνθρωπο, είναι καθημερινό φαινόμενο η προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να αποτυπώσουν με τη μορφή τέχνης την ανάγκη αλλαγής του κόσμου μας προς το καλύτερο.

Πολλοί είναι λοιπόν εκείνοι, ειδικά εμείς οι νέοι, που προσπαθούν να υψώσουν τη φωνή τους και να μεταφέρουν μηνύματα στην κοινωνία μέσα από την τέχνη, που μπορεί να είναι από μία απλή ζωγραφιά στο μάθημα των καλλιτεχνικών μέχρι και εντυπωσιακά γκράφιτι στους δρόμους των πόλεων. Τα γκράφιτι αυτά δεν είναι νεκρά. Δεν είναι απλά δείγματα του ταλέντου κάποιου ανθρώπου αλλά έχουν φωνή και συναίσθημα. Μας θυμίζουν την τραγική κατάσταση των ανθρώπινων σχέσεων και μας φωνάζουν να αντιδράσουμε, να ευαισθητοποιηθούμε, να παλέψουμε για ανθρώπινες ανάγκες που μένουν αβοήθητες και απλά .. «βαφτίζονται» κοινωνικά προβλήματα στις σελίδες ενός σχολικού βιβλίου, μιας έκθεσης ιδεών από κάποιο μαθητή, ενός φυλλαδίου μιας κομματικής παράταξης λίγο πριν τις εκλογές.

Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα και όποιος δεν το παραδέχεται είναι απλά υποκριτής. Συνήθως η δικαιολογία είναι: «Eγω θα σώσω τον κόσμο? Μόνος μου? Ας το κάνουν οι πολιτικοί, οι πλούσιοι αυτοί μπορούν να δώσουν και χρήματα στους φτωχούς». Αρκετά προβλήματα έχω να λύσω δικά μου. Δεν μπορώ να ασχοληθώ και με αυτά των άλλων»  Μα η ουσία δεν είναι τα χρήματα και πως αυτά θα μοιραστούν. Είμαστε εμείς οι ίδιοι. Αν δεν απαλλαγούμε από αυτόν τον εγωισμό και την αδιαφορία που μας τρέφουν και ταυτόχρονα μας καταστρέφουν, πως είναι δυνατόν να σκεφτούμε τον πόνο του διπλανού μας; Αλλά ο χριστιανισμός.. ξεβολεύει!

Βεβαίως υπάρχουν και «άνθρωποι»  με την αληθινή σημασία της λέξεως αλλά είναι λίγοι και άγνωστοι. Δεν βγαίνουν στη δημοσιότητα να αναγγείλουν τις φιλανθρωπίες τους, όπως κάνουν πολλοί «φαρισαίοι» διάσημοι με σκοπό να επωφεληθούν. Υπάρχουν άνθρωποι ταπεινοί και ανώνυμοι που κάνουν πράξη την «Αλήθεια» που δίδαξε ο Χριστός, γιατί ενεργούν με την καρδιά τους  και όχι με το συμφέρον.

Ο Χριστός κατέκρινε την υποκρισία όσο τίποτε άλλο. Σε κάποιον όμως που θέλει πραγματικά να μετανοήσει είναι εκεί και τον στηρίζει Ο καρνάβαλος σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτων είναι ο χριστιανός που κάτω από τη μάσκα της υποκρισίας αναζητεί τη λύτρωση και τη μεταμόρφωση. Φοβάται η ντρέπεται να ζητήσει συγχώρεση και όταν το κάνει φοράει τη μάσκα του καλού χριστιανού «Ο άνθρωπος θέλει να φανεί αυτός που δεν είναι. Ακόμη και ενώπιον του εαυτού του και ενώπιον του θεού. Και έτσι ξεφεύγει από την αλήθεια και την απλότητα και φυσικά και από την μετάνοια και την σωτηρία» Είναι λοιπόν ένας καρνάβαλος που κάνει το σταυρό του χωρίς να τον πιστεύει, που μιλάει για χριστιανικές αξίες χωρίς να τις υλοποιεί, που παίζει θέατρο… ενώπιον του Θεού!

ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Το γκράφιτι που είδαμε δείχνει δύο χέρια που κρατιούνται μεταξύ τους. Αυτό μας  περνάει το μήνυμα πως για μια ιδανική κοινωνία πρέπει οι άνθρωποι μεταξύ τους να είναι ενωμένοι, να στηρίζουν και να βοηθάνε ο ένας τον άλλον για μια καλύτερη και πιο όμορφη κοινωνία-ζωή.

Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος μας λέει πως ο καρνάβαλος είναι μία τραγική μορφή. Είναι άνθρωποι υποκριτές που προσπαθούν να λυτρωθούν φορώντας διάφορες μάσκες και νομίζοντας πως αυτός είναι ο σωστός τρόπος ώστε να ελευθερωθούν και για αυτό κάθε χρόνο αντί να κάνουν κάτι διαφορετικό ώστε να ελευθερωθούν φοράνε όλο και περισσότερες προσωπίδες υποκρίνονται τον ίδιο τους τον εαυτό.

ΦΥΣΕΚΗ ΜΑΡΙΑ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

Αυτό που αντιλαμβάνομαι από το γκράφιτι που βλέπω είναι ότι ότι ο Θεός βρίσκεται κοντά μας και προσπαθεί να μας καθοδηγήσει στο δρόμο της πραγματικής ευτυχίας. Όλοι οι άνθρωποι μπορούμε να ελπίζουμε σε μια τέλεια κοινωνία αρκεί να αφήσουμε τον πνευματικό μας εαυτό να αλλάξει, γιατί η ιδανική κοινωνία βρίσκεται στην Βασιλεία του Θεού και με τον δικό μας καθημερινό, πνευματικό αγώνα μπορούμε και εμείς να γίνουμε μέλη της.

Οι καρνάβαλοι που αναφέρει ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτων είναι οι άνθρωποι που κρύβουν το αληθινό τους πρόσωπο κάτω από προσωπίδες εξαπατώντας όχι μόνο τους άλλους αλλά και τους ίδιους τους, τους εαυτούς. Νομίζουν ότι κάτω από τις μάσκες ελευθερώνονται αλλά αυτό δεν είναι ελευθερία, είναι υποκρισία.

ΦΩΣΚΟΛΟΣ ΡΟΒΕΡΤΟΣ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Πιστεύω ότι ιδανική κοινωνία είναι μια κοινωνία που δεν υπάρχουν απατεώνες, κλέφτες και υποκριτές και ο κόσμος μοιράζεται μεταξύ του τα πάντα και δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί. Δεν μπορεί να υπάρξει ιδανική κοινωνία επειδή οι «ανώτεροι» δεν επιθυμούν την ιδανική κοινωνία, δεν θέλουν να αλλάξουν οι συνθήκες και ο κόσμος.

Οι καρνάβαλοι είναι οι υποκριτές και κατά τη γνώμη είναι οι δημοσιογράφοι, το κοινοβούλιο και οι Θεσμοί.

ΣΧΙΖΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Α4 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

 

Οι κοινωνικές ανισότητες που υπάρχουν στην κοινωνία δημιουργούν ανθρώπους απελπισμένους. Ο τρόπος ζωής και το γεγονός ότι ο καθένας ενδιαφέρεται για τον εαυτό του και μόνο δίνει πολύ λίγες ευκαιρίες να αλλάξει αυτό το σκηνικό. Στο γκράφιτι όμως που βλέπουμε υπάρχει το χέρι της κοινωνικής αλληλεγγύης που συγκρατεί τον άνθρωπος που πέφτει. Σε μια <<ιδανική κοινωνία>> λοιπόν η μόνη ελπίδα είναι η κοινωνική αλληλεγγύη και η συνεννόηση μεταξύ κρατών, ηγετών, λαών και ανθρώπων πράγμα πολύ δύσκολο.

β) Ο καρνάβαλος όπως παρουσιάζεται στην ομιλία του Μητροπολίτη Χαλκηδόνος μπορεί να είναι ο κάθε άνθρωπος από τον ποιο απλό άνθρωπο που έχει πάψει να είναι ειλικρινής απέναντι στους άλλους και υποκρίνεται φορώντας προσωπίδες αλλάζοντας κάθε φορά συμπεριφορά ανάλογα με τα συμφέροντά του. Μπορεί να είναι όμως οι ηγέτες αυτού του κόσμου που από την μια μεριά μιλούν για ειρήνη και από την άλλη ετοιμάζουν όπλα και σκοτώνουν αθώους ανθρώπους. Τέλος μπορεί να είναι ο κάθε άνθρωπος που εννοεί ως ελευθερία τη δική του αυθαιρεσία χωρίς να σέβεται τον συνάνθρωπό του.

ΜΑΝΤΖΑΝΑ ΝΕΦΕΛΗ ΜΑΡΙΑ

Α2, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Το παρακάτω γκράφιτι  έγινε εξ αφορμής της Ανάστασης. Ο Θεός παρόλο την εικόνα που παρουσιάζει ο σημερινός άνθρωπος που κάθε άλλο παρά ιδανική είναι, και έχοντας ο ίδιος ο άνθρωπος σχεδόν χάσει τελείως τον δρόμο του και το ουσιαστικό του ρόλο, είναι εδώ, και τον αρπάζει από τον θάνατο,  σε μια ύστατη προσπάθεια Του να τον σώσει, αν βέβαια και ο ίδιος ο άνθρωπος θελήσει πραγματικά να σωθεί.

Η σωτηρία του ανθρώπου είναι σίγουρο ότι θα πραγματοποιηθεί μόνο αν ο άνθρωπος  επιστρέψει στο Χριστό και στη διδασκαλία Του. Μόνο τότε  θα καταλάβει ποιο είναι το πραγματικό νόημα της ζωής, και ότι ασφαλώς αυτό το τελευταίο δεν βρίσκεται μόνο  μέσα σε αυτά  που πρόσφερε στον άνθρωπο η τεχνολογία και  τα σύγχρονα επιτεύγματα της,  αλλά στον ίδιο τον Χριστό ο οποίος απλόχερα του προσφέρει τον καινούργιο κόσμο της Βασιλείας του Θεού. Γιατί η αλήθεια και το πραγματικό νόημα της ζωής είναι ο ίδιος ο Χριστός και ο άνθρωπος κοντά Του γίνεται πιο αληθινός και ολοκληρώνεται σαν προσωπικότητα.
Επομένως  ο καρνάβαλος που αναφέρει ο μητροπολίτης Χαλκηδόνος, είναι ο σύγχρονος άνθρωπος  που είναι γεμάτος υποκρισία που τον ακολουθεί στις περισσότερες στιγμές της ζωής του, ενώ το πραγματικό του πρόσωπο το  καλύπτει φορώντας ψεύτικες προσωπίδες, ακριβώς σαν αυτές του Καρναβαλιού. Και αυτό ασφαλώς συμβαίνει είτε γιατί δεν θέλει, είτε γιατί εγκλωβισμένος μέσα στην εικόνα του, του είναι εξαιρετικά δύσκολο να την αλλάξει.

Εκείνο που ζητά λοιπόν ο άνθρωπος υποδυόμενος τον Καρνάβαλο απεγνωσμένα, είναι η λύτρωση του και η αποτίναξη από πάνω του όλων αυτών των προσωπίδων που του στερούν την εσωτερική του ελευθερία και την ανάγκη του να ξαναγίνει άνθρωπος, χωρίς προσωπίδες,  αλλά έχοντας πια  το πραγματικό του πρόσωπο.

ΛΕΚΚΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Α3, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

 

 

 

Το βαθύτερο αίτημα του ατόμου είναι να ενταχθεί σε κοινωνία με άλλους ανθρώπους για να μην νιώθει μόνος και να έχει την αίσθηση ότι υπάρχει δίπλα του βοήθεια όποτε τη χρειαστεί. Το γκράφιτι απεικονίζει αυτή την ανάγκη του ανθρώπου, που τη στιγμή της πραγματοποίησης για κάποιο λόγο διακόπτεται και αποτυγχάνει. Αυτό γίνεται εμφανές από τη διάρρηξη, αν είναι εσωτερικοί ή εξωτερικοί παράγοντες και να εργαστούμε για να τους καταστήσουμε ανενεργούς.
Κατά τη γνώμη μου, η “ιδανική κοινωνία” μπορεί να υπάρξει δεδομένου ότι με μία αναδρομή στο παρελθόν θα μπορέσουμε να βρούμε παραδείγματα, όπου κοινωνίες έδρασαν υποστηρικτικά προς τα μέλη τους. Παρ’ όλα αυτά, η σύγχρονη εποχή δεν υστερεί σε παραδείγματα, όπως σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών κτλ..

Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτων καταφέρεται εναντίων των ανθρώπων που φορώντας προσωπείο (μάσκα) παρουσιάζονται διαφορετικοί στις κοινωνικές τους συναναστροφές απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, με σκοπό να παραπλανήσουν τους συνανθρώπους τους και ίσως να τους εκμεταλλευτούν ή ακόμη και να αποκομήσουν οφέλη από αυτούς.

ΟΡΦΑΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΙΑ

Α3, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

Το γκράφιτι απεικονίζει δυο χέρια να αλληλοβοηθούνταν. Αυτό είναι σίγουρα μια αφορμή για να ελπίζουμε σε μια ιδανική κοινωνία. Σε αυτήν οι άνθρωποι θα είναι ευγενικοί, βοηθητικοί προς τον συνάνθρωπο και καθόλου εγωιστές. Ωστόσο, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, θεωρώ πως είναι δύσκολο κάποιος να ελπίζει πως κάποια στιγμή η κοινωνία μας θα γίνει το αντίθετο από αυτό που είναι τώρα. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι δεν θα κλέβουν για να πάρουν χρήματα, θα βοηθάνε τον συνάνθρωπο όσο μπορούν και δεν θα θεωρούν τον εαυτό τους πως είναι ανώτερος αν δεν το κάνουν. Όποτε σύμφωνα και με αυτά που λέει ο Μητροπολίτης Χαλκιδόνιος Μελίτων, οι καρνάβαλος που αναφέρει στο κείμενο είναι οι άνθρωποι. Το καταλαβαίνουμε αυτό γιατί ξέρουμε πως οι άνθρωποι είναι οι υποκριτές της κοινωνίας και γιατί αυτοί είναι εκείνοι που θα μπορούσαν να αλλάξουν την κοινωνία ή αλλιώς και να την καταστρέψουν για τα δικά τους συμφέροντα. Ένα παράδειγμα υποκρισίας των ανθρώπων είναι η Ανάσταση το Πάσχα. Οι περισσότεροι φοράνε τα καλά τους και παριστάνουν τους αληθινούς πιστούς για λίγα λεπτά και μετά ολοκληρώνουν το έθιμο τρώγοντας τα ανάλογα φαγητά. Έτσι, καταλαβαίνουμε το ποσό υποκριτές είναι μερικοί άνθρωποι, που παριστάνουν κάτι μόνο για να πιστέψουν οι ίδιο ότι είναι κάτι παραπάνω από τους υπόλοιπους. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω θα ήθελα να πιστεύω πως η δικιά μου γενιά να προσπαθήσει να τα κάνει όλα ιδανικά.

ΠΑΠΑΔΟΚΟΤΣΩΛΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

 

Το γκράφιτι μας δείχνει όχι μόνο ότι δεν μπορούμε να ελπίζουμε στην ιδανική κοινωνία αλλά και ότι δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει η ιδανική κοινωνία. Το ένα χέρι προσπαθεί να βοηθήσει το πιάνοντας αλλά αυτό κόβεται και καταστρέφεται.Το χέρι που κρατά το άλλο είναι ο Θεός,ο Ιησούς και όλοι όσοι μας βοηθάνε και δεν το εκτιμάμε.Ωστόσο για τους καρνάβαλους που λέει ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος εννοεί τους υποκριτές. Αυτός που υποκρίνεται πως είναι κάποιος άλλος στην εκκλησία, πως είναι άλλος στην δουλεία και άλλος στο σπίτι. Και υποκρίνεται τόσο πολύ που η υποκρισία του πια είναι αναμενόμενη και αηδιαστική.

ΧΡΥΣΟΥ ΜΙΧΑΕΛΑ-ΜΑΡΙΑ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Μπορούμε να ελπίσουμε σε μια  ιδανική κοινωνία εάν όλοι εφαρμόζουμε τους νόμους και αν όλοι είναι ίσοι μεταξύ τους. Επίσης ο Μητροπολίτης αναφέρει τους  καρνάβαλους  οι οποίοι είναι  αυτοί  που είναι από όλες τις  πλευρές αλλά στην πραγματικότητα όλα τα κάνουν για το συμφέρον τους.

ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Α2, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

 

 

Με αυτό το γραφίτη θέλει να μας δείξει πως η αλληλοβοήθεια μεταξύ των ανθρώπων πρέπει να είναι υπαρκτή αλλά οι καρνάβαλοι εδώ είναι αυτοί που το έφτιαξαν και δεν το τηρούν, καθώς και αυτοί που λένε στους άλλους να το τηρούν αλλά δεν το κάνουν.

ΤΑΝΑΚΑ ΓΙΩΡΓΟ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Στην εικόνα φαίνεται ένα χέρι να κρατάει σφιχτά τον καρπό ενός άλλου χεριού, σαν κάποιος να προσπαθεί να φυλακίσει κάποιον άλλον. Επίσης το ασπρόμαυρο χρώμα συνδέεται με την απαισιοδοξία και σε τίποτα δεν παραπέμπει σε μια ιδανική κοινωνία όπου οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι. Οι σύγχρονοι άνθρωποι όπως και οι κανίβαλοι του κειμένου συνεχώς μιλάνε για ελευθερία αλλά φυλακίζονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ

Α3, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

Ναι, μπορούμε να ελπίσουμε σε μια «ιδανική κοινωνία» με βάση το γκράφιτι, γιατί στο γκράφιτι βλέπουμε έναν άνθρωπο να βοηθάει έναν άλλον που πιθανό είναι να μην γνωρίζει καν. Τον βοηθά γιατί έξω από τα πολιτικοκοινωνικά προβλήματα είναι πρώτα από όλα το ηθικό και πνευματικό και ως τέτοιο έχει σχέση με τον ανθρώπινο πρόσωπο. Ο Θεός θέλει έναν τέτοιο κόσμο όπου θα βοηθούμε κ θα συμπαραστεκόμαστε ο ένας στον άλλον χωρίς να κάνουμε εξαιρέσεις κ διακρίσεις λόγω καταγωγής και λόγω χρώματος του δέρματος, έναν κόσμο που θα είμαστε όλοι ίσοι.

Οι καρνάβαλοι που αναφέρει ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτων είναι οι άνθρωποι που δεν μετανιώνουν πραγματικά για τα λάθη τους, προσποιούνται πως είναι αλάνθαστοι και κρίνουν τους άλλους ενώ οι ίδιοι δεν είναι σωστοί

ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ

Α4, 4ο Γυμνάσιο Ν.Ηρακλείου

 

 

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ(Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

ΒΙΝΤΕΟ

Μελλοντικές εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν μελλοντικά γεγονότα.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων