ΡΩΓΜΗ…

Ένας ιστότοπος με θρησκευτικά θεματα και όχι μόνο…

Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ(Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)

Φεβ 202127

Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει υιοθετήσει στους ναούς της την βυζαντινή τέχνη, ενώ η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τα αγάλματα και την θρησκευτική ζωγραφική. Με βάση αυτές τις εικόνες της βάπτισης και της πεντηκοστής που παρουσιάζονται της βυζαντινής τεχνοτροπίας και δυτικής τέχνης(Αναγέννηση, Δομίνικος Θεοτοκόπουλος) εσείς ποιες εικόνες θα προτιμούσατε να βλέπατε στην Εκκλησία και γιατί;  Δικαιολογήστε την άποψή σας

 

Κατά την άποψη μου θα μου άρεσαν και τα δυο διότι στη ρωμαιοκαθολική εκκλησιά στην οποία έχουν τα αγάλματα το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε αυτόν που πιστεύουμε όχι μόνο μέσα από μια εικόνα αλλά με το ότι είναι άγαλμα το βλέπουμε σαν 3D ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω εννοώ να βλέπουμε όλες την όψη γύρω γύρω ).Κατά την άποψη μου θα μου άρεσαν και τα δυο διότι στη ρωμαιοκαθολική εκκλησιά στην οποία έχουν τα αγάλματα το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε αυτόν που πιστεύουμε όχι μόνο μέσα από μια εικόνα αλλά με το ότι είναι άγαλμα το βλέπουμε σαν 3D(δεν ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω εννοώ να βλέπουμε όλες την όψη γύρω γύρω ). Επίσης γενικά για τις εικόνες και αυτές που μας βάλατε εσείς να δούμε και στη εργασία και στη τάξη όπως και στην εκκλησία και σε άλλους ναούς που έχω επισκεφθεί είναι πολύ ενδιαφέρουσες διότι είναι φτιαγμένες με εκπληκτικά χρώματα έντονα και σε ελκύουν να τις δεις . Επίσης γενικά για τις εικόνες και αυτές που μας βάλατε εσείς να δούμε και στη εργασία και στη τάξη όπως και στην εκκλησία και σε άλλους ναούς που έχω επισκεφθεί είναι πολύ ενδιαφέρουσες διότι είναι φτιαγμένες με εκπληκτικά χρώματα έντονα και σε ελκύουν να τις δεις .

ΜΑΝΙΑΝΗ ΜΑΡΙΑ

B4, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Οι εικονομάχοι, για να υπερασπιστούν τις εικόνες, χρησιμοποίησαν επιχειρήματα βασισμένα στις δικές τους αρχές, δηλαδή υποστήριζαν ότι οι εικονολάτρες πιστεύουν σε ανθρώπινα δημιουργήματα και όχι εικόνες σαν τις δικές του, αχειροποίητες, φτιαγμένες από Θείο χέρι. Ο Θεός απαγορεύει την λατρεία τέτοιων ειδώλων. Κάτι άλλο αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός ότι όσοι αυτοκράτορες πίστευαν στις εικόνες, υπέφεραν έναν άσχημο θάνατο. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι εικονομάχοι ήθελαν να καταστρέψουν τις εικόνες.

Προσωπικά, προτιμώ να βλέπω Ορθόδοξες Βυζαντινές εικόνες και αγιογραφίες σε εκκλησίες. Η ρωμαιοκαθολική τέχνη είναι χωρίς αμφιβολία πολύ όμορφη και αξιοθαύμαστη, αλλά εγώ ως πιστός θέλω οι χώροι λατρείας να είναι λιτοί και ταπεινοί, χωρίς πολλά , δείχνοντας έτσι ότι οι Χριστιανοί δεν χρειάζονται πολυτέλειες και περίπλοκα αγάλματα για να έχουν δυνατή πίστη, και ότι η πίστη μας μπορεί να είναι μεγάλη ακόμα και χωρίς καθόλου αντικείμενα λατρείας.

ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΜΙΝΗ ΑΡΙΑΝΔΗ

B4, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

Προσωπικά θα διάλεγα να βλέπω στην εκκλησία εικόνες βυζαντινής εποχής διότι αυτές τις εικόνες έχει υοθετήσει η εκκλησία στην χώρα μας και έχω συνηθίσει να βλέπω. Όμως προσωπικά πιστεύω πως δεν έχει σημασία ποιας εποχής είναι μια εικόνα αλλά τι απεικονίζει.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

B1, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

Θα προτιμούσα να έβλεπα εικόνες τις βυζαντινής τέχνης διότι είναι πιο κοντά στα δόγματα τις Ορθόδοξης εκκλησίας.

ΒΑΛΑΝΤΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

B2, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

Κατά τη γνώμη μου, τις εικόνες της ορθόδοξης εκκλησίας θα ήθελα να βλέπω στην εκκλησία μας. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό, δεν είναι αισθητικής. Αρχικά, οι τοιχογραφίες τις εκκλησίας μας, για παράδειγμα, φανερώνουν την αρχή του κόσμου μέχρι την ανάληψη του Κυρίου. Για να φτάσουμε όμως σε αυτήν τη στιγμή, έχουν μεσολαβήσει τόσα πράγματα όπως τη γέννησή Του, τα θαύματά Του και την σταύρωση Του. Επομένως, από αυτές τις εικόνες μαθαίνεις.

Επιπροσθέτως, το δεύτερο επιχείρημά μου είναι ότι οι εικόνες της Αναγέννησης βοηθάνε εμάς όχι μόνο να δοξάσουμε το εικονιζόμενο πρόσωπο, αλλά και να θαυμάσουμε τον δημιουργό αυτής της εικόνας. Παλαιότερα, υπήρχαν πολλοί σημαντικοί αγιογράφοι, όπως ο Θεοφάνης ο Έλληνας ,ο οποίος είναι φημισμένος για την τέχνη του και τον τρόπο που την πραγματοποιούσε, ο Αντρέι Ρουμπλιώφ, που απεικόνιζε την αθωότητα μέσα από τα μάτια των προσώπων και ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, άνθρωπος – παράγοντας για τη συνέχεια αυτής της τέχνης. Αυτοί οι άνθρωποι δεν πρέπει να ξεχαστούν.

ΔΗΜΑΝΟΥΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

B1, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

Προτιμώ να βλέπω τις εικόνες που έχουν ζωγραφίσει πιο ωραία, δηλαδή τη βυζαντινή τέχνη που υπάρχει στις εκκλησίες μας, γιατί αυτή ξέρω και από τότε που πάω εκκηλσία. Είναι πιο  όμορφες οι εικόνες και φαίνονται πιο αληθινές.

ΚΙΑΓΙΑΣ ΜΑΡΚΟΣ

B1, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Θα προτιμούσα την βυζαντινή τέχνη , γιατί είναι εσωτερικότερη και πνευματικότερη στην έκφραση . Διατηρεί την ζωντάνια μέσω της  χρήσης του μέτρου στον όγκο και στην δύναμη . Η βυζαντινή τέχνη είναι το μέσο για την διάδοση της θρησκείας και εκφράζει την λατρεία του θεού με ολικό και εκφραστικό τρόπο .

ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ ΔΙΟΝΥΣIΟΣ 

B2, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Προσωπικά θα προτιμούσα τις εικόνες της βυζαντινής τεχνοτροπίας, γιατί είναι κάτι οικείο για μένα να βλέπω αυτές τις εικόνες στην εκκλησία και συνηθισμένο. Η βυζαντινή τέχνη κάνει την απεικόνιση των ιερών μορφών τής Εκκλησίας κατά τη φυσική πραγματικότητα και αναζήτησε  να εκφράσει την πνευματική πραγματικότητα, η οποία αποτελεί γι’ αυτήν την υψηλότερη αλήθεια. Λόγου αυτού του γεγονότος, όταν άρχισε να δημιουργεί, δεν έλαβε υπόψη της συγκεκριμένα υποδείγματα  ανθρώπων, τα οποία θα αντέγραφε συστηματικά για να απεικονίσει τα ιερά της πρόσωπα. Αυτή άλλωστε είναι και η βασικότερη ποιοτική διαφορά, μεταξύ Ορθοδόξου και Δυτικής τέχνης.

Η Ορθόδοξη τέχνη, έπλασε τους ιδεαλιστικούς εκείνους τύπους, εις τους οποίους ο τονισμός και η έξαρση των χαρακτηριστικών τους, απομακρύνουν από τις φυσιογνωμίες τής καθημερινής μας ζωής και υποβάλουν την ιδέα τής υπερβατικής πραγματικότητας, στην οποία πράγματι ανήκουν. Έτσι κανένα πρότυπο, κανένα υπόδειγμα ανθρώπου υπάρχει, το οποίο να αποτελεί την βάση έμπνευσης στον ορθόδοξο καλλιτέχνη όσον αφορά τις ιερές μορφές του Σωτήρα μας και της μητέρας Αυτού.

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

B1, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Εγώ προτιμώ την βυζαντινή τέχνη γιατί απεικονίζονται ποιο καλά επίσης προτιμώ την βυζαντινή τέχνη γιατί είμαι  χριστιανή ορθόδοξη και έχω μεγαλώσει με της συγκεκριμένες εικόνες

ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

B2, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Με βάση τις εικόνες της βάπτισης και της πεντηκοστής που βλέπω βυζαντινής τεχνοτροπίας και δυτικής τέχνης  (Αναγέννηση, Δομίνικος Θεοτοκόπουλος) θα προτιμούσα τις εικόνες της βυζαντινής τέχνης γιατί μου θυμίζουν περισσότερο εκκλησία ίσως γιατί έχω συνηθίσει να βλέπω αυτές τις εικόνες. Μου αρέσουν και οι εικόνες της δυτικής τέχνης αλλά μου θυμίζουν περισσότερο πίνακες ζωγραφικής και αυτό με μπερδεύει.

ΖΗΚΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

B1, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

Προσωπικά προτιμώ να βλέπω τις εικόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας  στον χώρο της Εκκλησιάς  γιατί μου αρέσει περισσότερο που οι ζωγραφικοί χαρακτήρες δεν μοιάζουν με τους κοινούς ανθρώπους . Αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που τις κάνει να ξεχωρίζουν. Οι εικόνες της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας  πιστεύω πως μοιάζουν περισσότερο μα διακοσμητικοί πίνακες ζωγραφικής και όχι εκκλησιαστικές εικόνες .

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ

B3, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

Θα προτιμούσα να βλέπω στο χώρο των εκκλησιών τις βυζαντινές εικόνες γιατί απαθανατίζουν την αφθαρσία του Θεϊκού μεγαλείου, τον ουρανό, το νερό, τους αγίους, εκφράζοντας το μεγαλείο του αληθινού Θεού, σε αντίθεση με τις θρησκευτικές ζωγραφιές της δυτικής τέχνης που παρόλο που έχουν μία αμεσότητα και ρεαλιστικότητα, απεικονίζουν κατά κύριο λόγο το ανθρώπινο και γήινο στοιχείο. Θα ήταν ωραίο τις θρησκευτικές ζωγραφιές να τις έβλεπα σε ένα μουσείο ως πολύ όμορφα έργα τέχνης.

ΜΑΓΚΑΝΑΡΗ ΕΥΔΟΚΙΑ

B2, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

 

Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία έχει υιοθετήσει τα αγάλματα και την θρησκευτική ζωγραφική για να στολίσει  τους ναούς της, ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία χρησιμοποιεί τη Βυζαντινή Τέχνη. Όπως βλέπουμε από τις εικόνες υπάρχουν διαφορές μεταξύ των αγιογραφιών.

Οι Ρωμαιοκαθολικές αγιογραφίες έχουν έντονα χρώματα και πολύ λεπτομέρεια. Τα πρόσωπα των αγίων είναι εκφραστικά με αποτέλεσμα να δείχνουν ζωντανά.

Οι Βυζαντινές αγιογραφίες είναι πιο σκοτεινές, δεν υπάρχει τόσο πολύ λεπτομέρεια με αποτέλεσμα τα πρόσωπα των αγίων να μοιάζουν πολύ μεταξύ τους. Οι αγιογραφίες δεν είναι τόσο ζωντανές όσο αυτές της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Ανάμεσα από τις δύο τέχνες προτιμώ τη Ρωμαιοκαθολική γιατί τα ζωντανά τους χρώματα και οι απαλές εκφράσεις στα πρόσωπα των αγίων, δημιουργούν μια γαλήνη στον πιστό που έρχεται στην Εκκλησία.

ΣΙΝΑΝΗ ΔΑΝΑΗ

B5, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Θα προτιμούσα να έβλεπα στην εκκλησία εικόνες μιας Ρωμαιοκαθολικής  εκκλησίας. Ο λόγος είναι επειδή μου φαίνεται πιο ευχάριστη στο μάτι και πιο δημιουργική.

ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ-ΑΛΚΗΣΤΗ

B2, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

Εγώ  προτιμώ στις ορθόδοξες εκκλησίες να βλέπω και να προσκυνώ την βυζαντινή τέχνη διότι αντιπροσωπεύει την ορθόδοξη εκκλησία και επειδή είμαι χριστιανή ορθόδοξη προτιμώ αυτό.

ΔΑΝΑΗ ΔΙΑΜΑΝΤΗ

B2, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

   Προσωπικά, θα προτιμούσα τις εικόνες της Αναγέννησης, παρ’ όλο που έχουμε συνηθίσει την βυζαντινή τέχνη. Κατά τη γνώμη μου, έτσι όπως απεικονίζονται οι άγιοι, ο Χριστός, κτλ., στην Αναγέννηση, μοιάζουν πιο πολύ με κανονικούς ανθρώπους και φαίνονται πιο απλοί, πιο προσιτοί στους πιστούς. Αντίθετα, οι άγιοι στη βυζαντινή τέχνη, φαίνονται πολύ αυστηροί και βλοσυροί, δεν έχουν την έκφραση των συνηθισμένων ανθρώπων.

 

ΜΕΛΙΣΣΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ

B3, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

   Προσωπικά, θα ήθελα η εκκλησία να έχει την βυζαντινή τέχνη από την δυτική τέχνη καθώς υπάρχει ήδη στις εκκλησίες και τις έχουμε συνηθίσει, αλλά και επειδή οι εικόνες αυτές αναπαριστάνουν στιγμές από αγίους και από τον Χριστό και σαν αγίους, όχι απλούς ανθρώπους. Η βυζαντινή τέχνη για τις εκκλησιαστικές εικόνες εστιάζουν στον Άγιο που απεικονίζεται και την πιστή σε αυτόν και όχι στο πρόσωπο και τις λεπτομέρειες.

ΜΠΙΤΣΟ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

B4, 3o Γυμνάσιο Κηφισιάς

 

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ(Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

ΒΙΝΤΕΟ

Μελλοντικές εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν μελλοντικά γεγονότα.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων