Η καλοκαιρινή μας γιορτή

Την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014 πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς στο προαύλιο του σχολείου μας.

Στη γιορτή παραβρέθηκε ο Σχολ. Σύμβουλος κ. Ζεύλας, ο πρόεδρος του χωριού κ. Παπαζαφειρόπουλος και πολύς κόσμος.

Για πρώτη φορά φέτος στη γιορτή μας συμμετείχαν και τα μικρά παιδιά του Νηπιαγωγείου, τα οποία ενθουσίασαν τους θεατές και πήραν μια μικρή γεύση από το σχολείο που θα φοιτούν για τα επόμενα 6 χρόνια.

Τη σκυτάλη πήραν οι μαθητές της Α΄ τάξης που μας έμαθαν, γιατί πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας, και μας διασκέδασαν με τα μπαλόνια τους.

Οι μαθητές της Β΄ τάξης μας εξήγησαν γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα, λαχανικά και όσπρια.

Οι μαθητές της Γ΄τάξης μας παρουσίασαν με αστείο τρόπο τους άθλους του Ηρακλή και μετά τραγούδησαν μαζί με τους μαθητές της Δ΄, τραγούδια σχετικά με το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής που υλοποίησαν φέτος.

Στη συνέχεια οι μαθήτριες της Δ΄μας παρουσίασαν πρόγραμμα ρυθμικής με μπάλες.

Οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης χόρεψαν με πέπλα το τραγούδι “Χειμωνανθός”.

Οι μαθητές των Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄τάξεων έπαιξαν σκυταλοδρομία με μπάλες.

Οι μαθήτριες των Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄τάξεων χόρεψαν μοντέρνους, αλλά και παραδοσιακούς χορούς από την Κρήτη.

Οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης συμμετείχαν φέτος στο πρόγραμμα e twinning, συνεργαζόμενοι με σχολείο της Πολωνίας,  και μας απήγγειλαν στα Αγγλικά, ποιήματα Πολωνών ποιητών. Επίσης μας μίλησαν για το έθιμο της ξέλασης που γίνεται ακόμα στο χωριό μας. Σ΄αυτό αναφέρθηκε και ο Σχολ. Σύμβουλος κ. Ζεύλας, ο οποίος έχει ασχοληθεί με το έθιμο.  Ακολούθησαν αποχαιρετιστήριοι λόγοι από τους μαθητές της Ε΄και της ΣΤ΄.

Η γιορτή μας ολοκληρώθηκε με τα φαναράκια που άναψε ο Σύλλογος Γονέων και άφησαν ελεύθερα στον ουρανό οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης. Όμορφη και συμβολική κίνηση που δείχνει το πέταγμα των μαθητών της ΣΤ΄σε άλλους εκπαιδευτικούς δρόμους. Πριν φύγουμε απολαύσαμε και τα ωραία γλυκά που έφτιαξαν και πρόσφεραν οι γονείς των μαθητών.

Το σχολείο μας ομορφαίνει

Μια ξεχασμένη γωνιά του σχολείου μας, άλλαξε όψη χάρη στη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Οι βρύσες του σχολείου μας και η παλιά αποθήκη πίσω από την αίθουσα της Α΄ Τάξης βάφτηκαν και στη συνέχεια στολίστηκαν με πανέμορφες ζωγραφιές.

Αφού δημιουργήθηκε ένα μικρό σκαλοπάτι για να φτάνουν στις βρύσες και οι μικροί μαθητές, στη συνέχεια βάφτηκαν από το Γιώργο Μαυρομμάτη. Η Γιούλη Τράπαλη, η Εβελίνα Πατραμάνη, η Ζωή Μπερούκα και η Κανέλα Γκρίλλα, αφού έβαψαν και την αποθήκη, κατόπιν ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και σχεδίασαν λουλούδια, έντομα και πουλιά στους τοίχους. Ο Σύλλογος Γονέων επίσης είχε φροντίσει να καθαριστεί ο χώρος της σημαίας και να φυτευτεί με λουλούδια.

Τις ευχαριστούμε για τον κόπο και την προσπάθεια που έκαναν και υποψιαζόμαστε ότι το Σεπτέμβρη που θα ξαναγυρίσουμε, θα δούμε ένα αλλιώτικο σχολείο.

 

“Δόντια γερά… καλύτερη υγεία”

Οι μαθητές της Α΄ Τάξης με τη δασκάλα τους Παναγιωτακοπούλου Όλγα, υλοποίησαν πρόγραμμα πεντάμηνης διάρκειας σχετικό με τη Στοματική Υγιεινή, με τίτλο: “Δόντια γερά… καλύτερη υγεία”.

Επίσκεψη στην “Ιπποκάμηλο”

Την Παρασκευή 6 Ιουνίου οι τρεις μικρές τάξεις του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το πάρκο “Ιπποκάμηλος”. Ξεκινήσαμε λίγο μετά τις 8 και μετά από μία ώρα περίπου φτάσαμε στο πάρκο, λίγο έξω από τα Σαγέικα Αχαΐας.

Πρόκειται για ένα πάρκο με πολλά ζώα και πουλιά, αλλά και με όμορφους χώρους για παιχνίδι. Εκεί ξεναγηθήκαμε στους χώρους όπου υπήρχαν πολλά κλουβιά με σπάνια ζώα άλλων χωρών καθώς και εξωτικά πουλιά.

Γνωρίσαμε τα σπάνια ζώα και πουλιά και ταΐσαμε μερικά από αυτά. Μετά καθίσαμε στο χώρο και πάιξαμε μέχρι το μεσημέρι, οπότε γυρίσαμε πίσω στο σχολείο.

Εκδρομή στη Μεσσηνία

Την Παρασκευή 6 Ιουνίου οι Δ’, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το νομό Μεσσηνίας. Λίγο μετά τις 8.00 το πρωί επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο, δάσκαλοι και μαθητές. Κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση για να ξεμουδιάσουμε στην πλατεία της Κυπαρισσίας.

Στη συνέχεια πήγαμε να δούμε το ανάκτορο του Νέστορα, αλλά ήταν κλειστό λόγω εργασιών, όπως μας είπαν. Επισκεφθήκαμε όμως έναν μυκηναϊκό θολωτό τάφο του 1500 π.Χ. περίπου, τον μεγαλύτερο της περιοχής.

Μετά ανεβήκαμε μέχρι το κάστρο της Πύλου για να το εξερευνήσουμε και να απολαύσουμε τη θέα από ψηλά. Εκείνο που μας εντυπωσίασε ήταν η ψηφιακή αναπαράσταση της ναυμαχίας του Ναυαρίνου που παρακολουθήσαμε.

Ύστερα από την Πύλο συνεχίσαμε το δρόμο για τη Μεθώνη. Εκεί πήγαμε να δούμε το μεγάλο κάστρο έκτασης 93 στρεμμάτων που χωρίζεται από τη στεριά με μια τάφρο. Οι εργάτες και οι αρχαιολόγοι έκαναν διάφορες εργασίες συντήρησης. Αφού περπατήσαμε λίγο πήγαμε στον πύργο “Μπούρτζι” που βρίσκεται σε μια βραχονησίδα. Η διαδρομή και το θέαμα ήταν καταπληκτικά.

Αφού χορτάσαμε από το όμορφο θέαμα, ήρθε η ώρα να χορτάσει και το στομάχι μας. Γι΄ αυτό καθίσαμε σε μια παραλιακή ταβέρνα της Μεθώνης και φάγαμε. Μετά το φαγητό μπήκαμε στο λεωφορείο και πήγαμε στην πρωτεύουσα του νομού, την Καλαμάτα. Καθίσαμε στην παραλία, φάγαμε τα παγωτά μας, ήπιαμε τα αναψυκτικά μας και ξεκουραστήκαμε.

Όλα τα ωραία όμως έχουν ένα τέλος. Ήρθε η ώρα να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής. Φτάσαμε λοιπόν στο Χάβαρι, όπου περίμεναν οι γονείς, κουρασμένοι, αλλά ευχαριστημένοι.

Αφιέρωμα στον Ερωτόκριτο

Με τον τίτλο “Ερωτόκριτος – Η επιστροφή” έγινε η εκδήλωση – αφιέρωμα στον Ερωτόκριτο την Τετάρτη 4 Ιουνίου στην Αρχαία Ήλιδα. Την εκδήλωση διοργάνωσαν οι Σχολικοί σύμβουλοι Παναγιώτης Ζεύλας, Διονυσία Τουρκάκη και Γιώργος Σιακκής και συμμετείχαν μαθητές του σχολείου μας με μαθητές και άλλων σχολείων της περιοχής μας.

Εκτός από το Δημοτικό Σχολείο Χαβαρίου, συμμετείχαν το 1ο, 2ο, 4ο, 5ο, 6ο Δημ. σχολεία Αμαλιάδας καθώς και μαθητές των σχολείων Αυγείου, Ρουπακίου, Δουνεΐκων, Καρδαμά και Καβασίλων.

Παρουσιάστηκαν θεατρικά σχετικά με την ιστορία του Ερωτόκριτου του Βιτσέντζου Κορνάρου. Οι μαθητές χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς της Κρήτης. Με τις όμορφες στολές τους και με τα υπέροχα χορευτικά τους αποζημίωσαν τον κόσμο που γέμισε το θέατρο για άλλη μια φορά.

Η σωστή διατροφή

Οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας, τη φετινή σχολική χρονιά, μαζί με την υποστήριξη της δασκάλας τους Περδίκη Ελισάβετ, υλοποίησαν το πρόγραμμα «Όλη η αλήθεια για μια σωστή διατροφή». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα τη διατροφή, στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης. Παρακάτω παρατίθενται φωτογραφίες από τις δραστηριότητες που έγιναν στο εργαστήριο πληροφορικής και την τάξη.

 

 

Επίσκεψη στο εκτροφείο θηραμάτων

Την Τετάρτη 14 Μαΐου επισκεφθήκαμε το εκτροφείο πτερωτών θηραμάτων στη Δαφνιώτισσα. Το εκτροφείο αυτό δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1980.

Σ΄ αυτό εκτρέφονται πολλά πουλιά όπως πέρδικες, φασιανοί και άλλα. Τα πουλιά μεγαλώνουν σε ειδικά κλουβιά, γεννούν τα αυγά τους τα οποία μπαίνουν σε ειδικές κλωσσομηχανές (πάνω από 1.000 σε κάθε μια) και οι νεοσσοί μεγαλώνουν σε θερμαινόμενα κλουβιά.

Τα πουλιά όταν μεγαλώνουν αφήνονται ελεύθερα, σε συνεργασία με τον κυνηγετικό σύλλογο, στα γύρω δάση.

 Σε παλιότερη επίσκεψη του σχολείου μας πριν από μια δεκαετία περίπου υπήρχαν χιλιάδες πουλιά στα κλουβιά. Όμως η έλλειψη πόρων οδήγησε στο να μην υπάρχουν αρκετές ζωοτροφές και έτσι αρκετά κλουβιά ήταν άδεια.

Γιορτή της μητέρας στο Χάβαρι

Για άλλη μια φορά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, θαυματούργησε. Διοργάνωσε και παρουσίασε μια υπέροχη γιορτή προς τιμή των μανάδων όχι μόνο των μαθητών του χωριού μας, αλλά όλου του κόσμου.

Τη 2η Κυριακή του Μάη, όπως είναι καθιερωμένο, η πλατεία του χωριού γέμισε από κόσμο που ήρθε να γιορτάσει τη γιορτή της μητέρας. Οι μητέρες των μαθητών του σχολείου μας, πραγματικά ακούραστες, για πολλές μέρες δούλευαν αθόρυβα προετοιμάζοντας τη γιορτή.

Η χορωδία των μαθητών του σχολείου τραγούδησε όμορφα τραγούδια και στη συνέχεια η μικρή Νάσια και η μεγαλύτερη Χαρά, εντυπωσίασαν τον κόσμο με την παρουσία τους.

Η χορωδία των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Πύργου τραγούδησε ωραία τραγούδια. Στη συνέχεια εμφανίστηκαν οι ιππείς του Ιππικού Ομίλου Ήλιδας με τα άλογά τους που προσέφεραν λουλούδια στις μανάδες.

Επίδειξη των ικανοτήτων τους μας έκαναν οι μαθητές σχολής πολεμικών τεχνών από την Αμαλιάδα. Οι χορευτές του Συλλόγου “Ο Μοριάς” μας παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς.

Η γιορτή έκλεισε με τους μαθητές του 1ου Λυκείου Αμαλιάδας που τραγούδησαν υπέροχα ελληνικά και ξένα τραγούδια.

Και δεν ήταν μόνο αυτά. Στο χώρο υπήρχαν περίπτερα και πάγκοι με πολλά όμορφα πράγματα, όπως φυτά, λουλούδια, γλυκά, παιχνίδια και άλλα, που μπορούσε να αγοράσει ο καθένας. Προσφέρθηκαν τριαντάφυλλα σε όλες τις μαμάδες και γλυκά σε όλους. Έγινε και λαχειοφόρος αγορά με αρκετά δώρα.

Την εκδήλωση παρακολούθησε πολύς κόσμος από την περιοχή που έφυγε ενθουσιασμένος. Αυτό δίνει κουράγιο στις μητέρες και όλο το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να συνεχίσουν το έργο τους. Γιατί πιστεύουμε ότι ο Σύλλογός μας (χωρίς να περιαυτολογούμε) είναι ο καλύτερος στην Ηλεία.

Ο Ηρακλής και ο τόπος μου

Τη σχολική χρονιά 2013- 2014 οι μαθητές της Γ τάξης, με τη στήριξη του δασκάλου τους Γιώργου Παπαβραμόπουλου, υλοποίησαν εκπαιδευτικό σχέδιο εργασίας με θέμα τη μυθολογία και την τοπική ιστορία.

Χρησιμοποιώντας αρκετές ώρες το εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου αναζήτησαν πληροφορίες, εικόνες και παρακολούθησαν βίντεο για τους άθλους του Ηρακλή. Κυρίως αναζήτησαν πληροφορίες για τους άθλους του Ηρακλή στην Πελοπόννησο και ειδικά στην περιοχή μας. Δουλεύοντας σε ομάδες και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη κατανόησαν τη σημασία που είχε η περιοχή μας από την αρχαιότητα και ως πνευματικό κέντρο αλλά και ως γεωγραφική περιοχή.

Οι μαθητές ασχολήθηκαν ειδικά με τους παρακάτω άθλους του Ηρακλή.

  1. Ο Ερυμάνθιος κάπρος και οι κένταυροι της Φολόης
  2. Οι στάβλοι του βασιλιά Αυγεία

Μέσα από τους άθλους αυτούς γνώρισαν τα ποτάμια και τα βουνά του νομού Ηλείας, τις σημαντικότερες αρχαίες πόλεις και τη σχέση τους με τους Ολυμπιακούς αγώνες.

Αφορμή για την υλοποίηση του προγράμματος ήταν, στην αρχή της χρονιάς, η υποδοχή στο χωριό των πεζοπόρων που αναβίωναν τη διαδρομή Αρχαία Ήλιδα- Ολυμπία για την αφή της ολυμπιακής φλόγας. Ήταν μια ευκαιρία να συζητήσουμε στην τάξη για την τοπική ιστορία και τη σημασία της περιοχής για τους ολυμπιακούς αγώνες και το πώς ξεκίνησαν.

Ενδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:

1.Ανάγνωση των μαθημάτων για τους άθλους του Ηρακλή μέσα από το ψηφιακό σχολείο.

2.Αναζήτηση από συγκεκριμένες σελίδες στο διαδίκτυο πληροφορίες από άθλους του Ηρακλή και εικόνων με άθλους του Ηρακλή για τη δημιουργία ομαδικού κολάζ.

3.Παρουσίαση βίντεο και  εικόνες από τους άθλους του Ηρακλή

4.Οι μαθητές άκουσαν και έμαθαν το τραγούδι «Οι άθλοι του Ηρακλέους»

5.Ζωγραφιές για τους άθλους του Ηρακλή

6.Αφίσα με άθλους του Ηρακλή

7. Οι μαθητές δημιουργούν φανταστικούς διαλόγους του ήρωα για κάθε άθλο

8.Διαβάζουν πληροφορίες για το μύθο με τους στάβλους του Αυγεία και τον Ερυμάνθιο κάπρο

9.Δημιουργική γραφή: Ο διάλογος του Ηρακλή με τον κένταυρο Φόλο και το βασιλιά Αυγεία

10.Αναζήτηση πληροφοριών για την Ήλιδα και τους Ολυμπιακούς αγώνες

11.Αναπαράσταση στο προαύλιο του σχολείου του ολυμπιακού αγωνίσματος, του σταδίου, και των Ηραίων για τα κορίτσια.

12.Δημιουργία θεατρικού έργου από τους μαθητές με βάση τους διαλόγους που έχουν ήδη δημιουργήσει για τους άθλους του Ηρακλή στην περιοχή

13. Μοιράστηκε φυλλάδιο για το δάσος της Φολόης με πληροφορίες για την πανίδα και τη χλωρίδα της περιοχής

14.Οι μαθητές συμπληρώνουν το χάρτη της Ηλείας με όλα τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και τις σημαντικότερες πόλεις της αρχαιότητας

15.Παρουσίαση και συζήτηση για τη σχέση των άθλων με τις ασχολίες των κατοίκων, τις ανάγκες των κατοίκων για τη δημιουργία φράγματος στον Πηνειό ποταμό και την περιβαλλοντική μόλυνση

16.Παρουσίαση άρθρων από τοπικές εφημερίδες για την καταστροφική δύναμη των ποταμών και την ανάγκη της περιοχής σε αντιπλημμυρικά έργα

17.Κατασκευή μακέτας του νομού Ηλείας με όλα τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά