Δραστηριότητες εξάσκησης για το δίψηφο Ου,ου

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε βίντεο και δραστηριότητες για οπτικοακουστική εξάσκηση στο Ου,ου:

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-synnefo-ou%20(CD)/html5.html

Δραστηριότητες εξάσκησης για τα γράμματα Χχ και Ζζ

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για τα γράμματα Χχ και Ζζ:

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-x%20(CD)/index.html

http://www.jele.gr/activity/a/language/glossa020.swf

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-z%20(CD)/index.html

Ήρθαν τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά.

Τη Δευτέρα 23  Δεκεμβρίου το σχολείο μας αποχαιρέτησε το 2024 με την χριστουγεννιάτικη γιορτή. Συγκεκριμένα οι μαθητές των Α΄και Β΄ τάξεων ετοίμασαν και παρουσίασαν τη γιορτή με σκετσάκια, ποιήματα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα.

Από τη γιορτή δεν μπορούσε να λείπει φυσικά ο Άγιος Βασίλης που μοίρασε δώρα στα παιδιά. Εκτός από τους υπόλοιπους μαθητές, τη γιορτή παρακολούθησαν και οι γονείς των μικρών μαθητών που καταχειροκρότησαν τα παιδιά τους.

Και φυσικά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων που μας γλύκανε με τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά που προσέφερε.

Το άναμμα του δέντρου στο Χάβαρι

Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου φωτίστηκε το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία του Χαβαρίου. Την εκδήλωση είχε προετοιμάσει ο Πολιτιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος Χαβαρίου “Ο Διόνυσος”. Βοήθησαν επίσης ο Σύλλογος Γυναικών Χαβαρίου, ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων και πολλές γυναίκες του χωριού.

Προσφέρθηκαν πολλά γλυκά και αναψυκτικά καθώς και ζεστό ρακόμελο. Οι μικροί μαθητές του Δημοτικού σχολείου και του Νηπιαγωγείου τραγούδησαν κάλαντα από διάφορες περιοχές της χώρας μας. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου χόρεψαν σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς. Το κέφι ανέβηκε όταν εμφανίστηκε ο Άγιος Βασίλης. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν αντιδήμαρχοι του Δήμου Ήλιδας ο πρόεδρος του Χαβαρίου και πλήθος κόσμου.

Επίσκεψη στον κινηματογράφο

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι τρεις μικρές τάξεις του σχολείου μας πήγαν στον κινηματογράφο της Αμαλιάδας. Εκεί παρακολούθησαν μικρές ξένες ταινίες μικρού μήκους  animation.

Την Τετάρτη  4 Δεκεμβρίου οι Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας πήγαν στον κινηματογράφο της Αμαλιάδας. Εκεί παρακολούθησαν την ξένη ταινία: “Ρόκα”. Ήταν η ιστορία ενός κοριτσιού που βοηθούσε όλο τον κόσμο.

Οι προβολές αυτές γίνονται στα πλαίσια του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.

Ασκήσεις εξάσκησης στις προσθέσεις μέχρι το 10

Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες διαδραστικές ασκήσεις, με τις οποίες μπορούν να εξασκηθούν οι μαθητές/τριες στα αθροίσματα μέχρι το 10.

Επίσης, ακολουθεί μια άσκηση εξάσκησης στα νομίσματα του Ευρώ.

Καλή διασκέδαση!

Βοηθητικό υλικό για τα γράμμα Ηη και Γγ

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για τα γράμματα Ηη και Γγ:

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-h%20(CD)/index.html

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-g%20(CD)/index.html

https://www.jele.gr/activity/a/language/glossa015.swf

Ακολουθεί και μια άσκηση για τις καταλήξεις των ουσιαστικών σε -η/-ι.

 

Ημέρα ατόμων με αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου αποτελεί αφετηρία γόνιμου προβληματισμού αλλά και ευκαιρία να υιοθετήσουμε νέες στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στην αναπηρία, να εξαλείψουμε τις διακρίσεις, να άρουμε τις προκαταλήψεις, να εστιάσουμε στις ικανότητες του ατόμου, να αναδείξουμε ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο, αλλά τρόπος ζωής.

Με σκοπό́ την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, οργανώθηκαν στο σχολείο μας δράσεις ενημέρωσης που αφορούν: α) στην προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και γ) στην αναγκαιότητα σεβασμού́ της μαθητικής ετερογένειας. Σε αυτό́ το πλαίσιο προγραμματίστηκαν δραστηριότητες (εικαστικές δημιουργίες, ανάγνωση λογοτεχνικών αποσπασμάτων, προβολή βίντεο/φωτογραφικού υλικού, δημιουργία αφισών), το περιεχόμενο των οποίων αποτέλεσε έναυσμα ανάπτυξης διαλόγου και προαγωγής μιας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.

Στο τέλος της ημέρας, οι μαθητές/τριες

  • συνειδητοποίησαν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο,
  • προβληματίστηκαν,
  • συζήτησαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή
  • και καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία τους απέναντι σε αυτά τα άτομα.

 

Βοηθητικό υλικό για το γράμμα Θθ

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για το γράμμα Θθ:

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-th%20(CD)/index.html

Ακολουθεί το κείμενο και οι λέξεις του μαθήματος σε μορφή βίντεο:

Η βιβλιοθήκη μας μεγαλώνει

Η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας εμπλουτίζεται με νέα βιβλία. Τα βιβλία μας τοποθετήθηκαν σε καινούρια βιβλιοθήκη που παραλάβαμε και οι μαθητές ήδη ανταποκρίνονται θετικά, επιδεικνύοντας έντονο ενδιαφέρον.

Μπορούν να δανείζονται καθημερινά βιβλία (αρκεί να έχουν επιστρέψει το προηγούμενο), τηρώντας τους κανόνες που τους έχουν κοινοποιηθεί στον χώρο της βιβλιοθήκης. Προαιρετικά, μπορούν να συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας όταν ολοκληρώνουν την  ανάγνωση του βιβλίου, το οποίο προμηθεύονται από το σχολείο.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας είναι οι μαθητές να ενθαρρυνθούν να δημιουργήσουν μια σχέση αγάπης με το βιβλίο και όχι να το αντιμετωπίζουν ως μέσο καταπίεσης.  Έχει αποδειχθεί άλλωστε, ότι η αξιοποίηση του ποιοτικού λογοτεχνικού βιβλίου έχει μεγάλη σημασία για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση, καθώς συμβάλλει στην νοητική, αισθητική και κοινωνικοσυναισθηματική ωρίμανση των παιδιών. Αυτή θα τα βοηθήσει να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη, να δραστηριοποιήσουν τη φαντασία και την εφευρετικότητά τους, να δοκιμάσουν τα συναισθήματά τους αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και τελικά να συγκροτήσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους.

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά… «Καλά αναγνωστικά ταξίδια!».