Επίσκεψη στον κινηματογράφο

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι τρεις μικρές τάξεις του σχολείου μας πήγαν στον κινηματογράφο της Αμαλιάδας. Εκεί παρακολούθησαν μικρές ξένες ταινίες μικρού μήκους  animation.

Την Τετάρτη  4 Δεκεμβρίου οι Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας πήγαν στον κινηματογράφο της Αμαλιάδας. Εκεί παρακολούθησαν την ξένη ταινία: “Ρόκα”. Ήταν η ιστορία ενός κοριτσιού που βοηθούσε όλο τον κόσμο.

Οι προβολές αυτές γίνονται στα πλαίσια του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.

Ασκήσεις εξάσκησης στις προσθέσεις μέχρι το 10

Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες διαδραστικές ασκήσεις, με τις οποίες μπορούν να εξασκηθούν οι μαθητές/τριες στα αθροίσματα μέχρι το 10.

Επίσης, ακολουθεί μια άσκηση εξάσκησης στα νομίσματα του Ευρώ.

Καλή διασκέδαση!

Βοηθητικό υλικό για τα γράμμα Ηη και Γγ

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για τα γράμματα Ηη και Γγ:

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-h%20(CD)/index.html

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-g%20(CD)/index.html

https://www.jele.gr/activity/a/language/glossa015.swf

Ακολουθεί και μια άσκηση για τις καταλήξεις των ουσιαστικών σε -η/-ι.

 

Ημέρα ατόμων με αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου αποτελεί αφετηρία γόνιμου προβληματισμού αλλά και ευκαιρία να υιοθετήσουμε νέες στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στην αναπηρία, να εξαλείψουμε τις διακρίσεις, να άρουμε τις προκαταλήψεις, να εστιάσουμε στις ικανότητες του ατόμου, να αναδείξουμε ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο, αλλά τρόπος ζωής.

Με σκοπό́ την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, οργανώθηκαν στο σχολείο μας δράσεις ενημέρωσης που αφορούν: α) στην προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και γ) στην αναγκαιότητα σεβασμού́ της μαθητικής ετερογένειας. Σε αυτό́ το πλαίσιο προγραμματίστηκαν δραστηριότητες (εικαστικές δημιουργίες, ανάγνωση λογοτεχνικών αποσπασμάτων, προβολή βίντεο/φωτογραφικού υλικού, δημιουργία αφισών), το περιεχόμενο των οποίων αποτέλεσε έναυσμα ανάπτυξης διαλόγου και προαγωγής μιας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.

Στο τέλος της ημέρας, οι μαθητές/τριες

  • συνειδητοποίησαν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο,
  • προβληματίστηκαν,
  • συζήτησαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή
  • και καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία τους απέναντι σε αυτά τα άτομα.

 

Βοηθητικό υλικό για το γράμμα Θθ

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για το γράμμα Θθ:

https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parastasi-th%20(CD)/index.html

Ακολουθεί το κείμενο και οι λέξεις του μαθήματος σε μορφή βίντεο:

Η βιβλιοθήκη μας μεγαλώνει

Η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας εμπλουτίζεται με νέα βιβλία. Τα βιβλία μας τοποθετήθηκαν σε καινούρια βιβλιοθήκη που παραλάβαμε και οι μαθητές ήδη ανταποκρίνονται θετικά, επιδεικνύοντας έντονο ενδιαφέρον.

Μπορούν να δανείζονται καθημερινά βιβλία (αρκεί να έχουν επιστρέψει το προηγούμενο), τηρώντας τους κανόνες που τους έχουν κοινοποιηθεί στον χώρο της βιβλιοθήκης. Προαιρετικά, μπορούν να συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας όταν ολοκληρώνουν την  ανάγνωση του βιβλίου, το οποίο προμηθεύονται από το σχολείο.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας είναι οι μαθητές να ενθαρρυνθούν να δημιουργήσουν μια σχέση αγάπης με το βιβλίο και όχι να το αντιμετωπίζουν ως μέσο καταπίεσης.  Έχει αποδειχθεί άλλωστε, ότι η αξιοποίηση του ποιοτικού λογοτεχνικού βιβλίου έχει μεγάλη σημασία για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση, καθώς συμβάλλει στην νοητική, αισθητική και κοινωνικοσυναισθηματική ωρίμανση των παιδιών. Αυτή θα τα βοηθήσει να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη, να δραστηριοποιήσουν τη φαντασία και την εφευρετικότητά τους, να δοκιμάσουν τα συναισθήματά τους αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και τελικά να συγκροτήσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους.

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά… «Καλά αναγνωστικά ταξίδια!».

Ακολουθώντας ένα τετράποδο

Την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024 επισκέφθηκαν το σχολείο μας εκπρόσωποι  της οργάνωσης “SAVE A GREEK STRAY” οι οποίοι σε συνεργασία με το ίδρυμα Εριέττας Λάτση και τον Δήμο Ήλιδας παρουσίασαν το πρόγραμμα “ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΠΟΔΟ: ο κόσμος των κατοικίδιων“.  Η παρουσίαση έγινε από τον υπεύθυνο του ιδρύματος κύριο Καψάσκη Δημήτρη και την συνεργάτιδα-συντονίστρια κυρία Κλοκανά Ασπασία. Επίσης παραβρέθηκε ο αντιδήμαρχος Ήλιδας κύριος Κώστα Αναγνωστόπουλος.

Οι μαθητές έμαθαν πώς να συμπεριφέρονται απέναντι στα ζώα. Έμαθαν πώς να αντιμετωπίζουν και να πλησιάζουν ένα αδέσποτο ζώο. Πώς να ζουν με ένα κατοικίδιο. Έμαθαν πότε ένα ζώο είναι λυπημένο, πότε φοβάται, πώς να επικοινωνήσουν μαζί τους και πώς να τα φροντίζουν. Επίσης συμμετείχαν τα ίδια στην παρουσίαση. Έκαναν πολλές ερωτήσεις και έφυγαν ευχαριστημένα από την παρουσίαση.

 

Ενδοσχολικές επιμορφώσεις από εκπαιδευτικούς και συμμετοχή σε σεμινάριο

Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού σχολείου Χαβαρίου, συμμετείχαν σε Ενδοσχολικές επιμορφώσεις με τα εξής θέματα: «Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα την αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία εκπαιδευτικού, ψηφιακού υλικού» και « Διαδικτυακή επιμόρφωση  με θέμα τη γνώση και αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών» στις 19-11-2024 και στις 25-11-2024.

Επιπλέον, εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, έλαβαν συμμετοχή σε δράσεις από το Χαμόγελο του Παιδιού με την υποστήριξη του  Δήμου Ήλιδας, την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024 και ώρες 17:30 – 19:30μμ. στο 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» από «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στην Κακοποίηση του Παιδιού (19/11), στο πλαίσιο δράσεων του Εθνικού Κέντρου για την Κακοποίηση και την Εκμετάλλευση που λειτουργεί ο Οργανισμός. Ο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» ήταν  σταθμευμένος στο Χώρο Στάθμευσης του Δημοτικού Σταδίου Αμαλιάδας  όπου  έγινε  ενημέρωση και  εποικοδομητική συζήτηση για θέματα ενδοσχολικής βίας .

Ευχαριστούμε πολύ τους διοργανωτές και  ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο τους!!

Συμμετοχή του σχολείου στην 24η Camera Zizanio

H ταινία που φτιάξαμε πέρσι με τα παιδιά της Β’ τάξης  επιλέχθηκε και θα προβληθεί στην φετινή 24η Camera Zizanio, που θα διεξαχθεί  από 30 Νοεμβρίου μέχρι 7 Δεκεμβρίου, στην πόλη του Πύργου, μαζί με το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους. Μπράβο παιδιά!

Τα παιδιά της περσινής  Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Χαβαρίου (Γρηγόρης Ηλιόπουλος, Δημήτρης Δημητρακόπουλος, Ηλίας Ανδριόπουλος, Θοδωρής Σαφαρής, Παρασκευή Σταυρούλια και Χαράλαμπος Γκρίλλας ) μας διηγούνται με την τεχνική stop-motion την ιστορία της μάγισσας Βασούλας. 

Η υπόθεση της ταινίας έχει ως εξής: Η μάγισσα Βασούλα είναι κακιά και χαζή.  Σ’ένα βιβλίο της γιαγιάς της βρίσκει τη συνταγή για το μαγικό φίλτρο που μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε βάτραχους. Ενθουσιασμένη, προσπαθεί να παρασκευάσει το φίλτρο με σκοπό να το δώσει στους συγχωριανούς της να το πιουν! Όμως τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένει…

Αφορμή για την δημιουργία της ταινίας αποτέλεσαν οι φανταστικες ιστορίες για μια μικρή μάγισσα που δημιούργησαν οι μαθητές στα πλαίσια της παραγωγής γραπτού λόγου. Στη συνέχεια, τα παιδιά έγραψαν το σενάριο με την καθοδήγηση της δασκάλας της τάξης Γεωργίας Σταυλιώτη. Ύστερα, στο πλαίσιο του μαθήματος των εικαστικών, τα παιδιά κατασκεύασαν μακέτες και κουκλάκια τα οποία και χρησιμοποίησαν για να φτιάξουν το κινούμενο σχέδιο. Την τεχνική του κινουμένου σχεδίου δίδαξε ο δάσκαλος εικαστικών Κωνσταντίνος Μεραμβελιωτάκης.  

Δείτε την ταινία μας εδώ: https://youtu.be/YNhHQKtJQjY



Λήψη αρχείου