Όταν η βιβλιοθήκη πάει στο σχολείο

Σήμερα 22 Ιανουαρίου το πρωί, επισκέφθηκε το σχολείο μας ένα αυτοκίνητο διαφορετικό από τα άλλα. Απ΄ έξω φαινόταν σαν κλειστό φορτηγό ή καλύτερα σαν τροχόσπιτο. Όταν μπήκαμε μέσα όμως είδαμε ότι ήταν γεμάτο από βιβλία.

Ήταν μια κινητή βιβλιοθήκη που είχε έρθει από τη Δημόσια βιβλιοθήκη του Πύργου. Οι μαθητές του σχολείου αφού επεξεργάστηκαν το εσωτερικό του αυτοκινήτου, δανείστηκαν βιβλία για να διαβάσουν.

Ήταν κάτι που εντυπωσίασε τους μαθητές και με χαρά θα περιμένουν την επόμενη φορά που θα έρθει η κινητή βιβλιοθήκη, για να δανειστούν και άλλα βιβλία.

Καλά Χριστούγεννα

Με τις ευχές από τους μαθητές της Α΄και Β΄τάξης, έκλεισε το σχολείο μας για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.

Οι μαθητές της Α΄τάξης μας παρουσίασαν το θεατρικό “Όνειρο στο χιόνι”. Οι μαθητές της Β΄τάξης παρουσίασαν τον Ρούντολφ το ελαφάκι, με συνοδεία μπαλέτου από μαθήτριες της Γ΄τάξης. Συνέχισαν με το μουσικό θέμα “Άγια Νύχτα” και το θεατρικό “Νύχτα χριστουγεννιάτικη”.

Ακούστηκαν χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα τραγούδια και στα Αγγλικά και η γιορτή ολοκληρώθηκε με τα κάλαντα που έψαλλαν όλοι οι μαθητές.

Στο τέλος έφυγαν όλοι ευχαριστημένοι (μικροί και μεγάλοι) από το θέαμα, αλλά  και τον μπουφέ που ετοίμασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Το σχολείο μας γίνεται “ζαχαροπλαστείο”

Τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου το σχολείο μας μετατράπηκε σε εργαστήρι ζαχαροπλαστικής.

Οι γνωστοί σεφ από την Αμαλιάδα, Νίκος Τσαγρής και Νίκος Σαλβάνος, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του σχολείου και με τους βοηθούς τους παρασκεύασαν πολλά γλυκίσματα. Όλοι ξετρελάθηκαν με τους λαχταριστούς  λουκουμάδες και τις νόστιμες τυρόπιτες.

Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος “Κοινωνικό Σχολείο”, το οποίο έχει ως στόχο να προσφέρει, εκτός από τη γνώση των μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος, εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να εξελιχθούν σε ενεργούς και υγιείς πολίτες.

Στο σχολείο μας υλοποιείται το πρόγραμμα “Τα τοπικά προϊόντα στη διατροφή μας” και η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου.

Οι κ. Τσαγρής και Σαλβάνος, ευχαρίστησαν την εταιρεία “Miele Point” της Αμαλιάδας για την προσφορά που έκανε σε εστίες, φούρνο και άλλα αντικείμενα που χρειάστηκαν για την παρασκευή των γλυκών.

Η γιορτή του Πολυτεχνείου

Στις 17 Νοεμβρίου κάναμε μια μικρή γιορτή στο σχολείο μας για να τιμήσουμε τους αγωνιστές του Πολυτεχνείου.

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης μας παρουσίασαν το χρονικό των γεγονότων εκείνης της περιόδου. Με τη βοήθεια της δασκάλας τους Γεωργίας Σταυλιώτη τραγούδησαν επίκαιρα τραγούδια. Επίσης είδαμε βίντεο και φωτογραφίες από την εξέγερση της 17ης Νοεμβρίου 1973.

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας “E-Twinning”

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο σχολείο μας τελετή, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας που μας απονεμήθηκε, λόγω της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα E-Twinning.

Το πρόγραμμα είχε ως θέμα: “Poetry in Pictures”. Ο υπεύθυνος εκπ/κός του προγράμματος, Γιάννης Κισκήρας καθηγητής Αγγλικών, έκανε μια σύντομη παρουσίαση του προγράμματος.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης του σχολείου μας συνεργάστηκαν με τους μαθητές ενός σχολείου της Πολωνίας. Οι μαθητές μετέφρασαν ποιήματα Ελλήνων και Πολωνών ποιητών στα Αγγλικά και τα αντάλλαξαν μεταξύ τους. Με βάση τους στίχους των ποιητών, οι μαθητές ζωγράφισαν τις ιδέες τους και έβγαλαν διάφορες φωογραφίες.

Στην τελετή παρευρέθηκαν: Η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπ/σης κ. Βουρλούμη, η Υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων κ. Ηλιοπούλου, η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής γλώσσας κ. Κοτταδάκη, ο Σχολικός Σύμβουλος Γ΄ Περιφέρειας κ. Ζεύλας, η Γυμνασιάρχης Γυμνασίου Χαβαρίου κ. Μπαϊλού, ο Πρόεδρος του Δημοτικού διαμερίσματος Χαβαρίου κ. Παπαζαφειρόπουλος και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημ. Σχολείου Χαβαρίου.

Επίσης παρευρέθηκαν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, οι οποίοι ως μαθητές της περσινής ΣΤ΄ Τάξης, συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στους μαθητές αυτούς απονεμήθηκαν αναμνηστικά διπλώματα.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Την τηλεδιάσκεψη πραγματοποίησε η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και συμμετείχαν πολλά σχολεία της Δυτ. Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και το δικό μας.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, για τους κινδύνους που υπάρχουν και για τον εθισμό σ΄ αυτό. Έμαθαν τι πρέπει να κάνουν όταν χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) και τι να μην κάνουν. Να μην δίνουν κωδικούς και προσωπικά στοιχεία.

Οι μαθητές έγραφαν τις απορίες στους σε υπολογιστή και οι υπεύθυνοι απαντούσαν σ΄ αυτές.

Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη.

Η επέτειος του “ΟΧΙ”

Τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου, γιορτάσαμε στο σχολείο μας την 74η επέτειο του “ΟΧΙ” του 1940. Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης μας θύμισαν, μέσα από ποιήματα και σκετς, τα γεγονότα της εποχής. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τον αγώνα των προγόνων μας εναντίον των Ιταλών και τραγουδήσαμε τραγούδια της εποχής εκείνης.

Την 28η Οκτωβρίου πήγαμε στην εκκλησία για τη Δοξολογία, με άσχημο καιρό. Στη συνέχεια διαβάστηκε τρισάγιο στο ηρώο του χωριού, έγινε κατάθεση στεφάνων και όλοι οι μαθητές του χωριού έψαλλαν τον εθνικό ύμνο.

Ακολούθησε η παρέλαση, συνοδευόμενη από ελαφρές ψιχάλες.

Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με χορούς από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, λίγο βιαστικά βέβαια γιατί η βροχή δυνάμωσε.

Γνωριμία με έναν λαϊκό ήρωα

Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου επισκεφθήκαμε το Σιμόπουλο. Εκεί είδαμε διάφορα ζώα που υπάρχουν στη “Φάρμα Πολυζωγόπουλου”. Μαζί μας ήταν και οι μαθητές από το Δημοτικό σχολείο Σιμόπουλου, με τους οποίους έχουμε συναντηθεί και γνωριστεί από τα προηγούμενα χρόνια. Στα πλαίσια της συνεργασίας μεταξύ των σχολείων οι ομάδες των μεγάλων τάξεων έπαιξαν ποδόσφαιρο και η ομάδα του σχολείου μας νίκησε με 4-1.

Εκείνο όμως που εντυπωσίασε όλους ήταν η παράσταση που έδωσε ο παλιός παλαιστής Γιώργος Τρομάρας. Ο θρυλικός Γιώργος Τρομάρας που είχαν δει πριν πολλά χρόνια και οι γονείς μας, συνεχίζει να δίνει παραστάσεις στα σχολεία.

Ο Γιώργος Τρομάρας διδάσκει το ήθος, την αξία του αθλητισμού, αλλά και τη δύναμη της θέλησης. Ήταν πρωταθλητής Ελλάδας, αλλά και πρωταθλητής κόσμου στην ελευθέρα πάλη πριν από 40 χρόνια περίπου. Από μικρό παιδί ξεκίνησε από ένα χωριό της Αιτωλοακαρνανίας και εμφανίστηκε σε αγώνες και παραστάσεις σε όλο τον κόσμο. Σταματάει αυτοκίνητα, σέρνει φορτηγά ακόμα και βαγόνια τρένου.

Παρόλο που είναι πάνω από 65 χρόνων, τον είδαμε να κάνει απίστευτα πράγματα. Έσκισε έναν τηλεφωνικό κατάλογο σε μικρά κομματάκια. Έσπασε αλυσίδες, λύγισε σιδερένιες λάμες σαν να ήταν πλαστικές, τέντωσε πολύ χοντρά ελατήρια. Κάρφωσε μια πρόκα σε ένα χοντρό ξύλο με το χέρι του.

Ήταν μια παράσταση που εντυπωσίασε όλους και δίκαια ο Γιώργος Τρομάρας κέρδισε το χειροκρότημα όλων.

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας διάφορες δραστηριότητες, στα πλαίσια της πανελλήνιας ημέρας σχολικού αθλητισμού.

Οι 3 μεγάλες τάξεις παρακολούθησαν τη μεταγλωτισμένη ταινία κινουμένων σχεδίων “Ο Αζούρ και ο Ασμάρ”. Οι μικρότερες τάξεις παρακολούθησαν την προβολή της ταινίας “Happy Feat”. Επίσης προβλήθηκαν βίντεο από το διαδίκτυο σχετικά με το ρατσισμό.

Στη συνέχεια οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης κατασκεύασαν πάνό με συνθήματα : “ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ” και “ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΕΛΦΙΑ, ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ Η ΓΗ”.

Όλοι οι μαθητές του σχολείου σχεδίασαν  με τις τσάντες τους, στο προαύλιο του σχολείου, το σύνθημα : “ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ”.

Κατόπιν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ παρέμειναν στο προαύλιο για να κάνουν διάφορα αθλητικά παιχνίδια. Οι υπόλοιποι μαθητές με τα πανό πήγαν στο χώρο του Γυμνασίου. Εκεί μας υποδέχτηκαν οι μαθητές και οι καθηγητές του Γυμνασίου. Στο προαύλιο του Γυμνασίου κάναμε διάφορα παιχνίδια και σκυταλοδρομίες με μεικτές ομάδες και από τα δύο σχολεία.

Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με αγώνα ανωμάλου δρόμου από μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου σε αγροτικούς δρόμους του χωριού. Όλοι οι μαθητές πήραν αναμνηστικό δίπλωμα από το Γυμνάσιο Χαβαρίου, για τη συμμετοχή τους στις εκδηλώσεις της 1ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

Καινούργιο ξεκίνημα

Με τον καθιερωμένο Αγιασμό ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά και για το Δημοτικό Σχολείο Χαβαρίου. Εκτός από τους μαθητές και τους δασκάλους, τον αγιασμό παρακολούθησαν πολλοί γονείς, καθώς και ο πρόεδρος του χωριού. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προσέφερε γλυκά σε όλους τους μαθητές, ενώ στους νέους μαθητές της Α΄ Τάξης μοίρασε μια τσαντούλα με σχολικά είδη.

Εκείνο που εντυπωσίασε όλους ήταν η διακόσμηση των διαδρόμων του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και με τη βοήθεια αρκετών Χαβαραίων, σχεδιάστηκαν ζωγραφικές παραστάσεις στους τοίχους. Οι παραστάσεις είναι εμπνευσμένες από τους μύθους του Αισώπου και την ποίηση του Ελύτη.

Για να γίνουν αυτά βοήθησαν οικονομικά ο πρόεδρος του χωριού Σπύρος Παπαζαφειρόπουλος, ο Αθλητικός Όμιλος Χαβαρίου και ο συγχωριανός μας Βασίλης Πετρόπουλος. Την καθοδήγηση είχε ο ζωγράφος Κρίστο Χάσα και βοήθησαν στο βάψιμο και στη διακόσμηση οι παρακάτω:

Γιάννης Ζολώτας, Γιώργος Στούμπανος, Γιάννης Μαρίτσας, Εβελίνα Πατραμάνη, Ζωή Μπερούκα, Γιούλη Τράπαλη, Σία Τράπαλη, Ντίνα Σιαψάλη, Φιλιώ Ρούνη, Κώστας Πάπαρης, Γωγώ Χονδρογιάννη, Σπήλιος Τράπαλης, Μίνα Μαρινοπούλου – Φουντά, Φώτης και Κατερίνα Τζαβάρα, Γιώργος Σταυλιώτης, Ντίνα Αθανασοπούλου, Βίκυ Πολυζά-Γκρίλλα.