Η πρόβα για την Αφή της Φλόγας

Σήμερα το μεσημέρι βρεθήκαμε στην Αρχαία Ολυμπία για να παρακολουθήσουμε την τελική πρόβα για την Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο της Βραζιλίας.

Η μέρα ήταν ηλιόλουστη και βοήθησε να ανάψει η δάδα από τις ακτίνες του ήλιου, μετά την επίκληση στο θεό του φωτός, τον Απόλλωνα. Την πρόβα παρακολούθησαν χιλιάδες κόσμου από την Ελλάδα και το εξωτερικό και πολλοί μαθητές σχολείων. Ευτυχώς το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, προνόησε και “έπιασε” θέσεις στη σκιά που υπήρχε σε ένα μόνο σημείο του σταδίου και παρακολουθήσαμε άνετα την τελετή.

Είδαμε τις χορογραφίες  που έχει εμπνευστεί η χορογράφος Άρτεμις Ιγνατίου και παρουσίασαν νέοι και νέες με αρχαία περιβολή. Την Φλόγα μετέφερε στο στάδιο η πρωθιέρεια Κατερίνα Λέχου και την παρέδωσε στον πρώτο λαμπαδηδρόμο, τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή της γυμναστικής Λευτέρη Πετρούνια. Στη συνέχεια θα την παραλάβει  ο πρώην Ολυμπιονίκης του βόλεϊ, Ζιοβάνι Γκάβιο, εκπροσωπώντας τη Βραζιλία και το ταξίδι θα συνεχιστεί για μερικές μέρες στην Ελλάδα και κατόπιν στη Βραζιλία.

Ο Δρόμος των Αθλητών προς τη Δόξα

Σήμερα το πρωί στις 9 και μισή περίπου, όλοι οι μαθητές του σχολείου πήγαμε στην πλατεία του χωριού. Εκεί υποδεχτήκαμε τους πεζοπόρους, αλλά και τους ιππείς που είχαν ξεκινήσει πολύ πρωί από την Αρχαία Ήλιδα.

Οι πεζοπόροι αυτοί αναβιώνουν την πομπή που γινόταν κάθε 4 χρόνια στην αρχαία Ελλάδα από την Ήλιδα προς την Ολυμπία λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Έτσι και φέτος με την ευκαιρία της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας που θα γίνει την Πέμπτη στην Ολυμπία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο της Βραζιλίας, ξεκίνησε η διήμερη πεζοπορία.

Μια μικρή τελετή είχε οργανωθεί στην πλατεία Χαβαρίου από τον Πρόεδρο της κοινότητας, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Χαβαρίου και τους κατοίκους του χωριού. Προσφέρθηκαν στους πεζοπόρους γλυκά, αναψυκτικά και νερό για να ξεδιψάσουν και να πάρουν δυνάμεις για τη δύσκολη συνέχεια.

Οι μαθητές του σχολείου μας απήγγειλαν τον Ολυμπιακό Ύμνο και διάβασαν κείμενα με πληροφορίες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την Ολυμπιακή Φλόγα και την πορεία των αθλητών. Μετά από λίγα λεπτά οι πεζοπόροι αναχώρησαν για τον επόμενο σταθμό τους, την Αμαλιάδα.

Επίσκεψη στην Αρχαία Ήλιδα

Μια ακόμη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησε το σχολείο μας την Τετάρτη. Επισκεφθήκαμε το Μουσείο της γειτονικής μας Αρχαίας Ήλιδας. Μέσα στο Μουσείο είδαμε τα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι στην Ήλιδα και τα γειτονικά χωριά. Είδαμε απολιθώματα ζώων, κοσμήματα, νομίσματα, όπλα, εργαλεία και σκεύη των αρχαίων χρόνων. Επίσης είδαμε κομμάτια από κατασκευές οικιών και ναών, αγάλματα και ψηφιδωτά.

Στη συνέχεια πήγαμε στον αρχαιολογικό χώρο, όπου είδαμε τα ερείπια της πόλης που έχουν φέρει στο φως οι ανασκαφές και το αρχαίο θέατρο, στο οποίο παλαιότερα έιχαν δώσει παραστάσεις πασίγνωστοι Έλληνες ηθοποιοί.

Η Ήλιδα ήταν η διοργανώτρια των Ολυμπιακών Αγώνων από το 776 π. Χ. Με τον βασιλιά Ίφιτο ήταν αυτή που καθιέρωσε το θεσμό της εκεχειρίας κατά τη διάρκεια των αγώνων. Οι αθλητές πριν πάνε στην Ολυμπία για τους αγώνες, έπρεπε να περάσουν υποχρεωτικά από την Ήλιδα για ένα μήνα περίπου, για να προετοιμαστούν. Κατά την περίοδο της ακμής της είχε πληθυσμό περίπου 60.000.

Σήμερα ελάχιστα μόνο από τα ερείπια της πόλης έχουν βρεθεί. Τα περισσότερα είναι θαμμένα κάτω από τη γη. Δυστυχώς το κράτος έχει εγκαταλείψει την Ήλιδα και έχουν σταματήσει οι ανασκαφές και η συντήρηση. Θα πρέπει να υπάρξει γενναία επιχορήγηση για να έρθει στο φως η Ήλιδα που βρίσκεται κάτω από τα χώματα. Γιατί χωρίς την Ήλιδα δεν θα υπήρχε Ολυμπία και Ολυμπιακοί Αγώνες.

Στο διυλιστήριο του φράγματος Πηνειού

Μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη κάναμε την Τετάρτη οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου μας. Επισκεφθήκαμε το διυλιστήριο που έχει κατασκευαστεί στο φράγμα του ποταμού Πηνειού.

Το διυλιστήριο θα καθαρίζει το νερό της τεχνητής λίμνης και θα το μεταφέρει στα σπίτια μας. Από το νερό αυτό θα υδρεύεται η Αμαλιάδα, τα χωριά του κάμπου μέχρι την Ανδραβίδα και τα Λεχαινά, καθώς επίσης και το χωριό μας. Αργότερα θα επεκταθεί το δίκτυο και στη βόρεια Ηλεία, μέχρι τη Βάρδα και τα χωριά της.

Για τη λειτουργία του μας μίλησε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Αμαλιάδας κ. Παπαγεωργίου. Είδαμε τα διάφορα τμήματα του διυλιστηρίου, όπως το μέρος όπου γίνεται ο αρχικός καθαρισμός του νερού, ο χημικός καθαρισμός και η οζόνωση. Στη συνέχεια είδαμε πώς γίνεται η ιζηματοποίηση των υπολειμμάτων και η διήθηση μέσα από διάφορα φίλτρα. Είδαμε πώς γίνεται ο καθαρισμός των φίλτρων και που συγκεντρώνονται τα υπολείμματα. Και τέλος είδαμε τις τεράστιες δεξαμενές αποθήκευσης του πόσιμου νερού.

Όπως ανέφερε ο κύριος Παπαγεωργίου είμαστε οι πρώτοι που είδαμε το διυλιστήριο σε πλήρη λειτουργία. Οι κάτοικοι της Αμαλιάδας θα μπορούν πλέον να πίνουν καθαρό νερό, ενώ σταδιακά θα διοχετεύεται και στα άλλα χωριά και σε λίγο καιρό θα έρθει και στο χωριό μας.

Γιορτάζουμε το ’21

 Γιορτάσαμε και φέτος στο σχολείο μας την επέτειο της ελληνικής επανάστασης του 1821. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, παρουσίασαν τους αγώνες και τις θυσίες των προγόνων μας. Ακούσαμε διάφορα κείμενα και τραγούδια για τα γεγονότα της επανάστασης.

Βροχερή ξημέρωσε η 25η Μαρτίου. Ευτυχώς όμως μετά τη Δοξολογία που έγινε στην εκκλησία, η βροχή για λίγο σταμάτησε. Η επιμνημόσυνη δέηση και η κατάθεση στεφάνων στο Ηρώον έγινε με λιγοστές ψιχάλες. Ο κόσμος παρά το σιγανοψιχάλισμα, άκουσε τον πανηγυρικό της ημέρας από τη δασκάλα του σχολείου μας Αναστασία Αποστολοπούλου. Στη συνέχεια έγινε η παρέλαση από όλους τους μαθητές του χωριού.  Και μετά η βροχή ξανάρχισε, λες και  περίμενε να τελειώσει η παρέλαση.

Με την ποίηση πολεμάμε το ρατσισμό

Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Ταυτόχρονα έχει οριστεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

Για το σκοπό αυτό στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε διάφορες δράσεις για την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων. Διαβάσαμε σχετικά ποιήματα, τραγουδήσαμε αντιρατσιστικά τραγούδια, παρακολουθήσαμε βίντεο και συζητήσαμε πάνω σε αυτά τα θέματα, συνειδητοποιώντας ότι η ρατσιστική βία (λεκτική ή σωματική) δεν έχει θέση στο σχολείο μας και σε μια δημοκρατική κοινωνία.

Ενημέρωση

Σας γνωρίζουμε ότι την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση γονέων για ενημέρωσή τους σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους και για παράδοση βαθμολογίας, από 11.30 έως 13.15.

Τα λεωφορεία για τις Α΄και Β΄τάξεις, θα αναχωρήσουν στις 12.25 ενώ για τις Γ΄, Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄ τάξεις στις 13.15.

Το ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά.

Λυόμενη αίθουσα

Την Πέμπτη 10 Μαρτίου, με την υποστήριξη και το συντονισμό της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης Δήμου Ήλιδας, τοποθετήθηκε στο σχολείο μας μια λυόμενη αίθουσα, η οποία είναι πλέον έτοιμη να ανταποκριθεί στο ρόλο της. Η αίθουσα αυτή αποτελούσε πάγιο αίτημα του σχολείου μας, καθώς το σχολείο μας έχει αναβαθμιστεί σε σχολικό κέντρο, μετά τη συγχώνευσή του με άλλα σχολεία της περιοχής. Η αίθουσα αυτή θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά ως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Η χρήση της στο μέλλον θα είναι ανάλογη με τις ανάγκες που θα παρουσιαστούν.

Τσικνίζουμε και φέτος

Ξημέρωσε και φέτος η Τσικνοπέμπτη, τελείως διαφορετική από τη χτεσινή βροχερή ημέρα. Ο καιρός υπάκουσε στις προσευχές όλων  έτσι σήμερα το πρωί μας υποδέχτηκε ένας ολόλαμπρος ήλιος.

Το πρωί ξεκίνησαν τα μαθήματα κανονικά για όλες τις τάξεις. Στη συνέχεια όμως ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, άναψε τις φωτιές και άρχισε να ψήνει σουβλάκια. Λίγο πριν το μεσημέρι τα σουβλάκια ήταν έτοιμα και μοιράστηκαν σε όλους. Ακολούθησε χορός και γλέντι με πολλούς μεταμφιεσμένους.

Μαζί μας διασκέδασαν και έφαγαν και τα μικρά παιδιά του Νηπιαγωγείου. Τα σουβλάκια προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, καθώς και ο πρόεδρος του χωριού μας κ. Σπύρος Παπαζαφειρόπουλος.

Η Τσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης (Κρεατινής) εβδομάδας του Τριωδίου. Κατά την Κρεατινή εβδομάδα, η ορθόδοξη παράδοση, σεβόμενη τις νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής, τοποθέτησε ανάμεσά τους, την Πέμπτη δηλαδή, μια ημέρα εκτόνωσης με «τσίκνισμα» και κραιπάλη.

Λέγεται Τσικνοπέμπτη ή…Τσικνοπέφτη γιατί αυτήν την Πέμπτη, σύμφωνα με την παράδοση, σε πολλά μέρη της Ελλάδας, έλιωναν το λίπος από τα χοιρινά, ενώ παρέες συγκεντρώνονταν στα σπίτια για να ψήσουν κρέας, να το τσικνίσουν δηλαδή. Η προέλευση του εθίμου μάλλον ανάγεται στις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων αλλά και των Ρωμαίων, που επιβίωσαν με παραλλαγές μέχρι και τα χριστιανικά χρόνια. Η πολυφαγία και πολυπιοτία, χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ημέρας, θυμίζουν πρακτικές που σχετίζονται με την ευφορία της γης και που, όταν συνδυάζονται με την χριστιανική παράδοση, σημαίνουν την προετοιμασία για τη σαρανταήμερη νηστεία (Σαρακοστή) πριν το Πάσχα.

 

Ενημέρωση από την Πυροσβεστική

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο σχολείο μας ενημέρωση για την Πολιτική Άμυνα, από τον πυροσβέστη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αμαλιάδας κύριο Δημήτρη θωμά.

Ο κ. Θωμάς μας εξήγησε τη διαφορά μεταξύ αστικών πυρκαγιών και πυρκαγιών υπαίθρου, καθώς και την προστασία από αυτές. Μετά μας μίλησε για το πώς να συμπεριφερόμαστε κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Στη συνέχεια μίλησε για τις πλημμύρες και για την προστασία από έντονα καιρικά φαινόμενα. Στο τέλος μας μίλησε για τα τροχαία ατυχήματα και μας έδωσε οδηγίες πώς να τα αποφεύγουμε. Κλείνοντας την παρουσίαση μας έδειξε κάποια βίντεο για το πώς επεκτείνεται μια φωτιά στο σπίτι μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Επίσης μας έδειξε τη στολή του πυροσβέστη και μας εξήγησε πώς είναι κατασκευασμένη ώστε να τον προστατεύει στις δύσκολες συνθήκες της δουλειάς του.