Εκδρομή στη Γαστούνη

Σήμερα Τρίτη 23 Φεβρουαρίου κάναμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στη Γαστούνη. Αρχικά επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο επεξεργασίας ντομάτας PUMMARO. Το εργοστάσιο ξεκίνησε τη λειτουργία του τη δεκαετία του 1960 με την επωνυμία “ΠΕΛΑΡΓΟΣ”. Μετά από 20 χρόνια πουλήθηκε στην εταιρεία “ΜΕΛΙΣΣΑ-ΚΙΚΙΖΑΣ” και αργότερα αγοράστηκε από την “Ελαϊς Unilever Hellas”, στην οποία παραμένει μέχρι σήμερα.

Η διευθύντρια του εργοστασίου κυρία Στέλλα Γεωργανά, καθώς και οι υπεύθυνοι διαφόρων τμημάτων μας ενημέρωσαν αναλυτικά για την παραγωγή του εργοστασίου από το χωράφι που φυτεύεται η ντομάτα μέχρι τα τελικά προϊόντα που αγοράζουμε.

Το εργοστάσιο συνεργάζεται με 100 παραγωγούς βιομηχανικής ντομάτας, οι οποίοι παραδίδουν ολόκληρη την παραγωγή τους σ΄ αυτό, περίπου 55.000 τόνους το χρόνο. Στο εργοστάσιο δουλεύουν από 80 έως 180 (το καλοκαίρι) εργάτες. Η εταιρεία εκπαιδεύει και ενημερώνει τους γεωργούς στη χρήση ορθών γεωργικών πρακτικών στην καλλιέργεια τομάτας και στη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Ομάδα γεωπόνων καθοδηγεί σε καθημερινή βάση τους παραγωγούς. Το πρόγραμμα “αειφόρου γεωργίας” που εφαρμόζεται, μειώνει το κόστος καλλιέργειας και προστατεύει το περιβάλλον με τα ανακυκλώσιμα υλικά που χρησιμοποιούνται. Τα προϊόντα εκτός από την Ελλάδα εξάγονται και στο εξωτερικό.

Ευχαριστούμε πολύ τη διευθύντρια, κυρία Γεωργανά και το προσωπικό που μας ξενάγησε στο χώρο του εργοστασίου και προσέφερε σε όλους μας δώρο μια τσάντα με προϊόντα του εργοστασίου.

Στη συνέχεια πήγαμε στο Βυζαντινό ναό της Παναγίας Καθολικής στο νοτιοδυτικό άκρο της Γαστούνης. Ο ναός χτίστηκε το 1278/79 από τους αυτάδελφους Κολληγόπουλους, όταν η περιοχή ήταν φραγκοκρατούμενη. Ανήκει στον τύπο του δικιόνιου σταυροειδούς εγγεγραμμένου ναού. Έχει ημιεξαγωνική αψίδα, τρούλο με οκτάπλευρο τύμπανο και νάρθηκα στα δυτικά. Ο ναός είχε ελάχιστες τοιχογραφίες από την κατασκευή του, ενώ οι περισσότερες αγιογραφίες έγιναν το 1702. Κατά το σεισμό του 2008 έπαθε σοβαρές ζημιές και κρίθηκε επικίνδυνος. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας ανέλαβε τη στερέωση και αποκατάσταση του ναού και μετά από εργασίες δύο χρόνων αποδόθηκε και πάλι στο κοινό για τη λατρεία.

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας “E-Twinning”

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας βραβεύτηκε με την Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας “E-Twinning”. Για το λόγο αυτό έγινε την Πέμπτη στο σχολείο μας μια μικρή τελετή, όπου επιδόθηκαν τα βραβεία στους μαθητές των περυσινών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων.

Το πρόγραμμα είχε τίτλο: “Once upon a time” και το συντόνιζαν, ο καθηγητής Αγγλικών Γιάννης Κισκήρας και η δασκάλα Γεωργία Σταυλιώτη.

Η πλατφόρμα etwinning συνδέει εκπαιδευτικούς και μαθητές από όλη την Ευρώπη να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να μοιραστούν ιδέες και εμπειρίες, ενθαρρύνοντας τη διαπολιτισμική επικοινωνία και την πολιτισμική ευαισθητοποίηση. Τα παιδιά του σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με σχολείο της Πολωνίας, μαθαίνοντας να συνεργάζονται με χαρά και δημιουργικότητα. Τα οφέλη ήταν πολλαπλά είτε στην παραγωγή γραπτού λόγου στα ελληνικά και αγγλικά είτε στη διεπικοινωνία και συνεργασία. Πέραν της γνωριμίας με το “΄Αλλο”, το “Διαφορετικό” οι μαθητές ανακάλυψαν ότι και η γλώσσα και η επικοινωνία είναι πράξεις που προσδίδουν νόημα στις σχέσεις μας. Τα προγράμματα etwinning βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μαθητών κάθε χρόνο εκπαιδεύοντας το νου και την καρδιά στην πρόσληψη και μετουσίωση της πληροφορίας με δημιουργικό τρόπο.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας κα Μαριάνθη Κοταδάκη, η Υπεύθυνη Σχολικών Προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα Ευγενία Ηλιοπούλου, η Διευθύντρια του Γυμνασίου Χαβαρίου κα Μαρία Μπαϊλού, ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Χαβαρίου κ. Σπύρος Παπαζαφειρόπουλος και εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

“Ένας Αρλεκίνος από χαρτί”

DSCN1088

Σήμερα οι μαθητές της Δ΄ τάξης διδάχτηκαν στο μάθημα της Γλώσσας, το κεφάλαιο “Ένας Αρλεκίνος από χαρτί”.

Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου, με χαρτόνια, μολύβια, χάρακες, ψαλίδια και κόλλα, συνδυάζοντας και τις γεωμετρικές κατασκευές των Μαθηματικών, έφτιαξαν τον Αρλεκίνο.

Το διαδίκτυο κι εγώ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Χαβαρίου, στα πλαίσια του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, διοργάνωσε μια εκδήλωση στο χώρο του σχολείου την Τετάρτη 10-2-2016.

Στην εκδήλωση μίλησε ο κ. Σπύρος Ζαφειρόπουλος με θέμα: “Γονείς και παιδιά στο διαδίκτυο. Συμβουλές ασφαλούς πλοήγησης για μικρούς και μεγάλους”.

Προβλήθηκαν βίντεο που αφορούσαν τους κινδύνους που διατρέχουν κυρίως τα μικρά παιδιά από την χρήση κυρίως του Facebook και πως μπορούν να πέσουν εύκολα θύματα εκμετάλλευσης. Ακούστηκαν πολύτιμες συμβουλές για το πώς μπορούμε να ελέγξουμε τα παιδιά μας σχετικά με την τρόπο χρήσης των tablet αλλά και πως θα αποτελέσουμε καλό παράδειγμα για αυτά. 

Παράλληλη στήριξη

Στο σχολείο μας υλοποιείται πρόγραμμα «Εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπ/κές ανάγκες».

Παραθέτουμε το ενημερωτικό κείμενο και την αφίσα του συγκεκριμένου έργου.

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 (MIS 520707, 485613, 485614) ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020

Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, (MIS 520707, 485613, 485614) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΠΑΝΑΔ του ΕΣΠΑ 2014-2020, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για έξι σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015 και 2015-2016). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 (MIS 520707, 485613, 485614) «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.
Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτεςαναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής προκειμένου να υποστηρίζονται οι μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Για το σκοπό αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο προσωπικό.
Επίσης, στόχος των πράξεων είναι η υποστήριξη των μαθητών με το αναγκαίο προσωπικό (ΕΕΠ/Σχολικοί Νοσηλευτές και ΕΒΠ) ώστε να καταστούν λειτουργικοί κατά το χρόνο παραμονής τους στις σχολικές μονάδες σε Περιφέρειες όπου δεν καλύπτουν τα ΠΕΠ.

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης τους στη σχολική κοινότητα με αποτέλεσμα τη βελτίωση της προσβασιμότητας των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και την αντιμετώπιση του.

 σάρωση0003

Τρεις Ιεράρχες – Κοπή πίτας

Την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου έγινε ο εκκλησιασμός και η γιορτή για τους προστάτες των γραμμάτων τους Τρεις Ιεράρχες. Τον Μέγα Βασίλειο, τον Ιωάννη το Χρυσόστομο και τον Γρηγόριο το Ναζιανζηνό ή Θεολόγο. Δείτε πληροφορίες για την εορτή στο: http://el.wikipedia.org.

Στον Ιερό ναό της Αγίας Τριάδας, παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία και  ο ιερέας ευλόγησε τους 5 άρτους. Η δασκάλα του σχολείου μας Αναστασία Αποστολοπούλου μίλησε για τη ζωή και το έργο των Τριών Ιεραρχών.

Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο σχολείο, όπου ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα. Τα φλουριά κέρδισαν η μαθήτρια της Γ΄ τάξης Αθηνά Γεωργακοπούλου και η δασκάλα Γεωργία Σταυλιώτη.

Στο λιτρουβιό

Σήμερα 26 Ιανουαρίου επισκεφθήκαμε ένα από τα τρία ελαιοτριβεία του χωριού για να δούμε πώς παράγεται το ελαιόλαδο.

Φέτος, λόγω της μεγάλης παραγωγής, και τα τρία ελαιοτριβεία του χωριού λειτουργούν σχεδόν χωρίς διακοπή. Το ελαιοτριβείο τα τελευταία χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί με μηχανήματα που παράγουν μεγάλες ποσότητες λαδιού, με λιγότερο προσωπικό. Το παλιό λιτρουβιό δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε τόσες μεγάλες ποσότητες ελιών που μαζεύτηκαν φέτος.

Οι εργάτες μεταφέρουν τις ελιές με τρακτέρ από το λιοστάσι στο ελαιοτριβείο. Οι ελιές καθαρίζονται από τα φύλλα, πλένονται και μετά αλέθονται σε ειδικά μηχανήματα.

Κατόπιν διαχωρίζεται το «λιοκόκι» ή ελαιοπυρήνας και στη συνέχεια τα υγρά απόβλητα από το καθαρό λάδι. Τα υγρά απόβλητα επεξεργάζονται με ασβέστη και στη συνέχεια συγκεντρώνονται για να χρησιμοποιηθούν, όταν στερεοποιηθούν, για την παραγωγή λιπασμάτων.

Στο τέλος το καθαρό λάδι μπαίνει σε δοχεία και μεταφέρεται στους παραγωγούς. Αυτό που μάθαμε είναι ότι τίποτα δεν πάει χαμένο. Τα φύλλα, το λιοκόκι, τα υγρά απόβλητα, όλα επεξεργάζονται για να ξαναχρησιμοποιηθούν. Πριν φύγουμε ο ιδιοκτήτης του ελαιοτριβείου κ. Παπαζαφειρόπουλος, μας προσέφερε ψωμάκια με φρέσκο ελαιόλαδο, που τα καταβροχθίσαμε αμέσως.

Γιορτή Χριστουγέννων

Με μια μικρή γιορτή αποχαιρετήσαμε, σήμερα 23 Δεκεμβρίου, το 2015.

Τη γιορτή άνοιξαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με το αγγλικό τραγούδι “Rudolph, the red-nosed reindeer”.

Στη συνέχεια οι μαθητές της Α΄τάξης παρουσίασαν το θεατρικό, “Τα αγγελάκια των Χριστουγέννων”.

Οι μαθητές της Β΄τάξης μας διασκέδασαν με το θεατρικό, “Η μπουγάδα του Αη Βασίλη”.

Οι μαθητές τραγούδησαν τα κάλαντα και άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Στο τέλος μοιράστηκαν στους μαθητές και στους γονείς που παρακολούθησαν τη γιορτή, μελομακάρονα και άλλα χριστουγεννιάτικα γλυκά.

Καλά Χριστούγεννα

και

ευτυχισμένο το νέο έτος

Πρόσκληση στη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

333333

Σας προσκαλούμε στη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας που θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη  23 Δεκεμβρίου και ώρα 08.30. Τη γιορτή συνδιοργανώνει η Α΄ και Β΄ τάξη και συμμετέχει η ΣΤ΄ με αγγλικό τραγούδι.

Σας περιμένουμε με μεγάλη χαρά!

Τοποθέτηση λυόμενης αίθουσας

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την τοποθέτηση λυόμενης αίθουσας στο προαύλιο του σχολείου, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Παράλληλα θα δημιουργηθεί ράμπα από τσιμέντο για την εύκολη πρόσβαση των οχημάτων στο χώρο του σχολείου. Επιπλέον στην κεντρική είσοδο του σχολείου θα γίνει τσιμεντόστρωση για να μη λιμνάζουν τα νερά. Τέλος έγινε καθαρισμός του προαύλειου χώρου από εργάτη που έστειλε η Σχολική Επιτροπή Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Ήλιδας.