Γιορτάσαμε το ΟΧΙ του ’40

Τελειώνει ο βροχερός φετινός Οκτώβρης με τον εορτασμό της επετείου του ΟΧΙ που είπε ο ελληνικός λαός στους Ιταλούς την 28η Οκτωβρίου 1940. Η γιορτή στο σχολείο μας έγινε την παραμονή. Οι μαθητές της Τρίτης και της Τετάρτης τάξης, μας παρουσίασαν τα γεγονότα εκείνης της περιόδου. Διάβασαν αποσπάσματα από διηγήσεις των γεγονότων, απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν τα τραγούδια της εποχής εκείνης. Συγχρόνως παρακολουθήσαμε βίντεο με εικόνες από το αλβανικό μέτωπο, καθώς και χιουμοριστικές γελοιογραφίες με τις οποίες υποδέχτηκαν οι Έλληνες σκιτσογράφοι τους Ιταλούς.

Ανήμερα την 28η πήγαμε στην εκκλησία όπου έγινε η Δοξολογία. Στη συνέχεια πήγαμε στην πλατεία του χωριού και συγκεκριμένα στο Ηρώον των πεσόντων. Εκεί έγινε επιμνημόσυνη δέηση για τους νεκρούς πολεμιστές και κατάθεση στεφάνων. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η δασκάλα του σχολείου μας κ. Μαρία Τσοπάνογλου. Αφού κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή, ψάλλαμε όλοι μαζί τον Εθνικό μας ύμνο. Τέλος ολοκληρώσαμε τις γιορταστικές εκδηλώσεις με την παρέλαση στην οποία μας συνόδευαν ελαφρές ψιχάλες.

Ημέρα Αποταμίευσης

IMG_20161024_100745

Στις 31 Οκτωβρίου κάθε χρόνο γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Η γιορτή καθιερώθηκε σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων, που έγινε  στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.

Με αφορμή τη γιορτή αυτή, επισκέφθηκε το σχολείο μας η Δ/ντρια του υποκαταστήματος Αμαλιάδας του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κ. Γεωργία Μπιλάλη και ο υπάλληλος κ. Παναγιώτης Γιαννόπουλος. Η κ. Μπιλάλη μίλησε στους μαθητές για την αξία της αποταμίευσης και πώς αυτή συμβάλλει στην πρόοδο και την ανάπτυξη μιας χώρας. Στο τέλος μοίρασε στους μαθητές κουμπαράδες του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

Ενημέρωση από τη Δημοτική Αστυνομία

Την Τρίτη 18 Οκτωβρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας ο υπάλληλος της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Ήλιδας κ. Καλλιμάνης Γεώργιος.

Ο κ. Καλλιμάνης ενημέρωσε τους μαθητές του σχολείου μας για θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Ειδικότερα αναφέρθηκε στη σωστή οδηγική συμπεριφορά με ποδήλατα, στην κυκλοφορία των πεζών καθώς και τη σωστή συμπεριφορά οδηγού και επιβατών στα αυτοκίνητα.

Επίσης έδειξε στους μαθητές καρτέλες με διάφορα σήματα κυκλοφορίας και τους έμαθε πώς να ξεχωρίζουν τις κατηγορίες σημάτων. Με διάφορα τεστ και παιχνίδια ερωτήσεων κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών μέχρι το τέλος.

 

Ανακύκλωση μπαταριών

IMG_20161017_103805

Στο σχολείο μας τοποθετήθηκε ειδικός κάδος συλλογής χρησιμοποιημένων μπαταριών. Αν οι μπαταρίες ρίχνονται μαζί με τα υπόλοιπα σκουπίδια, επιβαρύνουν το περιβάλλον λόγω των χημικών ουσιών που περιέχουν.

Η εταιρεία που συλλέγει τις μπαταρίες ιδρύθηκε το 2004 και λέγεται ΑΦΗΣ Α.Ε., (Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών). Έχει τοποθετήσει ειδικούς κάδους συλλογής χρησιμοποιημένων μπαταριών σε πάνω από 63.000 σημεία (σούπερ μάρκετ, Δήμους, σχολεία, Δημόσιους οργανισμούς κλπ.). Το 2015 η συλλογή μπαταριών έφτασε τους 567 τόνους (περίπου 25.000.000 μπαταρίες).

Ας βοηθήσουμε και εμείς με τη συλλογή χρησιμοποιημένων μπαταριών στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2016

Και φέτος γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Από το πρωί οι μαθητές των μεγάλων τάξεων ζωγράφισαν χαρτόνια με συνθήματα όπως “ΤΙΜΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ” και “ΑΞΙΑ ΕΧΕΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ”. Οι μαθητές των μικρών τάξεων παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα Ολυμπιακά ιδεώδη, μιας και φέτος ήταν Ολυμπιακή χρονιά.

Στη συνέχεια όλοι μαζί πήγαμε στο γήπεδο του χωριού όπου έγιναν ποδοσφαιρικοί αγώνες μεταξύ των μαθητών. Οι υπόλοιποι μαθητές παρακολουθούσαν από τις σκεπαστές κερκίδες με τα καινούρια καθίσματα. Τους αγώνες διαιτήτευσε η διαιτητής από το χωριό μας Βίκη Σιαχάμη.

Μερικοί κάτοικοι του χωριού που βρέθηκαν εκεί παρακολούθησαν τον αγώνα και ήταν αρκετά εκδηλωτικοί. Όταν χρειάστηκε, δόθηκαν και οι πρώτες βοήθειες στους ελαφρά τραυματίες.

Για την ιστορία να πούμε ότι στον αγώνα των μεγάλων τάξεων, η πράσινη ομάδα νίκησε την πορτοκαλί με 4-2, παρ΄ότι στο ημίχρονο έχανε με 1-0.

Αυτό που πήραν οι μαθητές είναι η χαρά του παιχνιδιού, η ευγενής άμιλλα και πώς ΑΞΙΑ ΕΧΕΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ. Να ευχαριστήσουμε τον Αθλητικό Όμιλο Χαβαρίου για την παραχώρηση του γηπέδου, καθώς και την διαιτητή Βίκη Σιαχάμη που για άλλη μια χρονιά προσέφερε τις υπηρεσίες της στο σχολείο μας.

Συνάντηση για το Ολοήμερο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Παρακαλούνται οι γονείς που τα παιδιά τους θα συμμετέχουν στο ολοήμερο πρόγραμμα να προσέλθουν στη συνάντηση που θα γίνει αύριο Τρίτη 20-9-2016 και ώρα 12.30 στο σχολείο μας.

Και πάλι σχολείο

Μετά από διακοπές τριών μηνών περίπου, το κουδούνι του σχολείου μας ξαναχτύπησε. Το χτύπημά του μας καλεί να ξεχάσουμε τις παραλίες, τα μπάνια και την ξενοιασιά. Είναι καιρός να ανοίξουμε τα βιβλία, να μάθουμε, να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.

Ξεκίνησε λοιπόν η σχολική χρονιά με τον Αγιασμό, παρουσία πολλών γονέων. Στον Αγιασμό παραβρέθηκε ο εκπρόσωπος του Δήμου Ήλιδας κ. Αλέξανδρος Μανωλόπουλος και ο Πρόεδρος του χωριού κ. Σπύρος Παπαζαφειρόπουλος. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρόσφερε μια τσαντούλα με σχολικά είδη στους μικρούς μαθητές της Α΄τάξης, καθώς και γλυκά σε όλους.

“Αμπέλι, τρύγος, πόλεμος”

Ο λαός μας λέει τη φράση: «Θέρος, τρύγος, πόλεμος», θέλοντας να δείξει ότι οι αγροτικές εργασίες του θερισμού και του τρύγου απαιτούν τέτοια κινητοποίηση σαν να πρόκειται για πόλεμο. Εμείς φέτος, με αφορμή την καλοκαιρινή μας γιορτή, παραφράσαμε την παροιμία με τον τίτλο: «Αμπέλι, τρύγος, πόλεμος».

Η γιορτή ξεκίνησε με την ορχήστρα των δασκάλων και τη χορωδία των μαθητών που καλωσόρισαν τους θεατές. Στη συνέχεια οι μαθητές της Δ΄ τάξης παρουσίασαν το μύθο, σύμφωνα με τον οποίο ο Διόνυσος έδωσε στους ανθρώπους το αμπέλι.

Οι μαθητές της Ε΄τάξης παρουσίασαν το έθιμο της ξέλασης, δηλαδή της αλλήλοβοήθειας που γίνεται ακόμη και σήμερα στο χωριό μας, στο φύτεμα σταφίδας ή αμπελιού.

Και ήρθε η ώρα του τρύγου: Οι μαθήτριες τρυγούν το αμπέλι, ενώ οι μαθητές κουβαλούν τα γεμάτα κοφίνια. Συγχρόνως οι μαθητές χόρευαν παραδοσιακούς χορούς που είχαν σχέση με τη σταφίδα, το αμπέλι, τον τρύγο και το κρασί.

Στη συνέχεια είχαμε αναπαράσταση γάμου, που προέκυπτε από προξενιό ή από έρωτα κατά τη διάρκεια του τρύγου.

Και η γιορτή μας ολοκληρώθηκε με γλέντι και χορό από όλους τους μαθητές και φυσικά με ντόπιο κρασί που προσφέρθηκε σε όλους τους θεατές.

Στο τέλος δόθηκαν αναμνηστικά στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και γλυκά σε όλο τον κόσμο. Να αναφέρουμε επίσης ότι τη γιορτή παρακολούθησε ο Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης Ηλείας κ. Παναγιώτης Ζεύλας.

Ελάτε στη γιορτή μας

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας περιμένουμε όλους τη Δευτέρα 13 Ιουνίου και ώρα 19:30 στην αυλή του Σχολείου μας, για να γιορτάσουμε μαζί τη λήξη του σχολικού έτους.

                                                                                                                                                              Οι μαθητές και οι δάσκαλοι

Εκδρομή στις Μυκήνες – Ναύπλιο

Την Παρασκευή 3 Ιουνίου οι τρεις μεγάλες τάξεις του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το νομό Αργολίδας. Ξεκινήσαμε το πρωί με το λεωφορείο με κατεύθυνση νότια. Στο Καλό Νερό στρίψαμε αριστερά και μετά από λίγο μπήκαμε στην καινούρια Εθνική Οδό Καλαμάτας – Κορίνθου (κάτι που δεν πρόκειται να δούμε στην Ηλεία). Αφού κάναμε μια μικρή στάση έξω από την Τρίπολη, φτάσαμε στις “πολύχρυσες” Μυκήνες. Εκεί είδαμε την Ακρόπολη των Μυκηνών, περάσαμε την πύλη των λεόντων και περπατήσαμε μέσα από τα ερείπια μέχρι την κορυφή. Μετά πήγαμε και είδαμε τον εντυπωσιακό θολωτό τάφο του Αγαμέμνονα.

Στη συνέχεια πήγαμε στο Παλαμήδι. Περπατήσαμε στο τεράστιο αυτό φρούριο, είδαμε τη φυλακή όπου είχαν κλείσει τον Κολοκοτρώνη και θαυμάσαμε την ωραία θέα. Μετά κατεβήκαμε στην πόλη και καθίσαμε να φάμε. Αφού φάγαμε, περπατήσαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης και ψωνίσαμε αναμνηστικά δώρα. Είδαμε και το σημείο όπου δολοφόνησαν τον Καποδίστρια. Η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.