Πού πηγαίνω άραγε;…

Hairposter
B’ Λυκείου
1. Ερωτήματα σχετικά με τα μεγάλα ζητήματα της ζωής
4. Πού πηγαίνω άραγε;…
πού τάχα είναι αυτό το κάτι,
πού είναι αυτός ο κάποιος
που θα μου πει γιατί ζω, γιατί πεθαίνω;
Πού πηγαίνω;… Γιατί ζω; Γιατί πεθαίνω;
Πες μου πού πηγαίνω; Πες μου γιατί; Πες μου που;

(Από το ροκ τραγούδι των G. Rangi και J. Rado, «Hair», μτφρ. Γ. Τσανανά).
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3243,13165/

Where do I go? Follow the river
Where do I go? Follow the gulls
Where is the something? Where is the someone
That tells me why I live and die?

Where do I go? Follow the children
Where do I go? Follow their smiles
Is there an answer in their sweet faces
That tells me why I live and die?

Follow the wind song, follow the thunder
Follow the neon in young lovers’ eyes
Down to the gutter, up to the glitter
Into the city where the truth lies

Where do I go? Follow my heartbeat
Where do I go? Follow my hand
Where do they lead me?
And will I ever discover why I live and die?

Follow the wind song, follow the thunder
Follow the neon in young lovers’ eyes
Down to the gutter, up to the glitter
Into the city where the truth lies

Where do I go? Follow my heartbeat
Where do I go? Follow my hand
Where do they lead me?
And will I ever discover why I live and die?
I live and die

Why do I live, why do I die?
Where do I go?
Tell my why, tell me where?
Tell my why, tell me where?
Tell me why?

Κατηγορίες: HIPPIES, VIDEO, Β' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πού πηγαίνω άραγε;…

Ο υπέρ ημών παθών Και συμπαθών

img6_5
  Γ’ Λυκείου ΔΕ 21   Άγχος, μοναξιά και περιθωριοποίηση. 

    Ο Θεάνθρωπος γεννήθηκε σαν ξένος και πτωχός μέσα σε στάβλο, όταν η Θεοτόκος αναγκάστηκε να μετακινηθεί για την απογραφή της οικογένειάς τους. Γλίτωσε από τη σφαγή των νηπίων του Ηρώδη και φυγαδεύτηκε στη μακρινή Αίγυπτο ζώντας σαν πρόσφυγας.

Μεγάλωσε δουλεύοντας με τα χέρια του ως ξυλουργός στο φτωχικό εργαστήριο του μνήστορα Ιωσήφ και ανατράφηκε σε ταπεινό σπιτικό με στοιχειώδη μόρφωση. Οι Μαθητές του ήταν απλοί άνθρωποι του λαού, ψαράδες κυρίως, και στη ζωή τους παρέμειναν περιπλανώμενοι, διωκόμενοι από την εξουσία, την πολιτική των Ρωμαίων κατακτητών της χώρας τους και τη θρησκευτική των φαρισαίων νομοδιδασκάλων της πατρίδας τους.
Ένας Μαθητής Τον πρόδωσε κι άλλος πάλι Μαθητής Τον αρνήθηκε, την ώρα που δικαζόταν. 

Σαν ξένος αντιμετωπίστηκε από τους ομοθρήσκους Του και από τους αλλόφυλους κατακτητές της γης Του. Δικάστηκε άνομα και καταδικάσθηκε άδικα βρίσκοντας φρικτό κι οδυνηρό θάνατο σαν κακούργος. Σαν να μην έφτανε το μαρτύριο της σταύρωσης, ακόμα κι ο τάφος Του φρουρούνταν.
Ο Χριστός ως Θεάνθρωπος έπαθε όλα όσα μπορούσε ποτέ να υποστεί ένας άνθρωπος πάνω στη γη. Βίωσε τα πάντα εκτός από την αμαρτία. Ως τέλειος άνθρωπος είχε όλα τα αδιάβλητα ανθρώπινα πάθη (πείνα, δίψα, κούραση, πόνος κτλ.), όπως περιγράφονται στα Ευαγγέλια, μένοντας όμως αναμάρτητος ως τέλειος Θεός. 

Ο Θεάνθρωπος είναι φιλάνθρωπος ως “παθών και συμπαθών” τον άνθρωπο.
Έζησε τη μοναξιά σ’ όλη τη ζωή Του και πάνω στο σταυρό. Βίωσε το άγχος και την αγωνία στον κήπο της Γεθσημανή προσευχόμενος προ του επερχόμενου πάθους, μέσα στο Πραιτώριο χλευαζόμενος και πάνω στο Γολγοθά υποφέροντας ολομόναχος. Του έλαχε ο κλήρος του ξένου μετανάστη και του αλλοδαπού πρόσφυγα από τα γεννοφάσκια του. Ένιωσε τη μοίρα του άστεγου:pic65(ο Υιός του Ανθρώπου δεν έχει πού να γείρει το κεφάλι) (Ματθ.8,20). Γνώρισε τον ιδρώτα της χειρωνακτικής εργασίας και καταλάβαινε τον πόνο της ανεργίας από τη συντροφιά των φτωχών βιοπαλαιστών ψαράδων που μαθήτευαν κοντά Του κι αγωνιούσαν κάθε φορά που τα δίχτυα τους έμεναν άδεια, γι’ αυτό Εκείνος τους συνέτρεχε.

pic62
Οικογένεια Ελλήνων μεταναστών που, στη δεκαετία του ’60.
στοιβάζονταν σε μικρά δωμάτια στη Γερμανία. Η φωτογραφία
δημοσιεύτηκε σε γερμανικό περιοδικό με το σχόλιο “Χρήσιμοι
αλλά ανεπιθύμητοι” (από την εφημ. “Το Βήμα”5-4-1998, Α54).

Ο Θεάνθρωπος δεν είναι Θεός απαθής κι αδιάφορος, αλλά συμπαθής και φιλάνθρωπος. Σ’ Αυτόν μπορεί να προσβλέπει με ελπίδα κι εμπιστοσύνη, δηλαδή με πίστη, κάθε άνθρωπος που βιώνει τη μοναξιά, το άγχος, την αγωνία, την ανεργία, την περιθωριοποίηση. Ο Θεάνθρωπος είναι πολύ πιο κοντά σε μας από ό,τι μπορεί να φαίνεται πως είναι κάθε συνάνθρωπος μας.
http://ebooks.edu.gr/

Κατηγορίες: Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΜΟΝΑΞΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΧΡΙΣΤΟΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο υπέρ ημών παθών Και συμπαθών

Πώς καταντήσαμε έτσι;

images
 
Λένε πώς η περίοδος της κρίσης θα μας έκανε πιο απλούς, πιο δοτικούς, πιο καλούς, πιο ουσιαστικούς, πιο “ανθρώπους”.
 Όχι απλώς δεν γίναμε καλύτεροι, αλλά θεωρώ ότι μας μεταμόρφωσε σε άγρια θηρία που για χάρη των στόχων μας μπορούμε να κατασπαράξουμε ό,τι σταθεί εμπόδιο στο δρόμο μας, σε μίζερους ανθρώπους χωρίς όνειρα, σε εγωκεντρικούς ναρκισσιστές με μόνo ενδιαφέρον το “θεαθήναι “, σε άπληστους, σε φιλοχρήματους, και, και, και.! Αυτό θέλουμε να είμαστε; Τι μας οδήγησε εδώ; Πώς καταντήσαμε έτσι;;;..
Μάλλον η κρίση μας έκανε να ξεχάσουμε τελικά. ξεχάσαμε να ζούμε ουσιαστικά, να μην χαλάμε φαιά ουσία σε μικροπράγματα! Ξεχάσαμε τη σημασία των λέξεων ζωή, ευτυχία, χαρά, αγάπη, ελπίδα, όνειρο, ανθρωπιά, ευαισθησία, συναίσθημα!
Προτεραιότητα μας έγινε το χρήμα. Χωρίς αυτό νιώθουμε ένα τίποτα, μα τόσο ικανοί για μια μάχη για χάρη του!
Κουραστήκαμε να ονειρευόμαστε, γιατί τα όνειρα πλέον αποτελούν πολυτέλεια!
Η αγωνία για το αν θα μπούμε ή θα “φάμε πόρτα” στα πιο “in” μαγαζιά της πόλης έχει γίνει καθημερινή μας έννοια!
Πιο πολύ φοβόμαστε μήπως δεν πληρωθούμε και δεν έχουμε λεφτά για ρούχα παρά για το αν θα έχουμε να φάμε. γιατί βλέπεις, και να μην να φάμε δεν πειράζει, το κορμί και τα ρούχα μετράνε!
Φερόμαστε στους ανθρώπους γύρω μας ανάλογα με το τι έχουμε να κερδίσουμε απ’ αυτούς!
Ζητάμε συνεχώς χωρίς να δίνουμε!
Τα αντικείμενα αγαπιούνται και οι άνθρωποι χρησιμοποιούνται!
Παραπονιόμαστε για την τροπή που έχει πάρει η ζωή μας μα δεν κουνιόμαστε από τον καναπέ για την αλλάξουμε! Κρυβόμαστε πίσω από μία οθόνη όπου φτιάχνουμε μια ψεύτικη ζωή αντί να βγούμε στον έξω κόσμο για να ζήσουμε την αληθινή! Πώς καταντήσαμε έτσι;.
Αυτή είναι η ζωή που ονειρευόσουν να ζήσεις; Να σου υπενθυμίσω λοιπόν πως το ρητό “Ζήσε την κάθε σου στιγμή σαν να είναι η τελευταία” δεν μοιάζει καθόλου με όλα τα παραπάνω! Κάθε άλλο.
Ζωή είναι να εκτιμάς το γεγονός και μόνο που σήμερα ξύπνησες, ζωή είναι ν ‘αγαπάς την οικογένειά σου, τους φίλους σου, την κοπέλα σου, το αγόρι σου, να τους το δείχνεις, να τους το λες, να ζεις γι ‘αυτούς μαζί μ’ αυτούς. Να μην αναλώνεσαι σε πράγματα που δεν σε γεμίζουν πραγματικά ή σου προσφέρουν παροδική ευτυχία! Καλό το χρήμα δεν λέω, χωρίς αυτό η ζωή είναι δύσκολη μα όχι αβίωτη, γι αυτό μην περιστρέφεσαι μόνο γύρω απ’ αυτό!
Κλείσε τα μάτια και τα αφτιά σου στα πρότυπα που σου πασάρει το χαζοκούτι που λέγεται τηλεόραση!
Δεν είμαστε όλοι μοντέλα και δεν θα γίνουμε και αυτό είναι το ωραίο!
Αφιέρωσε χρόνο στο να τα βρεις με τον εαυτό σου, να θέσεις στόχους για την ζωή σου, να ζήσεις την πραγματική ζωή και όχι την πραγματικότητά σου!
Αναρωτήσου λοιπόν. Πώς καταντήσαμε έτσι;
Φταίει η κρίση που φτάσαμε ως εδώ τελικά ή μήπως ήμασταν πάντα έτσι; Αλλάξανε όλα γύρω μου ή άλλαξα εγώ τρόπο να βλέπω τα πράγματα;

Κατηγορίες: ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ, ΑΡΘΡΑ, Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς καταντήσαμε έτσι;

Η σύγχυση θα είναι ο επιτάφιος μου…

img6_12

    Γ’Λυκείου ΔΕ 22 Αλλοτρίωση   

Κρίσιμες υπαρξιακές καταστάσεις

pic612

      Ως διέξοδο… ο σημερινός άνθρωπος βρίσκει το αδιέξοδο.
Κλείνεται στο διαμέρισμα, του, στο γραφείο του, στον εαυτό του, θεωρώντας τη φυγή λύση. Το κλείσιμο όμως στην απομόνωση θα παραμένει πάντοτε ως η χείριστη αναχώρηση από το παρόν και τον πλησίον. Η πτώση, η φθορά, ο συμβιβασμός και η αλλοτρίωση της αμαρτίας καταλύονται με την αυτοκριτική, τη συνδιαλλαγή, τη μεταστροφή και τη μετάνοια. Η δυνατότητα της ολοκληρώσεως θα παραμένει ακέραια πάντοτε, παρά την όποια δική μας ακηδία, ολιγωρία, απαισιοδοξία και διαταραχή. Και αυτό είναι κάτι το απεριόριστα σημαντικό.
Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου, Η ευλογία του πόνου και ο πόνος της αγάπης, εκδ. Τήνος, Αθήνα 1991, σελ. 58.

Επηρεασμένο από το έργο του μεγάλου Γερμανού φιλοσόφου Arthur Schopenhauer (22 Φεβρουαρίου 1788 — 21 Σεπτεμβρίου 1860), «Ο Κόσμος ως βούληση και ως παράσταση», το Epitaph και το Ιn the Court of King Crimson –δίσκος του 1969- είναι ένας απαισιόδοξος στοχασμός πάνω στην αποδόμηση και την κατάρρευση των ανθρώπινων αξιών, με επίκεντρο την απελπιστική κατάσταση της ανθρωπότητας στις αρχές του 21ου Aιώνα.

Κατηγορίες: ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ, Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η σύγχυση θα είναι ο επιτάφιος μου…

Το Σκιάχτρο.

chipotle-creates-great-animated-short-film-the-scarecrow-3

Γ’ Λυκείου ΔΕ19. Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα.

Συγκλονιστικό animation για το πλαστικό φαγητό

Η ταινία animantion μικρού μήκους “Το Σκιάχτρο” (The Scarecrow) καταφέρνει μέσα σε λίγα λεπτά να αποτυπώσει την σκληρή αλήθεια πίσω από το πλαστικό φαγητό και τα γενετικά τροποποιημένα που μας βάζουν στο πιάτο. Το σκιάχτρο οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς τρόφιμα – σκουπίδια, που θα έχουν καλλιεργηθεί με φυσικό τρόπο, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.
Το βίντεο συνοδεύεται από παιχνίδι/εφαρμογή με τον ίδιο τίτλο και κυκλοφορεί σε συνεργασία με την εταιρία “Chipotle”. Μάλιστα, το ίδρυμα Chipotle Cultivate Foundation προορίζει τα έσοδα του soundtrack για την επίτευξη του στόχου του Σκιάχτρου!
Το βίντεο δημιουργήθηκε από την Moonbot Studios και βραβεύτηκε με όσκαρ.

Κατηγορίες: VIDEO, Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Σκιάχτρο.

ΒΟΒ MARLEY ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ !

bob-marley-blog-do-beeh
Όλοι έχουμε κατά καιρούς ακούσει τον Bob Marley μέσα από τους στίχους των τραγουδιών του να αναφέρει κάποια σημεία από την τότε θρησκεία του, τον Ρασταφαρισμό. 
 
Οι rastafari ως γνωστόν πιστεύουν ότι είναι υιοι του Ισραήλ, προσδίδοντας μια κοινή καταγωγή των κατοίκων της Αιθιοπίας με αυτή των κατοίκων του παλαιού Ισραήλ. Έχουν ως σύμβολο το Λιοντάρι της Ιουδαίας (Lion of Judah), και σκοπός τους είναι να επαναπατρισθούν κάποια στιγμή στο Όρος της Σιών (Zion). 
Θυμηθείτε τους πολύ διάσημους στίχους του “Iron Lion Zion” του Bob Marley: 
“I’m gonna be iron like a lion in Zion” (θα είμαι δυνατός σαν λιοντάρι στην Σιών), 
ή και τους στίχους του λιγότερα γνωστού “Zion Train”:
“Oh, children, Zion train is comin’ our way; get on board now!” (Το τρένο της Σιών έρχεται, παιδιά, επιβιβαστείτε όλοι τώρα!).
Αυτό που οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουν είναι ότι ο Bob Marley πριν πεθάνει βαπτίστηκε Χριστιανός Ορθόδοξος. 
Στις 4 Νοεμβρίου 1980, οκτώ περίπου μήνες πριν το θάνατό του κι ενώ βρισκόταν στις ΗΠΑ, ο Μάρλεϊ βαπτίστηκε στην Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία με το όνομα Μπερχανέ Σελασιέ (Berhane Selassie = “Φως της Τριάδας”) από τον αρχιεπίσκοπο της Αιθιοπικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Υποστηρίζεται ότι η μητέρα του, Σεντέλα Μπούκερ, τον πίεζε να βαπτιστεί, ενώ ο ίδιος αντιδρούσε όντας μέλος των Δώδεκα Φυλών, αλλά τελικά συμφώνησε υπό το φόβο του θανάτου και ως χάρη προς τη μητέρα του. Σύμφωνα με τον αρχιεπίσκοπο της Αιθιοπικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Abuna Yesehaq, ο Μάρλεϊ εκκλησιαζόταν κι επιθυμούσε να βαπτιστεί για μεγάλο διάστημα πριν το κάνει τελικά. Αρκετοί Ρασταφαριανοί δυσαρεστήθηκαν με τη δημοσιοποίηση της βάπτισης, που επήλθε με την κηδεία του, ενώ μέλη των «Δώδεκα Φυλών» θεώρησαν τη βάπτισή του ως προδοσία κατά του κινήματος Ρασταφάρι. Αντίθετα άλλοι συγγραφείς τη θεωρούν ως προσχώρηση σε ήδη υπάρχον κίνημα το οποίο διατηρούσε τις πολιτικές και κοινωνικές θέσεις και τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά των Ράστα, ενώ παράλληλα τιμούσε τον αυτοκράτορα χωρίς να τον λατρεύει. Στο κίνημα αυτό ανήκαν και άλλα συγκροτήματα όπως οι Abyssinians, αλλά και τα περισσότερα μέλη της οικογένειας του Μάρλεϊ.

Περισσότερες λεπτομέρειες στο video που ακολουθεί:


Κατηγορίες: RASTAFARI, Β' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΟΒ MARLEY ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ !

Καλό Φθινόπωρο και καλή σχολική χρονιά!!!

kalofthinoporo2

myanimations.gr

Κατηγορίες: ΔΙΑΦΟΡΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλό Φθινόπωρο και καλή σχολική χρονιά!!!

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ V

topdvds_zps4b7ff3e6

 Η πίστη του αφοσιωμένου χριστιανού φοιτητή Τζος Γουίτον κλονίζεται από τις ιδέες του καθηγητή του φιλοσοφίας, Ράντισον, ο οποίος δεν πιστεύει στην ύπαρξη του θεού. 
Με το καλημέρα στην τάξη, ο καθηγητής κάνει κατανοητό ότι οι μαθητές πρέπει να αμφισβητήσουν γραπτώς την ύπαρξη του θεού, αλλιώς κινδυνεύουν να κοπούν.  
Ενώ οι συμφοιτητές του μοιάζουν να συμφωνούν ότι «ο θεός είναι νεκρός», ο Τζος βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι, στο οποίο ο ένας δρόμος οδηγεί στην πίστη κι ο άλλος στο μέλλον του.

http://imoniodoschristianmovies.blogspot.gr/2014/08/gods-not-dead-2014.htmlhttp://gamato.ning.com/group/god-s-not-dead-2014

Ο Παράδεισος Είναι Αληθινός 

Heaven Is For Real (2014)

Βασίζεται στο νούμερο ένα ομώνυμο best-seller των New York Times, που φέρνει στην οθόνη την αληθινή ιστορία ενός πατέρα σε μια μικρή πόλη που πρέπει να βρει το θάρρος και την βεβαιότητα να μοιραστεί με τον κόσμο την ασυνήθιστη εμπειρία αλλαγής ζωής του γιού του. 
Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο υποψήφιος για Όσκαρ και βραβευμένος με Emmy ηθοποιός Greg Kinnear ως Todd Burpo και συμπρωταγωνιστεί η Kelly Reilly στον ρόλο του πραγματικού ζευγαριού – του οποίου ο γιος Colton (τον υποδύεται ο πρωτοεμφανιζόμενος Connor Corum) ισχυρίζεται ότι επισκέφθηκε τον Ουρανό κατά τη διάρκεια της εμπειρίας του λίγο πριν το θάνατο. 
Ο Colton αφηγείται τις λεπτομέρειες του εκπληκτικού ταξιδιού του με παιδική αθωότητα και μιλάει για πράγματα που συνέβησαν πριν από τη γέννηση του … πράγματα που δεν θα μπορούσε να τα ξέρει. Ο Todd και η οικογένειά του, στη συνέχεια, καλούνται να εξετάσουν το νόημα από αυτό το αξιοσημείωτο γεγονός.

Κατηγορίες: ΤΑΙΝΙΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ V

Bon Jovi – Hallelujah

I heard there was a secret chord
that David played and it pleased the lord
but you don’t really care for music do ya
Well it goes like this the fourth the fifth
the minor fall and the major lift
the baffled king composing hallelujah

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Well your faith was strong but you needed proof
you saw her bathing on the roof
her beauty and the moonlight overthrew you
she tied you to a kitchen chair
she broke your throne and she cut your hair
and from your lips she drew the hallelujah.

Hallelujah,hallelujah, hallelujah, hallelujah

Baby I’ve been here before
I’ve seen this room and I’ve walked this floor
You know, I used to live alone before I knew you
And I’ve seen your flag on the marble arch
and love is not a victory march
it’s a cold and it’s a broken hallelujah

Hallelujah,hallelujah, hallelujah, hallelujah

Well there was a time when you let me know
what’s really going on below
but now you never show that to me do you
but remember when I moved in you
and the holy dove was moving too
and every breath we drew was hallelujah

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Well maybe there’s a god above
but all I’ve ever learned from love
was how to shoot somebody who outdrew you
And it’s not a cry that you hear at night
it’s not somebody who’s seen the light
it’s a cold and it’s a broken hallelujah

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Hallelujah
Κατηγορίες: VIDEO, Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Bon Jovi – Hallelujah

ΗΘΟΣ ΑΗΘΕΣ. Π.ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ

Ο Πειραιώτης συγγραφέας, γνωστός και από άλλα του βιβλία ενδεικτικά αναφέρω: «ο διάλογος», «Γάμος», «Η απόγνωση της δύσεως και η ελπίδα της ανατολής» και άλλα, στον ίδιο εκδοτικό οίκο, καταφέρνει συχνά να μεταμορφώνει τις αυτάρεσκες δυνάμεις του λόγου σε πολύτιμες παρακαταθήκες ζωής.
Ο λόγος του, δεν πηγάζει από πηγές γεμάτο ναρκισσισμό. Αλλά είναι λόγος περιβεβλημένος με μια «σιωπηλή» σεμνότητα. Γιατί όπως λέει ο αββάς Μακάριος:
«Ου γαρ εισίν απλώς λόγοι λαλούμενοι, αλλά έργον αληθείας εστίν εν τη ψυχή γινόμενον»,
προέρχεται από μια αληθινά αγωνιούσα ψυχή που έχει επίγνωση των ορίων και των δυνατοτήτων της και από μια ευαίσθητη ύπαρξη που αγωνιά για το μέλλον αυτού του τόπου και των κατοίκων του.
     Με μια ανθίζουσα λεπτή οξύτητα και έναν εναργή και λιτό τρόπο γραφής ανατέμνει την σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και καταγράφει με ευλάβεια θέματα, που άλλοι, κινούμενοι στον ίδιο με αυτόν χώρο θα τα θεωρούσαν τουλάχιστον ταμπού, ή εξοβελιστέα από την σκληροπυρηνική δογματική θρησκευτική οπτική τους. Χαλιναγωγώντας τις ετερόκλητες δυνάμεις που θα μπορούσαν να αναδυθούν από τα θέματα που αναλύει, και να ξενίσουν έτσι τον αναγνώστη, πετυχαίνει να του αφυπνίσει το θρησκευτικό κριτήριο και να τον κάνει κοινωνό μιας άλλης ευρύτερης ερμηνείας των θεμάτων που εξετάζει. Και σε αυτό στέκεται αρωγός τόσο η αμεσότητα του λόγου του, όσο και η λιτότητα των εκφραστικών του μέσων και του εύληπτου ύφους του.
    Όντας ο ίδιος σαν επιστήμονας και σαν ιερέας ενεργό μέλος της Εκκλησίας, φωτίζει από τα μέσα τις εσωτερικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στις διάφορες φάσεις της εκκλησιαστικής παράδοσης και ζωής, έχοντας φωτοδότη πάντα την βαθιά του πίστη.
      Διαβάζοντας το βιβλίο αρκετοί αναγνώστες ορμόμενοι από έναν ενεργητικό φόβο απέναντι σε οτιδήποτε έχει σχέση με την ζωή της εκκλησίας και ένα «ιερό» άγχος απέναντι σε ορισμένα κοινωνικά προβλήματα ίσως παραξενευτούν. Παρασυρμένοι από μια αγκυλωτική πίστη και έναν μανιακό τρόπο έκφρασης, δεν διακρίνουν εύκολα τον πόνο και την αγωνία της ψυχής του Πειραιώτη συγγραφέα. Όπως αυτός διαφαίνεται μέσα στον λαγαρό και εύκαμπτο θρησκευτικά λόγο του Φιλόθεου Φάρου, αλλά και στον τρόπο με τον οποίον εξετάζει θέματα πέρα από τις δικές του επιλογές και ιδιοσυγκρασία.
     Ο ψυχολόγος και ιερέας, Πειραιώτης Φιλόθεος Φάρος, δεν στοχάζεται με τον νου, αλλά με την ενεργοποιό αγαπητική δύναμη της πίστης. Γι’ αυτό και τα κίνητρα που τον ώθησαν να γράψει αυτό το βιβλίο, έχει την προσωπική σφραγίδα ενός ατόμου που πραγματικά ενδιαφέρεται για τις σχέσεις της ποιμένουσας εκκλησίας με τον τραυματισμένο ψυχικά και απεγνωσμένο ηθικά λαό της.
Γιώργος Χ. Μπαλούρδος
Πρώτη δημοσίευση, εφημερίδα «Εξόρμηση», 22/10/1989.
Πειραιάς, Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2013.
http://giorgosbalurdos.blogspot.gr/
Κατηγορίες: ΒΙΒΛΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΗΘΟΣ ΑΗΘΕΣ. Π.ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ