Απρ 12 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Ντελίριο για την «ταμπλέτα»

Κάτω από: GADGETS

Τι είναι αυτό που κάνει το iPad τον πρώτο εκπρόσωπο μιας νέας γενιάς υπολογιστών;

Τι κι αν αρκετά τεχνολογικά blogs χαρακτήριζαν εδώ και μήνες το iPad ένα μεγεθυμένο smartphone, το οποίο μάλιστα δεν μπορεί να πραγματοποιήσει τηλεφωνικές κλήσεις»; Τι κι αν πολλοί ειδικοί επεσήμαιναν πως το τελευταίο προϊόν της Apple έχει όντως κάποια μειονεκτήματα, όπως το ότι δεν υποστηρίζει εφαρμογές flash – καθιστώντας έτσι προβληματική την επίσκεψη σε sites στα οποία υπάρχουν αναρτημένα βίντεο και animation– ή ότι δεν δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να επεκτείνει τη μνήμη της συσκευής;

Παρά τα ερωτήματα, από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του στις ΗΠΑ, το Μεγάλο Σάββατο, το iPad έγινε κυριολεκτικά ανάρπαστο, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν μέσα σε λίγες ώρες τις 300.000. Και μπορεί κάποιες εκτιμήσεις αναλυτών να μιλούσαν ακόμη και για διπλάσιο αριθμό αρχικών πωλήσεων, ωστόσο, η εικόνα των Αμερικανών να περιμένουν υπομονετικά έξω από τα καταστήματα της εταιρείας από τις πρωινές ώρες για μία συσκευή μαρτυρεί πως το μέλλον τού ανήκει.

Τυφλή εμπιστοσύνη

Οπως είναι φυσικό, ανάμεσα στους αγοραστές, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό είναι άνθρωποι που εμπιστεύονται σχεδόν τυφλά τις δυνατότητες των προϊόντων που φέρουν το σήμα της Apple. Αλλωστε, το iPad προσφέρει το επιπλέον πλεονέκτημα πως πρόκειται για ένα απόλυτα φορητό γκάτζετ, το οποίο μπορεί κανείς να χειριστεί αποκλειστικά σύροντας τα δάχτυλά του πάνω στην οθόνη, για να διαβάσει ηλεκτρονικά βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά, να σερφάρει στο Διαδίκτυο, να δει ταινίες ή να ακούσει μουσική. Ωστόσο, η αρχική ανταπόκριση δείχνει πως αρκετοί θεωρούν ότι η συγκεκριμένη «ταμπλέτα» είναι κάτι παραπάνω από μία συσκευή που συνδυάζει απλώς τις λειτουργίες ενός έξυπνου κινητού τηλεφώνου τελευταίας γενιάς κι ενός netbook. Αντίθετα, πρόκειται για «μία εντελώς νέα και διακριτή κατηγορία υπολογιστή», γράφει χαρακτηριστικά ο John Mahoney στο site του περιοδικού Popular Science. Ακόμη κι αν το φθηνότερο μοντέλο αυτής της κατηγορίας κοστίζει στις ΗΠΑ 499 δολάρια (για μία συσκευή με μνήμη 16 GByte που υποστηρίζει μόνο τεχνολογία wi-fi), φθάνοντας έως και τα 829 δολάρια για την έκδοση των 64 Gbyte, η οποία μπορεί επίσης να συνδεθεί σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 3G.

Τι είναι αυτό που καθιστά το iPad τον πρώτο εκπρόσωπο μιας καινούργιας γενιάς υπολογιστών; Κατά πρώτο λόγο, οι τεχνικές του δυνατότητες, όπως ο εύκολος τρόπος χρήσης, με τον οποίο καταργείται ο ρόλος του συμβατικού ποντικιού. Ισως όμως σημαντικότερος παράγοντας είναι οι εφαρμογές που αξιοποιούν αυτές τις δυνατότητες και διατίθενται μέσα από το AppleStore και οι οποίες ξεπερνούν ήδη τις 1.300, ειδικά για το iPad. Το blog Gizmodo έχει επιλέξει, μάλιστα, τις πιο σημαντικές από αυτές: παιχνίδια τα οποία χρησιμοποιούν το επιταχυνσιόμετρο ή το GPS της συσκευής, λεξικά, υπηρεσίες web TV όπως αυτή του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου ABC, ακόμη και ψηφιακοί οδηγοί μαγειρικής. Και βέβαια, applications από τους σημαντικότερους διεθνείς ειδησεογραφικούς τίτλους –μεταξύ άλλων, από τους New York Times, τη Wall Street Journal, τη γαλλική Le Monde ή το Time– οι οποίες μετατρέπουν την ανάγνωση ενός εντύπου σε διαδραστική εμπειρία, όπου ο χρήστης έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να τα «ξεφυλλίσει» σχεδόν τόσο φυσικά όσο και στο τυπωμένο χαρτί, αλλά και να αλλάξει τον σχεδιασμό και τη γραμματοσειρά ή να δει τα άλμπουμ φωτογραφιών και τα βίντεο τα οποία συνοδεύουν τα άρθρα.

Σωτηρία του Τύπου

Πολλοί αναλυτές προβλέπουν πως αυτή η μορφή ηλεκτρονικών εντύπων, τα οποία είναι πολύ πιο ελκυστικά και εύχρηστα από τα ειδησεογραφικά websites, θα αποτελέσει το σωσίβιο για τη σωτηρία του χειμαζόμενου οικονομικά Τύπου. Οσον αφορά, πάντως, την Apple, τέτοιες applications συμβάλλουν με τη σειρά τους στην ακόμη μεγαλύτερη δημοφιλία του προϊόντος της: υπολογίζεται ότι από το Μεγάλο Σάββατο οι αγοραστές του iPad έχουν «κατεβάσει» περισσότερες από ένα εκατομμύριο εφαρμογές και τουλάχιστον 250.000 ηλεκτρονικά βιβλία. Βιβλία στα οποία σύντομα θα προστεθούν και τα πρώτα πανεπιστημιακά συγγράμματα, καθώς το πανεπιστήμιο Seton Hill στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ ανακοίνωσε πως από το ερχόμενο σχολικό έτος θα διαθέτει ένα iPad σε κάθε φοιτητή του.

Τα πρώτα παράπονα

Από την επίσημη «πρώτη» του iPad δεν έλειψαν παράπονα μερικών αγοραστών, οι οποίοι διαπίστωσαν ορισμένες δυσλειτουργίες στην «ταμπλέτα», όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι η συσκευή δεν μπορεί να επαναφορτισθεί από όλες τις θύρες USB ενός υπολογιστή Windows PC. Η εταιρεία από την πλευρά της υποστηρίζει, ωστόσο, πως αυτό είναι φυσιολογικό –από τη στιγμή που το iPad ηλεκτροδοτείται με περισσότερο ρεύμα από συσκευές όπως το iPod ή το iPhone– και συμβουλεύει η επαναφόρτιση να γίνεται απευθείας από τις θύρες της κεντρικής μονάδας. Επίσης, υπήρξαν χρήστες που χρησιμοποίησαν το φόρουμ τεχνικής υποστήριξης της Apple για να αναφέρουν προβλήματα στη σύνδεση του iPad στο Διαδίκτυο μέσω ενός δικτύου Wi-Fi, με τους τεχνικούς να υποστηρίζουν πως το πρόβλημα είναι περιορισμένης έκτασης και λύνεται εύκολα αν ο χρήστης ακολουθήσει μερικές απλές οδηγίες.

Ολες αυτές οι παραφωνίες δεν φαίνεται να ανατρέπουν το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, η οποία ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος Απριλίου η «ταμπλέτα» θα κυκλοφορήσει και εκτός ΗΠΑ, ξεκινώντας από την Αυστραλία, την Ελβετία, τον Καναδά, την Αγγλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία. Οσον αφορά την εξαγωγή του iPad σε άλλες χώρες, όπως η Ελλάδα, η εταιρεία περιορίστηκε σε μία αόριστη δήλωση πως αυτό θα γίνει τους «προσεχείς μήνες».

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση