Φεβ 07 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Ερχεται «θύελλα» στα σχολεία

«Θύελλα» προμηνύεται στο χώρο της εκπαίδευσης, ενώ ήδη καθηγητές και δάσκαλοι βρίσκονται σε θέση… μάχης για την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης, τις περικοπές επιδομάτων, το ασφαλιστικό, αλλά και για ειδικότερα εκπαιδευτικά ζητήματα. Το κλίμα αναταραχής επιτείνεται και από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο σύστημα προσλήψεων, καθώς στο τέλος του μήνα αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι προτίθεται να βάλει «τάξη» στο σύστημα διορισμών και γενικότερα στη διαχείριση του προσωπικού έχοντας ως βασική αρχή ότι όλες οι προσλήψεις πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Περιγράφοντας την παρανοϊκή κατάσταση που επικρατεί με το σημερινό καθεστώς των αποσπάσεων – μεταθέσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, είχε επισημάνει πως κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπήρχαν νομοί όπου το 45% με 50% των εκπαιδευτικών δε βρίσκονταν στη θέση τους.

«Ψαλίδι» στις αποσπάσεις

Στο στόχαστρο της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή οι αποσπάσεις, που έχουν ως αποτέλεσμα να αδειάζουν τα σχολεία από εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα στα νησιά. Υπολογίζεται ότι περίπου 18.000 δάσκαλοι και καθηγητές είναι αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, από τις μητροπόλεις μέχρι και το Γενικό Αρχείο του κράτους. «Γίνονται χωρίς κριτήρια και πολλές φορές είναι εξωφρενικές. Διορίζεται κάποιος σε μία περιοχή στην οποία παίρνει μόρια επειδή είναι δυσπρόσιτη, αποσπάται στην κεντρική υπηρεσία ή αλλού και συνεχίζει να παίρνει τα μόρια της δυσπρόσιτης περιοχής», τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου, ξεκαθαρίζοντας ότι θα δοθεί τέλος στις προνομιακές αποσπάσεις.

Καταγραφή των υπεράριθμων

Σε εξέλιξη βρίσκεται η «επιχείρηση» εντοπισμού και καταγραφής των υπεράριθμων εκπαιδευτικών από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι υπολογίζονται σε χιλιάδες. Σε ορισμένες ειδικότητες πλεονάζουν καθηγητές σε διάφορες περιοχές της χώρας, με αποτέλεσμα να έχουν μειωμένο ωράριο ή να απασχολούνται σε διοικητικές θέσεις και στη γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέοι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης έχουν λάβει οδηγίες από την πολιτική ηγεσία για ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού. «Στην παρούσα φάση κάνουμε περιγραφή διοικητικών θέσεων εργασίας. Δεν είναι δυνατόν να θέλεις έναν άνθρωπο με γνώσεις οικονομικών και να παίρνεις ένα θεολόγο», δήλωσε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Καρτσιώτης.

Μείωση 50% στους διορισμούς

Αίσθηση προκάλεσαν οι αναφορές που γίνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας της κυβέρνησης για 3.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και 7.000 – 8.000 λιγότερους αναπληρωτές. «Αντί για 6.000 διορισμούς, το πρόγραμμα προβλέπει 3.000 και αντί για 11.000 προσλήψεις αναπληρωτών (τόσοι υπηρετούν φέτος στα σχολεία), θα γίνουν 3.000 – 4.000», ανέφερε στον «ΑτΚ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Δημήτρης Πεππές, εξηγώντας πως ουσιαστικά θα διοριστούν μόνον οι επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και όχι το 40% από τον πίνακα προϋπηρεσίας. «Απαιτούμε να υπάρχουν καθηγητές το Σεπτέμβριο στα σχολεία», τόνισε ο κ. Πεππές, πιθανολογώντας ότι αυτό δε θα διασφαλιστεί, με δεδομένο ότι εδώ και χρόνια απαιτούνται 6.000 διορισμοί. Επανέλαβε, δε, το αίτημα της ΟΛΜΕ για κατάργηση της ωρομισθίας, ενώ συμφώνησε με τη μείωση των αποσπάσεων.

30 μαθητές ανά τμήμα

Την αντίδραση της ΟΛΜΕ προκάλεσε και η εντολή στελεχών της εκπαίδευσης για υπολογισμό των κενών με βάση τον αριθμό των 30 μαθητών ανά τμήμα (μέγιστο όριο, σύμφωνα με το νόμο) με την επισήμανση πως, στην περίπτωση που υπάρχουν ειδικές παιδαγωγικές συνθήκες ή άλλα προβλήματα, το όριο θα μειώνεται μέχρι και τους 25 μαθητές ανά τμήμα. «Με την οδηγία του πρώην υπουργού πέρυσι ίσχυε το όριο των 25 μαθητών ανά τμήμα, λόγω της γρίπης και φέτος το υπουργείο μας πισωγυρίζει στους 30», υποστήριξε ο κ. Πεππές.

«Φυγή» στη σύνταξη

Την ανησυχία του κλάδου για τη μείωση των προσλήψεων εξέφρασε και ο γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Τριαντάφυλλος Οικονόμου, εκτιμώντας ότι θα υπάρξει δυσλειτουργία στα σχολεία από την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς, λόγω των κενών.

Η παραπάνω άποψη ενισχύεται και από τις προβλέψεις για «κύμα φυγής» εκπαιδευτικών στη σύνταξη εξαιτίας των αλλαγών στο ασφαλιστικό. «Μέσα στο Γενάρη, προτού ανακοινωθούν τα μέτρα, κατατέθηκαν 39 αιτήσεις παραίτησης και οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι θα φτάσουν τις 500 τις επόμενες μέρες», δήλωσε ο κ. Οικονόμου, υπολογίζοντας ότι φέτος θα αποχωρήσουν από την υπηρεσία 2.500 – 3.000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί.

Ανεβαίνει το «θερμόμετρο»

Επί… ποδός βρίσκονται οι καθηγητές και οι δάσκαλοι, οι οποίοι θα βγουν στους δρόμους την Τετάρτη, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ για την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης, το ασφαλιστικό και για διάφορα εκπαιδευτικά ζητήματα. Στη Θεσσαλονίκη, η συγκέντρωση προγραμματίζεται για τις 11.30 π.μ. στην πλατεία Αγίας Σοφίας, ενώ στις 10 π.μ. θα γίνει η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ μπροστά στο άγαλμα του Βενιζέλου. «Υπάρχει αναταραχή στον κλάδο. Εχουμε μείωση μισθών, για πρώτη φορά μεταπολεμικά, όπως φάνηκε από το διάγγελμα του πρωθυπουργού», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων – Νηπιαγωγών Υπαίθρου Νομού Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Βογιατζής.

Με μεγάλη πλειοψηφία (60 από τις 78 ΕΛΜΕ), οι καθηγητές άναψαν «πράσινο φως» για 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις στις 8 Μαρτίου και την ημέρα κατάθεσης νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας σχετικό με εκπαιδευτικά θέματα που βρίσκουν τον κλάδο αντίθετο (προσλήψεις, υπηρεσιακές μεταβολές, αποκέντρωση). Μετά τις 10 Μαρτίου θα συγκληθούν νέες γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, για να εκτιμηθεί η κατάσταση και να αναπτυχθούν κινητοποιήσεις μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι γενικές συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων της χώρας, όπου κατατέθηκε πρόταση για κοινό πρόγραμμα δράσης με την ΟΛΜΕ και οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στην ολομέλεια των προέδρων στις 22 Φεβρουαρίου.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση