Η ηλεκτρονική διάθεση των έργων αφορά 14 πίνακες, μεταξύ των οποίων τα αριστουργήματα ?Las meninas? του Βελάθκεθ, ?Οι Κήποι της Απόλαυσης? του Ιερώνυμου Μπος, ?Η εκτέλεση της 3ης Μαΐου? του Φρανθίσκο Γκόγια, ?Οι τρεις Χάριτες? του Ρούμπενς, ?Ο Ιππότης με το χέρι στο στήθος? του Ελ Γκρέκο. Στην ?Αποκαθήλωση από το Σταυρό? του Ρογίρου φαν ντερ Βέιντεν μπορούμε να διακρίνουμε πλέον με απόλυτο ρεαλισμό ένα ?μαργαριταρένιο? δάκρυ στα μάτια του Αγίου Ιωάννη. Είναι ένα από τα αριστουργήματα που φυλάσσονται στο Μουσείο Πράδο της Ισπανίας και τα οποία για πρώτη φορά παγκοσμίως γίνονται προσιτά σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου μέσω δορυφορικών εικόνων. Η πρωτιά ανήκει στο Μουσείο Πράδο, το οποίο αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις του με την ιστοσελίδα Google, για να παρουσιάζει τα έργα σε εικόνες υψηλής ανάλυσης. Η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει την ?πρόσβαση σε οποιονδήποτε και σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου?, εξήγησε ο διευθυντής του Πράδο Μιγέλ Ζουγάθα κατά την παρουσίαση του σχεδίου και από την πλευρά του ο επικεφαλής του Google Espana Χαβιέρ Ροδρίγεθ Θαπατέρο διαβεβαίωσε ότι ?είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο γίνεται στον κόσμο?. Εμπνεύστρια του προγράμματος είναι η Κλάρα Ριβέρα, που εργάζεται στο Google Earth και είχε την ιδέα για την εφαρμογή του κατά την επίσκεψή της στο Πράδο. 14 ΠΙΝΑΚΕΣ Η ηλεκτρονική διάθεση των έργων αφορά 14 πίνακες του μουσείου της Μαδρίτης, μεταξύ των οποίων τα αριστουργήματα ?Las meninas? του Βελάθκεθ, ?Οι Κήποι της Απόλαυσης? του Ιερώνυμου Μπος, ?Η εκτέλεση της 3ης Μαΐου? του Φρανθίσκο Γκόγια, ?Οι τρεις Χάριτες? του Ρούμπενς, ?Ο Ιππότης με το χέρι στο στήθος? του Ελ Γκρέκο. ΠΩΣ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ Για να ανοίξει κάποιος τις εικόνες, πρέπει να μπει στον πλοηγό του Google Earth και να βγει πάνω ακριβώς στο Μουσείο του Πράδο. Κατόπιν να επιλέξει την εντολή Obras Maestras (Αριστουργήματα), για να ξεναγηθεί σε καθένα από τα μεγάλα έργα, τα οποία θα μπορεί να δει με τον ειδικό μεγεθυντικό φακό. Όπως τόνισε ο Ζουγάθα, ?μία ψηφιακή απεικόνιση ουδέποτε θα μπορέσει να αντικαταστήσει το πραγματικό μάτι, όμως του επιτρέπει σε αντιστάθμισμα να εντοπίσει λεπτομέρειες, που αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να διακρίνουμε διά γυμνού οφθαλμού?. Είναι εντυπωσιακή η επεξεργασία των έργων, αν αναλογιστεί κανείς ότι κάθε πίνακας υπήρξε αντικείμενο πολλών εκατοντάδων λήψεων ?υψηλής ανάλυσης?. Για παράδειγμα στον ?Κήπο των Απολαύσεων? έγιναν 1.600 λήψεις και καθεμία από αυτές εστιάστηκε σε κάποια ελαχιστότατη λεπτομέρεια του πίνακα. ?Την πρωτοβουλία αυτή μπορεί να ακολουθήσουν και άλλα μουσεία στον κόσμο, όμως προς στιγμήν κανένα ανάλογο πρόγραμμα δεν έχει αρχίσει να εφαρμόζεται?, τόνισε ο Θαπατέρο. |
Ιαν 15, 200
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.